20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 225454 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #540 på: 31. Juli 2009, 11:37 »
Steven Taylor bør bli tildelt nummeret til Nolan, trøye nummer 4. Taylor er en av dem man skal bygge laget rundt nå, og vi bør også få litt system på draktnummerene. Begynner å bli lenge siden vi hadde et ordentlig system på dette, må vel tilbake til SBR sin tid.

Synes draktnummer 4 ville passet fint til Taylor, men 5-eren er jo også ledig og kan være et alternativ.

6-eren er jo også ledig, men den bør holdes av til vår neste defensive midtbanespiller/ballfordeler, noe som vi har lengtet etter siden Speed sine dager.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #541 på: 31. Juli 2009, 13:04 »
Steven Taylor spiller i draktnummeret til sin barndomshelt Phillippe Albert, så han kommer nok ikke til å skifte det.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #542 på: 31. Juli 2009, 15:07 »
Det hadde jeg faktisk helt glemt. Men dette er et unntak.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #543 på: 06. Aug. 2009, 17:26 »
Steven Taylor SKAL ha nr. 27. Samme nummer som Albert. I verste fall kan han få nummer 6, som såvidt jeg kan huske også har tradisjon som et midstopper-nummer i Newcastle. Woodgate brukte også nr. 27 med stort hell, før han skiftet til nr. 6 og rotet seg bort i Madrid.

Gary Speed hadde såvidt jeg kan huske drakt nummer 11.
Robert Lee hadde drakt nummer 7 og Lee Clark nummer 10.

Nummner 9 er vår stjernespiss.
Nummer åtte er for de som ikke helt er som alle andre. Som Peter Beardsley, for eksempel. Eller Kieron Dyer.

Sånn har det alltid vært, og sånn skal det også være.

Alt trenger ikke være så forbanna A4.
Det har aldri vært det i denne klubben.
Tradisjoner er viktig. Spesielt i disse tider, med Mike Ashley som hiver ut alt og ikke bryr seg en dritt om denne klubben. Dens historie, dens sjel og dens egenart.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #544 på: 06. Aug. 2009, 23:17 »
Jeg synes det jo!

NUFC har i likhet med alle andre klubber på samme nivå hatt noen fantastiske spillere som har båret frem drakten og nummeret slik at fremtidge spillere har en "arv" i å fylle dem, og om mulig måle seg med dem.
Jeg tenker på spillere som Keegan, McDermott, Gazza, Waddle, Shearer, Cole, Moncur, W. Barton, Beresford, Ferdinand, Robert Lee, Beardsley, Super Mac, og mange flere som har satt sitt preg på drakten og nummeret de har hatt på ryggen. Noen av dem var lokale helter, andre eminente fotballspillere eller trofaste, eller alle tre punktene i ett.

Da jeg vokste sa de forskjellige nummerene spillerne bar noe om personligheten og rollen dem hadde i laget. Om de var stjernen, målscoreren, servitøren, driblefanten, ballfordelene, beinknusren, eller hva det måtte være. Det var helt utenkelig å bære drakt nummer 16. Det ville jo innebære å være den 5. og siste reserven. Det var jo ikke så ekslusivt akkurat.
Man har jo et par populære draktnummere utnom 1 til 11 også. Tenker på nummer 14 som Cruyff bar på landslaget og nummer 18 som Klinsmann hadde, men dette er vel de eneste.

Mulig jeg er gammeldags på dette punktet, men jeg synes faktisk at dette er viktig. Etter mange manager og spillerutskiftninger de seneste årene synes jeg at NUFC på dette punktet er ganske "rotete" og uoversiktelig. Jeg synes også at det er veldig få om noen som fortjener de nummerene dem har av de som har erobret tallene 1 til 11.

Alex Ferguson er veldig flink til akkurat dette, det å presse spillerne ved å gi dem legendariske trøyer og føre "arven" videre og skape nok en publikumshelt som vil øke trøye salget.

Til sist vil jeg si at det selvfølgelig er lov å følge i sin barndomshelts fotspor som Taylor gjør, det nevnte jeg over her. Men dette er også unntaket, ihvertfall i denne klubben. Albert var stor i NUFC, men å nevne Woodgate i samme setting er skivebom. Han har ingen "arv" å føre videre i denne klubben.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #545 på: 07. Aug. 2009, 01:05 »
Egentlig så har vi få trøyer i Newcastle som virkelig er legandariske. 9'ern er selvsagt den mest prestisjefyllte, og jeg har et håp om at Carroll tar på seg den mot WBA på lørdag! En geordie spiss hadde vært moro! Og Carroll er faktisk en veldig god spiller også. Utenom disse er det vel ikke så veldig mange av draktene våre som det er skikkelig sus over. Keegan hadde 7 i sin tid, og Beardsley hadde 8 uten at det er noe man tenker veldig nøye over. Nummer 10 er heller ikke noe sagnomsust i klubben vår. Spillere som Silvio Maric har kledd den, og Bellamy var mye bedre i 17 drakta enn som 10'er. Er vel egentlig kun 9'ern vi har som har skikkelig prestisje, og som er et symbol på klubben.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #546 på: 07. Aug. 2009, 17:53 »
Nummer 8 har jo i tillegg til Beardsley også blitt båret av Gazza. Kansje ikke så godt husket av de yngre, men i Newcastle og England forøvrig er dette spillere som er husket for et fantastisk talent. Er nok mang en gutt/mann som har kjøpt drakt med dette nummeret bakpå.

7eren vil jeg også påstå er for de store herrer. Med 2 ganger kåret til Europas beste spiller er det ikke tvil om at dette nummeret er noe å samle på for de store spillerne. At trofaste og lojale Robert Lee tok vare på nummeret skal heller ikke glemmes. Keegan mente i sin tid at Robert Lee var bedre enn Roy Keane.

Er enig i at 10 eren ikke har hatt noen særlig verdi, ihvertfall ikke av spillere i nyere tid. Men jeg skulle likt å se hvilke nummer spillere som Moncur, Frank Clark og mange av de andre som har båret drakta i mer suksessfulle tider.
« Siste redigering: 07. Aug. 2009, 18:01 av Frode »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #547 på: 07. Aug. 2009, 20:16 »
Det nærmeste vi kommer nieren er sjueren. Båret av fantastiske spillere som Keegan og Rob Lee. Lurer på om ikke Waddle var innom det nummeret i sin tid også, uten at jeg skal være for sikker.

Åtteren er også noe spesiell, som du sier.

Men dette styret med 1-11 er bare tull. Det er tross alt godt over 20 spillere i stallen. Noen spillere har nummere de foretrekker, noen spillere trenger å pushes litt mer, og kan godt få tildelt mer betydningsfulle trøyenummer. Og ja, hvis en spiss har nummer 2 eller 4, så skjønner jeg problemet. Men at Steven Taylor har nummer 27 er det ingenting galt med. Det er mer sus over det nummeret, enn nummer 4.

Nummer 7 SKAL tilhøre en av våre beste spillere. Og han skal være midtbane. Nummer åtte skal også være en offensiv midtbanespiller.
Nummer 9 SKAL være vår beste spiss.

Sånn rent bortsett fra det, vil jeg ikke legge noen som helst føringer. Det er ganske så uviktig i mine øyne.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #548 på: 07. Aug. 2009, 20:22 »
Ser helst at #1 bæres av en keeper jeg da ;)

Men synes også at #12 skal være keeper, ikke 13 som Harper har hatt. Ikke at det er noe problem med det, men føles mer naturlig.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #549 på: 07. Aug. 2009, 20:28 »
1, 12, 13 og 24 er keepernummere for meg.

13 er et nummer som i veldig mange tilfeller unngås av de aller fleste spillere. Men på keepere kan det passe bra. Personlig hadde jeg helst sett at Harper hadde overtatt drakt nummer 1, og at Krul hadde tatt nummer 12 eller 13.

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #550 på: 07. Aug. 2009, 20:56 »
Et bra intervjue med Steven hos Skysports idag:) for en lad sier jeg bare!

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5478831,00.html
Ba Ba Ba!!!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #551 på: 07. Aug. 2009, 22:15 »
Det nærmeste vi kommer nieren er sjueren. Båret av fantastiske spillere som Keegan og Rob Lee. Lurer på om ikke Waddle var innom det nummeret i sin tid også, uten at jeg skal være for sikker.

Waddle hadde enten nummer 11 eller så var det 9. Han var her på samme tid som Keegan som da hadde 7eren og Beardsley som hadde nummer 8.

Jeg vet at Waddle hadde nummer 11 i Tottenham, men er ikke sikker på om han hadde det i NUFC. Jeg tror det var nummer 9 uten å være 100% sikker.

Ser helst at #1 bæres av en keeper jeg da ;)
Men synes også at #12 skal være keeper, ikke 13 som Harper har hatt. Ikke at det er noe problem med det, men føles mer naturlig.

Nummer 12 er kansje et keepernummer for mange. Men om noen husker tilbake til EM i Vest-Tyskland i 1988 da Nederland vant spilte datidens kansje heteste spiss med akkurat det nummeret. Marco van Basten er spilleren jeg vil frem til og som også scoret det uforglemlige målet mot Sovjet i samme turnering.
Men det er vel ikke så mange bortsett fra han som kan bli husket for dette nummeret. Kansje Tottenham sin gamle supersub Paul Walsh.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #552 på: 07. Aug. 2009, 23:00 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/football_league/article6787862.ece

Jeg DIGGER Steven Taylor. Han sier ting akkurat som det er - ikke noen snillisme her. Det er en vits at Newcastle United ikke har en manager og at ikke Shearer er ansatt. Anbefales å leses.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #553 på: 07. Aug. 2009, 23:44 »
For meg er nr.14 et stort tall u Nufc-drakte, siden Ginola bar dette nummeret. Håpet av zoggy skullle bære det meg stil, men desverre så ble det en skam!!

Et annet som er viktig er selvsagt nr.7, Robert Lee er uten tvil ansikt å relatere til det nummeret i Nufc-historien. Og selvsagt for at jeg selv alltid har vært det sidenjeg var 6-7 år, jeg har fremdeles det på laget mitt :) Det har jeg hatt siden jeg var 15 år på A-laget (23 år idag) :)

Steven Taylor må ha nummer 27. Han blir en legende, som Terry med sitt 26, visst han bærer dette til han legger opp.....om han blir bedre om forstetter i svart og hvit.
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #554 på: 07. Aug. 2009, 23:45 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/football_league/article6787862.ece

Jeg DIGGER Steven Taylor. Han sier ting akkurat som det er - ikke noen snillisme her. Det er en vits at Newcastle United ikke har en manager og at ikke Shearer er ansatt. Anbefales å leses.

Genial type. Ingen tvil om at han er favorittspilleren min på Castle.