20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368065 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2490 på: 23. Juni 2009, 00:50 »
Tok en kjapp titt på forsiden men så ikke artikkelen så derfor postet jeg. En liten blings. Er selv tilhenger av å få ting på forsiden fortest mulig framfor å poste ekstern artikkel rett i tråden. Så jeg har kommentert på samme måte som Joakim tidligere.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #2491 på: 23. Juni 2009, 11:01 »
Kunne blitt en legende i Newcastle hadde lojaliteten vært der. Men nå vil han alltid bli husket for den spilleren han en gang var. Mens egentlig han bare var der for den fete lønnskjekken

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2492 på: 23. Juni 2009, 14:46 »
Owen ble aldri en stor spiller i Newcastle..
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2493 på: 23. Juni 2009, 16:02 »
Owen ble i dag intervjuet i lokal radio og bekreftet at han ikke kom til å spiller for Newcastle neste sesong.
Sak ordnet på forsiden lenge, lenge før du skrev dette.
Og?
Ja? Hva vil du frem til?
Spørsmålet er vel hva du vil frem til med den kommentaren din. Var det unødvendig av Radar å poste dette siden du hadde laget en artikkel om det?
Spørsmålet mitt er hvorfor du reagerer.
Kanskje ikke unødvendig, men han kunne jo for eksempel lagt med en link til saken på forsiden. Synes det er bedre å få slike ting på forsiden, i stedet for å poste det på forumet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2494 på: 23. Juni 2009, 16:28 »
Kunne blitt en legende i Newcastle hadde lojaliteten vært der. Men nå vil han alltid bli husket for den spilleren han en gang var. Mens egentlig han bare var der for den fete lønnskjekken

Lojaliteten til Owen har eg aldri satt spørsmålstegn ved. Tror helt sikkert at Owen kunne skrevet seg i historiebøkene til Newcastle med gullskrift, hadde han ikke pådratt seg skadene, spesielt de to langtidsskadene. Sjansene for at han hadde blitt snappet opp av en anne klubb tidligere hadde jo selvsagt økt da, men.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2495 på: 23. Juni 2009, 16:37 »
Noen småskader må man alltids regne med. Men det er de to langtidsskadene som har ødelagt Michael Owens Newcastle-karriere, og dermed også hans England-karriere.

Peter

• Gjest
« Svar #2496 på: 23. Juni 2009, 16:41 »
Jeg synes synd på Owen. Han er på en måte som Ronaldo(den gamle) og Ronaldinho på en annen måte.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2497 på: 23. Juni 2009, 16:42 »
Skadene som ødela for Owen ja. Det satte en stopper for Owens sterkeste ferdighet, hvilket var hurtigheten. Nå er han jo rett og slett ganske treig.
Ikke Nicky Butt treig, men han er ihvertfall ikke en hurtig spiller lenger.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2498 på: 23. Juni 2009, 16:43 »
Jeg synes synd på Owen. Han er på en måte som Ronaldo(den gamle) og Ronaldinho på en annen måte.

Forskjellen er at Ronaldo aldri slutta og score, og alltid kom tilbake, selv idag.

Peter

• Gjest
« Svar #2499 på: 23. Juni 2009, 16:44 »
Skadene som ødela for Owen ja. Det satte en stopper for Owens sterkeste ferdighet, hvilket var hurtigheten. Nå er han jo rett og slett ganske treig.

Å jo. Owen er en veldig hurtig spiller fremdeles. Men han var raskere før skadeproblemene.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2500 på: 23. Juni 2009, 16:46 »

Å jo. Owen er en veldig hurtig spiller fremdeles. Men han var raskere før skadeproblemene.

Beklager Peter. Owen er absolutt ikke en veldig hurtig spiller lenger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2501 på: 23. Juni 2009, 17:21 »
Owen er ikke veldig hurtig. På langt nær. Men han kommer neppe til å slutte å score. Han er mye kjappere i hodet enn de fleste midtstoppere. Og han er ekstremt dyktig til å "tjuvstarte" og få et par, tre meters forsprang på sin oppasser, slik at han dermed kommer alene inne i feltet, og får tid og rom til å sette ballen i kassa.

Nå må vi jo huske på at Newcastle etter nyttår spilte ekstremt fantastisk dårlig, og at vi i snitt skapte en eller to målsjanser per kamp (antar jeg). Det blir ikke mange mål av slikt. Ei heller for Michael Owen. Evnen til å score mål har han garantert ikke mistet, selv om de få sjansene han fikk i andre halvdel av sesongen alle ble sløst bort på merkelig vis. Men selv om han har nektet for det selv, tror jeg nok Owen hadde for mange tanker i hodet på en gang da han spilte kamp, og at han derfor ikke hadde hodet på riktig plass da han fikk muligheten, og det har nok helt klart også bidratt til at han ikke kom til flere sjanser.

Jeg mener fremdeles at Michael Owen er en forferdelig ekkel spiss å møte, for enhver forsvarsspiller. Du kan ikke gi Owen rom. Du kan ikke vende oppmerksomheten bort fra ham i ett eneste sekund. I de aller fleste tilfeller er det nok tid for Owen til å få et par meter, og dermed nok tid til å plassere ballen der han vil ha den. Owens evne til å lukte målsjanser er medfødt. Dermed vil han heller aldri miste den.
Men fokuset må være på selve banen, og på prestasjonen der og da. Sånn er det for samtlige fotballspillere. Og jeg tror ikke Owen var den eneste som lot tankene fly i dårlige tider i vår.

Owen er mer en type som Ruud van Nistelrooy nå. I ungdomsdagene var han en bakromsspiller. En lynkjapp spiller med god teknikk og veldig gode avslutninger. Men også da hadde han evnen til å "lukte" målsjanser, på samme måte som Shearer. En egen evne til å være på rett plass til rett tid, og dermed kommer han først på de fleste baller.

I en ny klubb, en ordentlig klubb. Som ikke er Newcastle. Som tar skadeforebygging på alvor, og som kan spille Owen god, på owens premisser, så vil Owen igjen blomstre, og vise seg som den fantastisk dyktige spissen han er, og alltid har vært.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2502 på: 23. Juni 2009, 17:34 »

Forskjellen er at Ronaldo aldri slutta og score, og alltid kom tilbake, selv idag.

Forskjellen er at Ronaldo hele tiden har spilt for topplag, som har spillere som er i stand til å "lage" mål for han.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2503 på: 23. Juni 2009, 19:02 »

Forskjellen er at Ronaldo hele tiden har spilt for topplag, som har spillere som er i stand til å "lage" mål for han.

Jeg tør vel mildt sagt påstå at Ronaldo har lagd 90% av målene sine helt på egenhånd. For 10 år siden, og for Corinthians den dag i dag.

Peter

• Gjest
« Svar #2504 på: 23. Juni 2009, 19:15 »

Jeg tør vel mildt sagt påstå at Ronaldo har lagd 90% av målene sine helt på egenhånd. For 10 år siden, og for Corinthians den dag i dag.

Faen da! Det her var ikke et diskusjonsinlegg. Det jeg mente var at Owen på en måte er glemt/helt borte fra folks lepper. Akuratt som Ronaldo og Ronaldinho. ::)