20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368357 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Michael Owen
« Svar #2190 på: 04. Jan. 2009, 00:45 »
Klart at pr idag er det flere som ville kommet inn på laget til Newcastle. At Owen evt ikke kommer høyt hos andre supportere kan til en viss grad også skrives på kontoen om at han faktisk er den han er. Ikke alle supportere som liker han pga at han har spilt på Liverpool.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2191 på: 04. Jan. 2009, 01:10 »
Uten tvil. De jeg anser som anstendige supportere av andre lag - da hovedsaklig ManU og LFC-supportere som jeg kjenner, syns det er alldeles sykt at vi har fiksa Owens kontrakt for lengst. Mannen er en målgjører av høy klasse. Rett og slett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2192 på: 04. Jan. 2009, 01:20 »
Ja, en Villa-venn av meg sprudler fra øre til øre kvar gong Villa er linka til Owen. Eg får vertfall høre det kvar gong, og det har vært mange forige år...
Venter i spenning...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2193 på: 04. Jan. 2009, 01:24 »
Ja, en Villa-venn av meg sprudler fra øre til øre kvar gong Villa er linka til Owen. Eg får vertfall høre det kvar gong, og det har vært mange forige år...
Tror nok han hadde sprudla meir om Villa hadde blitt linka til Torres, Robinho, Anelka, Rooney, Tevez, Berbatov, Drogba, Adebayor eller Van Persie..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2194 på: 04. Jan. 2009, 03:18 »
Men det ville ikkje vært like kjekt siden eg heier på newcastle=) at vi er linket med barry, er dette bullshit? såg smith fra rangers fortalte at blackburn hadde ein enquiry til ein av spillerene deres. barry kan jo være denne spilleren. håper dette er ein unnamanøver fra våres side vertfall...
Venter i spenning...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2195 på: 04. Jan. 2009, 12:36 »
Torres stiller i egen klasse om vi skal sammenligne med Owen.Uten tvil!.Alle som har peil på fotball burde da forstå såpas..

Det er de som fortsatt har en merketlig trang til å hause engelsk fotball opp i skyene og mene at den fortsatt er best UANSETT. Da gjelder dette også engelske spillere. Og Owen er et stjerneeksempel på dette. Jeg klarer overhodet ikke å forstå denne forgudingen av engelsk fotball når det er fullt mulig å se god fotball fra nesten alle verdenshjørner, for meg virker det nærmest litt ignorant. Greitt at det var slik for 10 år siden når tippekampen gikk på NRK på Lørdag og det var kun engelsk fotball å se på norsk tv på en ukentlig basis. Situasjonen var forøverig ganske anerledes da også enn idag.

Se forøverig også kø1 sin oppsummering av internasjonale spisser, en oppsummering jeg sier meg ganske enig i:

Sitat fra: kø1
Torres er kanskje verdens beste spiss sammen med Eto'o, Villa og Zlatan....Owen er ikke der.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2196 på: 04. Jan. 2009, 12:38 »
Jeg kjenner faktisk ikke en eneste Arsenal fan som synes Bendter er god. Han er Arsenals svar på Ameobi...

Hehe, SPOT ON!

Men når det er sagt: det var mange som sa det samme om Adebayor lenge også....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2197 på: 04. Jan. 2009, 15:04 »
Er helt enig i kritikken mot Owen. Han er en god spiss. Ekstremt flink til å plassere seg og vanvittig god på hodet. Også flink til å time gjennomløp. Problemet er at han er etter min mening en helt elendig avslutter med føttene. Avslutningen mot Tham var et premieeksempel, ditto avslutningen mot Hull da han var alene gjennom med keeper. Med hans fart skal han runde og så avslutte. Han er som Keane: Scorer på det utrolige og bommer også på det helt åpenbare.  Selv om jeg er kritisk er han selvsagt god nok for castle. Promlemet er at han koster for mye i forhold til hva han gir tilbake. Som mange britiske spillere er han overpriset: £17 mill for en spiller som slet benken i Real? Og i tillegg hever han en lønn på £100 000 i uka! Hadde Owen kostet halvparten både i forhold til overgangssum og lønn hadde saken vært en helt annen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2198 på: 04. Jan. 2009, 15:32 »
Problemet er at han er etter min mening en helt elendig avslutter med føttene.

:o :o :o Snakker vi om Michael Owen begge to?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2199 på: 04. Jan. 2009, 15:42 »
Problemet er at han er etter min mening en helt elendig avslutter med føttene.
Hva sier du om målet mot Pompey da? Eller scoringen borte mot West Ham? Eller scoringene mot Stoke? For ikke å snakke om den iskalde avslutningen mot Coventry.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2200 på: 04. Jan. 2009, 16:40 »
Lobben mot Pompey var nice den. Problemet er at den var en tvungen nødvendighet pga dårlig førstetouch.  Isolert sett en god avslutning men kom først og fremst pga av at han fikk ballen for langt fra seg. For i det hele tatt å få til en avslutning ble lobb resultatet. Poenget mitt som jeg sa, er at Owen scorer noen flotte mål av og til. Men han bommer også på de mest utrolige sjansene. De som han MÅ sette. I kampen mot Hull hjemme bommet han faktisk på en heading upresset 2 meter fra streken. Det var situasjoner som rett og slett ikke skjedde med Ferdinand eller Shearer. . Misforstå meg ikke: Owen er god, men han er ikke verdt 17 mill pund og 100 000 pund i uka.  Nettopp pga av hans ustabilitet og skadehistorikk. Hadde det vært snakk om en spiss som scora i snitt 25 pl mål per sesong og ikke var skadet så ofte ville ikke en slik investering vært noe problem. Dette får vi ikke gjennom Owen. Stabiliteten kan forøvrig være påvirket av hans mange skader, men det blir jo høna og egget disusjonen all over again.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2201 på: 04. Jan. 2009, 18:09 »
Ingen tvil om Owen er god og har ein inponerende scoringsrate, men det finnes mange gode spisser i Premier League. Som ville passet bedre inn i Newcastle og som har større fremtidig potensiale. Tviler på han ville vert selvskreven på topp 10 lista til så veldig mange av andre lags supportere.
Owen har spilt for Liverpool. Det får mange til å se rødt.
Owen spiller for tiden for Newcastle. Det får mange til å trekke på skuldrene og si at "ingen klassespillere spiller for Newcastle". I Shearers tid ville enhver ManU supporter satt Cantona, Cole, Yorke, Solskjær, Cruyff og Erik Nevland over Alan Shearer på listen over PLs beste spisser. De ville kanskje satt han over Owen, men bare kanskje.

Alle supportere vil være farget av klubbfølelser på en eller annen måte. Det gjelder også oss.

Men likevel, det er ikke til å komme utenom at Michael Owen er en fantastisk goalgetter. Når han alltid har hatt et snitt på tilnærmet 0,5 gjennom hele sin karriere, og har det også i dag. I en tid hvor han har vært veldig mye skadet, har mistet farta han hadde som ungdom og spiller på et jævlig dårlig Newcastle-lag. Noe som er en viktig grunn til at mange vil utelukke ham på listen over PLs beste spisser.
Men som jeg mener er en tåpelig grunn.

Hvis du scorer 10 mål på 20 kamper for et lag som sliter i bunnen av PL, så er du JÆVLIG GOD!
Og jeg synes det er en enda større prestasjon når ingen mål kan settes på kontoen for bakromsløp. De målene scorer Owen nesten aldri lenger. Michael Owen har forandret seg som spiller de senere årene, og gått fra å være en lynkjapp bakromsspiss, som kunne drible hvem det skulle være (målet mot Argentina i VM98 husker jo alle), og scorer nå helt andre typer mål enn han gjorde før. Det synes jeg er imponerende! Å kunne utvikle sin egen spillestil og tilpasse den etter hvilke ferdigheter en har og har hatt, vitner om en veldig smart mann. Og at han med det har greid å holde på et fantastisk snitt og en fantastisk scoringsstatistikk er intet annet enn fantastisk.

Vi kan ikke undervurdere Owen bare fordi han spiller for Newcastle, ikke har fart og ikke lenger er i stand til å drible seg gjennom et helt lag. Han scorer langt flere mål med hodet nå enn før. Han er blitt en bedre tilrettelegger, men er også avhengig av mer hjelp enn før, for å score mange mål. Men at han likevel har såpass mye som 9 mål totalt denne sesongen, synes jeg er veldig godt gjort.
Og han står ikke noe som helst tilbake for de beste. Er det virkelig noen som tror at Owen scorer mye bare fordi han spiller for et drittlag?

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2202 på: 04. Jan. 2009, 18:13 »
Owen er en helt annen spiller enn han var for 6-7 år siden. Bare det å klare å tilpasse seg og kjenne sine egne begrensinger på den måten han har gjort vitner om klasse.

Dersom Owen hadde blitt rendyrket som OM fremover tror jeg faktisk han hadde blitt en av de bedre i PL også på den plassen!!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2203 på: 04. Jan. 2009, 19:25 »
Du har gode poeng der Jokke. Jeg også etterlyser bakromsløpene til Owen. Årsaken til dette tror jeg faktisk ikke er Owen sin feil, men rett og slett fordi castle ikke har noen spillere sentralt på midtbanen som er i stand til å slå de magiske og vanskelige bakromspasningene. Derfor søker Owen heller mot midtbanen. Får vi på plass en veldig god sentral midtbane tror jeg også Owen vil bli mye bedre også. Og scoringsraten hans er jo som nevnt veldig god. 

Jeg vil at Owen skal bli i klubben, men ser helst at han får en bonuskontrakt. Er jo krise hvis han skal få mer enn det han tjener nå og deretter blir skadet nok en sesong.
« Siste redigering: 04. Jan. 2009, 19:27 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2204 på: 05. Jan. 2009, 12:52 »
Owen er en helt annen spiller enn han var for 6-7 år siden. Bare det å klare å tilpasse seg og kjenne sine egne begrensinger på den måten han har gjort vitner om klasse.

Dersom Owen hadde blitt rendyrket som OM fremover tror jeg faktisk han hadde blitt en av de bedre i PL også på den plassen!!

Takk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida