20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Brann  (Lest 70042 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Brann
« Svar #225 på: 28. Mai 2006, 16:07 »
For det første, Dag. Vær snill å prøve å forklare deg mye klarere tidligere, sånn at vi slipper en sidelang diskusjon om hva du mente. Det er unødvendig og gjør siden uoversiktlig.

For det andre:

Sitat fra: "Se nå her, da. Dag Riise"
Jeg tror att muligens Brann er helt litt avhengi av Haugen på midtbanen, hvor mangen ganger har ikke Brann hentet spillere for å ta plassen hans uten å greie det?

"Helt litt avhengi"? Sovet i norsktimene, gjort to ting samtidig, eller en kombinasjon? Hva mener du egentlig? Helge Haugen er en god spiller. Brann har hentet mange midtbanespillere, men ikke bevisst nødvendigvis for å erstatte Haugen.

Sitat fra: "Dag"
Haugen er en spiller med kvaliteter andre ikke har og med kreative styrker som Andresen, Miller og i form Moen så trengs ikke vi midtbanespillere med offensivekvaliteter.

Konsentrasjonsvansker her også? Jeg måtte lese denne setningen tre ganger før jeg forsto den. Du må huske å bruke kommategn etter ordet "har" i første linje. Dette er ikke ment som mobbing i det hele tatt, men som konstruktiv kritikk. Det håper jeg du forstår. Det er viktig at alle prøver å lese gjennom sitt eget innlegg før de poster det, slik at slike ødeleggende slurvefeil ikke forekommer.

Og hvis man var redd for å miste balansen i laget ved å hente nye spillere, måtte jo hele Brann-laget spilt til de var sytti. Alvorlig talt. Jeg ser ikke noe problem i at Brann eventuelt henter Eirik Bakke. Hvis Haugen er balansen i laget og spiller så bra som både du og jeg vet at han gjør, så kommer jo selvfølgelig ikke Mjelde til å sette han ut av laget for Bakke!

Eirik Bakke må eventuelt selvsagt få prøve seg, men så lenge Haugen holder den "balansen" du nevner, klarer han jo ikke å ta fra Haugen plassen, så jeg ser ikke problemet ditt. Men hvis vi tenker realistisk, så skal det mye til for at Haugen holder den kjempeformen han har hatt i vår. Og hvis Mjelde vil skape kjempebredde i stallen ved å hente Bakke, så ser jeg overhodet ingen som helst problemer med det.

Hva sier dere andre?
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Brann
« Svar #226 på: 28. Mai 2006, 16:43 »
Å si at Brann er avhengige av Haugen er uansett bare tull. Haugen er egentlig en benkesliter som har hatt mye tur i år. Han har lyktes med det han har gjort, og har fått spilletid deretter. Men å si at Brann er avhengig av Helge Haugen er som å si at uten Martin Knudsen ville ikke Brann ha vunnet cupfinalen.

Det blir med andre ord ukorrekt.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #227 på: 28. Mai 2006, 16:44 »
Takk, Lasse!
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #228 på: 28. Mai 2006, 17:17 »
Sitat
Og hvis man var redd for å miste balansen i laget ved å hente nye spillere, måtte jo hele Brann-laget spilt til de var sytti. Alvorlig talt. Jeg ser ikke noe problem i at Brann eventuelt henter Eirik Bakke. Hvis Haugen er balansen i laget og spiller så bra som både du og jeg vet at han gjør, så kommer jo selvfølgelig ikke Mjelde til å sette han ut av laget for Bakke!

Du vet godt att jeg ikke mente att vi ikke kan bytte spillere. Jeg ser på Haugen som en midtbane sliter som gjør den jobben de andre på midtbanen ikke gjør. Haugen er den som gjør grovjobben hvis du skjønner.
Du vet like godt som meg att hvis Bakke kommer vil det bli på bekostning av Haugen uansett om han presterer eller ikke.

Sitat
Eirik Bakke må eventuelt selvsagt få prøve seg, men så lenge Haugen holder den "balansen" du nevner, klarer han jo ikke å ta fra Haugen plassen, så jeg ser ikke problemet ditt. Men hvis vi tenker realistisk, så skal det mye til for at Haugen holder den kjempeformen han har hatt i vår. Og hvis Mjelde vil skape kjempebredde i stallen ved å hente Bakke, så ser jeg overhodet ingen som helst problemer med det.

Jeg håper du vet hva jeg mener med balanse på midten. Det er ett "must" for fotball-elskere. Jeg har ingen verdens ting i mot att vi henter en ny spiller setralt men må vi kjøpe en "stjerne." Jeg ser heller for meg att vi henter en ungutt som vi sakte men sikkert kan matche slik Enga gjorde med Grindheim. Vet vi har Monkam men han har vel ikke immponert nevnverdig? Ikke i treningskampene ihverfall. Jeg må igjen presisere att jeg ikke er imot ett kjøp av Bakke men er litt usikker på om vi trenger han.
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #229 på: 28. Mai 2006, 17:22 »
Sitat
Å si at Brann er avhengige av Haugen er uansett bare tull. Haugen er egentlig en benkesliter som har hatt mye tur i år. Han har lyktes med det han har gjort, og har fått spilletid deretter. Men å si at Brann er avhengig av Helge Haugen er som å si at uten Martin Knudsen ville ikke Brann ha vunnet cupfinalen.

Nå sier du jo ganske klart att Haugen sin strålende form denne sesongen har vært flaks eller for å gjøre det enda klarere gull. Og det eksempelet du kommer med er jo bare tåpelig. Har jo ingen verdensting med saken å gjøre og passer heller ikke inn som eksempel i denne sammenhengen.
Hva en spiller gjør i en kamp spiller jo ingen rolle i denne sammenhengen. Her snakker vi om Haugens bidrag i løpet av en hel sesong.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #230 på: 28. Mai 2006, 17:29 »
Så du mener at Haugen har bidratt så godt i de foregående sesongene som han har i år? For det har han ikke. Han har rett og slett ikke vært god nok før i år. Og jeg vil nesten satse min egen mor på at Bakke ville gjort det bedre enn en Haugen i supernormal form!

For the record: ett eksempel må ikke nødvenigvis ha noe med saken og gjøre. Det skal sette ting i perspektiv. Noe mitt eksempel gjorde. Men nok om det.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #231 på: 28. Mai 2006, 17:38 »
Han har prestert frem til nå i sesongen. Det er flere kamper pluss han har vært god i treningskampene. Noen av dem ihvertfall.

Jeg synes laget til Brann har blitt meget sterkt og anført av Ørnene bak, en solid keeper, offensive backer, gode kreative midtbanespillere og en midtbaneterrier i Haugen. Der har du grunnlaget for Brann sin gode form. Spissene har ikke prester opptimalt men vi vet att de har ett kjempepotensiale. Winters har jo vært grei mens Memelli har immponert når han har spilt.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #232 på: 28. Mai 2006, 18:19 »
Sitat fra: "Dag Riise"

Jeg synes laget til Brann har blitt meget sterkt og anført av Ørnene bak, en solid keeper, offensive backer, gode kreative midtbanespillere og en midtbaneterrier i Haugen. Der har du grunnlaget for Brann sin gode form. Spissene har ikke prester opptimalt men vi vet att de har ett kjempepotensiale. Winters har jo vært grei mens Memelli har immponert når han har spilt.

Med andre ord: grunnen til Branns suksess (så langt i år), er spillerne. Men det er kjekt og vite!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #233 på: 28. Mai 2006, 18:28 »
Hele laget som en enhet har lagt grunnlaget for Brann sin gode form og ikke enkeltspillere som tidligere. Jeg mener att Haugen har en sentral rolle i Brann laget.
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #234 på: 28. Mai 2006, 23:53 »
Jeg vil presisere att uansett hva som skjer i sommer så må Brann hente en ny midtanespiller. Suazo drar jo 1 Juni og Monkam virker ikke å ha tilitt. Eller bli matchet forsiktig hvis dere skjønner.  :)
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #235 på: 29. Mai 2006, 00:06 »
Hele laget som en enhet har lagt grunnlaget for Brann sin gode form og ikke enkeltspillere som tidligere. Jeg mener att Haugen har en sentral rolle i Brann laget.

Men der motsier du jo deg selv. Du sier først at det ikke lenger er enkeltspillere som står for suksessen til Brann, og sier i neste setning at Haugen mer eller mindre er en avgjørende faktor i Brann-laget!

Og hvorfor må de hente en ny midtbanespiller? De har Andresen, Miller, Ludde og PVA fra start. Da har de Haugen, Knudsen og Huseklepp som backup! Hva i alle dager MÅ de hente en spiller til etter da?

For all del, jeg sier ikke neitakk til en Bakke i Brann-drakt, men det er ikke nødvendig!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #236 på: 29. Mai 2006, 00:10 »
Sitat
Men der motsier du jo deg selv. Du sier først at det ikke lenger er enkeltspillere som står for suksessen til Brann, og sier i neste setning at Haugen mer eller mindre er en avgjørende faktor i Brann-laget!

Det kommer ann på hvordan du tolker det Lasse. Jeg mener han har ern nøkkelrolle men det mener jeg om de 5 bak, Andresen, Haugen, Miller og Winters.  En nøkkelspiller er en spiller som er veldig viktig for laget Lasse, om andre spillere også er nøkkelspillere har ikke noe å si i den samenheng.

Sitat
Og hvorfor må de hente en ny midtbanespiller? De har Andresen, Miller, Ludde og PVA fra start. Da har de Haugen, Knudsen og Huseklepp som backup! Hva i alle dager MÅ de hente en spiller til etter da?

På vingen har vi bra med dekning men på sentralmidtbane har vi ikke nok dekning. Haugen, Andresen og Miller. Miller - Andresen har vist seg som en dårlig kombinasjon og Miller har nå slått seg til rette på høyrevingen. Da trenger vi en midtbanespiller til.

Sitat
For all del, jeg sier ikke neitakk til en Bakke i Brann-drakt, men det er ikke nødvendig!

Der er vi pr nu enige.  :D
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #237 på: 29. Mai 2006, 00:18 »
Neineineineinei!

Miller-Andresen har ikke vært en dårlig kombinasjon! Da har du sett på feil kanal!

Sitat
Det kommer ann på hvordan du tolker det Lasse. Jeg mener han har ern nøkkelrolle men det mener jeg om de 5 bak, Andresen, Haugen, Miller og Winters. En nøkkelspiller er en spiller som er veldig viktig for laget Lasse, om andre spillere også er nøkkelspillere har ikke noe å si i den samenheng.

Jo det har jo alt og si i den sammenheng! Enten mener du at det er nøkkelspillerne som er avgjørende for suksessen, eller så mener du at det ikke lenger er det som er tilfelle! Bestem deg, eller ti om det. Det er mitt råd til deg.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #238 på: 29. Mai 2006, 00:25 »
Om Andresen, Ørnene og Winters har en nøkkelrolle betyr ikke det att Haugen ikke kan være like viktig. Der har du jo også poenget mitt.

Jeg har sett på helt rett kanal og en ting er sikkert, de utfyller hverandre for dårlig. Stabæk kampen f.eks. Stabæks midtbanespillere for tid og rom til å gang på gang slå de fantastiske passningene sine som resulterte i 0-2 Brann til pause. Haugen kommer inn, hva skjer? Joda, vi får mer trykk på ballfører, får løpskapasitet inn på midtbanen (som var noe jeg etterlyste i starten av sesongen når Miller-Andresen var sådd ny duo) og kreative spillere som Andresen og Miller fikk gjøre det de er gode til, nemlig å fore spissene med passninger og oppbygging av angrep osv..... Hvordan endte det? 2-2. Jeg mener att en spiller kan være en nøkkelspiller selv om han ikke er fast. Kommer ann på hvordan du tolker det.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #239 på: 29. Mai 2006, 13:43 »
Du vet godt att jeg ikke mente att vi ikke kan bytte spillere. Jeg ser på Haugen som en midtbane sliter som gjør den jobben de andre på midtbanen ikke gjør. Haugen er den som gjør grovjobben hvis du skjønner.
Du vet like godt som meg att hvis Bakke kommer vil det bli på bekostning av Haugen uansett om han presterer eller ikke.

Gjør Haugen den jobben de andre ikke gjør?  :lol:  Det må være det dummeste jeg har hørt. Hva gjør i så fall Martin Andresen? Det motsatte av hva Haugen gjør?  :lol: Herregud, Dag. Og hvis Haugen gjør "grovjobben", hva gjør Andresen da? Nå får du virkelig gi deg, Dag.

Og det andre du skriver om Bakke er jo ren bullshit. Bakke kommer selvfølgelig ikke til å ta plassen av en som presterer kjempebra. Det er opp til Mjelde å se om Eirik Bakke kan gjøre en bedre jobb enn Haugen. Og det er klart at en Bakke i OK form, er noen hakk bedre enn en Helge Haugen i kjempeform. Og hvis det er til det beste for laget, ser i hvert fall ikke jeg  problemet!  :wink:
Tore Eikeland,