20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 224033 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #825 på: 03. Sep. 2010, 12:23 »
Med midtstoppere som Bramble, Boumsong, 0`Brien og til dels Colo sin første sesong har Saylor alltid vært den som ikke har skilt seg ut negativt.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #826 på: 03. Sep. 2010, 12:30 »
Det sier kanskje mer om hvor elendig forsvarsrekka vår var enn hvor dyktig Taylor er. I selskap med Boumsong og O Brian er du dømt til å komme ut i et bedre lys. Hvis ikke er du elendig :)

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #827 på: 03. Sep. 2010, 12:46 »
Det var da fælt som du driver og kritiserer Taylor da, Inspector. Jeg forstår ikke hvordan du kan kritisere mannen på den måten. Hva med Coloccini? Har han levert så mye bedre enn Taylor? I mine øyne, nei. Og han tjener vel mer enn Taylor hvis jeg ikke tar veldig feil, pluss at han nærmer seg 30 år. Jeg ser heller Coloccini ut dørene på St. James Park enn Taylor. Skjønner heller ikke hvordan du kan si at Taylor aldri har levert over middels for klubben. Det er jo bare tull. Jeg har sett MANGE kamper hvor Taylor har vært solid as rock. Det er masse talent i Taylor, og han har alt som kreves for og bli en veldig bra Premier League midtstopper. Jeg håper av hele mitt hjerte at Steven Taylor blir i klubben. Vet ikke hvor god Campbell blir for oss enda, men bortsett fra han så er Taylor den beste midtstoppern vi har, om ikke den aller beste. Får se hvor bra Campbell gjør det først.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #828 på: 03. Sep. 2010, 12:53 »
Jeg ser poengene dine Inspector, og det er ingen tvil om at Taylor ikke har levert så godt som man kunne håpet da man så han som en fremadstormende 18 åring for mange år siden. Jeg er ikke helt enig i at han har "kroniske" mangler i spillet sitt, som du på en måte hevder. Hovedproblemet hans slik jeg ser det er stabiliteten. Mentalt sett må han være for dårlig. Han kan spille fire-fem fantastiske kamper på rad, hvor han er helt konge. Bakdelen er at han også kan spille fem kamper hvor han er helt elendig, hvor han omtrent gir bort mål på egenhånd..egentlig hvor det aller meste går gærnt.

Han er i en alder nå hvor han burde ha klart å stabilisere seg, så slik sett forstår jeg at folk er kritiske til han. Det slår meg også at han er en type som er blitt litt for høy på seg selv, f.eks hvorfor har utviklingen hans stoppet opp? Det er jo liten tvil om at han har stagnert. Det er nok en ting som sitter mellom øra.

Så da er min konklusjon at Taylors hovedproblem som fotballspiller sitter i hodet, men at ferdighetene er der uten å bli brukt på riktig måte.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #829 på: 03. Sep. 2010, 14:21 »
Veldig godt innlegg der Kø1. Han mangler stabiliteten. Han er litt lik Colo og Titus i så måte. Han kan være fantastisk i nesten 90 minutter. Men så er han ukonsentrert i noen få minutter, som da får katastrofale konsekvenser.

Og til deg Mats: Årsaken til at jeg er irritert på Tayls er lønnskravet som overhodet ikke står i stil til hans prestasjoner. I tillegg har han vært mye skadet.  Han kan gjerne bli i klubben for meg, men ikke til enhver pris. Når det gjelder Colo, mener jeg at han tjener alt for godt.

Årsaken til at jeg har større tro på Colo, Williamson og Perch i forsvaret er at de er i besittelse av ekstremegenskaper som er nyttige for forsvarere. Perch har farten (viktig for en back). Colo er, for midstopper å være, meget god med ball og Williamson er suveren på hodet, og i tillegg generelt rolig i hektiske situasjoner. Ingen av disse egenskapene har Taylor.  Han har en jernvilje og ofrer seg 100 %, men det er dessverre ikke nok. Det er også derfor Colo og Williamson passer god sammen også. De har komplementære egenskaper. Williamson sørger for å vinne alt på hodet, og hvis han mot formodning taper en duell, er det Colo sin jobb å ta et evntuelt bakrom.

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #830 på: 03. Sep. 2010, 16:46 »
Colo er en ballspillende midstopper og det er ganske viktig hvis man skal gå avansere som CCC klubb til PL. Eller du kan gjøre som Stoke/Wolves etc og bare satser på røft spill og enklest mulig.

Syntes det er bedre å sammenligne Taylor og Willie siden de er begge av den typen midtstopper som spiller på kraft, tøffhet og enklest mulig. Med Colo så har du midtstopper som tenker smart(dummer seg iblant) å prøver å velge løsninger som kan starte en kontring eller at vi får beholde ballen. Men Taylor og Willie så får du bare ballen tuppet opp hvis dem står rettvendt eller ut til innkast hvis de står feilvendt og er under press.

Colo prøver gjerne å få kontroll på ballen holde ballen i laget å (veldig ofte gjøre det som er vansklig) starte opp ett angrep. Noe jeg syntes er verdifult når det går. gode lag gjør det sånn, men det går også galt noen ganger fordi det er risikabelt. Men syntes absolutt at Colo er mer verdifull en Taylor nettopp fordi han tør og når han får det til så blir det bra.

Taylor er ikke gullgutten han heller når det kommer til å tabbe seg ut. Ofte for aggressiv gjør valg som kan koste oss kampen. Albuer, taklinger osv. Men er såpass fan av Taylor at håper han skriver under ny kontrakt selvom det virker som han har mistet lysten for Nufc etter Carroll tok skjeven hans med seg :P
Ba Ba Ba!!!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #831 på: 03. Sep. 2010, 23:32 »
Det jeg først og fremst reagerte på var at InspectorC skrev at Perch (etter tre kamper) var en bedre forsvarer enn Taylor og Taylor aldri har prestert bedre enn middels. I tillegg arrgumenteres det feil om Perch er en ung spiller som vi må satse på.

Når det er sagt så er ikke Steven Taylor noen supermann og har dessverre varriert for mye. Han fortjener ikke £60 000 pund i uka, men skal vi først ta lønnsdebatten så bør helt klart Colo og Smith også kritiseres. Det har vært en ukultur og heldigivs ser det ut som klubben prøver å ta grep.

Men at han krever høye lønninger gjør ikke at han er en dårligere spiller. Jeg ville helt klart valgt Taylor foran Perch, Ryan Taylor og Simpson på høyrebacken. I tillegg er han fortsatt relativt ung, har mye PL-erfaring og er både alternativ på høyreback og stopper så jeg håper helt klart at klubben og han kan bli enig om en forsvarlig avtale.
« Siste redigering: 03. Sep. 2010, 23:54 av fredd »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #832 på: 04. Sep. 2010, 07:48 »
Han er i en alder nå hvor han burde ha klart å stabilisere seg,

Akkurat dette har vel strengt tatt vært vanskelig å gjøre i NUFC de siste sesongene.
Taylor har vært maks uheldig med tidspunktet han har hatt i klubben, eller alderen sin for å si det slik. Han fikk noen få kamper (rettere sagt mellom 2 og 5) under Robson før han fikk fyken i starten av 2004/2005 sesongen. Siden det har det bare vært rot og spetakkel i klubben, og mange gode spillere som har vært eller burde vært langt bedre enn Taylor har fått føle dette og underprestert kraftig.

Taylor slo igjennom under Souness i 2004/2005 sesongen da han fikk 22 kamper tilsammen i alle turneringer. Siden den gang har klubben hatt utrolige 6 mangere + midlertidige løsninger. Verken Roeder, Allardyce, Keegan, Kinnear eller Shearer (vet det er strengt å ta med han) har klart løfte denne klubben opp mot nivået den holdt under Sir Bobby Robson.

Jeg synes det er strengt å dømme spillere som har "vokst opp" i en slik klubb uten å ta med hvilken forfatning klubben har befunnet seg i.
Siden sesongen 2004/05 da Taylor først fikk ordentlig føling på PL fotballen har han langt ifra vært vår dårligste spiller. At det i en annen tråd på forumet her nevnes at det er en skam at Woodgate måtte leve med makkere som Bramble og O`Brien i NUFC, hva er det da med en gang så talentfulle Taylor. Han har ikke hatt noen gullgruve å velge fra han heller når det kommer til makkere i midtstopperposisjon.

Jeg tror at om Taylor finner seg en klubb som leverer stabilt og som har en brukbar manager, da vil han også levere stabilt på et mye høyere nivå. Det har han potensialet til å gjøre.
Men aller helst håper jeg at han kan få ut sitt potensial i NUFC. Ville vært grusomt kjedelig å se Steven Taylor slå til i en annen klubb mens NUFC sitter igjen med noen få pund de aldri i verden kan få en like god spiller for.
« Siste redigering: 04. Sep. 2010, 07:53 av Frode »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #833 på: 05. Sep. 2010, 18:56 »
City ute etter Tayls, ifølge Oliver.

There are also players like Shay Given, Micah Richards and Joe Hart now at City, who have played with him and regard Steven as a top class player, and have made their views known to manager Roberto Mancini.

Celtic are also interested in the player and if Steven hasn?t signed his contract by January, we have to believe some big clubs would come in to try to sign him at that time.

Tipper det bare er piss, siden han er så FORFERDELIG middelmådig, ifølge enkelte her.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #834 på: 05. Sep. 2010, 19:19 »
For å si det sånn, hvis Taylor hadde vært så forbanna lovende , ville det stått en skokk med klubber i kø  da han ble satt på lista. Kun ett år igjen av konrakten. For de som trengte en midstopper NÅ og ikke til neste år, måtte jo Tayls vært et kupp av dimensjoner siden Castle ville vært tvunget til å selge ham under reell verdi. Merkelig nok uteble klubbene, hmmm...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #835 på: 05. Sep. 2010, 19:19 »
Alan Oliver ja...Trenger vel ikke si noe mer?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #836 på: 05. Sep. 2010, 19:25 »
For å si det sånn, hvis Taylor hadde vært så forbanna lovende , ville det stått en skokk med klubber i kø  da han ble satt på lista. Kun ett år igjen av konrakten. For de som trengte en midstopper NÅ og ikke til neste år, måtte jo Tayls vært et kupp av dimensjoner siden Castle ville vært tvunget til å selge ham under reell verdi. Merkelig nok uteble klubbene, hmmm...

Taylor er skadet i to måneder til så de klubbene son trengte en midtstopper NÅ så nok etter andre løsninger. Overgangene som blir gjort de siste dagene før overgangsvinduet stenger blir ofte gjort for å få inn spillere som kan gå rett inn å bidra. At det ikke er stor interesse for spillere med alvorlige skader er ikke oppsiktsvekkende.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #837 på: 05. Sep. 2010, 19:29 »
NÅ eller i nærmeste fremtid da..Ikke når sesongen er over..:) Poenget blir nesten det samme..

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #838 på: 05. Sep. 2010, 19:32 »
Det er svært få klubber som kjøper spillere som er skadet i flere måender og i tillegg ikke har spilt fotball på mer enn et halvt år. Og særlig ikke på slutten av vinduet når serien har startet. Overhode ikke rart at det ikke var stor interesse for Taylor.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #839 på: 05. Sep. 2010, 19:38 »
Det stoppet ikke oss fra å få tak i Gosling som er ute til desember. Vi fikk ham gratis selvsagt, men poenget er at vi fikk good value for money. Og slik må jo klubbene ha tenkt om Tayls, hvis han hadde vært så god som han selv skal ha det til. Får forbanna mye spiller for pengene. En ung midstopper med en del pl-erfaring, ung. Var verdtsatt til £8 mill tidligere. Nå til brøkdelen av prisen. Sunn sporstlig og økomomisk fornuft å kjøpe en så god spiller da...:)