20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368896 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2505 på: 23. Juni 2009, 19:56 »
Jeg synes synd på Owen. Han er på en måte som Ronaldo(den gamle) og Ronaldinho på en annen måte.

Forskjellen er at Ronaldo aldri slutta og score, og alltid kom tilbake, selv idag.

Forskjellen er at Ronaldo hele tiden har spilt for topplag, som har spillere som er i stand til å "lage" mål for han.

Jeg tør vel mildt sagt påstå at Ronaldo har lagd 90% av målene sine helt på egenhånd. For 10 år siden, og for Corinthians den dag i dag.

Da kan vel eg komme med påstanden om at vel 90 % av Owen's mål i Newcastle har vert ferdiglaga. Men no gir eg meg med denne, sideneg føler at diskusjonen begynner å skli litt ut  :P

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2506 på: 23. Juni 2009, 20:33 »
Faen da! Det her var ikke et diskusjonsinlegg. Det jeg mente var at Owen på en måte er glemt/helt borte fra folks lepper. Akuratt som Ronaldo og Ronaldinho. ::)

Er helt enig med deg Peter. Jeg også mener at Ronaldo og Ronaldinho er begge litt "glemt". Spesielt hos den yngre garde som deg selv. Merker også at når jeg snakker om fotball med noen, nevnes de to ekstremt sjeldent.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2507 på: 24. Juni 2009, 05:10 »
Jeg synes synd på Owen. Han er på en måte som Ronaldo(den gamle) og Ronaldinho på en annen måte.

Forskjellen er at Ronaldo aldri slutta og score, og alltid kom tilbake, selv idag.

Forskjellen er at Ronaldo hele tiden har spilt for topplag, som har spillere som er i stand til å "lage" mål for han.

Jeg tør vel mildt sagt påstå at Ronaldo har lagd 90% av målene sine helt på egenhånd. For 10 år siden, og for Corinthians den dag i dag.

Da kan vi vel si akkurat det samme om Shearer og Owen, som alltid har hatt (vel, Owen mistet den egenskapen sånn ca rundt juletider 2008) den egenskapen å være der de skal være når måla skal settes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2508 på: 24. Juni 2009, 09:29 »
At Ronaldo "lager" målene på egenhånd kan jo diskuteres. Poenget er at Scum er et forbanna godt kollektiv. Godt organisert bakover og presser godt og nøyaktig fremover. De fleste lag som spiller mot scum og spesielt på  theatre of scilence er godt fornøyde med ett poeng. Dermed gjør de den store generaltabben og legger seg bakpå. Dette gir jo enorme rom for Ronaldo og co til å boltre seg på. Og pga av Scums kollektive arbeidsinnsats - kombinert med at motstanderen ofte legger seg bakpå - fører dette til at Ronaldo får boltre seg rundt 16 meteren til motstanderen hele tiden.  I løpet av en kamp har Ronaldo ufattelige mange avslutninger på kassa. Da sier det seg selv at et eller flere går inn . Hadde Ronaldo spilt på et mye svakere lag ville han ikke hatt disse mulighetene.  Han ville ikke fått de presise pasningene og fått mye mer juling siden prestasjonen til laget som helhet ville ha hvilt på hans skuldre. Og alle vet jo hvordan det ville ha gått, han griner jo for alt.

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2509 på: 24. Juni 2009, 10:28 »
Nå er det vel den brasilianske Ronaldo det er snakk om her..

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2510 på: 24. Juni 2009, 10:30 »
Nå er det vel den brasilianske Ronaldo det er snakk om her..

Hehhe.Oops.  :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2511 på: 24. Juni 2009, 11:47 »
Finnes bare en Ronaldo ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2512 på: 24. Juni 2009, 12:27 »
La oss si det sånn: Det finnes en Ronaldo, og det finnes ei Ronaldo..Hehe  ;D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2513 på: 24. Juni 2009, 12:43 »
La oss si det sånn: Det finnes en Ronaldo, og det finnes ei Ronaldo..Hehe  ;D

Hehehe, sant nok.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2514 på: 24. Juni 2009, 15:24 »
Ronaldo er tidenes ass :) Gjort comeback etter en VELDIG alvorlig skade for 3 gang. Totalt har mannen vært skada i nesten 5 år og har allikevel blitt kåra til verdens beste spiller 3 ganger samt at han har rukket og score 398 mål på 570 kamper. Pr dags dato setter han jo scoringsrekorder for Corinthians, og er linka til Bayern Munchen. Snakk om og svare kritikerne som har kalt han feit, lat og "over the top" i ALLE år.  Setter den mannen over Pele og Maradona.
Lurer på hvor umenneskelig god han hadde vært dersom han ikke hadde vært så voldsomt plaget med skader og fått maksimalt ut av talentet sitt, for det gjorde han jo aldri :( Digga meg at Dunga sa at Ronaldo er med i VM 2010 hvis han vedlikeholder den gode formen han er i nå. Da kaprer han forsiden på alle historiebøkene. Vi skulle prøvd og henta han når vi kunne fått han gratis i fjor :P Men, det var jo ingen som trodde han skulle klare og komme tilbake igjen, bli frisk, og få av seg alle de kiloene han gikk opp mens han var skada.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2515 på: 24. Juni 2009, 16:55 »
Ingenting hadde vært morsommere enn om Ronaldo hadde gjort comeback på internasjonalt nivå, og grust Gerd Müller langt, langt, langt, langt ned i de tyske marsjstøvlene. Samt å slette Peles scoringsrekord.

As for Ronaldo i Newcastle? Aldri i verden om den mannen hadde fått karrieren oppe og gå igjen i partymetropolen Newcastle, omgitt av partyløver, omgitt av managere who couldn't care less, og et medisinsk støtteapparat som var fullstendig inkompetent.
Dessuten har jeg en følelse av at engelsk fotball ikke ligger helt for ham. Uten at jeg har noe å bygge den påstanden på.

Men større enn Pele og Maradona?
Pele, kanskje. Maradona? Ikke sjanse i havet.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2516 på: 24. Juni 2009, 17:20 »
Hva er det Maradona har gjort som ikke Ronaldo har gjort da? Bortsett fra og drible 4-5 mann mot England i 86. Ronaldo har jo oppnådd like mye, om ikke mer, til tross for flere år med skader, og dette i moderne tid. Tidenes toppscorer i VM er han og. Når Ronaldo legger opp tror jeg han vil bli husket som tidenes beste spiller ved siden av Pele og Maradona. Jeg har sett Maradona flere ganger, og har fullt av filmer med han hjemme, og jeg ser ikke hva som gjør han til en bedre spiller enn Ronaldo. Ronaldo gjorde alt det Maradona gjorde, i tillegg til og score 3 ganger så mye mål, samt at han ble kåra til verdens beste 3 ganger. Kun Zidane har klart det samme. Maradona gjorde utrolig mye magisk, og blir av VELDIG mange sett på som tidenes beste.
Men for meg, så er Ronaldo tidenes beste.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2517 på: 24. Juni 2009, 17:24 »
De "lærde" strides om akkurat dette, da...
For meg er Harald Dutte Berg, Zizou og Alan Shearer tidenes ;)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2518 på: 24. Juni 2009, 17:51 »
Ronaldo og Zinedine Zidane er nok mine favoritter!  :)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2519 på: 24. Juni 2009, 17:55 »
Er nok klar over at Shearer sett med nøytrale øyne ikke har vært blant verdens beste spillere, selv om han på topp sammens med Ronaldo absolutt var verdens beste spiss ei stund. Forutenom Shearer er nok Zidane den jeg ser mest opp til. Ettersom jeg er født når jeg er, blir han absolutt størst. For en fantastisk spiller.