20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Laurent Robert  (Lest 16272 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Laurent Robert
« på: 10. Mai 2005, 10:54 »

Vi har vel lenge antatt og trodd at Laurent Robert skulle forlate St James Park. Det kan vi nesten fastslå når vi ser hvor lite spilletid franskmannen har fått i det siste. Hele denne sesongen har vært veldig opp og ned for Robert. Det nyeste nå er at Robert skal være linket med Roma.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #1 på: 10. Mai 2005, 19:31 »
Jeg ber til høyere makter om at Robert må bli. Han er en utrolig ressurs for klubben, når han bare holder seg unna journalistene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Laurent Robert
« Svar #2 på: 10. Mai 2005, 20:12 »
Ja. Ganske enig med Joakim her. Laurent Robert har vært en viktig spiller for oss. Mannen har servert våre målkåte spisser på sølvfat opptil flere ganger og har virkelig gitt oss noen uforglemmelige scoringer. Franskmannen burde kanskje være litt mer forsiktig med å åpne kjeften, men han har vært blant våre beste spillere denne sesongen. Graeme Souness, ond som han er, valgte å sette Robert på benken store deler av sesongen. Da sank skuta nedover tabellen. Endelig fikk Robert litt spilletid igjen, og vips! Vi klarte å vinne åtte kamper på rad.
Mest av alt vil mannen bli husket for sine eventyrlige scoringer. Husker blant annet kanonen mot Tottenham. Ameobi snublet inne i feltet, ballen fløy rett i beina på Laurent Robert, som scoret et av de flotteste målene noensinne. Han er godt verdsatt, og han vil bli godt husket. Men om han forlater klubben vil jeg ikke kommentere noe om. Det er fortsatt håp, for Laurent Robert. Franskmannen med den eventyrlige venstreslegga.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #3 på: 10. Mai 2005, 21:23 »
Ja, den godeste Laurent har en fantastisk evne til å være usynlig en hel sesong for så å slå til med en praktscoring. Det er som du sier, Olav. Den mannen har jo gjort noe bra opptil flere ganger. Og det bare noen få år. Det er jo også fantastisk givende for hans medspillere å se den enorme arbeidskapasiteten og moralen han utstråler.

Mack - kan være satirisk også...
Toon, Toon,
Black and white army

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #4 på: 10. Mai 2005, 22:28 »
Da hadde vi vel vunnet alle de kampene vi har tapt siden forrige seiersrekke da dersom late, sure Robert hadde vært på banen??
Vet du hva, det tror ikke jeg!

Han er veeldig flink til å skryte folk opp i skyene, ikke minst seg selv når det går bra...men du så nå etter de kampene han ble byttet ut etter 60 minutter, da var det fram med sytinga igjen, det er jo seffern greit å være sur for å bli bytta ut, men han må da vel klare å se at han ikke gjorde en damn shit på banen i de kampene...bare lunta rundt!

Skal være enig, Robert er helt fantastisk, glimrende, i perioder, for så å få sine store franske stjernenykker!!

Jeg digger Robert pga de herlige målene, gode innleggene og presise passningene han leverer når han er i form og fornøyd med egen situasjon, da jobber han faktisk bakover åsså. Men når det ikke går så bra, da melder han seg helt ut, istede for å kjempe hardt for å gjøre det bedre...

Ivertfall slik jeg ser på det...kom gjerne med kjeft/innspill viss dere mener jeg drikker maling...:)

Bjørn - sniffer formfett
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #5 på: 10. Mai 2005, 23:03 »
Formfettet gjør deg godt, Bjørn. Tankene dine er klare og reflekterte. Du ser ting klart uten den vanlige subjektive analysen vi Newcastlefans har en tendens til å inneha. Nå er sesongen slutt, og vi bør tenke så objektivt som mulig for best mulig refleksjoner. Robert er faktisk ikke god nok lenger. Han har talentet, men han ødsler det bort pga manglende interesse for fotballen. Han forsvinner, og det er kanskje bra.
Toon, Toon,
Black and white army

DanMan

• Gjest
Laurent Robert
« Svar #6 på: 11. Mai 2005, 11:20 »
Ja, det er bra! For all del, han  har skapt noen uforglemmelige øyeblikk i klubben vår, men han er for det første en sytpeis uten like, ikke akkurat et rivjern defensivt (som Mack satirisk bemerket  :lol: ), som minner meg om da sir Bobby sa han brukte en omgang på å komme seg til midtbanelinja etter å ha tatt en corner  :lol: , og tiltross for hans dødelige venstrefot: Tenk på alle frisparkene han har blåst 20m over mål fra håpløst hold, og tenk på sjansene vi kunne skapt hvis han hadde moderert seg litt. Dessverre er ikke moderasjon Roberts sterkeste side, og han klemmer til somom han tror han er Gud (noe han sikkert gjør). En ny venstreving (eller N'Zogbia er det vi trenger.

Lykke til videre, Robert!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #7 på: 11. Mai 2005, 13:29 »
Vi trenger ikke nødvendigvis ha 11 rivjern på banen. Vi vinner ikke kamper av den grunn. Vi trenger et lag med ulike personligheter. Det burde normalt sett være rom for sjøldiggende Robert, tildels svært egoistiske og snarsinte Bellamy, og arbeidsjernet Shearer, som setter klubben foran alt annet. Souness vil kun ha arbeidsnarkomane spillere, som er lojale mot sin sjef, og som aldri syter når ting går imot dem.
Jeg har tro på at vi kan finne en dyktig manager, som kan få det beste ut av hver enkelt spiller, samme hvor lat spilleren ofte kan være. Vi må finne oss en vei å leve med det. Det tror jeg vi kan klare hvis vi får inn en dyktig manager. Under Souness vil ikke det være mulig. Det er lett å innse. Robert har gjort mye bra for klubben, og han vil fortsette å gi oss mange gleder i fremtiden, hvis vi bare kan lære oss å akseptere at Robert er Robert, og vi kan ikke forandre på det. Men vi kan forbedre det. Det er mulig å få Robert litt mer aggressiv både med og uten ball, det er bare å motivere han til det. Finn en eller annen form for godtepose, og lokk han med det. Da skal du se det blir liv i vår kjære franskmann.

Hvis Bellamy kan innse at han har gjort en feil, og kan be om unnskyldning for det, så kan jeg til nød tilgi gutten. Dette er utelukkende pga hans arbeidskapasitet, og sine ferdigheter med og uten ball. Og hans nytteverdi for klubbens angrepsspill. Det er ikke mulig å forandre Bellamy heller. Vi må lære oss å leve med at han aldri vil bli mr. nice guy på samme måte som Sir Bobby. MEN: Han er pokka nødt til å be om unnskyldning. Hvis ikke kan han ryke og reise.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #8 på: 11. Mai 2005, 14:16 »
Hva Bellamy angår er jeg helt enig med deg, Jokke. Men Laurent har blitt lat og lite interessert i å spille fotball. Hvorfor? Jo, fordi han spilte så dårlig at han ble erstattet. Da Robert ble erstattet, ble han enda dårligere. Han vil nok bli god igjen om vi får en managere som garanterer han plassen, og behandler han som en primadonna. Men jeg er av den oppfatning av at vi skal forvente at han gjør sitt beste som arbeidstaker. Bellamy gjør det. Han jobber så det spruter av han. Kanskje litt for mye innimellom også.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #9 på: 11. Mai 2005, 15:24 »
Robert er som franskmenn flest - tåler ikke den minste kritikk. Dette er en av de mest sjeldne svakhetene hans. Men han fortjener en ny sjanse, slik som Bowyer og Dyer. Han har fortjent en ny sjanse mer en de to.
Robert har vært en av våre beste spillere i år. Når man ser på poengbørsen, har han vært vår aller beste. Forstår ikke hvorfor alle klager sånn over han.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Laurent Robert
« Svar #10 på: 12. Mai 2005, 17:09 »
robert er en utrolig ressurs for newcastle, og er og blir en god spiller. uansett om han ikke tåler kritikk utenfor banen, det er det han presterer på banen som teller mest. mange fokuserer mer og mer på spillere UTENFOR banen, mens det ser ut som de mener at det som skjer utpå banen slett ikke er så viktig. robert er en god spiller, selv om han kanskje er så som så utenfor :x
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mjoert

• Supersub
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #11 på: 12. Mai 2005, 17:57 »
Robert kan ikke diskuteres, han er en fantastisk fotballspiller!
Det er det ingen tvil om.. Vi har vært heldige som har fått ha ham i en del år nå, og det er ikke noe jeg har hatt problemer med. Han har vært en av våre viktigste spillere de siste 4 åra, og seneste i fjor var han briliant! Men Souness mener noe annet, og Robert blir nok solgt... Jeg vet at han blir å score mål å spille bra for den nye klubben han eventuelt kommer til, fordi Robert er ikke over toppen.. Nei, han er rettere sagt en Gud i mine øyne!

Laurent for evig!
ignert Morten.

alsonu

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #12 på: 12. Mai 2005, 23:37 »
Synes ikke Robert er så utrolig god jeg. Lei av at han svinger så mye i prestasjonene. Han kan være fantastisk i noen perioder, og andre ganger kan han være elendig. Kjøp en stabilt god venstreving. God nok for Newcastle er han nok, slik som situasjonen er nå, men jeg skulle gjerne hatt noe bedre. Men så var det pengene da.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #13 på: 13. Mai 2005, 11:02 »
Robert har jo vært en av våre alles store stjerner på dette Newcastle laget under Bobby. Han har dessverre ikke fått vist seg så mye som den store spilleren under Souness, og derfor mener jeg at det ikke hadde vært noe minus hvis vi hadde fått solgt han og eventuellt kjøpt Van der Vaart.

Men så er d bare det at jeg ikke tror vi får Van der Vaart og da er det en annen ting. Er Van der Vaart bare noe Souness drømmer om eller er det faktisk en realistisk mulighet? Selger vi Robert må vi jo ha en skikkelig kvalitets erstatter, noe jeg tviler på at vi får.

Det er tross alt ikke mange spillere som er realistiske som kan erstatte vår kjære Robert. En av de få mener jeg er Stewart Downing fra Boro, og han mener jeg vi burde gå for. Vi ga vel 10 mill£ for Robert da vi kjøpte han, men nå får vi vel maks 5 mill£ tilbake etter hva jeg kan tro og forstå. Er det nok for en spiller av hans kaliber?Er han så god som han en gang var, eller kan han lett erstattes?

Mye å tenke på her...  :wink:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #14 på: 13. Mai 2005, 20:12 »
Sitat fra: "alsonu"
Synes ikke Robert er så utrolig god jeg. Lei av at han svinger så mye i prestasjonene.

Sant det alsonu, men han er og blir en viktig ressurs for laget uansett. Han har endelig begynt å bli en arbeidsgamp. Kanskje fordi han trues med å bli kastet ut av klubben? Hver gang Robert scorer innrømmer alle at han har vært det. Selv om han presterer sånn nogenlunde annenhver kamp.

Sitat
Han kan være fantastisk i noen perioder, og andre ganger kan han være elendig. Kjøp en stabilt god venstreving. God nok for Newcastle er han nok, slik som situasjonen er nå, men jeg skulle gjerne hatt noe bedre. Men så var det pengene da.

Ja. Så var det jo pengene da. Har jo tatt opp dette før, men det er svært få som kan erstatte Robert. Kom på tre spillere som har en bedre skuddfot enn Robert, så skal du være god.
Robert er god nok for Newcastle, ikke bare slik som situasjonen er nå nei. Da vi raget høyt i toppen av premier league og ledet serien for noen år tilbake var han fremdeles en av våre nøkkelspillere. Han har jo alltid vært det.