20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - WBA, 22 april.  (Lest 45351 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle - WBA, 22 april.
« Svar #180 på: 22. April 2006, 19:16 »
Jeg er så glad,så glad
Det er jo nesten synd at Roeder ikke blir trener'n vår neste sesong, mannen har jo gjort underverker med laget. Det er nesten så fallhøyden blir stor selv om vi ansetter en stor manager liksom...hehe
Uansett,synd at Luque ikke kommer inn. Men nå begynner til og med jeg å like Ameobi,han har jo putta en del i det siste..Har han mange mål nå (serie,cup,totalt) ?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 22. April 2006, 19:25 »
Fortsatt fullt mulig at Roeder blir manager neste år da...

Ameobi har vel 9 seriemål og 0 i Fa og ligacupen om jeg ikke tar helt feil...

folesvert

• Gjest
« Svar #182 på: 22. April 2006, 20:40 »
N'Zogbia, Pattison, Taylor ... vi har mange unge gode også. Utrolig teit at Roeder og ikke sette inn på Luque ... satte inn Lee Clarke ... hva er det da???

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 22. April 2006, 20:47 »
Jeg blir mer og mer imponert av Chopra jeg, det er bare så synd at vi ikke har råd til å gi han tillit og tid til å etablere seg på dette nivået. Chopra løper hele tiden, er alltid spillbar, og får som oftest noe ut av det også. I andre omgang var han ikke så fryktelig bra i dag, men det var det få som var. Vi hadde ikke den kreativiteten vi trengte for å score enda flere mål i dag. Dessuten var WBA mye mer aggressive etter pause, og vant duellene. Derfor hadde de også mye ball, og skapte det meste av det lille som ble skapt i andre omgang.

I den perioden var det fryktelig skuffende og vanvittig irriterende at vi ikke gir Luque sjansen til å vise hva han er god for. Istedet dryger det lenge og vel, før vi et kvarter før slutt endelig gjør et bytte, og ender med å ta ut den livlige Pattison, til fordel for en spiller som ikke er i nærheten av hva han var for ti år siden, og som har blitt mer baktung med årene.
Nå er jeg en stor fan av Clark, og liker veldig godt å se han spille for oss, men ikke på bekostning av fremtiden. Luque er fremtiden. Pattison er fremtiden. Begge er mer eller mindre kreative spillere, som har langt mer for seg i en slik kamp enn Clark, som burde erstattet Faye, om han skulle erstattet noen.

Jeg sitter med en litt blandet følelse etter denne kampen, og føler først og fremst på frustrasjonen over at Luque ikke får spilletid. Egentlig burde jeg gledet meg over en meget bra prestasjon, og to flotte mål av Ameobi. Men dessverre ble det ikke sånn i dag. Jeg irriterer meg bare over at Luque ikke får sjansen til å vise seg frem. Jeg synes det er fryktelig urettferdig overfor en spiller som har slitt voldsomt, og som visstnok har jobbet voldsomt, for ikke å slite sånn. Og etter et godt innhopp og mål i forrige kamp, straffes han i dag? ved å gro fast på benken.
Hvorfor, Roeder? Hvorfor?
Vi hadde vunnet likevel.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 22. April 2006, 21:25 »
Støtter den joakim. Selvom Roeder har gjort fantastisk mye bra, så gjør han noen rare avgjørelser noen ganger syntes jeg.. Luque BLIR IKKE bedre av å sitte på benk..

djmattis

• Gjest
« Svar #185 på: 23. April 2006, 05:16 »
jeg blir sint av at Luque sitter på benken...
det er min eneste kommentar sånn i fylla!½!!!!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #186 på: 23. April 2006, 13:26 »
Etter å ha sett kampen i går satt jeg igjen med den følelsen at Newcaslte hadde gjort en veldig bra kamp. Shola en god kamp med to mål.

Men den mannen som noen ikke mener er god nok og andre ikke sier så mye om er Chopra. Har nettopp sett høydepunktene. Det er faktisk en mann som er involvert i alt på topp. Og det er faktisk Chopra. Syns mannen fortjener minst like gode kritkker for kampen sin i går som to målsscorer Ameobi. Begge forjener etter mitt syn 8.

Given 6
Carr 6
Bramble 7
Moore 8
Baba 7
Solano 7
Faye 6
Zoggie 7
Pattison 8
Chopra 8
Ameobi 8

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #187 på: 23. April 2006, 14:09 »
Hei!

Er no tilbake i Norge etter å ha tilbragt fleire dagar i Newcastle, der eg har sett Newcastle banke WBA på St. James'!

Ramma rundt kampen var ikkje den beste. Fredagen kom beskjeden om at Shearer hadde lagt opp, og Newcastle sin serieslutt såg litt mørkare ut med ein gong. Likevel, nyheten om at Owen skulle vere i troppen og at Dyer var frisk var jo positive. Dette viste seg å vere feil.

Sikkerhetsfolka ved spelarinnkjørselen under Milburn Stand var mildt sagt sjokkert over å ikkje ha sett Dyer kjøre inn forbi dei. Han var tydelegvis ikkje med i troppen, av ein eller annan merkeleg grunn. Det viste seg å vere ein ny skade. Michael Owen var heller ikkje med i troppen, sjølv om han deltok på ein PR-jippo der han beviste at han kunne trene...

Scena var sett for Luque si blomstring, men han fekk ikkje eit minutt på bana. Desverre. Pattison hadde derimot ein glitrande debut, der han bidrog med å skape mykje trøbbel for blandt anna Watson.

Ameobi, som eg ikkje er verdas største fan av, scora to mål og alt var vel, sjølv om han har for tydelege lathetstendensar. Det er ikkje snakk om å jogge ut av offside. Han går. Det er ikkje bra nok. Fantastisk var det likevel at han satt straffen inn, rett etter at 52 000 hadde ropt "Shearer! Shearer!" då straffen var dømt.

Solano glitra på midtbana i dag, og eg blei overraska over at han ikkje var Man of The Match på Tyneside denne ettermiddagen. MEn det er få ting som gledar meg meir enn at ein forsvarar, denne gong Craig Moore, fekk denne utmerkinga.

Det var ein fantastisk kamp, sjølv om eg var litt utanfor fotolengde for å få gode close-ups. Slik går det når ein sitt på rad P heilt i hjørnet av Milburn... Eg håper at når avtalen Newutd.com eventuelt skal reforhandlas, at ein då prøver å få litt bedre seter; lyden blir litt dempa heilt der bak og ein merkar ikkje heilt at det sitt 22 000 menneske rett framfor deg.

3-0 mot nesten nedrykksklare WBA er ingen enorm bragd, men jobben blei gjort og det på ein god måte. WBA var "inne" i kampen litt etter pause, men vart ikkje belønna for strevet, sjølv om dei var nære. Farlig nære ein eller to gonger.

Det som gleda meg mest med kampen skjedde etterpå. Gatene var fulle av fans, og Glenn roeder uttalte at det ville vere rart om han gjekk fullstendig tilbake til Akademiet etter dei månadane han har hatt med førstelaget. Han har no tatt 2 poeng meir enn Souness gjorde frå August til Februar! Souness klamra seg til trykksverta i Evening Chronicle med å seie at Newcastle gjer det bra no sidan laget er skadefritt. Flink fyr!!! Owen, Shearer, Parker; tre av dei mest sentrale i laget var ute. Newcastle låg på topp på skadetabellen til Physioroom før kampen. skadefritt er relativt.

Min første kamp på St. James' var fantastisk. Sjølv om Shearer gjekk med slips i staden for drakt, og Parker var ute, så var det fantastisk. Stemninga før, etter og under kampen. Maten på The Strawberry. Ølet.

Zzyzx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #188 på: 23. April 2006, 15:00 »
Sitat fra: "Nordin"
Selv Andy O'Brien har fått både 7 og 8 på børsen i en eller annen kamp. Det betyr ikke at han er god nok for PL for det. Chopra har fått mange sjanser nå og er langt i fra god nok på dette nivået, men som jeg skrev ovenfor hadde han en grei match i dag. Skaffer oss straffe, jobber bra og er nest sist på 1-0-scoringen. Ellers var han ikke noe særlig. Les hele innlegget mitt før du kommenterer neste gang.

Når det gjelder Faye så gjorde han en god defensiv innsats i dag. Han og N'Zogbia er forskjellige spillertyper som hadde forskjellige oppgaver i dag. N'Zogbia er den som skal skape noe offensivt, mens Faye skal sope opp ballene og fungere som et skjold foran forsvaret. Jeg synes at begge klarte å gjøre jobbene sine til en viss grad i dag. Ingen kanonkamp, men i hvertfall godkjent.

Jeg har lest innlegget ditt.
Kommentaren min var velberettiget. Jeg mener du setter for høye karakterer jevnt over.
Hva vil du si at definisjonen på en 7 er?
Svart Hvitt

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #189 på: 24. April 2006, 00:44 »
Der var eg tilbake fra Newcastle, det var drittfett!! :)  først gjekk vi i gågatene og såg litt rundt, så gjekk vi opp på Shearer's og tok noen øl før vi gikk inn på stadion, trur vi var de første som kom inn!!
Synes at Shola spillte veldig bra, Matty gjorde det veldig bra i første,men dabbet litt av i andre, Faye spillte dritdårlig...
Var noen nordmenn som satt ved siden av oss, lurte på om det kanskje var deg Noreng?? oppe på nummer 75 eller noe sånt...de var østlendinger, hørtes hvertfall sånn ut...
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 24. April 2006, 14:49 »
Faye spilte dritdårlig? Jeg synes midtbanen hadde meget god kontroll i første omgang, og brukbart kontroll i andre omgang. Faye gjør meg litt smånervøs iblant, men dritdårlig var det ingen som spilte.

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #191 på: 24. April 2006, 14:58 »
i forhold til resten av laget så spillte han dårlig, han hadde ofte god tid med ballen, men bare slo ballen tilbake på ett touch, synes forresten at Chopra var veldig god, han jobbet som bare f..
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 24. April 2006, 15:05 »
Sitat fra: "Leslie"
i forhold til resten av laget så spillte han dårlig, han hadde ofte god tid med ballen, men bare slo ballen tilbake på ett touch, synes forresten at Chopra var veldig god, han jobbet som bare f..

Amdy Faye har ALDRI vært kjent for sin ro og sin klokskap med ballen i beina. Vi kan ikke sette samme krav til Faye som til Parker, når Faye ikke engang er halvparten så god som Parker.

Noreng

• Gjest
« Svar #193 på: 24. April 2006, 15:21 »
Sitat fra: "Nordin"
Meget god kamp av Newcastle, spesielt 1.omgang. I 2.omgang gjorde innbytterne Inamoto og Kanu en god figur og Newcastle slet litt, men det ble aldri noe særlig farlig. Ameobi satte prikken over ìen med en flott avslutning alene med keeper. Straffen skulle aldri vært straffe. Forseelsen skjedde på ca 17 meter. Ellers er det mulig at Ameobi var i offside på 3-0-scoringen. Fullt av jublende engelskmenn som hopte foran meg etter scoringen, så fikk aldri sett reprisen.

Spillerbørs:

Given 7
Moore - 7,5
Carr 7
Bramble 7
Babayaro 7
Pattison 7
Faye 7
N'Zogbia 7
Solano 8
Ameobi 8
Chopra 7

Skuffende at ikke Luque fikk sjansen. Chopra er for lett på dette nivået her, selv om han gjorde en grei jobb i dag.

Der stiller jeg spørsmål? Ameobi 8?!? Han var jo ikke noe god denne kampen. Han scoret riktignok, men ellers? Faye var kampen dårligste sammen med Chopra. Pattison jobba sikkelig å fortjener bedre enn Chopra, Ameobi og Faye. Dessuten synes jeg både Bramble og Moore var gode nok for en 8er:

Given 7
Carr   7
Moore 8
Bramble 8
Babayaro 6
Solano 8
NZogbia 8
Faye 5
Pattison 8
Ameobi 7
Chopra 5

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #194 på: 24. April 2006, 15:43 »
Sitat fra: "Zzyzx"

Jeg har lest innlegget ditt.
Kommentaren min var velberettiget. Jeg mener du setter for høye karakterer jevnt over.
Hva vil du si at definisjonen på en 7 er?

Da misforstod du i såfall totalt når det gjaldt Chopra, men det regner jeg med at du har skjønt nå.

En snittkarakter på ca 7,2 er vel ikke "for høyt jevnt over" når vi vinner 3-0 på hjemmebane med et svært reservepreget mannskap? Man kan si mye rart om WBA, men faktum er at de spiller i samme divisjon som oss og i tillegg har kniven på strupen med tanke på nedrykk.

Min definisjon av spillerbørspoeng:

1-4: Håpløs
5: Skuffende
6: OK-
7: God kamp
8: Meget bra
9: Fantastisk
10: Verdensklasse

Og til Noreng:

Hvis du virkelig mener at Ameobi (og Chopra) ikke gjorde noe som helst på topp så anbefaler jeg at du tar med deg briller eller eventuelt kikkert neste gang du ser kamp i Newcastle. Ameobi scoret 2 mål og viste at han har ferdigheter på lager, selv om han ikke alltid lykkes. Chopra hadde assist, skaffet oss straffe og var et konstant uromoment. 5 på børsen? Tragisk!

Når det gjelder Bramble så var han jevnt over god, men han slurvet en del i begynnelsen av 2.omgang. Synes Moore var et hakk bedre og burde muligens fått 8 og ikke 7,5.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!