20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368100 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2160 på: 03. Jan. 2009, 16:31 »
Du er på jordet.
Enkelt og greit, langt, langt, langt, langt, langt ute på jordet.

ALLE spisser bommer på store sjanser. ALLE spisser har dager hvor ingenting lykkes.

I kampen mot Liverpool i fjor tapte vi 3-0. Torres kunne vel alene ha scoret fire, fem mål, men såvidt jeg husker gikk han målløs av banen.
Hva er det som gjør Torres så mye mer målfarlig enn Owen? Jeg klarer ikke se det. Ja. Torres har stor fart og brilliant teknikk i tillegg til å være den som pirker ballen i mål. Men fart og teknikk gjør ikke nødvendigvis at du scorer så mange flere mål.
Ruud van Nistelrooy her kun én virkelig brilliant egenskap. Han setter ballen i mål. ALLTID. Men si meg, hvor mange ganger har vi sett nissen score Maradona-mål? Ja, nettopp.

Det er ingenting som skiller slike typer spisser fra Martins eller Torres. Shearer hadde selvfølgelig et sykt skudd og var enorm i lufta, men først og fremst så var han verdens beste til å være der ballen landet, og sette den i mål.
Manglende fart var overhodet ingen hindring. Smarte bevegelser og god posisjoneringsevne holder i massevis.
På samme måte er det for Owen nå.

At han bommer på 100% sjanser er ikke noe som bare Owen gjør. Også Alan Shearer hadde dager hvor ingenting ville inn. Han kunne få de utroligste sjansene, men ballen nektet å gå inn. Det gjorde likevel ikke Alan Shearer til en dårligere spiss enn noen av konkurrentene.

Michael Owen er en avslutter og målscorer i aller ypperste verdensklasse!
Det kan det da umulig være noen tvil om.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2161 på: 03. Jan. 2009, 18:05 »
Det er jo linken jeg kom med tidligere i posten et ganske greit bevis på også.
Dette kan vi være enig i - Oba skaper mer på egen hånd, og Owen er avhengig av at laget rundt han fungerer, akkurat slik som Kong Alan Shearer var det. Begge er klassespillere fortsatt, og jeg må nok en gang få si det - begge er spillere vi må gjøre alt for å beholde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #2162 på: 03. Jan. 2009, 18:13 »
Du mener det er 16 bedre spisser enn Owen i PL, og at ikke vi har sjans på bedre, men du håper han signerer ny kontrakt.

Alikevel håper du vi kjøper en annen spiss slik at vi slipper å se Owen "Enlands Micheal Owen"?

Herregud hvor gammel er du? Og hvor gamle er dine "seriøse" venner som er PL fans? Hehe

En skrivefeil greit. Hvet ikke ikke helt om det skal avgjøre alderen min men heller hvor jeg kommer ifra..

Ja jeg vil si det er 15-16 bedre spisser en Owen i PL  og vil si at vi ikke har sjangs på dem med det styre vi har i klubben.. Ja jeg håper han signerer en ny kontrakt fordi vi får ikke bedre spisser så skjønner ikke helt hva syntes er så latterlig morsomt. Spør heller meg selv hvor gammel du er.. Det er en diskusjonforum og hadde det vært en diskusjon om alder så har du veldig dårlige agrumenter for og bedømme aldern min.. Hvis du skal skrive et inlegg så skriv dem litt mer seriøse enn det du nettopp skrev..

Og hvis det virkelig hvite aldern min så er den 21 og 20+ er mine venner som er PL fans. Viste ikke at det var aldersgrense for å diskutere eller ha noe og si med noens meninger.
Ba Ba Ba!!!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2163 på: 03. Jan. 2009, 18:19 »
Hvilke 15 spisser ville du valgt foran Owen da?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2164 på: 03. Jan. 2009, 18:37 »
Du er på jordet.
Enkelt og greit, langt, langt, langt, langt, langt ute på jordet.

ALLE spisser bommer på store sjanser. ALLE spisser har dager hvor ingenting lykkes.

I kampen mot Liverpool i fjor tapte vi 3-0. Torres kunne vel alene ha scoret fire, fem mål, men såvidt jeg husker gikk han målløs av banen.
Hva er det som gjør Torres så mye mer målfarlig enn Owen? Jeg klarer ikke se det. Ja. Torres har stor fart og brilliant teknikk i tillegg til å være den som pirker ballen i mål. Men fart og teknikk gjør ikke nødvendigvis at du scorer så mange flere mål.
Ruud van Nistelrooy her kun én virkelig brilliant egenskap. Han setter ballen i mål. ALLTID. Men si meg, hvor mange ganger har vi sett nissen score Maradona-mål? Ja, nettopp.

Det er ingenting som skiller slike typer spisser fra Martins eller Torres. Shearer hadde selvfølgelig et sykt skudd og var enorm i lufta, men først og fremst så var han verdens beste til å være der ballen landet, og sette den i mål.
Manglende fart var overhodet ingen hindring. Smarte bevegelser og god posisjoneringsevne holder i massevis.
På samme måte er det for Owen nå.

At han bommer på 100% sjanser er ikke noe som bare Owen gjør. Også Alan Shearer hadde dager hvor ingenting ville inn. Han kunne få de utroligste sjansene, men ballen nektet å gå inn. Det gjorde likevel ikke Alan Shearer til en dårligere spiss enn noen av konkurrentene.

Michael Owen er en avslutter og målscorer i aller ypperste verdensklasse!
Det kan det da umulig være noen tvil om.

Torres scorte vel nærmere 30 mål i PL i fjor. Owen har vel aldri scoret over 20 mål i en premier league sesong hvis jeg husker riktig.
Owen er `over the top` og han har heller aldri vært i nærheten av Torres. Torres er fast på spania, Owen er ikke engang i den engelske troppen. Og det er det en grunn til.
Owen trenger altfor mange sjanser før han scorer. Det så vi senest idag. Hadde Owen vært så fantastisk god som du sier hadde vel Capello tatt han ut til noen landskamper.
En målfarlig spiss er en spiller som er en konstant trussel, og Owen er ikke en trussel så lenge han ikke få de rette ballene og jobbe med. Mens flere av verdens beste spisser kan gjøre ting på egenhånd. Owen er målfarlig, men han er ikke det like stor grad som verdens beste spisser, men det er min mening. Hvis du mener at Owen er en av verdens aller ypperste? Hvorfor er han da ikke engang i den engelske troppen?

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2165 på: 03. Jan. 2009, 18:41 »
1. Torres
2. Robinho.
3. Anelka.
4. Rooney.
5. Tevez.
6. Berbatov.
7 Drogba
8. Adebayor.
9. Van Persie.
10. Agbonlahor
11. Zaki
12. Defoe
13. Martins

I tillegg finnes det spillere som Crouch, Keane, Carew, Cole, Ashton, Heskey, Bent..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2166 på: 03. Jan. 2009, 18:41 »
agbonlahor
torres
keane
van persie
adebayor
bendtner
yakubu
tevez
rooney
berbatov
anelka
drogba
robinho
defoe
zaki
Venter i spenning...

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2167 på: 03. Jan. 2009, 18:46 »
Du mener det er 16 bedre spisser enn Owen i PL, og at ikke vi har sjans på bedre, men du håper han signerer ny kontrakt.

Alikevel håper du vi kjøper en annen spiss slik at vi slipper å se Owen "Enlands Micheal Owen"?

Herregud hvor gammel er du? Og hvor gamle er dine "seriøse" venner som er PL fans? Hehe

En skrivefeil greit. Hvet ikke ikke helt om det skal avgjøre alderen min men heller hvor jeg kommer ifra..

Ja jeg vil si det er 15-16 bedre spisser en Owen i PL  og vil si at vi ikke har sjangs på dem med det styre vi har i klubben.. Ja jeg håper han signerer en ny kontrakt fordi vi får ikke bedre spisser så skjønner ikke helt hva syntes er så latterlig morsomt. Spør heller meg selv hvor gammel du er.. Det er en diskusjonforum og hadde det vært en diskusjon om alder så har du veldig dårlige agrumenter for og bedømme aldern min.. Hvis du skal skrive et inlegg så skriv dem litt mer seriøse enn det du nettopp skrev..

Og hvis det virkelig hvite aldern min så er den 21 og 20+ er mine venner som er PL fans. Viste ikke at det var aldersgrense for å diskutere eller ha noe og si med noens meninger.

Hehe. Ikke bry deg. Herregud, du må da få si akkurat det du føler for. Mye usaklige folk, bare og gi langt faen. Er veldig enig i at det hvertfall er minst 10 spisser i PL som er bedre enn Owen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #2168 på: 03. Jan. 2009, 18:50 »
Hvilke 15 spisser ville du valgt foran Owen da?

Alop og Benson har nevnt de jeg ville..

Kansje det føler som om jeg har noe imot Owen men har ikke det.. Vil bare at Nufc skal løfte seg og bli en bedre klubb.. Føler at spillere som Owen har hjertet sitt et annet sted og vil aldri bli like god for Nufc som han har vært for Liverpool. Han er en god spiss men kunne ønsket så mange enn han..
« Siste redigering: 03. Jan. 2009, 18:52 av Inuz »
Ba Ba Ba!!!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2169 på: 03. Jan. 2009, 18:51 »
Owen er kanskje ikke verdens beste spiss, men når feks Bendtner blir valgt foran tilpasser du bare lista for å få nok spillere. Latterlig! Hva i helvete har Berbatov bevist forresten? Zaki har spilt noen gode kamper for Wigan i en halv sesong er definitivt ikke bedre enn Owen spør du meg. Yakubu???

Owen var så vidt jeg husker med på avstemminga på c+ om tidenes beste PL spisser...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2170 på: 03. Jan. 2009, 18:59 »
Owen er kanskje ikke verdens beste spiss, men når feks Bendtner blir valgt foran tilpasser du bare lista for å få nok spillere. Latterlig! Hva i helvete har Berbatov bevist forresten? Zaki har spilt noen gode kamper for Wigan i en halv sesong er definitivt ikke bedre enn Owen spør du meg. Yakubu???

Owen var så vidt jeg husker med på avstemminga på c+ om tidenes beste PL spisser...

Og ka pokker har Owens plass på lista over tidenes beste spisser og gjere med diskusjonen ? Me diskuterer vel nåtid ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2171 på: 03. Jan. 2009, 18:59 »
agbonlahor
torres
keane
van persie
adebayor
bendtner
yakubu

tevez
rooney
berbatov
anelka
drogba
robinho
defoe
zaki
Hvordan i all verden kan du velge disse foran Owen?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2172 på: 03. Jan. 2009, 19:02 »
Veit ikke om jeg sånn helt uten videre ville bytta Owen mot Defoe, jeg. Defoe er ikke like målfarlig som Owen. Det Berbatov har vist i ManU i år er jo heller ikke stort å rope hurra for.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2173 på: 03. Jan. 2009, 19:06 »

Og ka pokker har Owens plass på lista over tidenes beste spisser og gjere med diskusjonen ? Me diskuterer vel nåtid ?

Kva pokker gjør Drogba, Keane, Berbatov, Bendtner, Yakubu og gjengen på lista då? Me diskuterar vel nåtid?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2174 på: 03. Jan. 2009, 19:09 »
Hehehe, rett og slett: In your face! :)