20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 226018 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #60 på: 23. Feb. 2007, 09:39 »
Så en Liverpoolsupporter på tv i dag som kallte John Arne Riise for en proper Liverpoolboy i dag...

Måtte le litt da han kalte han for "proper Scouser". Tenkte da på denne diskusjonen direkte, men det er jo klart vi ikke kan høre på denne engelskmannen, han var jo helt rar! Hør heller på Åsmund ;D

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 23. Feb. 2007, 15:49 »
lol, er ikke hæstad kristiansandsgutt fordi han er fra søgne?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #62 på: 23. Feb. 2007, 16:02 »
Ikke noe ekte kristiansandsgutt det nei! 8)

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
We are The Geordies....
« Svar #63 på: 23. Feb. 2007, 17:13 »
Litt morsomt å følge debatten om "Geordie" her. Jeg ville vært litt forsiktig med å være for bastant med hvem som er Geordie og ikke. For selv folk i Newcastle (Tyne and Wear) er ikke sikre selv på hvor de skal trekke grensen. En ting jeg tør å være bastant på, det er at det ikke er en betegnelse kun for folk fra sentrumsområdet Newcastle, som det er sagt lenger opp i tråden. Jeg kjenner folk der borte, og har spurt dem. Får jeg svar er de ofte vage og forskjellige. Inntrykket mitt er at Geordie har gjennomgått en reinkarnasjon, og at det også blir brukt som en gest om mennesker som viser at de har et sterkt forhold til Newcastle (og omegn). Dermed er det ikke rart at de kaller Taylor for Geordie. Han har erklært sin kjærlighet for Newcastle, og spiller oftest deretter på laget også. Det går "rett hjem" til de "ekte geordies"  ;).

Opprinnelsen til Geordie er det også flere teorier om. Den eldste varianten er fra 1745. Jacobite Army (Skotland), med støtte fra Frankrike, masjerte inn i England med en heller liten hær. De hadde London som mål, hvor kongen skulle styrtes. Planen var å samle motstandere av kongen på veien, slik at de fikk en slagkraftig hær. Motstandere av kongen var vanskelig å finne, og i Newcastleområdet var tilbakemeldingen til offiserene fra ververne "They're all Geordies" (Geordies var da et slang for tilhengere av King George).   
Nyeste variant er knyttet til oppfinneren George Stephenson. Han fant opp en spesiell (sikkerhets?)lykt som først ble brukt i gruvene rundt Durham/Northumberland. Gruvearbeiderne der foretrakk denne lykten, som de kalte geordie (slang av George (Stephenson)) foran en allerede "veletablert" lykt. Av den grunn ble disse gruvearbeiderne kalt Geordies av øvrige gruvearbeidere og befolkning. Og det spredte seg raskt til at benevnelsen gjaldt befolkningen i området.
En nyere, litt mer humoristisk, fortolkning er at det er så mange som heter George i enhver familie, kvinner og menn  ;), at familiene bare kalles for The Geordies. Og er det slik i alle familier, ja da er jo hele befolkningen The Geordies  :)
Livet er svart/hvitt!

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #64 på: 24. Feb. 2007, 23:14 »
Punktum.

Nå snakker vi heller om Taylor i tråden hans!

Synes det har sklidd ut for lenge nå.
Vil noen ta opp diskusjonen med "Geordies" så lag en egen tråd.  ;)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 21. April 2007, 02:20 »
TAKK  John Carver for du oppdaga ein 8 årig gut som spela for Cramlington Juniors og fekk han til Newcastle.
I dag er han verdt 10 ganger meir enn resten av forsvaret våres :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 18. Mai 2007, 17:40 »
Taylor er tatt ut til englands b-lag i kampen mot Albania!

GRATULERER!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #67 på: 18. Mai 2007, 17:57 »
Han blir sikkert skadet i landslagstjeneste...

Hehe, neida. Bra å se at Taylor gjør det bra.

Noreng

• Gjest
« Svar #68 på: 26. Mai 2007, 15:16 »
Taylor tar over for Terry. Det er jeg helt sikker på.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #69 på: 26. Mai 2007, 16:06 »
Eg trur Terry og Taylor kommer til å spele side om side om 2-3 år på det engelske landslaget
Newcastlesupporter siden 1992

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #70 på: 26. Mai 2007, 19:58 »
Slikt har vi sagt mange ganger om andre også. Tror ikke det vil skje, jeg.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 26. Mai 2007, 20:28 »
Slikt har vi sagt mange ganger om andre også. Tror ikke det vil skje, jeg.

Nei ikke om 2,3 år. Jeg ser ingen grunner til at Taylor skulle danket ut henholdsvis Ferdinand, King, Carragher? eller Micah Richards for den saks skyld...og ja han kan spille midtstopper i tillegg til høyreback!(Richards altså).
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

BallaJazz

• Gjest
« Svar #72 på: 27. Mai 2007, 12:46 »
Enig  med GeirAndreas her .Taylor er en meget god midstopper .Har som nevnt det som skal til å med den riktige mentor ved sin side i forsvaret og ikke minst de riktige i teamet å nå så har vi jo Big Sam  som vill gjøre han bedre også!.Har stor troa på Taylor.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 27. Mai 2007, 15:08 »
Ikke glem at det også er andre lovende talenter rundt omkring! Curtis Davies feks.. Jeg tror ikke Taylor kommer til å spille for England i fremtiden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 27. Mai 2007, 16:28 »
Med rette spillerne ved sin side og en god manager har Steven Taylor alle mulige forutsetninger for å bli en klippe på England. Han vokser stadig som spiller, på tross av at han har spilt i et av ligaens aller dårligste forsvar. Taylor er et enormt talent.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida