20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 225583 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #870 på: 30. Nov. 2010, 12:44 »
Å herregud. I følge artikkelen tjener han allerede 40 000. Det er 15 000 for mye for en spiller som aldri har levert varene på et stabilt nivå. Skadet ofte i det siste og til tider bambi på isen. Williamson tjener halvparten og er like god. Med Williamson er vi i hvertfall sikker på at hodeduellene vinnes. Så kan andre konsentrere seg om nedfallsfrukten i bakrom.

Tiote kjener kanskje 25 i uka? De er like gamle. For meg er det ikke tvil om hvilken av dem to jeg ville ha beholdt. Vi trenger i MYE større grad en ny høyre/venstre-ving og en brukbar spiss enn Tayls. Vi har allrede 3 brukbare midtstoppere. Og verken Colo eller Williamson er spesielt skadeutsatte. Greit at han er local lad, men her gjelder det å tenke mer pragmatisk og ikke med hjertet. Det er KATASTROFE om nå Carroll blir skadet. Og Sholadinhio skralter allerede. Vi trenger en forsterkning så raskt som mulig. Løven og Ranger er ikke gode nok for PL.  Salget av Tayls kan gi oss £2-3 mill ekstra til jul som vi kan handle for. Og lønna hans kan finansiere 2 spillere iht den nye lønnsstrukturen.  Chris og co har vist gode takter de siste vinduene. Så jeg har stor tiltro til at han kan få noe brukbart for pengene.
« Siste redigering: 30. Nov. 2010, 13:00 av InspectorC »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #871 på: 30. Nov. 2010, 13:24 »
Jeg er enig i at en lønn på f.eks 50.000 pund for Steven Taylor er for mye. Men det er et resultat av at han har gått gradene i klubben og gjort seg fortjent til stadig nye kontrakter de senere årene. Det faktum at Campbell mest sannsynlig er ferdig til sommern gjør at det er greit at vi har Taylor som en av tre stoppere, så vi kan hente en stopper til sommern istedenfor to.

Jeg er ikke spesielt imponert over utviklingen til Taylor siste årene og han har stagnert kraftig. Gjør ikke meg all verden om vi selger han i januar, men det er på en annen side morro å ha "local lads" i laget og med Taylor vet vi at vi får 100% tilbake.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #872 på: 30. Nov. 2010, 13:34 »
Steven Taylor tjener egentlig for mye. Det er nok riktig. Men det er et resultat av tidligere tiders lønnspolitikk, og vi kan umulig forvente at han skal godta å gå ned i lønn, bare fordi vi ønsker å redusere lønnskostnadene. Noen ganger må man dessverre bare lukke øynene og håpe på det beste. Hvis det er mulig å komme til enighet med Taylor om en avtale rundt 50 000 i uka, så mener jeg vi bare må godta det. Han tjener for mye i forhold til hva han bør gjøre, men samtidig er det lettere å forlenge Taylors kontrakt, enn å kjøpe to nye midtstoppere til sommeren, som er like god eller bedre enn Tayls og Campbell.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #873 på: 30. Nov. 2010, 13:43 »
Dere kommer begge med forståelige argumenter. Men vi trenger åpenbart forsterkninger på spissplass til jul, og sannsynligvis på kant også. Sommeren kommer for sent. Vi har overhodet ikke god nok dekning på topp, sammenlignet med midstopperplass. Så kan vi heller få inn en yngre midstopper til sommeren igjen i stedet.

Dette er jo et dilemma ala Radioresepsjonen: Beholde Taylor eller selge ham for å få inn et av de bedre talentene fra f.eks Nederland som f.eks Ola toivonen.  Jeg hadde valgt alternativ b.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #874 på: 30. Nov. 2010, 13:47 »
Men er det ikke litt påfallende at ingen klubber har vist nevneverdig kjempestor interesse for Taylor i høst? Jeg tror ikke vi kan få særlig mye for Taylor, med bare et halvt år igjen av kontrakten. Og overhodet ikke nok til å signere Toivonen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #875 på: 30. Nov. 2010, 13:50 »
Selvsagt er det klart at £50 000 i uka for Steven Taylor er veldig veldig mye. Når vi ser hva han bidrat med de siste sesongene er det åpenbart at en slik lønn er vanskelig å forsvare.

Dette gjelder dessverre ikke bare han, og hvis vi skal begynne å sammenligne med spillere som Tiote og Williamson bør de fleste ut. Fortjener Smith £50 000-£60 000 i uka for å sitte på benken hver kamp? Var rapporter om at Colo fikk £80 000 da han kom. Er han så mye bedre enn våre andre stoppere? Xisco får nok også flere hundre tusen kroner i uka for å ikke bidra med noe som helst.

Som Joakim skriver så må vi ha en midtstopper inn hvis Taylor går ut så vi vil uansett ikke gå så veldig i pluss ved et salg. Jeg håper vi blir enige. Vi kan gjøre verre ting go syntes det flere spillere vi heller kan kvitte oss med.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #876 på: 30. Nov. 2010, 13:54 »
Toivonen vil koste mye mer enn det vi får for S. Taylor. Jeg vil heller velge å kvitte meg med Smith, Xisco og/eller Best. Vi kan spare mer i lønn, få mer penger inn til overganger og trenger ikke bruke penger på å hente en stopper i sommer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #877 på: 30. Nov. 2010, 13:55 »
Det er påfallende ja. Må jo være en strek i regninga for Taylor som åpenbart ser seg selv som en klassespiller. Hvis vi skulle ha fulgt Taylors vurderinger  skulle jo klubber stått i kø for å kjøpe ett av de største forsvarstalentene i England på billigsalg pga kontraktssammenbrudd og skade.  Er overhodet ikke nok til å kjøpe Toivonen selvsagt. Men er et bidrag. Avisene snakker om at Pool kommer til å by £2 mill for ham til jul. Når vi tenker på at vi fikk Tiote The Mean Lean Killing Football-Machine for latterlige £3.4 så kan salget av Taylor finansiere 2/3 av en spiller ala Tiotes kaliber. Og er vi like heldige en gang til kan dette ha store positive ringvirkninger. Men det er kanskje for mye å håpe at vi skal våre så helidge en gang til.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #878 på: 30. Nov. 2010, 13:59 »
Tiote var et stjernekjøp og vi kan ikke regne med å få inn slike spillere når vi bruker £3m pund. Nå har Hugton dog truffet bedre enn mange andre managere, men det kan også komme en Routledge eller Best for de pengene vi får inn.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #879 på: 01. Des. 2010, 01:42 »
I starten av denne sagaen mente jeg at Taylor burde gå. Nå håper jeg han signerer en ny kontrakt. De pengene vi hadde fått for ham i januar måtte blitt brukt på en ny midtstopper uansett. I tillegg trenger vi en stopper til i sommer, som andre påpeker.

Interessen rundt Tiote kommer til å bli veldig stor i sommer. Jeg tipper han får en kraftig forbedret kontrakt. Det samme med Williamson. Smith og Xisco kommer sikkert til å forlate oss i sommer. Da vil vi få bedre balanse i lønnsstrukturen i klubben. Slik det er nå er det tross alt veldig mye bedre en de foregående år med Geremi, Viduka, Owen osv osv osv osv.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #880 på: 01. Des. 2010, 08:08 »
Williamson har vell alt signert en forbedret kontrakt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #881 på: 01. Des. 2010, 08:09 »
Hvis nå Taylor signerer kommer han til å håve inn mellom 45-50 i uka. Det samme kommer sikkert Tiote til å få hvis han signerer ny kontrakt. Forskjellen mellom de to er at Tiote til nå har vært en av PLs (om ikke den beste) defensive midtbanespilleren i PL. Taylor har vært mer eller mindre skadet de siste to sesongene og har aldri levert varene kontinuerlig. Er det da rettferdig at Taylor skal tjene like mye bare fordi han er fra Castle? Nei synes jeg. Selg mannen. Dette frigjør 20 millioner umiddelbart + det vi sparer i lønn frem til sommeren. Vi trenger mye mye mer en spiss som sagt.Der er dekningen dårlig og vårt ene 1. valg sliter  med skade.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #882 på: 01. Des. 2010, 10:54 »
Hva med Coloccini? Fortjener han sinnsyke 80 000£ i uka?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #883 på: 01. Des. 2010, 11:04 »
Hva med Coloccini? Fortjener han sinnsyke 80 000£ i uka?

Selvsagt ikke. Men han er MYE bedre enn Taylor. Har hatt to svake kamper i år, men er ellers et hav foran Taylor i det meste. Ikke minst når det gjelder ballbeherskelse.  Eneste Colo og Taylor har til felles er at begge av og til mister konsentrasjonen.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #884 på: 01. Des. 2010, 11:28 »
Taylor har ikkje hatt ein einaste svak kamp denne sesongen...

La Tayls få litt meir tid i PL under eit skikkeleg styre. Eg trur ein stor del del av skulda, for at han ikkje har levert opp mot sitt potensiale, er turbulens i klubben og skadeproblem. Dersom han no leverer godt dei kampane han får saman med Campbell, kan det godt hende at det er Colo som må bite tenna saman.

Taylor var god med ballen sist, bl.a. med ein del gode og presise oppspel mot Carroll. Kan hende Colo er betre til å gjere piruettar nede ved cornerflagget, men forskjellen mellom dei er garantert mindre enn det du skisserer..

mvh.
Colo-fan.