Jeg skjønner ikke problemet ditt inspektøren...
Alle er enige i at 40000 pund er en god lønn, men at du kan sammenligne den med tidligere lønnsbonanza skjønner jeg ikke. Owen til 105000 i uka var "litt" verre...
Poenget til de aller fleste her inne, er at "du vet hva du har, men ikke hva du får", og det vil være risikabelt å satse på enda en ung og lovende spiller som KANSKJE innfrir. Fallhøyden blir veldig stor hvis han da ikke innfrir og Colo/Willo blir skadet.
Det er dessuten sånn som jeg har skrevet tidligere, med at den som har en kontrakt som utløper etter å ha gjort en god innsats, han har bedre kort på hånden enn en som ikke har bevist noenting på dette nivået. (les Saylor vs Willo). Dette har lite med deres faktiske verdi midt i kontraktsperioden, men det er nå en naturlig følge av å skrive en langtidskontrakt dette, at andre kan få bedre/dårligere kontrakter på et senere tidspunkt. Nettopp det tror jeg har medvirket til denne tvisten, at både klubb og spiller vet at 5,5 år er en lang kontrakt, og man vil da ha forutsigbarhet som er verdt noen kroner begge veger.
Altså heller en langtidskontrakt med middels lønn, enn en korttidskontrakt med høy lønn.