20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368326 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2580 på: 04. Juli 2009, 00:20 »
Så den jeg også og virket som Owen var (som på de fleste andre områder) vannvittig proff her. Virket som han gjorde alt for å komme tilbake til det han var.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2581 på: 04. Juli 2009, 00:41 »
Konklusjon: Han var ikkje verdt pengane. Men er einig, er ikkje han sin feil at han fekk ein så sinnsjuk høg lønning. Det er det Fat Fred og par andre som står for.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2582 på: 04. Juli 2009, 00:44 »
Konklusjon: Han var ikkje verdt pengane. Men er einig, er ikkje han sin feil at han fekk ein så sinnsjuk høg lønning. Det er det Fat Fred og par andre som står for.

Klart lønna var veldig høy, men da vi hentet han så var han ypperste verdensklasse. Hadde vi vært i samme posisjon som sommeren 2005 i dag, og kunne gjort valget om igjen, så hadde jeg faktisk gladelig gitt £100.000 i uka for Michael Owen anno 2005. No doubt!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2583 på: 04. Juli 2009, 03:17 »
Owen hadde en god periode hos oss under Keegan, thats it, vil jeg si. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2584 på: 04. Juli 2009, 06:58 »
Jeg klassifiserer han som en grisk Judas. Thats it! Scums? Jeg spyr.....
Who else...... Alan Shearer

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2585 på: 04. Juli 2009, 11:23 »
Råtips: Owen starter 22 kamper for Manu neste år. 19 scoringer. 2 overtidsmål mot Liverpool.

Synd at han fikk ødelagt oppholdet sitt i Newcastle, men en spiller som har kostet omtrent 1 million pund pr scoring kan vi fint greie oss uten..

Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Peter

• Gjest
« Svar #2586 på: 04. Juli 2009, 11:24 »
Råtips: Owen starter 22 kamper for Manu neste år. 19 scoringer. 2 overtidsmål mot Liverpool.

Synd at han fikk ødelagt oppholdet sitt i Newcastle, men en spiller som har kostet omtrent 1 million pund pr scoring kan vi fint greie oss uten..

10 mål så har vi en deal. ;)

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2587 på: 04. Juli 2009, 12:23 »
lurer på motakkelsen hans på anfield nå :) men han er vel kanskje skada den kampen uansett
lt;3 Newcastle <3

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2588 på: 04. Juli 2009, 18:10 »
Ønsker Michael Owen lykke til i Man U! Jeg har tro på at han kan bli en god signering for rødtrøyene, ettersom han nå kommer til å få mange flere målsjanser enn det han fikk hos oss.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2589 på: 04. Juli 2009, 22:52 »
Gud i london for en taper. Totalt ubrukelig spiiss som er helt avhengig av å ha et godt lag i rundt seg for å score.  Dessverre kommer han nok til å få en del kreminnlegg i scum som tom. han klarer å sette.

Håper han får nok en kneskade og suger scumkassa tom, som han gjorde i castle. llojale kødd.

Anthony

• Gjest
« Svar #2590 på: 04. Juli 2009, 22:59 »
Håper han scorer hattrick i møtet med Liverpool.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #2591 på: 05. Juli 2009, 10:59 »
Jeg klassifiserer han som en grisk Judas. Thats it! Scums? Jeg spyr.....

Støttes!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2592 på: 05. Juli 2009, 19:58 »
Gud i london for en taper. Totalt ubrukelig spiiss som er helt avhengig av å ha et godt lag i rundt seg for å score.  Dessverre kommer han nok til å få en del kreminnlegg i scum som tom. han klarer å sette.

Håper han får nok en kneskade og suger scumkassa tom, som han gjorde i castle. llojale kødd.

Haha. Jeg må nesten le litt.
Uansett så udugelig han har vært har han fortsatt putta et ganske imponerende antall mål for et dritlag som han har spilt på de siste åra. Ser heller ikke hva som er så illojalt. Hvem faen hadde ikke tatt i mot en slik mulighet? Det er jo julaften for Owen. Dette blir bare for dumt,
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #2593 på: 06. Juli 2009, 11:14 »
Enig. Hvis han tror han får spille særlig mye i Man U, unner jeg ham å dra dit. Det var ingen fremtid for ham i Newcastle. Om det gjelder spesielt for ham at han trenger et dugelig lag bak seg for å skåre mål, vet jeg ikke, men å bli i Newcastle ut karrieren hadde vel på dette stadiet vært å søle bort en spiller som fortsatt har et stort potensial.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2594 på: 06. Juli 2009, 11:16 »
Han scora 30 mål på  90 PLkamper.  HVis jeg ikke tar helt feil var Owen god når resten av laget også spilte godt. Se på siste delen av denne sesongen. Resten av laget spilte rumpe, og Owen var akkurat like usynlig. En "kvalitetsspiss" som Owen har blitt karakterisert som skal være en hærfører som står frem og spiller godt, selv om resten av laget gjør det mindre godt. Man forventer dette av en spiller som tjener over £100 000 i uka. Dessverre er ikke Owen bedre enn laget rundt ham. Hadde han vært en spiss som tjente som de andre og ikke hadde det store navnet hadde saken vært en helt annen.

Han er profesjonell i den forstand at han trener hardt og oppfører seg som folk, men det skal jo bare mangle. Det er jo rett og slett normal folkeskikk!  Owen er en illjoal kødd fordi at han ikke sa i fra før transferviduet jula 08/09 at han ville vekk. Alle visste at dette var tilfellet, men klubben hang fast i håpet i et desperat forsøk på å beholde en "stjerne" i klubben. Owen gi derimot ut og sa at han ikke ville bestemme seg før nærmere sesongslutt. Dermed unngikk han å bli upopulær samtidig fikk han selvsagt en enormt sign on fee. Skjønner godt at han har større ambisjoner enn castle. Man da burde han ha sagt i fra i juletider slik at klubben kunne ha fått tilbake litt av de millionene de hadde investert i ham. I stedet valgte han å beholde alt selv. Alle andre klubber hadde selvsagt sagt til ham i juletider "enten så signerer du en ny kontrakt eller så setter vi deg på transferlista." Men som nevnt var klubben gjøre alt for å beholde sin eneste stjerne.  Det samme gjorde han også med sin barndomsklubb.

Hvis vi trekker fra den ene året FA betalte lønnen hans kostet owen oss 360 milloner. Dvs at for hver kamp han spilte ble klubben 4 millioner kroner fattigere. Det sier seg selv at hadde klubben brukt denne summen på talenter hadde vi forstatt spilt i PL. Alle supportere var glade da Owen kom til klubben, inklusive undertegnede. Men slik er supportere. Vi har ikke inngående kunnskap i klubbøkonomien og hva som er bra for klubben fotballfaglig sett. Men det er nettopp denne kunnskapen klubben MÅ ha. De burde ha skjønt at det er det rene galskap å hente inn en så dyr spiller når økonomien var/er så dårlig som den var/er. Og det er fotballfaglig idioti å tro at én spiller skal heve oss til nye høyder. Klubben var heller interessert i å vise omverdenen og å stille sulten hos supporterne ved å vise at den er en storklubb ved å hente inn en galacticos. Castle har blitt styrt av en gjeng sjimpanser hvor begrepene "helhetstekning" og "langsiktighet" er alt for kompliserte ord. CCC gir klubben nå en gylden anledning til å stikke fingern ned i jorda og si at "vi er ikke en storklubb, men vi kan bli det, hvordan kan vi komme dit på en sunn måte."

Som Ingebregt Sten Jensen sa :" Nedrykket til Stabæk var det beste som kunne ha hendt oss." Og se hvor de er nå. Akkurat det samme kan sies om Molde. Tiden i 1. divisjon ga de anledning til å spille inn et helt nytt lag, med nesten kun unge spillere som kostet en slikk og ingenting. Ideelt sett  håper jeg at castle velger Moldes strategi og tar tiden til hjelp og satser på opprykk når klubben er moden for det. Men en slik langsiktighet kan selvsagt bli vanskelig siden det forutsetter at vi bli kvitt de høyt lønnede spillere som ingen vil ha. Jeg tør ikke tenke på hva som kan skje hvis klubben fortsatt sitter igjen med disse spillerne og vi ikke klarer opprykk med en gang.
« Siste redigering: 06. Juli 2009, 11:24 av InspectorC »