20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Brann  (Lest 70152 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Brann
« Svar #210 på: 22. Mai 2006, 22:58 »
Sånn fotball som Brann spiller nå, vil nok Mjelde beholde jobben. De har vært Norges beste lag i år, noe ingen kan benekte. Hvorfor da være i tvil?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Brann
« Svar #211 på: 22. Mai 2006, 23:03 »
Godt spørsmål, egentlig. Men jeg klarer egentlig aldri helt å stole på klubbledelsen i Brann. Omtrent like lite som jeg klarer å stole på Freddie Sheephead.

Men ettersom også Newcastle-formannen ser ut til å være på bedringens vei, kan det jo også være at Bjørn Dahl ikke er like kjapp på bremsevæsken når det går dårlig. Får vi håpe...
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Brann
« Svar #212 på: 23. Mai 2006, 10:10 »
Sånn som Brann spiller nå så kan de ikke la hver å signere ny kontrakt med Mons Ivar Mjelde. Han har bygget opp et godt lag på disse 3 årene, selv om han raste ned et par stein på vien ifjor.

Tabellen som er nå er nok sånn til sommer pausen og, da har Mjelde ny kontrakt i vente.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Brann
« Svar #213 på: 23. Mai 2006, 12:06 »
Stein på stein teorien hans har aldri funket. Mannen byttet jo ut betong og setter inn porselen i hele fjor. Ikke rart det kollapset.

Men nå har han fått stell på tingene, og han bør få beholde jobben.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #214 på: 24. Mai 2006, 14:41 »
DA var det gode nyheter om skaden til Miller, kan være han rekker Rosenborg kampen
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4765&brann=aa0e4ee8fcfb135060b861386ff0f757

Andre gode nyheter er at Bakke har lovet å snakke me Brann hvis han bestemmer seg for å reise tilbake til Norge.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #215 på: 25. Mai 2006, 15:38 »
Dette tegner til å bli VÅR sesong! Branns sesong!  :D  Herlig!
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #216 på: 25. Mai 2006, 16:55 »
Er faktisk usikker på om jeg ønsker å se Eirik Bakke i Brann trøye. En solid forsterkning, god spiller men vil han heve laget? Han vi da ta plassen til Haugen, mest sansynlig, og da mister vi en av våre til nå beste spillere som og bidrar med de kvalitetene resten av laget mangler. Håper ikke balansen i laget forsvinner uten Haugen og dessuten er vel ikke sånne "storkjøp" det mest nødvendige nå? Heller talenter kanskje.

Som sagt usikker men foreløbig har jeg ikke bestemt meg om jeg er for eller mot.  :)
iverpool FC

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #217 på: 25. Mai 2006, 17:54 »
Han vil jo forsterke laget ja, gi mer konkuranse. Det betyr at Haugen må bli enda bedre enn han er nå og da må han komme på landslaget  :P

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #218 på: 26. Mai 2006, 13:57 »
Helge Haugen er en glimrende spiller som har hatt en svært god sesong, for å være han. Det kan ikke hindre Brann i å ta inn en kanonspiller i hans posisjon på banen. Fotball er fotball, og spillere må tåle konkurranse i en toppklubb, det er det som gjør at de skal prestere på et høyest mulig nivå for å beholde plassen.

Og hvis Brann er så superheldige at de faktisk kan klare å kapre Eirik Bakke, er det ingen tvil om at de ikke må nøle i å sikre seg en så god spiller. Rimelig (?) og svært god. Tenk dere den midtbanen da: Vaagan Moen - Andresen - Bakke - Miller. Ikke dårlig, hva? I tillegg er jo kjempespillere som Helge Haugen, Trond Fredrik Ludvigsen og Erik Huseklepp backup, pluss Martin Knudsen og Maynor Suazo.

Ikke dårlig, hva?
 8)
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #219 på: 26. Mai 2006, 15:59 »
Suazo drar jo 1 juni og da vil ikke se han i Brann drakt mer.

Jeg er ikke helt overbevist Journalisten. Bakke er en utvilsom forsterkning men det jeg er litt redd for er att vi ikke blir bedre av å ha Bakke i en førsteelver. Du vinner ikke kamper bare fordi du har det beste laget og det er litt derfor jeg er skeptisk. Jeg har dog enda ikke opparbeidet meg en skikkelig formening så jeg er ikke imot heller bare litt usikker.

I år har midtbanen vært ett av våre sterkeste ledd og ikke bare noen spillere på midtbanen men hele midtbanen. Med Haugen sentralt har vi fått balansen i laget som har vært seiersoppskrift. Ett solid forsvar og en midtbane med kreative styrker som Andresen, Miller og en terrier i Helge Haugen. Viktig å aldri undervurdere den jobben Haugen har gjort for den er like viktig som den offensive delen og få er vel bedre enn Haugen på det Haugen er god på.  :)

Jeg er redd att dersom Bakke kommer vil Haugen miste plassen, uansett hvor godt han spiller, og da frykter jeg att vi mister denne fine balansen i laget og dermed begynne å tape flere kamper som fort kan koste gullet.
Jeg vil ikke ha det beste laget, selv om Brann har det beste laget nå, men heller det laget som fungerer best, og gjerne med lokale gutter som Haugen, Huseklepp og Hanstveit. Bakke er go nok og absolutt en solid forsterkning men vil Brann klare seg uten Haugen. Jeg er ikke sikker der. :)
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #220 på: 26. Mai 2006, 18:20 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Du vinner ikke kamper bare fordi du har det beste laget og det er litt derfor jeg er skeptisk.
(...)
Jeg vil ikke ha det beste laget, selv om Brann har det beste laget nå, men heller det laget som fungerer best, og gjerne med lokale gutter som Haugen, Huseklepp og Hanstveit. Bakke er go nok og absolutt en solid forsterkning men vil Brann klare seg uten Haugen. Jeg er ikke sikker der. :)

Jo, du vinner kamper fordi du har det beste laget. Chelsea vant Premier League fordi de hadde det beste laget. Det beste laget er jo det laget som fungerer best, så hva mener du med å skille det beste laget fra det som fungerer best?

Merkelig.  :?
Tore Eikeland,

plebbster

• Gjest
Brann
« Svar #221 på: 26. Mai 2006, 20:44 »
Helt enig her, Journalisten. Det beste laget er selvfølgelig det laget som er samspilt. Akkurat for øyeblikket er Brann et samspilt lag, noe som også gjør det til det beste i Tippeligaen.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #222 på: 26. Mai 2006, 23:22 »

plebbster

• Gjest
Brann
« Svar #223 på: 26. Mai 2006, 23:43 »
Sitat fra: "Thomas Beckheim"
http://www.bt.no/btv/index.jsp?file=http://www2.bt.no/multimedia/tvh/tvh.asx?pid=2258

Hør på Mjelde!!  :P

HAHA :lol:

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #224 på: 27. Mai 2006, 01:10 »
Sitat fra: "Journalisten"
Sitat fra: "Dag Riise"
Du vinner ikke kamper bare fordi du har det beste laget og det er litt derfor jeg er skeptisk.
(...)

Jo, du vinner kamper fordi du har det beste laget. Chelsea vant Premier League fordi de hadde det beste laget. Det beste laget er jo det laget som fungerer best, så hva mener du med å skille det beste laget fra det som fungerer best?

Merkelig.  :?

Okey, la meg heller gjøre det klarere. Du vinner ikke på grunn av det beste spillerene men beste laget, altså det laget som fungerer best som en enhet. Der tror jeg det ble litt klarere.  :)

Jeg tror att muligens Brann er helt litt avhengi av Haugen på midtbanen, hvor mangen ganger har ikke Brann hentet spillere for å ta plassen hans uten å greie det? Det er en grunn til att Haugen mer eller mindre har vært fast de siste årene. Haugen er en spiller med kvaliteter andre ikke har og med kreative styrker som Andresen, Miller og i form Moen så trengs ikke vi midtbanespillere med offensivekvaliteter. Men jeg har enda ikke funnet noe stadpunkt så jeg sier ikke att jeg ikke vil ha han men att jeg er usikker på om vi trenger han og hans kvaliteter uten å "miste" balansen i laget. Hvis du skjønner.  :)
iverpool FC