20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368497 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2250 på: 25. Jan. 2009, 13:54 »
20 mål i PL for et lag på nedre halvdel kan du bare glemme Frode. Det er ytterst få som presterer 20 mål på en PL sesong, og du er nesten avhengig av å spille for et topp4 lag. Var vel kun to stk som klarte det i fjor, Torres og Adebayor.

Det kan være, men Owen har ALDRI putta mer enn 19 mål i PL for et av topplagene (Liverpool) da han var der, da ser jeg ikke at han skulle klare det i NUFC heller.

Det var 3 stk som kom godt over 20 mål forrige sesong, C. Ronaldo med 31, Torres og Adebayor med 24.
Sistenevnte er et bevis på at man kan få gode spillere til en billig penge! Adebayor kostet Arsenal £3 mill. for 2 år siden, men er allikevel av ypperste kvalitet.

Ellers er jeg enig med deg, og jeg er fult klar over at det er "etterpåklokskap" av mitt forrige innlegg. Men jeg dømmer Owen etter hva han har levert i NUFC i ettertid, og da kan man vel si at han LANGT IFRA forsvarer tittelen som klubbens desidert dyreste kjøp noensinne hever klubbens desidert høyeste lønn noensinne.

PS! At man kan score over 20 mål i PL for et lag utenom topp 4 beviste Andy Johnson da han spilte for Crystal Palace for ett par sesonger. Han noterte seg med 21 mål og 2. plass på toppscorer listen for en klubb som rykket ned.
« Siste redigering: 25. Jan. 2009, 14:00 av Frode »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2251 på: 25. Jan. 2009, 14:05 »
Glemte Ronaldo ja...ønsketenkning :D

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2252 på: 25. Jan. 2009, 16:18 »
Det Frode her sier er at Owen ikke ville scoret 20 mål for årets Liverpool-lag.
Det er bare å la den tullingen snakke for seg selv, så får vi som faktisk VET hvor god Owen er, konsentrere oss om å fokusere på håpet om at Owen kan bli.

Owen har vært mye skadet. Det er i og for seg greit nok.
Men årets Liverpool-lag er mye bedre enn de lagene Owen spilte for i sin tid. Og den statistikken Owen har i Newcastle beviser at han i aller høyeste grad ville ha scoret opp imot eller over 20 mål, om han hadde hatt bedre medspillere og Newcastle hadde ligget høyere på tabellen.

Andy Johnson scoret riktignok 21 mål for Crystal Palace for en god del år siden. Og det var imponerende. Og jeg skjønner ikke helt hvordan han fikk det til. Men så er jo det også den eneste gangen Andy Johnson har imponert.  Det er lett å være en døgnflue. Michael Owen er en helt annen spiller i dag enn han var som 18-åring. Men han er ikke nødvendigvis blitt noe dårligere av den grunn.
Michael Owen har forandret spillestil etter hvert som skadene har fått litt for mye oppmerksomhet. Men han er fortsatt en goalgetter av høy, høy klasse, og gull verdt i mine øyne.

Han kan ikke score 20+ mål når han ikke spiller mer enn 20 kamper, for et lag som ikke vinner mer enn 10. Og som ikke scorer mer enn 30 totalt. Og vi skal altså forvente at Owen scorer 20 av de 10 målene? På såvidt over 20 kamper?
Javel.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2253 på: 25. Jan. 2009, 16:32 »
Det er bare å la den tullingen snakke for seg selv, så får vi som faktisk VET hvor god Owen er, konsentrere oss om å fokusere på håpet om at Owen kan bli.

Owen har vært mye skadet. Det er i og for seg greit nok.
Men årets Liverpool-lag er mye bedre enn de lagene Owen spilte for i sin tid. Og den statistikken Owen har i Newcastle beviser at han i aller høyeste grad ville ha scoret opp imot eller over 20 mål, om han hadde hatt bedre medspillere og Newcastle hadde ligget høyere på tabellen.

Andy Johnson scoret riktignok 21 mål for Crystal Palace for en god del år siden. Og det var imponerende. Og jeg skjønner ikke helt hvordan han fikk det til. Men så er jo det også den eneste gangen Andy Johnson har imponert.  Det er lett å være en døgnflue. Michael Owen er en helt annen spiller i dag enn han var som 18-åring. Men han er ikke nødvendigvis blitt noe dårligere av den grunn.
Michael Owen har forandret spillestil etter hvert som skadene har fått litt for mye oppmerksomhet. Men han er fortsatt en goalgetter av høy, høy klasse, og gull verdt i mine øyne.

Han kan ikke score 20+ mål når han ikke spiller mer enn 20 kamper, for et lag som ikke vinner mer enn 10. Og som ikke scorer mer enn 30 totalt. Og vi skal altså forvente at Owen scorer 20 av de 10 målene? På såvidt over 20 kamper?
Javel.

Jeg sier ikke at alt du skriver er sprøyt, MEN du klarer ALDRI å uttale deg med objektivitet, se realiteten i øynene osv. Da Owen spilte i Liverpool var de stort sett topp 4, de hadde vel en 7.plass rundt tusenårsskiftet som eneste skikkelig dårlige sesong. Så det vil si at Liverpool omtrent er der de er i dag i forhold til tabellsituasjon, og da faller argumentet ditt på veldig mange måter bort!! Og hvis du ikke går med på at Owen er blitt en dårligere fotballspiller de siste åra, er det iallefall noe galt med deg. God spiller er han fortsatt, det skal han ha.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2254 på: 25. Jan. 2009, 16:37 »
Jeg går ikke helt automatisk med på at Owen har blitt dårligere nei. Jeg synes han er en like god målscorer nå, som han var den gang. Men han er også en annen spiller.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2255 på: 25. Jan. 2009, 16:41 »
I 2001 ble Owen kåret til årets fotballspiller i Europa, du synes han matcher det nivået nå?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2256 på: 25. Jan. 2009, 16:42 »
...venter med spenning på et svar som ikke har en dritt med kø1s innlegg, men som vanlig er et (gjerne langt) innlegg om Owens nåværende kvaliteter.

Selvfølgelig er Owen dårligere i dag enn han var i f.eks 2001. Det vet alle.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2257 på: 25. Jan. 2009, 16:51 »
Jeg er selv fan av Owen, men ingen spiller i verden er verdt over en million pund pr. mål. Det sier seg selv.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2258 på: 25. Jan. 2009, 16:52 »
I 2001 ble Owen kåret til årets fotballspiller i Europa, du synes han matcher det nivået nå?
Kanskje ikke helt europeisk toppklasse nei. Men fotballspilleren Michael Owen er ikke noe spesielt dårligere i dag enn han var i 2001.
Men i 2001 spilte Owen for et lag i europeisk toppklasse, han var i stor form og var omgitt av klassespillere. I seg selv har ikke Owen blitt dårligere, men forholdene i Newcastle er såpass kummerlige at han aldri i verden kan hevde seg i europeisk toppklasse. Men hadde Owen spilt for Liverpool i dag kunne man absolutt sammenliknet han med spisskollega Torres.

Newcastle gjør Owen dårligere. Men Owen i seg selv har ikke blitt noe dårligere til å spille fotball.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2259 på: 25. Jan. 2009, 16:59 »
Hehehe...nå er du ute på veeeldig dypt vann Joakim! Torres ble kåret til verdens tredje beste spiller i 2008 på FIFA gallaen for 2 uker siden. Så Owen er verdensklasse? Han får bare ikke vist det fordi han spiller på et "dårlig" lag.... Du synes ikke det er rart at Newcastle ikke blir nedringt av toppklubber, som vil forhøre seg på Owen?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2260 på: 25. Jan. 2009, 17:47 »
Herregud. Alle som ser på fotball må da se at Torres er laaanngt bedre enn Michael Owen. Blir for dumt og si at Michael Owem kunne vært like god som Torres HVIS han hadde spilt for Liverpool. Det er jo en grunn til at Liverpool ikke vil ha han. Hadde Benitez hatt lyst på Owen hadde han spilt for Liverpool, det er jeg helt sikker på. Owen er ikke engang på landslaget. Spiller ingen rolle om man spiller for et dårlig lag eller ikke, om man er en spiller i verdensklasse så kan man se det uansett hvor man spiller. Newcastle har kun en spiller i aller ypperste klasse, han heter Shay Given og forsvinner mest sannsynlig.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2261 på: 25. Jan. 2009, 19:32 »
Poenget er nok at Owen er langt bedre enn noe annet vi kan få, og ligger ihvertfall i sjiktet under Given. Grunne til at han ikke er på det engelske landslaget er Capellos geniale regler rundt matchfitness, hovedsaklig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2262 på: 25. Jan. 2009, 20:03 »
Poenget er nok at Owen er langt bedre enn noe annet vi kan få, og ligger ihvertfall i sjiktet under Given. Grunne til at han ikke er på det engelske landslaget er Capellos geniale regler rundt matchfitness, hovedsaklig.

Det er ikke det vi har diskutert her nå..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2263 på: 25. Jan. 2009, 20:06 »
Okei, ser den.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2264 på: 25. Jan. 2009, 20:10 »

Javel.

Jøsses, nok engang klarer du å trekke konklusjoner på noe jeg ikke har skrevet! Du overgår jammen deg selv i dumhet av og til!

Om Owen hadde puttet over 20 + mål for årets Liverpool lag får du spekulere i selv, det har jeg ALDRI skrevet noenting om eller spekulert noenting om! Så her må du nok sette brillene litt lenger opp på nesen og tørke av skitten som tydligvis sitter på dem!  ;)

Tilbake fra dine fantasier og over til FAKTA! Det er fakta at Owen ALDRI har puttet mer enn 19 mål på èn sesong i PL! Det har han gjort ved 2 anledninger, i 1997/98 sesongen og sist i 2001/02 sesongen. Ellers har han ligget noen mål under dette i de restrende sesongene han har spilt i PL.

Han har spilt med gode makkere i Liverpool som Robbie Fowler som flere ganger har vært nærme 30 tallet i antall PL mål på en sesong og ofte ligget mellom 20 og 30 tallet i antall mål. En annen makker er Heskey, ikke like målfarlig men en god spiss som Owen har spilt mye sammen med.

Om hva grunnen er til at Owen ikke har klart å putte mer overlater jeg til deg å spekulere videre i! Det kan selvfølgelig være skadeproblemer, men han har jo spilt jevnt over bra med kamper tidligere. I sin Liverpool karriere (bortsett fra debut sesongen) står han bokført med alt fra 27 PL kamper pr sesong og opp til 36 PL kamper pr sesong, så veldig skadeutsatt har han ikke vært.

Jeg sier ikke at Owen er en dårlig spiller, men at han heller ikke har forsvart den skyhøye overgangsummen som er rekord i NUFC, eller den skyhøye lønnen som også er tidenes største i klubben.
At han også er et stykke bak de 3-4 beste spissene NUFC har hatt siden opprykket til PL er også et faktum.

Over snart 4 år i klubben har "vi" supportere nå nok grunnlag til å dømme han, og jeg mener at han IKKE forsvarer kjøpsummen klubben betalte for han og heller ikke den skyhøye lønnen han hever. Mulig jeg er den eneste som synes dette, men det driter jeg i.