20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 223822 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #1230 på: 28. Mai 2012, 17:14 »
Uenig.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1231 på: 28. Mai 2012, 17:30 »
Tror nok Tayls vil bli foretrukket når han er skadefri - han er såpass mye bedre enn Williamson. Dessuten vil jeg vel anta at den ganske så suverene statistikken Tayls har over de forrige sesongene fortsatt er ganske suveren kontra Willie selv etter den fine rekka uten baklengs i april.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1232 på: 28. Mai 2012, 19:59 »
Tror nok Tayls vil bli foretrukket når han er skadefri - han er såpass mye bedre enn Williamson. Dessuten vil jeg vel anta at den ganske så suverene statistikken Tayls har over de forrige sesongene fortsatt er ganske suveren kontra Willie selv etter den fine rekka uten baklengs i april.

Han er ikke SÅ mye bedre enn Williamson. Bedre kanskje  ja, men Willio avsluttet sesongen sterkt. Var kjempegod mot f.eks mot Chelsea og City. Med Williamson og Tayls får man to forskjellige ting. Willo er treig og holder mye, men er flinkere til å plassere seg (setter motstanderen oftere i offside enn Colo) og er suveren i lufta. Tayls på den andre side er bedre i duellspillet så lenge ballen er langs bakken, forflyttere seg raskere og er rett og er en mester i å blokkere skudd.

De er  to ulike stoppere som begge er gode på sine områder. Tayls er derimot ikke en klassestopper som enkelte skal ha det til. Kan bli en god stopper som sagt, men da må han levere stabilt over flere sesonger og unngå å bli skadet. 1/2 strålende sesong er ikke nok.

Han sa det i det radiointervjuet mange av oss hørte. Jeg synes ikke det er så rart. Vi har holdt nullen mange ganger med Williamson og vi har hatt en knallbra sesong med han og Colo. Dere bør jo skjønne at det pedagogiske riktige vil være å si at Mike er foran Steven nå, pga resultatene. Tror derimot Taylor eller ny stopper vil gradvis spille seg inn i Pre-season, men at Mike er førstevalg fra starten av.

Akkurat. Pards nevnte forøvrig at vi har holdt nullen oftere med Willo på laget enn med Tayls.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1233 på: 28. Mai 2012, 20:26 »

Han er ikke SÅ mye bedre enn Williamson. Bedre kanskje  ja, men Willio avsluttet sesongen sterkt. Var kjempegod mot f.eks mot Chelsea og City. Med Williamson og Tayls får man to forskjellige ting. Willo er treig og holder mye, men er flinkere til å plassere seg (setter motstanderen oftere i offside enn Colo) og er suveren i lufta. Tayls på den andre side er bedre i duellspillet så lenge ballen er langs bakken, forflyttere seg raskere og er rett og er en mester i å blokkere skudd.

S. Taylor er en mye bedre midtstopper enn Williamson, uten at han behøver å være en klassestopper av den grunn. At Williamson er flinkere til å plassere seg er en ganske så drøy påstand, og det at han er suveren i lufta er det reneste vås. Han burde være suveren i lufta med sin høyde men er desverre meget dårlig på det området. Mye holding og feilplasseringer gjør at han ofte er på etterskudd og taper ganske mange dueller, både i og utenfor vår 16 meter.
Williamson er elendig med ballen og eier ikke teknikk. Jeg har aldri sett en proffesjonell spiller med så dårlig teknikk. Virker tidvis redd for å få ballen og spiller stort sett inn til Krul eller måker den langt opp uten mål og mening.

Men vi får jo se neste sesong. Tipper Williamson får minimalt med spilletid. En ny midtstopper kommer garantert, kanskje 2, og vil gi S. Taylor kamp om plassen. Coloccini er bankers. Bidragene til Williamson vil bli få om det i det hele tatt blir noen. Han er rett og slett ikke god nok.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1234 på: 28. Mai 2012, 20:40 »
Jeg føler meg utrygg på å sette Williamson inn i enkeltkamper i f.eks EL eller senere runder av de hjemlige cupene. Han virker som en spiller som må spille seg i form. Han var vaklende i sine første kamper i år, men kom seg etterhvert når han ble varm i trøya.

Jeg gleder meg til å slippe høy puls hver gang Williamson får ballen neste sesong siden han mest sansynlig sitter på tribunen. Innsatsen og bidraget hans til suksessen denne sesongen må heller ikke undervurderes på samme måte som Simpson sitt bidrag. Begge var har hatt en super sesong ut ifra sine forutsetninger.

Men det er nesten skremmende å tenke på hvor mye bedre laget blir neste sesong med e ny midtstopper og høyreback :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1235 på: 28. Mai 2012, 20:49 »
Suveren er kanskje å ta i sterkt, men han er god i lufta. Vi har hatt full kontroll på dødballlag/duellag som Stoke og Chelsea med Williamson på banen. Offensive dødballer har han mer å hente, og ikke minst med ball langs bakken. Det finnes spillere som er verre i pasningsspillet en WIlly. Han prøver i det minste å spille konstruktivt, i motsetning til støttepasning og pol-simpson. Plasseringsevnen står jeg for.  Hvis ikke kunne vi umulig hatt klart å holde så mange nuller med ham på laget. Han må posisjonere seg rett pga sin mangel på fart.  Han blir ikke tatt på feilplasseringer, men på at han må ut og støte. Hvis motstanderen da klarer å vende opp vil han slite. Det har lite med plasseringsevne å gjøre, men at Williamson er så treig.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1236 på: 28. Mai 2012, 21:21 »
Så dere ville satt Taylor rett inn i laget hvis vi skulle spilt en viktig kamp neste uke? Og vraka Williamson? Det handler om å beholde en harmoni i gruppa også, og dermed mener jeg ikke man kan vrake Mike før han har spilt seg ut. Dette skjer sikkert i Pre-season der begge får vist seg fram, men nå er Mike foran.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1237 på: 28. Mai 2012, 21:39 »
Jeg skjønner ikke at folk kan vurdere Williamson over Taylor engang. Etter min mening er det klasseforskjell. Greit nok at Williamson hadde noen gode kamper som midtstopper i slutten av sesongen, men før den tid gjorde han jo noen ekstreme feil gang på gang på gang.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1238 på: 28. Mai 2012, 21:39 »
Ja, det er flott at Williamson er foran nå som det er ferie, men så fort de gjeldene kampene starter så kommer Williamson til å finne sin plass på benken.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1239 på: 28. Mai 2012, 21:47 »
Jeg skjønner ikke at folk kan vurdere Williamson over Taylor engang. Etter min mening er det klasseforskjell. Greit nok at Williamson hadde noen gode kamper som midtstopper i slutten av sesongen, men før den tid gjorde han jo noen ekstreme feil gang på gang på gang.

Jepp, han hadde en dårlig periode, mot f.eks Wolves,  men en veldig god sesongavslutning.  Men å si at det er klasseforskjell mellom er å ta i. Tayls har gjort sine grove feil han også. Og han hadde noen i år, men forskjellen var at mens Williamson ble straffet, så slapp Tayls unna. Tror den nye stopperen som hentes inn kommer til å være den som Pards i utgangspunktet ser for seg sammen med Colo. Han vil nemlig gi oss det vi mangler i bakre ledd, fart. Selv om jeg liker Tayls oppofrende stil, har han hatt en tendens til å skru av bryteren i enkelte kamper. Og han har vært mye skadet. Spesielt sisntevnte moment taler mot at han kan utvikle et langvarig partnerskap med colo.
« Siste redigering: 28. Mai 2012, 21:52 av Thomas »

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #1240 på: 28. Mai 2012, 22:01 »
Han prøver i det minste å spille konstruktivt, i motsetning til støttepasning og pol-simpson.
Det var dagens! :lol: Ingen som poler meir enn Williamson...
Venter i spenning...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1241 på: 28. Mai 2012, 22:02 »
Jeg håper/regner med at alle må begynne på 0 når vi starter med oppkjøringen. Alle må bevise at de fortjener å starte. Uansett om du heter Krul, Coloccini, Cisse eller Ferguson.
Selv om vi har en nesten spikret 11'er, skjønner folk hva jeg mener.

Og hvis alle starter med blanke ark, noe jeg altså mener, så kommer Tayls & Colo til å være stopperparet vårt til seriepremieren. Med mindre vi faktisk har greid å hente inn en ny en før pre-season..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1242 på: 29. Mai 2012, 08:50 »
Taylor kommer tilbake fra en alvorlig skade. Han vil bruke lang tid på å bli matchfit. Det er ikke gjort i løpet av en sesongoppkjøring.  Og man starter ikke på blanke ark. Når Pards velger startlaget neste sesong vil hans hensyn være  basert på presasjoner i treningskampene og hvordan spillerne gjorde det i sesongavslutningen. Det pedagoiske er også viktig: Pards vraker ikke en spiller som avsluttet sesongen god.  I tillegg vet vi at Pards liker å matche spillerne forsiktig, som med HBA og Santon. Så fremt ikke Tayls gjør en mirakuløs tilbakekomst og bir matchfit på no time og Williamson driter seg ut i sesongoppkjøringen, kommer sistnevnte til å starte neste seong.  Saken hadde vært en annen om Williamsons periode med dårlig spill hadde vart ut seongen.

rocksmile

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1243 på: 29. Mai 2012, 12:39 »

Slik som stallen er nå per dags dato både håper og tror jeg at Pardew starter med Willie og Colo neste sesong. Saylor har hatt en alvorlig skade og trenger tid for å trene seg opp, som flere her inne påpeker. Videre tror jeg at Saylor tidlig i sesongen vil matches forsiktig, EL, hjemlige cuper og innhopp.

MEN, jeg tror at Newcastle i løpet av sommeren blir å hente inn en ny stopper som blir å starte neste sesong sammen med Colo. Santon blir på venstre og Debuchy på høyre.

Litt gøy å tenke på at vi spilte siste halvdel av sesongen med tekniske og offensive duoen Colo og Santon til venstre og den litt mer enkle og defensive duoen Willie og Simpson til høyre. Som natt og dag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1244 på: 29. Mai 2012, 13:37 »
Jeg driter egentlig i hva som er pedagogisk riktig hva neste sesongstart gjelder. Håper de fleste er enige i at Williamson er en veldig begrenset spiller som ikke er god nok for det nivået vi håper å stabilisere oss på. Frode oppsummerte det fint der. Om ikke Tayls er 100% matchfit til sesongstarten håper jeg i det minste at vi uansett har kjøpt inn en stopper som er bedre enn Williamson i sommer - og at Willie ikke er mer enn fjerdevalg utover i sesongen. I lengda bør vi jo ha som mål og utfase slike spillere for å ta de naturlige stega fremover som lag. Jeg ser jo for meg Colo, ny stopper og Sayls pluss et yngre spennende stoppertalent hadde vært gode saker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida