20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem skal kjøpe forsvaret?  (Lest 10436 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem skal kjøpe forsvaret?
« Svar #30 på: 26. Mars 2006, 19:28 »
Jo, men jeg tror at dersom Boumy får orden på selvtilliten er han tilbake til det han var for oss forrige sesong, den store lederen i forsvaret, og en ekte klassespiller. Behold Boumsong.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #31 på: 26. Mars 2006, 22:21 »
Enig angående Boumsong. Han er en god spiller og har kvalitetene som tilsier at han skal kunne være en viktig brikke for Newcastle i mange sesonger fremover. Forhåpentligvis får man en manager som får det beste ut av Boumsong og Bramble. Bramble er i likhet med Boumsong en spiller som kommer til å blomstre under en dyktig manager. Ellers er jeg mer bekymret for backene. Carr er god, men altfor mye skadet. Babayaro fungerer brukbart, men er ikke noen toppspiller. Ramage har fremtiden for seg og kan bli meget god, det samme gjelder Taylor.

Skal man først kjøpe spillere til forsvaret må det være kvalitet. Middelmådigheter og brukbare spillere har man allerede nok av. En skadefri Woodgate kunne hevet lagdelen enormt, men det blir for mye å håpe på.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 26. Mars 2006, 22:28 »
Jeg begynner ærlig talt å bli mer og mer fristet av tanken på å cashe inn for Boumsong, og hente hjem Woodgate som GARANTERT vrakes av Real etter inneværende sesong. Ikke tale om at Real Madrid vil ha en fyr som er skadet så mye som Woodgate. Greit nok, Woodgate vil være mye skadet. Men vi har et STORT talent i Taylor, og vi har en meget god partner i Bramble (som har vært titusener ganger bedre enn boum denne sesongen). Sannsynligvis vil ingen av de to være så fryktelig mye skadet neste sesong. Ihvertfall ikke hvis vi får inn en manager som vet hva trening er, og som faktisk bruker folk som har KOMPETANSE til å gjøre jobben sin tilstrekkelig, i støtteapparatet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #33 på: 26. Mars 2006, 22:33 »
Om Woodgate skal ha samme kongelige lønn som i Real Madrid og er tilgjengelig i 15 kamper i året så høres det unektelig ut som en dårlig handel. I tillegg skal nok RM ha litt igjen for det de betalte for han 2 år tilbake i tid. Skader er den eneste grunnen til at jeg ikke ønsker Woody tilbake, og jeg tviler på at han noen gang greier å fullføre en sesong uten særlig med skader. Et relativt fast stopperpar hadde vært bedre enn å hive innpå Woody i tide og utide basert på om han er skadet eller ikke.

Boumsong er ikke mye skadet og har utvilsomt kvalitetene som skal til. De som husker litt tilbake i tid husker nok starten i Newcastle hvor han ikke var dårlig. At han har fått en knekk i selvtilliten som følge av den udugelige klovnen Souness som manager og problemer på hjemmebane bør ikke skremme Newcastle til å la han gå på billigsalg. Boumsong vil under en dyktig manager vise at han er verdt de £8M Newcastle punget ut. Denne sesongen har han derimot vært en katastrofe.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 26. Mars 2006, 22:41 »
Er enig med Rolfern hva Boumsong gjelder.
Men, jeg kunne meget vel tenkt meg å sett Boumsong OG Woodgate tilbake. Vi har et godt forhold til Real Madrid og Woodgate snakker stadig om hvor meget godt han syns om Newcastle. Og det var spekulasjoner om en "pay-as-you-play"-avtale tidligere i vinter. Er det helt umulig å realisere en slik ting?
Med Woodgate veit vi at vi har en av Europas beste stoppere, og sammen med Boumsong kan de danne et vannvittig bra stopperpar med et av de største stoppertalentene der er i Taylor og Bramble som vi veit kan når han vil i backup. Det er en spennende tanke.
Backene må vi såklart også styrke. Hovedsaklig venstrebacken, der vi kun har Babayaro som holder godkjent nivå. Elliott går til nød som stopper men er alt for treig som back, mens Ramage er best på høyresida. Ramage har for første gang i karrieren sin på førstelaget opplevd virkelig motgang personlig, og har også slitt litt på grunn av dette. Men det han har vist denne sesongen syns jeg er nok til å se at han absolutt har potensialet, også til å bli en spennende back. Ramage har sammen med Zog uten tvil vært den spilleren som har utviklet seg mest denne sesongen, og han blir stadig bedre offensivt samtidig som han generelt har vært bedre enn Carr defensivt også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 26. Mars 2006, 22:42 »
Hva med en avtale hvor Woody får betalt etter hvor mange kamper han spiller da?
Det må jo være ypperlig. Woody går sikkert med på det. Han er da så grei så.

Boumsong får sommeren og høsten på seg til å vise seg verdig en plass i Newcastles midtforsvar.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 26. Mars 2006, 22:44 »
Det hadde selvsagt vært fantastisk. Men, jeg tviler på at Woody vil det. Men, jeg har tidligere uttrykt et ønske om å leie Woody 1 år med opsjon på kjøp. Å betale flerfoldige millioner med pund for å løse Woody fra kontrakten med Real Madrid er i mine øyne uaktuellt så lenge han ikke viser tegn til å riste av seg de verste skadeplagene.

En duo med Boumsong og Woody(skadefri) kunne fort blitt en av de beste i Europa. Ta i tillegg med en fremadstormende Taylor og muligens Bramble så hadde det vært en fantastisk drøm. Men, det blir nok med drømmen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 26. Mars 2006, 22:46 »
Et lån er selvsagt også en særdeles god tanke, med opsjon på kjøp. Og jeg syns faktisk ikke tanken er så vannvittig urealistisk heller.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 26. Mars 2006, 22:48 »
Jeg har mistet troen på Ramage, når han lar seg påvirke så til de grader av at han ikke lykkes. Og han fremstår som et stort nervevrak. Kan være grei backup, men dersom noen vil gi cash for ham, så tar jeg gjerne imot.
Både høyre- og venstrebacken må forsterkes. INGEN, og jeg gjentar I-N-G-E-N skal ut!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 26. Mars 2006, 22:54 »
Da burde du vel strengt tatt ha mistet troa på samtlige forsvarere i Newcastle forutenom Steven Taylor og Craig Moore vel?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 26. Mars 2006, 22:56 »
Nei.
Jeg har ikke mistet troen på Elliott. Jeg har ikke mistet troen på Bramble, og jeg har ikke mistet troen på Moore eller Taylor. Har faktisk fått større tro på Moore som en ok backup etter kampen mot Chelsea og dagens kamp.

Ramage MÅ ha sterkere psyke hvis han skal greie å få en plass i Newcastles lag, når vi skal tilbake og erobre Europa.
Jeg har ikke helt mistet troen på Boumsong heller, men jeg er likevel fristet til å få inn litt cash, for å hente Woodgate.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 26. Mars 2006, 22:59 »
Bramble har jo slitt med sine nerveproblemer under både Sir Bobby og Souness. Ramage har ikke vært god de 4 siste kampene, men han har vært samlet sett sammen med Steven Taylor den beste forsvarsspillerene denne sesongen. Og han har praktisk talt ikke opplevd noen motgang personlig siden han slo igjennom før nå. Jeg håper og tror at Ramage vil riste "sjokket" av seg og komme sterkere tilbake sammen med Boumsong.
Det har nok neppe hjulpet på at Ramage har blitt en kasteball i de bakre rekker de siste kampene.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 26. Mars 2006, 23:11 »
Det at Ramage har fungert som en kasteball i forsvaret har nok påvirket hans opptreden. Samtidig gjorde han en forferdelig tabbe mot ManU (og mot 'pool og idag(?) IKKE sett noen av de?) og det påvirker en så ung spiller. Men skal vi slå hånda av en ung fremmadstormende lokal ungutt pga det? Hvis ja, da skulle ikke Taylor heller hatt en plass hos oss, For han hadde sine tabber ifjor, men han har man troen på. Ramage er ung, og har hatt en bra sessong, at han er litt for dårlig mot de aller beste kjennetegner på mange måter årets Newcastle, og er en grunn til at Newcastle ligger der de ligger. Men slå hånden av Ramage som har utviklet seg slik i år og finner seg i å bli brukt overalt, NEI DET SKAL VI BARE IKKE! Vi må heller være glad vi har noen sånne poteter når vi sliter så mye med skader som vi gjør! Om han er god nok til den fast plass kan diskuteres, men han har fylt de rollene han har blitt satt til på en OK måte i store deler av sessongen!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 26. Mars 2006, 23:19 »
Taylors tabber i fjor var forholdsvis små, og fikk forholdsvis beskjedne konsekvenser. Enkelte ville selvsagt henge gutten fra høyeste tre etter handsen mot Villa. Selv har jeg alltid forsvart den. Det er bedre å gi dem sjansen til å bomme fra straffemerket, enn å gi dem et mål du kan avverge. Om enn ulovlig. Dessuten lå vi allerede under på det tidspunktet.

Ellers var tabbene hans veldig beskjedne. Og han gjorde ikke generaltabber som fikk enorme konsekvenser i fire kamper på rad. Og Ramage har gjort mer enn bare én tabbe i hver av de fire kampene.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 27. Mars 2006, 08:16 »
Ja, Ramage har vært dårlig i de siste 4 kampene. Men han er fortsatt ung og han lærer for hver kamp som går! At vi skal begynne å selge unna en spiller som har holdt vårt vaklende forsvar sammen i sin debutsesong på A-laget er tøv...! Det er ikke uten grunn Ramage har blitt nevnt som en mulig arvtager til G. Neville på landslaget når han ikke er høyreback engang! Gi Ramage hvile i 4-5 kamper så skal vi nok se at han kommer sterkt tilbake!!!