20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368431 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2235 på: 10. Jan. 2009, 15:36 »
Han drar ikke, slapp av

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2236 på: 10. Jan. 2009, 15:40 »
Men at han går til SHITY!! Faen!

City er vel eineste klubben i verden som er villige til og matche Owen nåverende lønn..
Han kom hit mykje pga overdreven høg lønn så koffer bli skuffa om han går til City for det samme.

Fordi han drar fra klubben vi holder med??

ØyvindVaslag

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • Automote AS
« Svar #2237 på: 10. Jan. 2009, 19:49 »
Hvis det er hold i de ryktene der kunne han bare reist nå. Makan til klubb hore.
En går ikke til Manchester City disse tider hvis en ikke tenker KUN på penger.
Og ikke lenge siden jeg leste en artikkel der han sier " it`s not about the money " på hvorfor han ikke skriver kontrakt med Newcastle ennå. Vi skulle fått tilbake spissene våre fra skade nå å Owen skulle få sliti reservelaget til sommern.
Howay the lads!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2238 på: 10. Jan. 2009, 20:20 »
Klubbhore ja. Faen den manne har hoppa jævla masse fra klubb til klubb iløpet av sin karriere.
Tja, ser en på ambisjonene til klubbene: vi sliter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2239 på: 10. Jan. 2009, 23:02 »
Er det virkelig ingen som skjønner hvor desperat Owen er etter å komme seg bort fra dette forbanna supperådet? Klubbhore? Owen ventet i det lengste på Liverpool før han skrev under for oss. Liverpool kom aldri, og han lot seg overbevise av Shearer og en garantert fast plass på laget.

Owen har gjort en kjempejobb som kaptein for Newcastle, og det skal vi takke ham for. Scoringene hans har vært utrolig viktige. Men klubben er fullstendig i oppløsning. Given vil bort, Zog har allerede bestemt seg for å dra, Owen vil veldig, veldig, veldig gjerne bort fra en klubbledelse som ikke setter pris på ham. Alle disse tre forsvinner til sommeren. Det tør jeg nesten garantere allerede her og nå.
Zog forsvinner kanskje allerede i vinter.

Jeg blir ikke det minste overrasket om klubben går fullstendig i oppløsning i sommer, og vi sitter igjen med en høyst middelmådig spillerstall pluss kvartetten Ashley, Llambias, Wise og Kinnear, som også er høyst middelmådig, på sitt beste.
Allerede virker Alan Shearer som en fjern, fjern, fjern del av historien. Det føles omtrent like lenge siden som Jackie Milburns dager, som jeg vil anta at ingen av oss på dette forumet opplevde.

Man City har mye penger, søkkrike eiere med store ambisjoner og mange spennende spillere i stallen. Vi har et supperåd av dimensjoner, totalt blottet for ambisjoner, og en manager fra steinalderen. Og ikke minst, en spillegruppe i oppløsning.
Jeg vil ikke bli overrasket om dette stemmer, og jeg klandrer ikke Owen et eneste sekund.

Hadde jeg kunnet, hadde jeg også hoppet i havet og svømt for livet til nærmeste havn. Ja, jeg hadde vel sett det som bedre å bli spist av haier enn å bli på dette skipet, uten skipper, uten styring, på full fart mot isfjellet som senket Det Usenkelige.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ØyvindVaslag

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • Automote AS
« Svar #2240 på: 11. Jan. 2009, 02:08 »
Jeg skulle bare ønske Owen var slik som Le Tissier for Southampton, Gerrard for L'pool, Scholes for scum osv..
Istedet for å flykte til nærmeste havn som du skriver, heller prøve å bli med på gjenreisningen av fotballklubben Newcastle som han har fått vanvittig tillit og penger av de siste årene.. Men neida, flykte til første klubb med masse penger.

Hilsen han som forøvrig sitter på en båt i bengal bukta og ikke har planer om å svømme noen sted :-)
Howay the lads!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2241 på: 11. Jan. 2009, 02:23 »
Jeg skulle bare ønske Owen var slik som Le Tissier for Southampton, Gerrard for L'pool, Scholes for scum osv..
Istedet for å flykte til nærmeste havn som du skriver, heller prøve å bli med på gjenreisningen av fotballklubben Newcastle som han har fått vanvittig tillit og penger av de siste årene.. Men neida, flykte til første klubb med masse penger.

Hilsen han som forøvrig sitter på en båt i bengal bukta og ikke har planer om å svømme noen sted :-)

Han har fått mye tillitt og støtte, men hva hjelper det når klubben er i oppløsning og styret er en stor vits!?? Jeg skjønner veldig godt at det ikke frister å skrive en ny kontrakt med oss, når uvissheten om fremtiden er så stor. Jeg blir ihvertfall ikke sur på Owen om han drar til sommeren, og vil aldri finne på å bue han ut om jeg skulle se han spille for et annet lag. Owen har fremstått særdeles proffesjonelt gjennom hele sin Newcastle karriere og bidratt med gode prestasjoner og mål hele tiden.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2242 på: 11. Jan. 2009, 10:14 »
Er det virkelig ingen som skjønner hvor desperat Owen er etter å komme seg bort fra dette forbanna supperådet? Klubbhore? Owen ventet i det lengste på Liverpool før han skrev under for oss. Liverpool kom aldri, og han lot seg overbevise av Shearer og en garantert fast plass på laget.

Owen har gjort en kjempejobb som kaptein for Newcastle, og det skal vi takke ham for. Scoringene hans har vært utrolig viktige. Men klubben er fullstendig i oppløsning. Given vil bort, Zog har allerede bestemt seg for å dra, Owen vil veldig, veldig, veldig gjerne bort fra en klubbledelse som ikke setter pris på ham. Alle disse tre forsvinner til sommeren. Det tør jeg nesten garantere allerede her og nå.
Zog forsvinner kanskje allerede i vinter.

Jeg blir ikke det minste overrasket om klubben går fullstendig i oppløsning i sommer, og vi sitter igjen med en høyst middelmådig spillerstall pluss kvartetten Ashley, Llambias, Wise og Kinnear, som også er høyst middelmådig, på sitt beste.
Allerede virker Alan Shearer som en fjern, fjern, fjern del av historien. Det føles omtrent like lenge siden som Jackie Milburns dager, som jeg vil anta at ingen av oss på dette forumet opplevde.

Man City har mye penger, søkkrike eiere med store ambisjoner og mange spennende spillere i stallen. Vi har et supperåd av dimensjoner, totalt blottet for ambisjoner, og en manager fra steinalderen. Og ikke minst, en spillegruppe i oppløsning.
Jeg vil ikke bli overrasket om dette stemmer, og jeg klandrer ikke Owen et eneste sekund.

Hadde jeg kunnet, hadde jeg også hoppet i havet og svømt for livet til nærmeste havn. Ja, jeg hadde vel sett det som bedre å bli spist av haier enn å bli på dette skipet, uten skipper, uten styring, på full fart mot isfjellet som senket Det Usenkelige.

Desverre mye riktig i det du skriver, Joakim. .Ikke rart Owen drar til sommeren under disse forholdene. Det jeg er mest redd for er da Given, Geremi,  N'Zogbia(finn deg gjerne en ny klubb!), Owen, Enrique osv. forsvinner fra klubben og hvordan signaler dette sender ut bla. de andre i spillergruppa og spillerene står i kø for å forlate st. James.

Jeg liker heller ikke denne: "alle spillere er til salgs så lenge prisen er god nok". Vi står i da fare for å miste mange tallenter også, f.eks. Bassong. Vi brukte vel ca 2 millioner pund på han, får vi et bud nå på £5-6-7 Mill. vil Ashley og Wise stå å gni seg i hendene og akspetere tilbudet, kanskje de må jobbe imot manageren, og tenke "Rask profitt". 
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2243 på: 11. Jan. 2009, 11:31 »
Om ikke vi rykker ned denne sesongen så tror jeg vi gjør det neste sesong. Newcastle uten Owen og Given i fremtiden er det bare å belage seg på for det skjer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2244 på: 11. Jan. 2009, 11:42 »
Joakim har helt rett. Det er ikke noe rart at en spiller som Owen, og med hans ambisjoner, ønsker seg vekk fra en klubb som Newcastle som bare beveger seg i feil retning om dagen. Mike Ashley har muligens gode hensikter men han kan ikke spare seg til suksess med en fotballklubb, og han har tydligvis ikke råd til å ta Newcastle videre.

Vi kan snakke og drømme alt vi vil om nye spillere i sommer, men det vi trenger mest av alt er en ny eier. En eier som har råd til å spytte inn de nødvendige midlene i Newcastle United Football Club. Det vil på ingen måte lønne seg det første året, kanskje ikke de neste tre fire årene heller. Men det lønner seg heller ikke å drive klubben slik som Ashley gjør nå. Med den utviklingen vi har sett de to siste sesongene er det heller ikke noe som tyder på at dette vil bære frukter, verken nå eller i fremtiden.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2245 på: 11. Jan. 2009, 13:08 »
Joakim har helt rett. Det er ikke noe rart at en spiller som Owen, og med hans ambisjoner, ønsker seg vekk fra en klubb som Newcastle som bare beveger seg i feil retning om dagen. Mike Ashley har muligens gode hensikter men han kan ikke spare seg til suksess med en fotballklubb, og han har tydligvis ikke råd til å ta Newcastle videre.

Vi kan snakke og drømme alt vi vil om nye spillere i sommer, men det vi trenger mest av alt er en ny eier. En eier som har råd til å spytte inn de nødvendige midlene i Newcastle United Football Club. Det vil på ingen måte lønne seg det første året, kanskje ikke de neste tre fire årene heller. Men det lønner seg heller ikke å drive klubben slik som Ashley gjør nå. Med den utviklingen vi har sett de to siste sesongene er det heller ikke noe som tyder på at dette vil bære frukter, verken nå eller i fremtiden.

Så rett så rett. Men det er gøy å drømme. Ashley kjører klubben på sparebluss og det vil muligens gi oss en gunstig økonomi på sikt, men det er vel heller tvilsomt om det vil gi oss noen sportslig suksess.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2246 på: 11. Jan. 2009, 17:23 »
Vi må klare å se utover en die-hard-fans perspektiv! Det bør lyse varsellamper når en mann som Given også faktisk kommer med en kunngjøring om at han vurderer mulighetene når det vises interesse fra Shitty og Spuds. Jeg forstår Owen, og jeg forstår Given, og jeg er ikke sint på noen av de. Forstår også Zog, når sant skal sies! Og alle disse tre sine uttalelser den siste tiden er med på å bygge opp bildet av klubben Newcastle United per i dag. Og det er ikke et vakkert bilde!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2247 på: 25. Jan. 2009, 11:22 »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2248 på: 25. Jan. 2009, 13:00 »
Uten tvil en av tidenes største bomkjøp for klubben!
Den dyreste spilleren klubben noensinne har kjøpt hever den høyste lønnen klubben noensinne har gitt, han forsvarer ingen av delene og kommer et stykke ned på listen over gode spisser klubben har hatt siden opprykket til PL.

Owen er ikke og har ikke vært en så viktig brikke i laget at han på noe som helst vis er uerstattelig. La han bli til sesongslutt for så å erstatte han med en spiller som forhåpentligvis kan score over 20 mål på èn sesong i PL, det har Owen ALDRI gjort og er noe klubben har savnet de siste årene.

Klubben trenger en "goalgetter" ala A. Cole, L. Ferdinand og Alan Shearer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2249 på: 25. Jan. 2009, 13:38 »
Bomkjøp....både ja og nei. Med tanke på hvor god Owen var når vi hentet han, så var den forespeilede avtalen helt på sin plass. Men ser man på skadestatistikken og faktum at han ikke har spilt mer enn drøye 60 kamper på tre og et halvt år, har det vist seg å være en dårlig deal for oss. Synes Owen har levert bra med mål, og han har et bra snitt. Allikevel har han aldri vært noe helt fantastisk, outstanding eller noe i den duren, det er kanskje bare første høsten hans som KAN komme inn under den kategorien. Totalt sett så synes jeg Owen har prestert OK for Newcastle(i de kampene han har spilt), han er langt ifra den spilleren han var når han kom. Skadene har dessverre tatt han, og det har gjort sitt til at han ikke har fått spilt så mye som vi håpet han skulle gjøre. Det at han har kostet oss så mye penger tenker ikke jeg så mye på, skru tiden tilbake snart fire år...og ALLE ville vært enig om at Owen dealen var riktig! Noen ganger treffer man godt, andre ganger er det værre. Få hadde vel trodd at Shay Given skulle bli en av tidenes Newcastle legender da han kom for £1,5m i 1997, fra en tilværelse som reservekeeper for Tim Flowers.

20 mål i PL for et lag på nedre halvdel kan du bare glemme Frode. Det er ytterst få som presterer 20 mål på en PL sesong, og du er nesten avhengig av å spille for et topp4 lag. Var vel kun to stk som klarte det i fjor, Torres og Adebayor.

Selvsagt skulle vi hatt en Cole, Les eller Shearer....men faktum er at de var ligaens beste spiss i hver sine sesonger for Newcastle. Nå for tiden spiller de beste spillerene for et annet lag enn Newcastle, forståelig nok.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM