20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shay Given som kaptein  (Lest 5072 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Shay Given som kaptein
« på: 20. April 2006, 21:23 »
Som dere helt sikkert har fått med dere har Given fått kapteinsbindet etter at Shearer trakk seg tilbake. Hva synes dere om at keeperen er kaptein og vil det bli stor forskjell Alan Shearer?

Selv så tror jeg ikke at det nødvendigvis må være en ulempe at keeperen vår er kaptein, men han vil nok aldri kunne gjøre en like god jkobb som Shearer.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Shay Given som kaptein
« Svar #1 på: 20. April 2006, 21:24 »
Nei, det har du helt rett i. Han står litt langt unna situasjonene, men vil nok klare seg bra :)

djmattis

• Gjest
Shay Given som kaptein
« Svar #2 på: 20. April 2006, 21:38 »
Er det noen som burde få det foruten Shearer og Parker så er det jo Given...
Han er en autoritet og vil kunne bidra uansett.
Åväre kaptein har jo ikke bare med å gjöre på det som skjer på banen.
Det er ting utenom.
En person de yngre spillerne kan prate med og få råd av.
Er like viktig det.

Syns det er et bra valg

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Shay Given som kaptein
« Svar #3 på: 20. April 2006, 21:46 »
Jeg og. Kanskje den beste kapteinen i stallen, den eneste svakheten og det som kanskje gjør at Parker bør foretrekkes er posisjonen hans! God 2 kaptein, den beste vi kunne hatt. Solano 3. mann!

folesvert

• Gjest
Shay Given som kaptein
« Svar #4 på: 20. April 2006, 23:57 »
Shay Captain Given ... kjempeflott!!!

Zzyzx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Shay Given som kaptein
« Svar #5 på: 22. April 2006, 18:17 »
Mener Given er en ypperlig kaptein, ingen som er mer lojal. Ser ikke at det skulle være vanskeligere for en keeper å være kaptein enn en spiss heller.
Foresten, har Given scora mål i år? Står i statistikken til VG at han har et mål på 3150 minutt. Isåfall, når?
Svart Hvitt

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Shay Given som kaptein
« Svar #6 på: 22. April 2006, 18:19 »
Det er nok feil...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Shay Given som kaptein
« Svar #7 på: 22. April 2006, 19:37 »
Syntes Given fortjener dette!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

folesvert

• Gjest
Shay Given som kaptein
« Svar #8 på: 23. April 2006, 13:05 »
Given som kaptein er flott ... høyner statusen og bidrar til at han blir på St.James til 'the end of time'.

Enig i at Parker og Solano er gode vara'er. Vurdere Owen også dersom han blir (og det blir han ... bank i bordet).

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Shay Given som kaptein
« Svar #9 på: 23. April 2006, 14:00 »
Hvis vi har Owen om to-tre år og han sier at han vil bli eller skriver unna på en langtidskontrakt eller noe, bør han få kapteinbindet. Da vil han nok få samme statusen som Alan Shearer tror og håper jeg.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Shay Given som kaptein
« Svar #10 på: 23. April 2006, 15:52 »
Owen kan aldri oppnå den samme statusen som Alan Shearer.
Det har selvsagt ingenting med spillernes ferdigheter å gjøre, det er så enkelt som at Alan Shearer er Geordie, og har tjent klubben mer trofast enn noen andre i 10 år, og han kom hit på et tidspunkt hvor han fortsatt hadde sine beste år foran seg.
Greit nok, Owen er bare 26 han også, så forskjellen er ikke så stor. Men en ting kan jeg garantere, Michael Owen kommer aldri til å tjene denne klubben like trofast som Alan Shearer, og det kan vi heller ikke forvente av ham.

Shay Given har tjent denne klubben trofast veldig lenge nå, og har vært en suveren førstekeeper i flere sesonger. Men han vil heller aldri oppnå Shearers status. Det er kul umulig for en som ikke er Geordie å oppnå samme status som tidenes toppscorer i engelsk fotball.

Det er lenge til noen vil komme i nærheten av Shearers 206 mål i Newcastle United. Husk, Milburn noterte seg for sitt mål nr. 200 i 1957. Nesten 50 år senere noterer Shearer seg for sitt mål nr. 200. Og INGEN andre er i nærheten av de to. Er det noe som tilsier at det ikke vil gå 50 år til det kommer en ny slik målscorer?

Owen er ikke i nærheten av å være en like stor målscorer som Shearer. Og han kommer aldri til å komme i nærheten.

Så beklager, men ingen ikke-geordie, vil noensinne oppnå en liknende status som Alan Shearer har.

Og av de av klubbens spillere som regnes som "legender" og "helter", så er det ytterst, ytterst, ytterst få ikke-geordier. Tilfeldig? Neppe!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Shay Given som kaptein
« Svar #11 på: 23. April 2006, 20:10 »
DERSOM Owen skulle bli her i mange år fremover, blir han legende. Det føler jeg meg sikker på, for den mannen scorer og scorer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Shay Given som kaptein
« Svar #12 på: 24. April 2006, 02:38 »
Det skal litt til å score over 200 mål for samme klubb, men jeg føler meg ganske sikker på at det ikke er over 50 år til en spiller slår rekorden til Shearer... Hvis Newcastle får en storscorer av rang til klubben tror jeg ikke han vil bruke 10 år på å slå rekorden. 200 mål på 10 år vil si 20 mål i sesongen. Dette inkluderer alt av cuper og liga. Spillere som Ruud van Nistelrooy og Thierry Henry vil bruke betydelig kortere tid enn 10 sesonger på å score 200 mål. Så hvis vi er heldige får vi en spiller om ikke alt for lang tid som er i stand til å slå Shearers rekord...

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Shay Given som kaptein
« Svar #13 på: 24. April 2006, 09:18 »
Sitat fra: "Zzyzx"
Mener Given er en ypperlig kaptein, ingen som er mer lojal. Ser ikke at det skulle være vanskeligere for en keeper å være kaptein enn en spiss heller.
Foresten, har Given scora mål i år? Står i statistikken til VG at han har et mål på 3150 minutt. Isåfall, når?

det var selvmålet mot liverpool.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Shay Given som kaptein
« Svar #14 på: 24. April 2006, 10:49 »
Given på årets lag i PL  :D
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."