20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manager Tommy Craig  (Lest 10499 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #45 på: 27. April 2006, 14:50 »
Det er nokon her som ikkje klarer og sjå djupare inn i klubbsystemet enn terminlista. Souness har gjort mykje bra grunnleggjande arbeid som gjer det lettare og lykkas med Newcastle no enn under baluba tiden under Bobby.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #46 på: 27. April 2006, 15:29 »
Takk Benson og DanMan :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

molala

• Supersub
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #47 på: 27. April 2006, 17:20 »
Sitat fra: "kesse"
Støtter Danman og Kristoffer. Souness har et svært godt kontakt nett utover i Europe. Emre hadde aldri valgt Newcastle hadde det ikke vært for Souness.

Det samme kan man vel si om babayaro;P hehe
ancs and Scousers, go to H***!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #48 på: 27. April 2006, 18:26 »
Sitat fra: "Benson"
Det er nokon her som ikkje klarer og sjå djupare inn i klubbsystemet enn terminlista. Souness har gjort mykje bra grunnleggjande arbeid som gjer det lettare og lykkas med Newcastle no enn under baluba tiden under Bobby.

Kan du utdype hva du mener med baluba-tiden under Bobby?

Og kan du være så snill å utdype hva du mener med grunnleggende arbeid?

Jeg vet at boten var rekordstor. Og jeg vet at Bellamy kunne være en liten djevel. Men jeg vet også at Bellamy sjelden mente noe vondt. Han var en liten hissigpropp som kunne terge på seg en stein. Og ja, jeg kaller rekordboten for silkehansker i forhold til Bellamy, som blir kastet på dør nesten umiddelbart.
Jeg synes faktisk ikke Bellamy gjorde noe verre enn Dyer/Bowyer.

Alle andre ville kastet slåsskjempene på hodet og ræva ut av klubben etter Villa-kampen. En bot, selv om den var aldri så stor, var i mine øyne, å være fryktelig, fryktelig snill. Martin O'Neill sa jo da Bellamy kom til Celtic at han ikke skjønte hva alt oppstyret var for.

DEt er fullt mulig å samarbeide med Craig Bellamy, så lenge du aksepterer at han er den han er, og reagerer på den måten han gjør iblant. Det er svært sjelden at Bellamy faktisk mener noe vondt med det, slik jeg har lært meg å kjenne ham.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #49 på: 27. April 2006, 22:32 »
Herregud, du ungår jo TOTALT å se på de faktiske hendelsene som vi prøver å beskrive. Bellamy fikk jo sjansen til å rette opp alt, han gjorde det jo selv bare værre og værre for seg selv. Var alt annet enn forskjellsbehandling. Han ødela selv sin Newcastle-karriere. Punktum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

DanMan

• Gjest
Manager Tommy Craig
« Svar #50 på: 28. April 2006, 10:34 »
Riktig igjen! Hadde Bellamy vært voksen nok til å beklage (hadde ikke trengt å beklage til Souness om det var så prinsipielt vanskelig, men i alle fall til fansen og de som faktisk betaler lønna hans!) ser jeg ingen grunn til at Souness skulle ha "kastet" Bellamy "på dør".

Dyer og i sær Bowyer beklaget til omverdenen pronto, og saken ble deretter brilliant løst med intern justis. Det handler ikke om å ta på noen med silkehansker, det handler om å gi mennesker en mulighet til å rette opp sine feil, uansett hvor store de er.

Og hva hadde pipa laget av lyd dersom Souness faktisk hadde gjort som "alle andre" - som du hevder - og kastet "slåsskjempene" på hodet og rævva ut? Du kan sette hus, bil og fandens svigermor på at det hadde vært entydig kritikk mot Souness' mannshåndtering! Kanskje ikke i tiden like etter, men når skadene etterhvert hopet seg opp, og midtbanen var på et minimum, da hadde mange ridd etterpåklokskapens hest, og hevdet Souness overreagerte.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #51 på: 28. April 2006, 15:49 »
Jeg tror de fleste hadde sett at det dessverre ikke var noen annen utvei for Dyer og Bowyer etter slåsskampen. Og uansett, de ble dratt etter ørene inn i presserommet og PRESSET til å si unnskyld. Men alle som har sett bilder fra handshaken etterpå ser TYDELIG at det der var arrangert. Bowyer og Dyer var så aldeles ikke venner når de sa unnskyld. De ble TVUNGET til å unnskylde seg, og de ble TVUNGET til å ta hverandre i hendene som for å vise pressen at det er "no hard feelings", selv om det lyste lang vei.

Bellamy fikk beskjeden om å unnskylde seg til lagkameratene, uten at noen så til at han faktisk gjorde det. Hva om Souness hadde samlet hele gjengen og dratt Bellamy ut dit, så han hadde stått ansikt til ansikt med sine lagkamerater og tvunget til å si unnskyld. Bellamy og Souness kunne løst konflikten seg i mellom ganske enkelt hvis Souness hadde ønsket det. Men konflikten stakk dypt. Bellamy hatet sin manager, manageren hatet Bellamy. Ingen ville ha noe med hverandre å gjøre. Merkelig nok fant klubben ut at de hadde mer behov for en udugelig manager enn lagets suverent beste spiller ved siden av Given.

Man så tidlig i sesongen at der var noe i gjerdet. Man så tidlig at ting ikke var helt som det skulle være mellom Bellamy og Souness. Og det var dessverre bare et tidsspørsmål før det smalt, i og med at det var to personligheter som ikke kunne forenes. Når det først smalt, så var det Bellamy som fikk all skylda, fremfor klubbens suverent mest udugelige manager siden Ossie Ardilles. Både Dalglish og Gullit oppnådde bedre resultater enn Souness. Dalgish både i sin første og andre sesong.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #52 på: 28. April 2006, 18:11 »
Jeg gir opp. Dyer og Bowyer sa unnskyld, ferdig med det. De gjorde det, to ganger. Bellamy ble bedt om å si unnskyld, han sa at han skulle gjør det, han gjorde det aldri. Samma faen hva du måtte mene om Souness, men Bellamy må se til pokker å selv kunne ta ansvar for sine handlinger i en alder midt i 20-åra. Det blir ikke Souness sitt problem uansett samma faen hvor elendig han måtte være på å sette opp en taktikk. Og Bellamy fortsette som tidligere nevnt bare å drite på draget i ettertid. Han fikk som fortjent, rett og slett.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #53 på: 28. April 2006, 18:17 »
Når man er 24 år så bør man klare å si unnskyld uten at noen PRESSER deg til å gjøre det. Det er faktisk ikke en barnehage som blir drevet på St.James Park selvom noen ser ut til å tro det..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #54 på: 29. April 2006, 00:05 »
Når du er på alder med Bowyer og Dyer bør du også være voksen nok til å la være å fly i tottene på din lagkamerat foran halve England.

DanMan

• Gjest
Manager Tommy Craig
« Svar #55 på: 02. Mai 2006, 11:32 »
Selvsagt ble de tvunget, der og da! Hva tror du om to personer som nettopp hadde vært i slåsskamp?? Men det beviser at Souness visste hvordan han skulle håndtere saken, for i ettertid har Dyer og Bowyer vært veldig så ydmyke, og ikke har de flydd i tottene på hverandre heller. Kudos til Souness, med andre ord.

Angående Bellamy, vet du 100 % sikkert at Bellamy ikke fikk muligheten til å beklage seg for de andre? Innbiller meg han ble bedt om å beklage seg påtrening, og der er da vitterlig de fleste andre? Uansett burde han ha hatt vett nok til å beklage på egen hånd. Konflikten kunne likeledes ha blitt løst fra Bellamys side, men surprise surprise, det ble den ikke.

Grunnlaget Souness har lagt er - og det forstår du selvsagt like fullt som meg - særdeles mye bedre enn det Dalglish og Gullit la igjen. Det er ubestridelige fakta.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #56 på: 02. Mai 2006, 17:49 »
Souness la ikke noe bedre grunnlag enn Gullit og Dalglish.
Souness gjorde jo faktisk en gjeng med fantastiske spillere til et dårligere fotballag enn amatørene til Dalglish og Gullit.
Souness kjøpte mange gode spillere ja. Så han har kjøpt byggeklossene.
Men det er ikke det samme som å legge et godt grunnlag. Grunnlaget er det Roeder som har lagt.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #57 på: 02. Mai 2006, 17:59 »
Sitat fra: "Joakim"
Når du er på alder med Bowyer og Dyer bør du også være voksen nok til å la være å fly i tottene på din lagkamerat foran halve England.

Fy faen! kan du ingenting anna enn og samanlikna dei to sakene ???
Er to forksjellige saker din sopp!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

DanMan

• Gjest
Manager Tommy Craig
« Svar #58 på: 04. Mai 2006, 12:50 »
Sitat fra: "Joakim"
Souness la ikke noe bedre grunnlag enn Gullit og Dalglish.
Souness gjorde jo faktisk en gjeng med fantastiske spillere til et dårligere fotballag enn amatørene til Dalglish og Gullit.
Souness kjøpte mange gode spillere ja. Så han har kjøpt byggeklossene.
Men det er ikke det samme som å legge et godt grunnlag. Grunnlaget er det Roeder som har lagt.

Hva hva hva? Selvsagt la Souness et bedre grunnlag enn Dalglish og Gullit! Gullit kjøpte dyrt og elendig, og holdt på å koste Newcastle Alan Shearer! Dalglish tok over Englands desidert beste lag (etter Manheatster U da) og maktet ikke stort annet enn å spille drittkjedlig fotball og å hente skrot. Mannen var jo i tillegg ikke profesjonell nok til å unngå å bruke sin talentløse sønn Paul.

Fantastiske spillere? Andy O'B & co du mener?

Souness gjorde vitterlig mer enn bare å kjøpe gode spillere, selv om det selvsagt var hans største kontribusjon. Du vet like godt som meg at mannen gjorde slutt på sirkus Newcastle, noe som var ekstremt nødvendig for å skulle kunne lykkes.

Roeder har selvsagt ikke lagt grunnlaget! Det er direkte tøys. At Roeder bygger videre på og ikke minst benytter grunnlaget er jeg derimot helt enig i.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #59 på: 04. Mai 2006, 13:03 »
Slutt på sirkus Newcastle? Det sirkuset var jo verre enn noen gang før, mens såpeoperan om Souness pågikk. Folk ville ha ham sparket allerede ved juletider i 2004. Folk ville ikke engang ha han ansatt. Hele Souness-perioden har jo vært en eneste lang såpeopera, og mediene spekulerte jo lenge, lenge, lenge i når Souness ville få fyken, fordi alle skjønte at det kom til å gå den veien ganske tidlig. Andre lags fans har snakket om hvor idiotiske vi er som ansetter Souness. Blackburn-fansen jublet når tullingen forlot dem. Det samme gjorde newcastlefans når han endelig fikk fyken. Mens voksne menn gråt da Keegan trakk seg, og flere trakk oppgitt på skuldrene når Sir Bobby fikk sparken, så jublet en hel by som om vi hadde vunnet ligagull når Graeme Souness fikk sparken. Var ikke Souness-perioden mer sirkus enn noen gang før, så vet ikke jeg.