20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manager Tommy Craig  (Lest 10504 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DanMan

• Gjest
Manager Tommy Craig
« Svar #15 på: 21. April 2006, 10:34 »
Å sammenligne Houllier og Souness er vel ikke helt på stell. Souness var jo direkte god på alt som ikke handlet om taktikk, mønster, plan, dere vet; det viktige i en fotballkamp.  :lol:

Houllier ville som nevnt hentet x antall franskmenn, solgt unna det fantastiske grunnlaget vi nå har ti lå få til noe, og rett og slett ødelagt hele greia. Nei til Houllier!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Manager Tommy Craig
« Svar #16 på: 21. April 2006, 11:29 »
Vet ikke helt om du var ironisk i det du sa om Mr.S, men håper da virkelig det.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

DanMan

• Gjest
Manager Tommy Craig
« Svar #17 på: 21. April 2006, 11:32 »
Overhodet ikke ironisk. Souness la grunnlaget for at Newcastle kan bli en stor klubb igjen - og det sier jeg i fullt alvor - men er dessverre talentløs når det gjelder å lede laget. Unnet han virkelig å lykkes, men det skjedde jo selvsagt ikke, til glede for de fleste andre.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #18 på: 21. April 2006, 11:37 »
Vi var en storklubb da han kom. Vi var en drittklubb da han dro.

Ser ikke helt HVOR han gjorde det bra, bortsett fra å hente spillere som er gode. Selv jeg kunne klart å hente disse spillerne uten problemer om jeg hadde hatt like mye penger som han fikk.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

DanMan

• Gjest
Manager Tommy Craig
« Svar #19 på: 21. April 2006, 11:48 »
Men kunne du EGENTLIG det? Hvorfor var det ingen andre som hentet disse da? Hvorfor henter helter som Robson stort sett skrap (joda, også han lyktes)? Tror mange undervurderer forhandlingsskillsene til Souness. Husk, mannen får jo stadig gode jobber til tross for stadige fiaskoer.  :lol:

Han hentet gode spillere, og solgte unna diverse unødvendige spillere. Han fikk samtidlig mer disiplin i laget enn det har vært på mange år. Hvis ikke det er å danne et godt grunnlag, vet ikke jeg.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #20 på: 21. April 2006, 12:01 »
er det dette du kaller disiplin??

Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #21 på: 21. April 2006, 13:08 »
Tusen hjertelig takk, Vepso, og velkommen til forumet!

Mr.S hentet masse spillere ja. Men hvor mange av disse visste ikke både du og jeg om fra før av? Han har ikke funnet disse, dette var DYRE spillere som han hentet.

Jeg tviler igrunnen på at Sir Bobby fikk like mye penger å rutte med, men han lykktes mye bedre enn Mr.S.

Du sier jo igrunnen selv hva han er, han er en stor fiasko. Latterlig dårlig, om du vil. Mannen gjorde ett par gode kjøp i vår klubb, men for å være helt ærlig tror jeg Roeder hadde gjort det minst like bra om han hadde vært manager på det daværende tidspunkt.

playah

• Supersub
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #22 på: 21. April 2006, 13:56 »
her har dere en oversikt på hvor mye Newcastle United ga til Sir Bobby Robson og hvor mye souness fikk:
fra:1999 till 2004
Robson kjøp: 74.79mill pund
salg: 43.6
= Sir Bobby brukte egentlig 31.19milloner pund.

fra august 2004 til februar 2006
souness kjøp: 45.5
salg: 11.4
= souness brukte 34.1millioner pund på de 18måndene han var i klubben.

souness klarte ikke å få oss til europa, Sir Bobby fikk oss til europa 3ganger :wink:

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #23 på: 21. April 2006, 14:08 »
Den konklusjonen der ble kanskje litt tynn? Men tallene er sikkert riktige.
iverpool FC

Svenno

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #24 på: 21. April 2006, 14:31 »
Sitat
Men kunne du EGENTLIG det? Hvorfor var det ingen andre som hentet disse da? Hvorfor henter helter som Robson stort sett skrap (joda, også han lyktes)? Tror mange undervurderer forhandlingsskillsene til Souness. Husk, mannen får jo stadig gode jobber til tross for stadige fiaskoer.

Det var Shearer og Shepherd som stod for mesteparten av forhandlingene. Når forhandlingene med Owen pågikk, var ikke Souness med på møtet en gang![/quote]

playah

• Supersub
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #25 på: 21. April 2006, 15:43 »
Sitat fra: "playah"
her har dere en oversikt på hvor mye Newcastle United ga til Sir Bobby Robson og hvor mye souness fikk:
fra:1999 till 2004
Robson kjøp: 74.79mill pund
salg: 43.6
= Sir Bobby brukte egentlig 31.19milloner pund.

fra august 2004 til februar 2006
souness kjøp: 45.5
salg: 11.4
= souness brukte 34.1millioner pund på de 18måndene han var i klubben.

souness klarte ikke å få oss til europa, Sir Bobby fikk oss til europa 3ganger :wink:

her er linken folkens: http://www.nufc.com/2005-06html/transfers.html

dere må gå på hver sin manager å regne ut :wink:

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #26 på: 21. April 2006, 15:44 »
Roeder får fortsette :) (Ut sesongen såklart)
Kilde: http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~819567,00.html

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #27 på: 21. April 2006, 15:45 »
Bare ut sesongen da. Vi bør uansett avklare hvem som blir den nye manageren om ikke så altfor lenge.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #28 på: 21. April 2006, 16:11 »
Sitat fra: "DanMan"
Men kunne du EGENTLIG det? Hvorfor var det ingen andre som hentet disse da? Hvorfor henter helter som Robson stort sett skrap (joda, også han lyktes)? Tror mange undervurderer forhandlingsskillsene til Souness. Husk, mannen får jo stadig gode jobber til tross for stadige fiaskoer.  :lol:

Han hentet gode spillere, og solgte unna diverse unødvendige spillere. Han fikk samtidlig mer disiplin i laget enn det har vært på mange år. Hvis ikke det er å danne et godt grunnlag, vet ikke jeg.

Bravo!
DanMan har skjønt alt :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Manager Tommy Craig
« Svar #29 på: 21. April 2006, 16:47 »
Støtter Danman og Kristoffer. Souness har et svært godt kontakt nett utover i Europe. Emre hadde aldri valgt Newcastle hadde det ikke vært for Souness.