20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tanker for sommeren  (Lest 7372 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Tanker for sommeren
« Svar #15 på: 26. Mars 2006, 18:11 »
Han har nok blitt mye mer moden det siste året!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #16 på: 26. Mars 2006, 19:32 »
Nei, denne Dyer'en er den Dyer'en jeg har blitt kjent med siste året. Dyer virker til å ha blitt voksen, ordentlig voksen. Og jeg tenker stadig på hvor godt det skal være å få en slik klassespiller til å spille stabilt med kamper for oss. Det blir en vill forsterkning i seg selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #17 på: 29. Mars 2006, 11:57 »
Meget bra sagt at Dyer. meget bra.

En stor tankevekker til spillerne:)
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #18 på: 29. Mars 2006, 13:32 »
Dyer har blitt voksen. Det gleder meg. Dyer i form vil være ein kjempe forsterkning.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #19 på: 31. Mars 2006, 23:14 »
Dyer er så kjapp at vi må ha dobbel dekning på gutten!  :lol:
Who else...... Alan Shearer

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #20 på: 02. April 2006, 10:14 »
Emre selges?
Bowyer selges? De to og Parker er jo den herlige midtbanen da!
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #21 på: 02. April 2006, 15:49 »
Owen byttes mot Cisse?

Et typisk rykte har nådd oss i helgen og vi sier med en gang at dette tror vi ikke særlig mye på.

Newcastle skal ha sagt seg villig til å bytte Michael Owen mot Djibril Cisse, urokråka fra Liverpool som har hele Newcastle sin fanbase som fiender etter scoringen på St. James` Park forrige uke.

Vi er ganske sikre på at både Owen og Cisse skifter klubb i løpet av sommeren, men at ryktene fra Liverpool skal stemme tror vi neppe noe på. Dette er dog et rykte som passer ryktemakerne så godt at vi garantert ikke har hørt dette for siste gang denne våren.

Latterlige rykter

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #22 på: 02. April 2006, 16:29 »
rykter er rykter, det vil det alltid være. går ann og diskutere dem, men har slutta og tro på ting før det virkelig skjer :P
lt;3 Newcastle <3

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #23 på: 07. April 2006, 14:32 »
Former Magpies boss Graeme Souness chased long and hard to secure the services of French centre-back Boumsong from Rangers in 2005's January transfer window.

But the 26-year-old has found life tough in the Premiership, and was booed by the Toon Army after seeing red in the 3-1 defeat by Liverpool.

Boumsong was dropped for the game against Tottenham and saw Newcastle's makeshift defence of Peter Ramage, Craig Moore, Robbie Elliott and Stephen Carr help the Magpies to a 3-1 victory.

And with Titus Bramble nearing full fitness, he could have played his last game for the club, with just six games remaining and French duo Monaco and Marseille lining up summer bids for him.

It is doubtful Boumsong would have a future under whoever is appointed as permanent successor to caretaker boss Glenn Roeder - but chairman Freddy Shepherd may have to accept a massive loss on the player if they decide to get him off the wage bill at the end of the season.

A bid of around £2million could well be enough to tempt the Magpies, such has been Boumsong's alarming dip in form this season.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #24 på: 11. April 2006, 00:46 »
Ja, jeg satt da i går å grubla litt på dette og kom frem til at jeg også måtte komme med et lite forslag. Jeg mener personlig at mine forslag, tross at det er noe drømmende sett fra mitt perspektiv, også er nokså realistiske tross alt.
Keeperplassene er noe jeg vil beholde som det er. Given er PLs beste keeper, og Harper er Harper. Krul er up and cumming.

Forsvar
Sammen med angrep den mest vriene delen.
33 Celestine  Babayaro - Behold
2 Stephen  Carr - Behold   
19 Titus  Bramble - Behold   
3 Robbie  Elliott -Ferdig   
6 Jean-Alain  Boumsong   - Muligens behold, vurder salg.
18 Craig Moore - Behold
26 Peter Ramage - Behold
27 Steven Taylor - Behold

Vi sliter allerede med for tynt forsvar. Da kan vi ikke bytte så mange ut, men heller rett og slett styrke det. Men en mann som Elliott skal ikke spille for et lag med våre ambisjoner, dersom de fortsatt er der. Vekk med ham, og takk for glimrende innsats. Vi trenger flere backer. Både Baba og Carr holder godt nivå, spesielt Baba har vært sterk under Roeder. Men de er begge skadeutsatte, og vi trenger ordentlige backer til å utfordre disse to. Ramage er ikke back, ei heller Taylor, selv om begge mestrer oppgavene godt. Da har jeg noen aktuelle navn på blokka.
Stikkordet er ikke uventa Chelski, som sitter inne med to spennende navn på hver back. Glen Johnson, som ikke har hatt den forventa utviklinga på høyreback, men jeg tror han kan bli særdeles god med førstelagsspille. Så er Wayne Bridge selvfølgelig den jeg tenker på på venstrebacken. Spørsmålet rundt ham er pris og om han kan tenke seg å komme til oss. Derfor har jeg også to andre spennende navn i Leighton Baines og Julio Arca, som jeg tror vil kunne klare å ta plassen fra Baba.
Vi må også ha inn en stopper av klasse. Jeg sier Jonathan Woodgate. Både lokalpressa og seriøse The Times har spekulert i en pay-as-you-play-deal, og selve tanken på Woodgate tilbake i Newcastle er særdeles realistisk, sett både ut fra vårt forhold til Real og det gode forholdet mellom Woody og klubb. Samtidig vil jeg helst beholde Boumsong, men vi er dessverre ikke fullstappa av penger, så det er nok sannsynlig at vi må lette trykket på lønnslista. Dermed er det også antakelig at Boumsong må vike.
Inn:
Woody
Glen Johnson
Bridge/Baines/Arca

Midtbane
11 Lee  Bowyer - Behold   
17 Scott  Parker - Behold
4 Nolberto  Solano - Behold
8 Kieron  Dyer - Behold   
21 Lee  Clark - Tja
15 Amdy  Faye - Selg   
14 Charles  N`Zogbia - Behold   
5 Emre - Behold
20 Luque - Behold

Etter keeperplassen vår sterkeste lagdel. Trenger ikke mye utskiftinger her. Faye er ikke god nok og kan selges. Luque er jo tvilsom om blir, men han har inntil videre bedyret at han slettes ikke har gitt opp tross en dårlig debutsesong, så mitt håp er jo at han blir. Clark kan kanskje nå konsentrere seg om å bli trener. Milner kommer selvsagt tilbake, og gir Nobby knallhard kamp om plassen. Da trenger vi bare inn en mann, backup til Parker i Thomas Gravesen fra Real. Ettersom Luque er nokså usikker, kan en vurdere å bruke ham i en deal mot at vi får Gravesen og Woody.

Inn:
Gravesen
Milner (tilbake fra lån)

Angrep
10 Michael  Owen - ALT i vår makt for å beholde
9 Alan  Shearer - Legger opp  :cry:    
23 Shola  Ameobi - Behold   
28 Michael  Chopra - Bort

Her er jo den vanskeligste delen av laget foran sommeren. Ingen veit noe som helst om hvor Owen spiller neste sesong, men det er enten i Newcastle eller Liverpool, tyder alt på. Eneste sjansen vi har til å beholde Owen er gjennom å vise at vi har ambisjoner gjennom en klassemanager og gode kjøp samt at de andre lagkameratene blir.
Shearer gir seg som kjent, Chopra er fortsatt unproven, og på tide å la han prøve seg andre plasser. Ameobi viser gryende form for tiden, og vi må ha han med foran neste sesong. Jeg ser for meg to spillere inn, hvorav den ene må være et stort navn til å satse på ved Owens side. Selv har jeg sett lite av ham, men alt jeg har hørt om hant tyder på at dette - dette er mannen. Dirk Kuyt heter ham, og høres ut som den perfekte mannen til å ta over for Shearer ute på banen. Og vil antakelivis passe som hånd i hanske sammen med Owen. Vi har bekrefta interesse, og har vel vært interessert i snart et år.
Sammen med Kuyt inn, vil jeg gjøre vår angrepskvartett komplett gjennom et kjøp av en gammel kjenning - Lua Lua! Vi veit alle hvem han er, og at han til tider er Portsmouth-angrepet alene. Vil heller ikke bli ekstremt dyr ettersom Pompey står i stor fare for å rykke ned.

Inn:
Dirk Kuyt
Lomana Lua Lua

Dette gir oss disse to lagene:
Given
Carr-Woody-Taylor-Bridge
Nobby-Dyer-Parker-Luque
Kuyt-Owen

Backup:
Harper
Johnson-Bramble-Ramage-Baba
Milner-Gravesen-Emre-Zog
Lua Lua-Ameobi

Nå, helt komplett umulig, eller?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #25 på: 11. April 2006, 10:40 »
Nihat og Kuyt inn på spissplassane. Nihat ville jo til oss, men det såg lenge ut som han gjekk til Russland men valgte å bli. Derfor ser eg det som genialt og hente han gratis i sommer. Vi får ikkje bedre spisser gratis.

Hadde vært greit med Lua Lua og.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Noreng

• Gjest
Tanker for sommeren
« Svar #26 på: 11. April 2006, 10:40 »
Fantastisk Kristoffer! Send dette brevet til Newcastle NÅ!

Noreng

• Gjest
Tanker for sommeren
« Svar #27 på: 11. April 2006, 17:38 »
Keeper:
No change!

Forsvar:
Boumsong ut

Inn:
Rozendahl(er det ikke sånn det skrives)
Baines

Midtbane:
Ut:
Luque
Inn:
En god venstreving som kan fighte mot NZogbia

Spiss:
Ut:
Shearer
Chopra
Inn:
Promise
Kuyt/Rosenberg/Nihat

Dermed har vi dette laget:
-----------Given---------
-Carr--Taylor-Rozendahl-Baines-
-Solano-Emre/Dyer-Parker-NZogiba/NY
------------Owen-Kuyt/Rosenberg/Nihat-

Back-up:
-----------Harper---------
-Ramage-Bramble-Moore-Babayaro-
-Milner-Bowyer-Dyer/Emre-NZgbia/NY
----------Ameobi-Promise--------

Ekstra resserver igjen:
Elliot
Faye
Krul

Ikke urealistisk dette vel?

PS: Mulig enda en midtstopper og spiss.

folesvert

• Gjest
Tanker for sommeren
« Svar #28 på: 12. April 2006, 18:25 »
... hvem er denne Rosendahl eller hva du kaller han - ikke har på Boro vel? Han jeg tenker på var ikke noen stor spiller ... mer en stor klyse.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tanker for sommeren
« Svar #29 på: 13. April 2006, 10:30 »
Sitat fra: "folesvert"
... hvem er denne Rosendahl eller hva du kaller han - ikke har på Boro vel? Han jeg tenker på var ikke noen stor spiller ... mer en stor klyse.

Rozenthal(?) spiller på PSG og er tjekkisk landslags-spiller.