20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368880 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2220 på: 06. Jan. 2009, 00:49 »
Jeg er enig i det du sier, men mener fremdeles at tallkombinasjonene er uviktige ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2221 på: 06. Jan. 2009, 19:23 »
4-3-1-2 kan jo være like mye 4-3-3 eller 4-4-2 eller 4-1-2-1-2 eller hva søren man vil gjøre det til. Derav Erik Hamréns utsagn om at tallkombinasjonene i seg selv er uviktige. Det er rollene som er viktige. Det er spillestilen som er viktig. Og spillestil og formasjon er som alle vet to vidt forskjellige ting.

Det er selvfølgelig fullt mulig å spille 4-3-1-2 med rene kantspillere. Det kommer helt an på hva man gjør det til selv. Om man setter opp laget i den eller den tallkombinasjonen er fullstendig uviktig. Det er relasjonen mellom spillerne, at spillerne trives i sine roller som betyr noe.

Det er klart, det betyr noe å sette Damien Duff som venstre ving, i stedet for høyre. Men nøyaktig hvordan laget er satt opp på papiret, er det ingen vits i å henge seg opp i. Forøvrig tror jeg Jonas og Zog begge kunne bekledd indreløperrollen utmerket. Jonas som den løpende sporhunden, og Zog som den kreative, ballførende og uberegnelige trollmannen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2222 på: 06. Jan. 2009, 20:40 »
Tallkombinasjoner er uvesentlig i den grad man plasserer spillere inn i et system som passer dem best mulig! Og hvordan i all verden skal man få utnyttet to rene vingspillere som Jonas og Duff er, i en 4-3-1-2 formasjon! Sorry, enten har du misforstått, eller så vet du ikke hva du prater om!

Det er selvfølgelig fullt mulig å spille 4-3-1-2 med rene kantspillere. Det kommer helt an på hva man gjør det til selv. Om man setter opp laget i den eller den tallkombinasjonen er fullstendig uviktig. Det er relasjonen mellom spillerne, at spillerne trives i sine roller som betyr noe.

Det er mulig ja! Men du vet at en ren kantspiller ikke kommer til sin rett i en 4-3-1-2 formasjon!?? Eller mener du at man skal spille med vingene bredt som i 4-4-2 og stå med en mann i midten i tillegg til den offensive midtbanespilleren. Altså en diamant?

Det viktigste i fotball er å finne en formasjon som passer spillermaterialet best. Og du trenger ikke henge deg opp i at jeg nevner tallkombinasjoner.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2223 på: 06. Jan. 2009, 20:56 »
Når jeg snakket om bruk av rene vinger i 4-3-1-2 så er det soleklart at jeg snakket om en diamant-formasjon. Den har sine svakheter den, som alle andre. Og jeg sier ikke at det er den perfekte måten å spille på. Men det er en mulighet for å få utnyttet kantspillerne med en slik tallkombinasjon.

Og som du selv sier, det viktigste er å finne en formasjon som passer spillematerialet best.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2224 på: 10. Jan. 2009, 02:46 »
Leste nettop på newsnow at Michael Owen har blitt enig om en overgang med Man City som gjennomføres i sommer..
Usikker på om det er tull eller ikke...
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2226 på: 10. Jan. 2009, 10:53 »
Det tror jeg er det reneste bullshit. Kinnear hadde låst Owen inne for å hindre ham i å snakke med de folka der.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2227 på: 10. Jan. 2009, 12:28 »
http://www.dagbladet.no/2009/01/10/sport/fotball/premier_league/newcastle/michael_owen/4320592/

Forventa at han ville vekk egentlig..hvem vill være i en umulig klubb som Newcastle er for tiden?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2228 på: 10. Jan. 2009, 12:38 »
Men at han går til SHITY!! Faen!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2229 på: 10. Jan. 2009, 12:43 »
Tipper det er bullshit jeg også. Men blir MEGA skuffet dersom han går til City...

Tommy Nilsen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #2230 på: 10. Jan. 2009, 13:15 »
Blir så lei alle disse ryktene. Men hvis det er noe som helst hold i dette så bør vi bare bli kvitt han fortere enn f***
Vi trenger ikke spillere som kun er ute etter pengene. Selg han nå og inkassere noen transfer funds.
Er ikke redd for nedrykk hvis vi mister Owen nå, da jeg personlig tror at Xisco kunne dannet ett bra spisspar med Martins, hvis han noensinne skal få sjansen.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2231 på: 10. Jan. 2009, 13:35 »
Jeg er lika skuffa som resten her hvis dette stemmer, men jeg er ikke så sikker på om han går dit for pengene. Han går til en klubb som satser på å vinne trofeer. Hva satser vi på; å fylle lommeboka til Fat Mike?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2232 på: 10. Jan. 2009, 13:41 »
Hvis Owen har blitt enig med City om en overgang så er det bare å ta kapteinsbåndet hans og gi det til  en annen med en gang.. Kan ikke bruke en spiller som skal til en annen klubb som keptein, det sier jo seg selv..
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2233 på: 10. Jan. 2009, 15:23 »
Men at han går til SHITY!! Faen!

City er vel eineste klubben i verden som er villige til og matche Owen nåverende lønn..
Han kom hit mykje pga overdreven høg lønn så koffer bli skuffa om han går til City for det samme.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #2234 på: 10. Jan. 2009, 15:34 »
La no han bare gå, vil han ikkje spille for oss så treng vi han ikkje. Sidan DW og MA har føkka opp alt for oss siste halvåret, håpa eg dei fokka opp den avtala som MO har inngått også og selger han til andre enn Man C no i januar. ;D