20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368806 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2175 på: 03. Jan. 2009, 19:11 »
Owen er kanskje ikke verdens beste spiss, men når feks Bendtner blir valgt foran tilpasser du bare lista for å få nok spillere. Latterlig! Hva i helvete har Berbatov bevist forresten? Zaki har spilt noen gode kamper for Wigan i en halv sesong er definitivt ikke bedre enn Owen spør du meg. Yakubu???

Owen var så vidt jeg husker med på avstemminga på c+ om tidenes beste PL spisser...

Og ka pokker har Owens plass på lista over tidenes beste spisser og gjere med diskusjonen ? Me diskuterer vel nåtid ?

Kva pokker gjør Drogba, Keane, Berbatov, Bendtner, Yakubu og gjengen på lista då? Me diskuterar vel nåtid?

Forskjell på 1 sesong og 10 sesonger. At Owens glandsperiode som tenåring i Liverpool skal vere eit argument for Owen er bedre enn spisser som er inne i ein formsvikt blir for dumt det sjønner du også.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2176 på: 03. Jan. 2009, 19:12 »
Dersom vi diskuterer nåtid er det ikke mange spisser jeg hadde byttet mot Owen. Anelka, Torres og Van Persie og Abanglahor er vel noen av de få jeg ville byttet han mot.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2177 på: 03. Jan. 2009, 19:13 »
Kunne ikke dy meg :P

Poenget mitt var jo seff ikke at han var med i den c+ diskusjonen, det skjønner selv en haugesunder som du. Det var vel heller en tilleggsopplysning. Poenget er selvsagt at mange på den lista var helt på trynet...

Noen av dere undervurderer Owen skremmende mye!
« Siste redigering: 03. Jan. 2009, 19:16 av Andy »

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2178 på: 03. Jan. 2009, 19:15 »
Når det gjelder Zaki, Bendtner og Yakubu er dette spillere eg ville foretrekt foran owen idag slik situasjonen er. Owen har ca 120 000£ i uka, dette tilsvarer f.eks 6.3mill£ hvert år som me kunne brukt til overganger. Ville valgt Zaki som eit lurt kjøp slik Wigan gjorde, Bendtner pga alder,modenhet,fysikk og lønnskrav. Yakubu begynner jo å dra litt på åra, men har fortsatt ein vanvittig fysikk, krever ikkje samme lønn, og passer bra med Oba fra før av. Om desse spillerene er bedre målgjørere enn owen er jo tvilsomt, men ville valgt desse i dag kontra owen, som bare går gratis etter sesongen anyway. Me har dessuten ikkje godt nok lag te å spele owen så god som han kan vær, det er litt synd, både for oss og han...
Venter i spenning...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2179 på: 03. Jan. 2009, 19:25 »
Jeg kjenner faktisk ikke en eneste Arsenal fan som synes Bendter er god. Han er Arsenals svar på Ameobi...

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2180 på: 03. Jan. 2009, 19:27 »
At Wenger tror på han og bruker han holder plenty for meg
Venter i spenning...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2181 på: 03. Jan. 2009, 19:28 »
At Wenger tror på han og bruker han holder plenty for meg
At Bendtner er søppel vet jo alle. Selv Arsenal-fansen synes Bendtner er søppel.

Det er som Kesse sier: Arsenals svar på Shola Ameobi.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2182 på: 03. Jan. 2009, 19:30 »
Hehe, dyktige managere har hatt trua på Ameobi også :P
Men hva Owen gjelder har han stort sett blitt kritisert og avskrevet gjennom hele sin karriere. Har alltid slått tilbake med det han gjør så utrolig bra - score mål. Før satte jeg Oba og Owen opp mot hverandre, men jeg har etterhvert skjønt at de er to helt forskjellige spillere. De utfyller hverandre meget godt, og jeg er ikke i tvil om at Newcastle de to siste sesongen har vært best når de to har spilt tilsammens på topp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2183 på: 03. Jan. 2009, 19:34 »
Hadde me berre hatt ein kreativ sentral midtbane spiller te å servera dei, dei har jo forskjellige ferdigheter. Ka angår Bendtner er Juventus interessert, og dei er kjent for sine gode spisser, som Zlatan Del Piero osv. Prøver ikkje å sameligne, men at dei viser interesse, må jo fortelle litt? Nå blei dette med Bendtner mye mer oppstuss enn forventet, prøvde bare lage ein liste som mangen andre her inne...
Venter i spenning...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2184 på: 03. Jan. 2009, 21:19 »
agbonlahor
torres
keane
van persie
adebayor
bendtner
yakubu

tevez
rooney
berbatov
anelka
drogba
robinho
defoe
zaki
Hvordan i all verden kan du velge disse foran Owen?

Bendtner er søppel! Men Yakubu har vel bevist at han er PL mest målfarlige spiss. De 4 siste sesongene Henry var i Arsenal var det kun han som hadde puttet mer enn Yakubu over det samme tidsrommet. Han viste også at med sin 5. plass på toppscorer listen og 15 mål i PL forrige sesong (2007/08) at han leverer stabilt og var da også PL mestscorende over de siste 5 sesongene. Ihvertfall av spillere som fremdeles spilte i PL.
Yakubu er veldig under-rated. Fantastisk spiller, god avslutter, sterk i kroppen, bra teknikk og rask. Har det meste.

Zaki har ikke bevist noenting utenom helt i begynnelsen av sesongen.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2185 på: 03. Jan. 2009, 21:25 »
Eg begriper ikkje at folk kan hevde at Keane er bedre enn Owen. Owen er ein av dei mest effektive spissane i PL, Keane må vel seiast å være det motsatte.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2186 på: 03. Jan. 2009, 22:01 »
Kunne ikke dy meg :P

Poenget mitt var jo seff ikke at han var med i den c+ diskusjonen, det skjønner selv en haugesunder som du. Det var vel heller en tilleggsopplysning. Poenget er selvsagt at mange på den lista var helt på trynet...

Noen av dere undervurderer Owen skremmende mye!

Det er nettopp det. Det er en tilleggsopplysining som det blir lagt alt for mykje vekt på. Irreterende som fy :P Owen var Pls beste spiss som ungdom i Liverpool men det er lenge siden nå. Men det blirt forsatt tatt med i vurderingen..
Hvilken liste min eller Alops? Skal vere enig i at Bentner ikkje bør vere på noken liste men resten er ialfall høyst diskutable
For og ta Når vant Owen ein pris ala årests angriper årets spiller for sine prestasjoner på banen ? Berbatov blei årets beste kjøp og på årets lag i sin 1 sesong i tottenham han neste sesong var ikkje like god men i forhold til Owen var han vel ikkje så værst og det er ikkje uten grunn sir Alex satsa det han hadde på og få han til United. Om Owen er likeverdifull kvifor er interessessen så lav frå toppklubbene for Owen. Det må da vere lov og velge ein klassespisser som Berbatov og Drogba foran Owen. Det må vere lov og heller satse ville ha framandstormende spillere som presterer jevnt bra enn ein Spiller som har spillt rundt 50 kamper siden skadeproblemene for alvor starta i Em06.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #2187 på: 03. Jan. 2009, 22:47 »
når du gjennom hele din profesjonelle karriere har en scoringsrate på 0,5 og mer så finnes det ingen tvil i verden om at du er god. Dette har Owen, så også i NEWCASTLE. At han derimot har vært mer skadet de siste årene er en helt annen diskusjon. Egentlig en desto større prestasjon å da putte i annen hver kamp du spiller når du ikke har kamptrening...

Owen er helt på høyde med de aller beste spissene England noen gang har sett.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2188 på: 03. Jan. 2009, 23:36 »
Ingen tvil om Owen er god og har ein inponerende scoringsrate, men det finnes mange gode spisser i Premier League. Som ville passet bedre inn i Newcastle og som har større fremtidig potensiale. Tviler på han ville vert selvskreven på topp 10 lista til så veldig mange av andre lags supportere.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2189 på: 04. Jan. 2009, 00:44 »
Kanskje fordi en Man Utd-supporter ville satt alle deres spisser før han. Owen er helt rå på å score mål. Gjerne enkle mål, men han er der! Synes i tillegg han er blitt bedre på link-up-spill, plassering i boks og luftstyrke enn det han var i Liverpool-tiden.