20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shearer som manager?  (Lest 4782 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Shearer som manager?
« Svar #15 på: 17. April 2006, 10:52 »
Er sikker på at Shearer blir manager i newcastle. Når får tiden vise. Med hans lederegenskaper så tror jeg han kan gjøre det bra.

folesvert

• Gjest
Shearer som manager?
« Svar #16 på: 18. April 2006, 11:00 »
... snakk om sy puter under armene på folk. Nå må Shearer ut i verden og på sikt eventuelt gjøre seg fortjent til managerrollen. Her snakker vi om Hitzfeld, Mancini. O'Neill, Sven Gøran Erikson, Koeman o.l. samtidig som vi skal legge den røde løperen fram for Shearer.

Nei det går ikke. Hedersmannen Shearer ser vel også at det ikke går an. Nå må han ut i den virkelige verden og fylle mappa med gode attester. Hvilke trener er det som vil gå med på at Shearer skal være assistent / lærling med tanke på å tuppe deg ut av trener-stolen om noen år da?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer som manager?
« Svar #17 på: 18. April 2006, 11:06 »
Sitat fra: "folesvert"
... snakk om sy puter under armene på folk. Nå må Shearer ut i verden og på sikt eventuelt gjøre seg fortjent til managerrollen. Her snakker vi om Hitzfeld, Mancini. O'Neill, Sven Gøran Erikson, Koeman o.l. samtidig som vi skal legge den røde løperen fram for Shearer.

Nei det går ikke. Hedersmannen Shearer ser vel også at det ikke går an. Nå må han ut i den virkelige verden og fylle mappa med gode attester. Hvilke trener er det som vil gå med på at Shearer skal være assistent / lærling med tanke på å tuppe deg ut av trener-stolen om noen år da?

Altså, det er mange eksempler på spillere som gjør det bra i manager uten å ha prøvd seg ute i den store verden. Pearce, Coleman, Hughes osv osv... Men jeg er enig i det siste du skriver, vi kan ikke love Shearer at han skal ta over manager stolen, det blir urettferdig over den nye manageren som kommer inn.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer som manager?
« Svar #18 på: 18. April 2006, 13:08 »
Shearer hører til i Newcastle. Det har han selv bevist med å være så trofast så lenge, uten å vinne noe! Jeg vil ha ham tilbake i Newcastle. Tror han kan bli en god leder, han har vært med lenge og kjenner spillet og spillestilen i England. Han kjenner Newcastle bedre enn de fleste, og jeg tror han øyeblikkelig vil få høy respekt av alle som kjenner fortiden hans. Både fra sine spillere, medarbeidere i klubben (støtteapperat ol) og ikke minst fansen.

De som mener han må ut å bevise seg god nok i andre klubber først er jeg langt fra enige med.
Shearer hører til i Newcastle og nettop det kan hjelpe ham i å lykkes der, men kanskje ikke andre steder. Han har allerede bevist mer enn nok hvor hjertet hans ligger. Da skal ikke vi sende ham ut så han skal få bevise seg verdig andre steder.
Da har jeg langt mer tro på at han starter som assistent under en dyktig manager så han får innsikt i den ledelsen som foregår fra siden og ikke på banen.

Akkurat NÅR det rette tidspunktet er får bli opptil Shearer selv og klubben. Men sende ham ut så han skal få bevise sin dugelighet andre steder først? Dette kunne jeg tolert om mange, men Shearer? Skuffende!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer som manager?
« Svar #19 på: 18. April 2006, 13:26 »
Hehe, enig der. Så skal vi også huske på at Shearer har vært assistent til Roeder nå under denne gode perioden, og Roeder uttalte jo en gang at Shearer var den som bestemte det meste. Jeg har stor tro på Shearer som manager en eller annen gang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer som manager?
« Svar #20 på: 18. April 2006, 13:47 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Hehe, enig der. Så skal vi også huske på at Shearer har vært assistent til Roeder nå under denne gode perioden, og Roeder uttalte jo en gang at Shearer var den som bestemte det meste. Jeg har stor tro på Shearer som manager en eller annen gang.

Faen å du vet da mann... ;)
"Shearer som bestemte det meste"... nok engang noe som har gått meg hus forbi. Men det er jo lovende for Shearers sin fremdtidige manager karriere. Det er faktisk noe jeg har lurt på en stund nå hvordan samarbeidet og makten er fordelt mellom Roeder og vår spillende assistent. Man alikevel vet jeg ikke om den lille tiden med assistent for Roeder er nok for Shearer. Men det er uten tvil en god start. Særlig pga at klubben og laget var i en forferdelig situasjon da de to tok over. Ser ham derfor gjerne som assistent et par sessonger før han tar over kommandoen.

Papirarbeidet og de nødvendige kursene kan jeg aldri tenke meg blir noe problem, det er vel nærmest for en formalitet å regne.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Shearer som manager?
« Svar #21 på: 18. April 2006, 13:56 »
Shearer sier jo selv at rollen hans har vært å spille fotball og gi Roeder råd, om mente at han ikke var noen assistent.

Tror Roeder har æren for det meste jeg!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer som manager?
« Svar #22 på: 18. April 2006, 14:09 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Shearer sier jo selv at rollen hans har vært å spille fotball og gi Roeder råd, om mente at han ikke var noen assistent.

Det er vel antakeligvis slik at Roedre prøver å styre æren over på Shearer, på samme måte som Shearer har gjort det omvendt vei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Shearer som manager?
« Svar #23 på: 18. April 2006, 14:23 »
Fint gjort!§

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Shearer som manager?
« Svar #24 på: 18. April 2006, 15:19 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Sitat fra: "Åsmund Singstad"

Det er vel antakeligvis slik at Roedre prøver å styre æren over på Shearer, på samme måte som Shearer har gjort det omvendt vei.

Shearer og Roeder har stor respekt for hverandre. Og det ligger ikke i Shearers natur å fremheve seg selv på noen måte. Samtidig ligger det lnok heller ikke i Roeders natur å gjøre det samme. Og Roeder vet hvor mye Shearer betyr for Newcastle, og fyrer dermed opp under all rosen, mens Shearer prøver å skyve æren over på mannen som faktisk styrer skuta, altså Roeder.

De har nok like mye av æren begge to, tipper jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon