20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem skal kjøpe forsvaret?  (Lest 10427 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
Hvem skal kjøpe forsvaret?
« Svar #15 på: 17. Mars 2006, 19:32 »
Vi trenger jo stopper vi da.. Hvis Boumsong ikke er i form, så må han få hvile og sitte på benken.. Eller få lov til å dra til Frankrike til familien sin.. Men det har han ikke fått mulighet til nå..

Bramble er ikke god nok, han må erstattes. Han er kanskje god nok, men presterer ikke bra nok i kampene i år. Noe som er dumt.

Yobo kan vi jo hente;) Såååå mange forsvarere der ute, som ikke får spille, men er gode nok. Hvorfor ikke prøve oss på Kompany eller Vanden Borre? Liten sannsynliget for at Kompany velger oss fremfor Chelsea, men da må jo de også slippe en forsvarer og da kan vi hente Gallas f.eks..

Bridge er jeg også vill etter.. Han og baba kjenner hverndre og da må baba krige! Han har spilt godt nå i det siste, men hvis han kunne fått en utfordrer som Bridge så hadde han gitt alt i hver kamp.. Elliott er ikke noe å frykte for han, det er det ikke for noen..

Mener vi burde satse på jonathan Woodgate igjen også.. Han sliter med skader, men hadde vært ypperlig med han som backup for Boumsong og Taylor..

Ronaldo bør vi glemme. Han blir nok en like stor flop som Kluivert i PL..

Torres, Woody, yobo og Bridge inn! Bramble ut
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #16 på: 17. Mars 2006, 19:42 »
Dream Theater
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 17. Mars 2006, 20:48 »
B-B-B-B-Bramble? Hva med Moore? Hva med Elliott?
Bramble er en knallstopper som vi må beholde, selv om han aldri vil bli verdens beste. Og jeg vil rangere han som fullt på høyde med Yobo, som jeg egentlig ikke har hørt stort om på veldig lenge, og som neppe er bedre enn de vi har fra før.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #18 på: 17. Mars 2006, 22:56 »
ååå.. sorry. Glemte visst Morre jeg.. han MÅ forsvinne til sommeren.. Sammen med Elliott seff og Faye!! Da blir jo seff Bramble.. Yobo kan både spille på midtbanen og hele forsvaret hvis nødvendig..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 17. Mars 2006, 23:20 »
joda, men det er mange anvendelige spillere som er bedre enn Joseph Yobo.

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 18. Mars 2006, 12:29 »
Jo finnes jo mange som er bedre enn de vi alrede har i forsvaret også.Men yobo er både et realistisk mål å godt alternativ
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 19. Mars 2006, 11:20 »
Sitat fra: "Thommazz"
ååå.. sorry. Glemte visst Morre jeg.. han MÅ forsvinne til sommeren..

Hvordan kan dere si det? Dere har jo ikke sett ham spille engang fordi han  har vært skadet hele tiden. Jeg så ham i prøve VM der han spilte veldig bra, da tenkte jeg med en gang at dette er rette mannen for Newcastle, og det tror jeg at jeg får rett i når han bare kommer i form etter skaden. Craig Moore er en en knallspiller når han er i form synes ihvertfall jeg.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #22 på: 21. Mars 2006, 13:05 »
Jeg synes man skal gi moore en sjangse før man begynner å klage
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 21. Mars 2006, 15:18 »
Er enig med de siste postene her som tar Craig Moore i sitt forsvar! Vi kan selvfølgelig ikke lukke øyne og ører og overse at han har vært skadet over en halv sessong. Men ettersom jeg føler at noen er villige til å gjøre det for Owen og Dyer så fortjener iallfall Moore en sjanse til å bevise hva han kan før det blir opplest og vedtatt at han er udugelig! Som haavesv påpeker gjorde han det fullt brukbart i prøve VM for Australia.

Bramble er et annet kapitel. Han er egentlig vår Shola Ameobi i motsatt ende av banen (eller vica versa da). Med det mener jeg at begge er OK å ha som backup, men ingen av dem gode nok til å forsvare så mye spilletid som de har fått denne sessongen. Derfor mener jeg det må vurderes opp mot hvor stabile "førstevalgene" våre er. Dersom Tayler skal være et førstevalg neste år og like mye skadet (noe jeg tror og håper IKKE kommer til å skje), bør vi ha en bedre backup for ham en Bramble. Det blir jo også spennende å se utviklingen til Craig Moore og hva som skjer på høyrebacken. Kanskje kan Ramage konsentrere seg fullt og helt om å kjempe om en plass i mitdforsvaret der han egentlig hører hjemme?
En Boumsong i form er han egentlig god nok, og av de bedre stopperne i PL. Syns det blir litt for enkelt, dyrt og naivt og selge ham for å kjøpe en erstatter bare fordi han har hatt en dårlig sessong, særlig når man tar situasjonen hans i betraktning.

Litt resonering rundt stopperne i avsnittet over, og med Ramage tilbake der han hører hjemme tror jeg mye kan løse seg dersom vi har høyrebacker neste sessong. For det har vi faktisk manglet siden September. Carr er god, og en spiller jeg liker, men skal han fortsette å være så mye skadet ser jeg ingen grunn til ikke å selge ham å kjøpe inn en erstatter. Sålenge vi ikke har like mye skader som vi har hatt i år er det greitt med Carr på høyreback med Ramage som backup og konkurrent. Skal vi belage oss på å være bedre men med like mange skader trenger vi flere spillere.
Babayaro syns jeg får ufortjent mye kritikk her inne, han klarer seg stort sett bra når han spiller, men har hatt noen avbrekk i år. Men kan man stikke Owen, Tayler og Dyer sine avbrekk under en stol her, som også har vært mye lengre, skal neimen ikke Babayaro forskjell behandles heller. Men konkurranse ville han ikke hatt vondt av. Elliott synger på siste verset og klarer seg faktisk bedre som stopper. Finner vi et ungt talent på venstreback som ikke er altfor dyrt og som kan konkurrere med Babayaro og utvikle seg til å bli bedre hadde det vært ideelt. Tar Elliott en sessong til er han evt. backup når det trengs i midtforsvaret og tredjevalg på venstrebacken.

I bunn og grunn tror jeg forsvaret KAN bli godt nok, men det krever arbeid. Boumsong har hatt en forferdelig sessong, det skyldes flere grunner. Kan man komme dette til bunns og hjelpe ham å finne tilbake til formen er mye gjort. Tayler er fortsatt ung og skal bare bli bedre og bedre de neste årene. Det samme gjelder Ramage. Må bare håpe at begge slipper mange og\eller lange skadeavbrekk. Babayaro er god nok men kan bare bli bedre med konkurranse, noe også laget vil tjene på. Dermed står vi igjen med å måtte kjøpe inn en, eller to backer. Men det er avhengig av at vi blir flinkere på skadeforebygging og flinkere til å få ut de beste i de vi allerede har. Hva som er enklest av det eller å slenge penger på bordet for nye spillere for bli opptil Newcastle United FC!

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 21. Mars 2006, 19:28 »
Hvis han noen gang får spilt for oss.. Hver gang han nærmer seg skadefri, blir han enda verre skadet..

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 21. Mars 2006, 20:14 »
det betyr ikke at han vil fortsette sånn for alltid, gjør det? dessuten er han frisk nå og det blir litt feil og selge en spiller fordi han har vært skadet. Og når vi bare får ham i form igjen får vi en kjempespiller. Han har heller ikke vært mye skada i de forrige klubbene sine.

du vil vel selge Dyer og du da?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #26 på: 23. Mars 2006, 19:26 »
Må bare kommentere!

"Hvem skal kjøpe forsvaret?"

:lol:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 25. Mars 2006, 14:05 »
Sitat fra: "Lasse"
Må bare kommentere!

"Hvem skal kjøpe forsvaret?"

:lol:

Vet ikke, tror det finnes som en egen post i statsbudsjettet :lol:  :wink:
Who else...... Alan Shearer

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 25. Mars 2006, 23:14 »
Hehe, det er sikkert mulig å få det med på det britiske statsbudsjettet. Blair er jo newcastlefan, så han er sikkert villig til å bevilge statlige midler for å få skikk på Newcastle.
Mens Chelsea tyr til en styrtrik russer, satser vi på å finansiere "nye Newcastle" ved hjelp fra den britiske regjeringen.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 26. Mars 2006, 01:27 »
Hva Boumsong angår så må ikke Newcastle kvitte seg med han.
Dersom de får orden på hans selvtilitt og personlige problemer osv så vil han vere en kjempetilvekst for Newcastle laget. Pr.dags dato er han ikke i nærheten av det som burde vert kravet hos en stopper i Newcastle men med unntakk av Taylor er ikke det noen andre som er det heller. Han er ikke den eneste som har slitt litt i år men han er blandt de som har bedre unskyldninger. Dog han må prestere han som alle andre men det sier vel seg selv?
iverpool FC