20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle uten Shearer (i verste fall allerede nå?)  (Lest 2310 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle uten Shearer (i verste fall allerede nå?)
« på: 18. April 2006, 13:58 »
Det er egentlig en skremmende tanke, men situasjonen bør vurderes. Det blir et forfedelig tap for laget om ikke sjefen vår kan spille de siste kampene. Vi mister ikke bare en av våre målfarligste spillere, men også lagets kaptein og ubestridte leder som ofte går foran og tar i et tak når det gjelder.
I Parkers fravær igår var Solano et kongesyn med kapteinsbindet, men neppe den samme ledertypen som Alan. Alikevel er det spissplassen jeg er mest bekymret for. Det var en ubeskrivelig godt å se at Luque endelig fikk sitt første Newcastle mål igår, og håper virkelig at det er begynnelsen på hans storhetstid i Newcastle. Chopra puttet jo også ett og det var ikke mindere gledelig. Men spørsmålet er om angrepet blir slagkraftig nok med disse to på topp, eller en av dem ved siden av Ameobi. Owen er jo på vei tilbake men vil vel i beste fall få kun et innhopp mot WBA på Lørdag, og derfor bør andre alternativer vurderes grundig....
Og hvordan vil det påvirke Owen at han ikke har Shearer ved siden av seg?

(bekymret)

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 18. April 2006, 14:58 »
Jeg er ovebevist om at Newcastle vil fremstå bedre rent spillemessig uten Shearer resten av sesongen.

De siste ukene har Shearer blitt mindre og mindre delaktig i spillet, og til tider har han vært helt anonym. Dette sier jeg til tross for tre mål på to kamper.

Resten av sesongen hadde sannsynligvis det lite idelle spissparet Ameobi/Shearer vært et faktum. Både Kieron Dyer, Albert Luque og Michael Chopra er betydelig mer bevegelige spillertyper enn Alan Sheaerer, og jeg er bombesikker på at Newcastle de neste tre kampene vil fremstå enda vassere offensivt uten Shearer; Ameobi som oppsillspunkt, med Chopra, Luque eller Dyer som makker.

Når det er sagt kommer selvsagt Newcastle til å savne krigeren og kapteinen Alan Shearer. Defensivt var han uvuderlig ved corner og frispark i mot, og som oppspillspunkt har han alltid vært fenomenal. _Spissen_ Alan Shearer, derimot, er ikke lengre uerstattelig!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2 på: 18. April 2006, 15:27 »
Har du drukket sprit, Jarle? Alan Shearer scorer som bare det han! Han er jo tross alt toppscorer i år.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18. April 2006, 15:29 »
Jarle har fremdeles helt rett i det han sier i innlegget ovenfor spør du meg. Les hva han skriver. Spissen Alan Shearer er ikke lengre uerstattelig, der fins mange spisser i verden som er bedre, som vi kan skaffe. Men vi mister samtidig en hel del andre ting som han derimot nevner.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
« Svar #4 på: 18. April 2006, 15:36 »
Godt oppsummert av Jarle det der. Klart Alan vil bli dypt savnet som det monumentet han er i Newcastles historie, men en scoring og en seier mot Sunderland er et fint karrierepunktum, til tross for skade. Han forsvinner jo heller ikke fra sin midlertidige assistent-rolle, og det at vi nå får en mulighet til å matche særlig Chopra på topp ser jeg på som positivt for fremtiden.

Jeg er dog ikke helt enig i at Dyer nevnes som et alternativ på topp. Han bør selvsagt få spille sentralt på en midtbane bestående av Clark og Faye, og overlate spissplassen til en av de to spissene som startet Sunderland-kampen på benken: Luque eller Chopra.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 18. April 2006, 19:21 »
Det er godt mulig at vi kan bli bedre offensivt uten Shearer. Men at det skjer allerede til Lørdag? vel, jeg er ikke sikker. Grunnen ligger i at Shearer er en sterk og sentral spiller som har endret seg de siste par årene nå til å bli mer en drivkraft i form av sin arbeidsinnsats i stedet for å være en notorisk måljeger. Ikke at det har vært noe galt med scoringsteften hans den siste tiden.
Men det jeg frykter er omstillingsprosessen fra Newcastle med Shearer til Newcastle uten Shearer. Kunne godt tenkt meg at laget hadde fått en sommer til å arbeidd med det, for tiden frem til Lørdag blir knapp. Og disse siste kampene er nå blitt langt viktigere enn man kunne tro for, tja .... la oss si 2 måneder siden.
Dersom Ameobi nå skal bli oppspillspunkt og holde på ballen til makkeren kommer frem får han en *anerledes* rolle som krever andre ferdigheter av ham. Samtidig må f.eks Owen (når han kommer tilbake) finne seg i antagelig å være forsvarernes første prioritet ved cornere og lignende. Før var Shearer den skumle sterke som alle fryktet mens "lille Owen" (liten av vekst, og raskere) var den som kunne komme snikende inn.
Ikke kan vi heller regne med at Owen eller Ameobi kommer til å bli den som kaster seg inn i dueller i ren midtstopper stil bare for å gjøre det klart hvor skapet skal stå, slik som Alan gjorde senest igår tidlig i første omgang da han var heldig som slapp unna gult kort.
Og all den kjeften Shearer bruker.... Han hadde aldri drevet med det hvis det ikke hadde noe for seg. Men vedkommende må også vite hva han skal si og gjøre for at det skal få sin effekt. Det er noe jeg tror kommer med rutinen.

Jeg ser helt klart hva dere mener med at vi kan bli bedre uten Shearer nå, men det er en omstillingsprosess som krever tid. Og den kunnne vi tatt over sommeren, men nå kan vi risikere at den prosessen må gjennomføres allerede frem til Lørdagens kamp. Og det er så forbanna uheldig og synd om det skal få ødlegge for et formsterkt Newcastle som konkurrer for fullt om en UEFA Cup plass. Summen av alt det Alan Shearer er på banen er ganske høy, og kan bli vanskelig å lære å klare seg forruten over så kort tid. Det er det som bekymrer meg litt, og det er det som er grunnen til at jeg startet denne tråden...

folesvert

• Gjest
« Svar #6 på: 18. April 2006, 22:40 »
... enig med Jarle og Christoffer. Shearer vil bli dypt savnet, men han er langt fra uerstattelig. Mange mange spisser overgår han i dag ... skal vi ikke tro at vi kan bli bedre uten Alan (med en l) er det jo liten vits i å fortsette.

Selvfølgelig vil vi klare oss uten Shearer og innerst inne håper jeg han gir seg nå. Jeg ser noen snakker om å overtale han til å spille en sesong til ... men fin avslutning å senke Sunderland på Stadium of Light vel?

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 18. April 2006, 22:46 »
Eg blir faen meg lei meg viss Alan Shearer ikkje er på bana mot WBA... Eg skal sjå den kampen frå Milburn Stand, og grunnen til at eg reiser er for å oppleve Alan Shearer sine siste stunder i Newcastle, som spelar. Vert det tatt frå turen, så vert det eit stort skår i gleda.

Fy faan som eg hatar Sunderland akkurat no. Damn you, Stadium of Shiite!!!

Ver så snill, la Shearer bli speleklar til lørdag!!!

:cry:  :cry:  :cry:

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 18. April 2006, 22:56 »
enig med folesvert!

shearer var uerstattlig for 5 år tilbake, men nå er han jo lett og erstatte, bortsett fra lederegenskapene!
heldighvis har vi parker og owen som kan bli gode ledere!
Taylor kan vel og bli kaptein i framtida
lt;3 Newcastle <3

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18. April 2006, 23:03 »
Synd med shearer, men dette har vært uungåelig i lang tid. Synes det er greit at de andre lagkameratene får spilletid uten kongen FØR neste viktige sesong begynner.
Who else...... Alan Shearer

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 18. April 2006, 23:57 »
Jeg syns igrunn det er sinnsykt trist at han ikke kunne få spilt de siste kampene av sesongen og fått avslutta fremfor geordiene mot Chelski.

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/n/newcastle_united/4920798.stm

Shearer avslører i dag at han vil fratre fra å jobbe i Newcastle etter denne sesongen, og blir dermed ikke å se som trener. Han vil ha et par år fri før han nok blir å prøve seg som manager.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

folesvert

• Gjest
« Svar #11 på: 19. April 2006, 19:48 »
... fornuftig av han det