20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 223951 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #1035 på: 27. Des. 2010, 16:28 »
I en perfekt verden burde det være slik du skisser Insepctor der spillerne blir betalt etter hva de bidrar med, men slik er det dessverre ikke. Bale er åpenbart en spiller som fortjener høyere lønn enn Taylor, men det finns uttalige eksempler på spillere som burde hatt lavere lønn og spillere som burde hatt høyere når vi sammenligner spillere. Etter hva Tiote har bidratt med denne sesongen burde han ha vært en av klubbens betalte.

Men når vi inngår kontrakter er det usikkerhet rundt hvordan spillerne vil prestere. Da Bale fikk £50 000 var det nok ikke forventinger om at han skulle spille slik han har gjort til nå. Taylor er tilbake fra skade og kan han få ut sitt potensial kan han bli veldig viktig. Når vi har valget mellom å gi han en god kontrakt eller slippe han gratis til en annen klubb kan vi ikke se på hva andre spillere tjener, men hva klubben vil være best tjent med.

Hvis vi slipper Taylor må vi hente inn en ny stopper til sommeren. Det er en mulighet å se på bosmansmarkedet, men disse spillerne får ofte høy lønn (slik Geremi og Viduka fikk) og vanskelig å finne kvalitetspillere. Ellers må vi bruke flere millioner pund på å hente inn en ny stopper. Det er klart vi kan finne gull som med Bassong, men dette er vanskelig og i NUFC har vi ikke akkurat best historikk på gode stopperkjøp. Derfor er jeg glad for at vi beholder en 24-åring som kan spille flere posisjoner og har stor PL-erfaring. Vi vet hva vi får og at han er lokal er heller ikke negativt. Nå som det forhåpentligvis blir mer stabile forhold i klubben kan han ha sine beste år foran seg...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 27. Des. 2010, 18:49 »
Går det noen rykter om størrelsen på lønnen?
Han kom, ble mett og dett var dett....

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 27. Des. 2010, 22:17 »
Like etter Bale skrev under for Tottenham ble han sett på som en flopp ettersom laget tapte samtlige kamper han var med i, så ble han satt ut av laget en stund. Han får sikkert en bedre kontrakt med Tottenham etterhvert, eller så går han til noen som betaler bedre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 27. Des. 2010, 22:32 »
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Steven-Taylor-turned-down-Newcastle-s-last-gasp-bid-of-a-new-contract-offer-article567035.html

Veit den er i fra august, men det er lite trolig at klubben har strukket seg så mye lengre. Såvidt meg bekjent hadde han en lønn på 35 000, likt den lønna Zog hadde og Milner ville ha i sin tid i Newcastle. Det jeg også har lest i ettertid er at 40 000 har vært utgangspunktet - og uenigheter rundt ulike klausuler og mulige bonusutbetalinger har stått i veien for enighet.
Gareth Bale tjener vel 50 000, han?
Uansett - å diskutere dette er som å diskutere med en vegg - for argumentasjonen er helt forferdelig fastlåst. Nå føler jeg at jeg er en pragmatisk person - og forsøker seg problemet ut fra dette også. At fotballspillere er overbetalt er nå så - men dette er ikke noe sjokkerende lønnshopp antakeligvis - og det er heller ikke i nærheten av noen syk lønn Taylor får sammenlignet med tidligere praksis. Vil tror Taylor ville fått en lignende lønn hos de fleste andre PL-klubber som måtte være interessert. Uansett vinn-vinn. Er Taylor forferdelig bedriten og må vekk til sommeren har vi fortsatt muligheten til å få endel penger for han. Samt at det ville vært prekært å stått igjen med Willie og Colo til sommeren - da jeg antar Sol Campbell forlater da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 28. Des. 2010, 09:27 »
http://www.nufc.co.uk/articles/20101223/steven-taylor-signs-new-contract_2281670_2250265

;D

Veldig fornøyd med dette. Da slipper vi å tenke på å hente en erstatter nå i januar. Da kan dette utsettes til sommeren da Sol Campbell skal ut. Trenger 4 brukendes stoppere i klubben.

Med Coloccin, Williamson og Taylor har vi ihvertfall noe å bygge videre på.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 28. Des. 2010, 09:41 »
Jeg tror AP vil satse på Kadar :)
Vi trenger og forsterke andre plasser nå.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1041 på: 28. Des. 2010, 10:21 »
Like etter Bale skrev under for Tottenham ble han sett på som en flopp ettersom laget tapte samtlige kamper han var med i, så ble han satt ut av laget en stund. Han får sikkert en bedre kontrakt med Tottenham etterhvert, eller så går han til noen som betaler bedre.

Det er nettopp der fornuftigheten til Tham kommer inn: Han hadde ikke en så god kontrakt i begynnelsen. Men han hadde en kjempesesong i fjor som medførte flere klubbers interesse. Sett i lys av denne interessen og Bales PRESTASJONER på banen fikk  han en ny 5 årskontrakt verdt 50 i uka.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 28. Des. 2010, 12:03 »
Hva har dette med Taylor å gjøre?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 28. Des. 2010, 12:11 »
Regner med det er en sammenheng om hvordan du spiller og presterer og hva du skal tjene? Men kan jo godt være jeg tar feil siden jeg er tett i nesen og er kommet i stemmeskiftet :D

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 28. Des. 2010, 13:00 »
Jeg skjønner ikke problemet ditt inspektøren...
Alle er enige i at 40000 pund er en god lønn, men at du kan sammenligne den med tidligere lønnsbonanza skjønner jeg ikke. Owen til 105000 i uka var "litt" verre...

Poenget til de aller fleste her inne, er at "du vet hva du har, men ikke hva du får", og det vil være risikabelt å satse på enda en ung og lovende spiller som KANSKJE innfrir. Fallhøyden blir veldig stor hvis han da ikke innfrir og Colo/Willo blir skadet.

Det er dessuten sånn som jeg har skrevet tidligere, med at den som har en kontrakt som utløper etter å ha gjort en god innsats, han har bedre kort på hånden enn en som ikke har bevist noenting på dette nivået. (les Saylor vs Willo). Dette har lite med deres faktiske verdi midt i kontraktsperioden, men det er nå en naturlig følge av å skrive en langtidskontrakt dette, at andre kan få bedre/dårligere kontrakter på et senere tidspunkt. Nettopp det tror jeg har medvirket til denne tvisten, at både klubb og spiller vet at 5,5 år er en lang kontrakt, og man vil da ha forutsigbarhet som er verdt noen kroner begge veger.

Altså heller en langtidskontrakt med middels lønn, enn en korttidskontrakt med høy lønn.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 28. Des. 2010, 13:19 »
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Steven-Taylor-turned-down-Newcastle-s-last-gasp-bid-of-a-new-contract-offer-article567035.html

Veit den er i fra august, men det er lite trolig at klubben har strukket seg så mye lengre. Såvidt meg bekjent hadde han en lønn på 35 000, likt den lønna Zog hadde og Milner ville ha i sin tid i Newcastle. Det jeg også har lest i ettertid er at 40 000 har vært utgangspunktet - og uenigheter rundt ulike klausuler og mulige bonusutbetalinger har stått i veien for enighet.
Gareth Bale tjener vel 50 000, han?
Uansett - å diskutere dette er som å diskutere med en vegg - for argumentasjonen er helt forferdelig fastlåst. Nå føler jeg at jeg er en pragmatisk person - og forsøker seg problemet ut fra dette også. At fotballspillere er overbetalt er nå så - men dette er ikke noe sjokkerende lønnshopp antakeligvis - og det er heller ikke i nærheten av noen syk lønn Taylor får sammenlignet med tidligere praksis. Vil tror Taylor ville fått en lignende lønn hos de fleste andre PL-klubber som måtte være interessert. Uansett vinn-vinn. Er Taylor forferdelig bedriten og må vekk til sommeren har vi fortsatt muligheten til å få endel penger for han. Samt at det ville vært prekært å stått igjen med Willie og Colo til sommeren - da jeg antar Sol Campbell forlater da.

Godt oppsummert kristoffer!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1046 på: 02. Jan. 2011, 23:50 »
Var helt konge og se Taylor spille i dag.
Men mitt spørsmål er følgende.
Har Steven Taylor blitt mye kraftigere(positivt)? Han virket helt rå på noen av de bildene jeg så under kampen, mye kraftigere og så sterkere ut enn jeg har sett han tidligere.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 20. Jan. 2011, 23:26 »
http://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/newcastle-united-suffer-smith-ankle-injury-blow-2189907.html
Pardew is likely to be without defender Steven Taylor for six weeks with a hamstring problem

Trodde ikke det va så alvorlig og kom til å bli så lenge.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1048 på: 26. Jan. 2011, 21:57 »

bra Saylor er fotballspiller, og ikke skuespiller. se klippet fra 0:52. LOL
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 26. Jan. 2011, 22:09 »
 :D Den har jeg sett før. Ser ut som han har blitt skutt med et gevær.