20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368837 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2115 på: 29. Des. 2008, 18:24 »
Michael Owen kom til Newcastle fordi han måtte spille fotball regelmessig for å være med til VM. Ingen andre seriøse klubber kom med et tilbud som kunne sammenlignes med Newcastle sitt. Og Alan Shearer og Graeme Souness gjorde en god jobb med å selge klubben.

Michael Owen er ikke mer lojal til Newcastle enn vi kan forvente at en slik spiller er. Hans lojalitet SKAL ligge til egen karriere. Ikke til en tilfeldig klubb, som riktignok tok veldig godt vare på ham i en periode av karrieren hvor han har slitt ekstremt mye med skader, og hatt to svært langvarige avbrekk. Vi kan selvfølgelig føle at han skylder oss noe for dette. Men det ville vært en skandale om vi ikke hadde sørget for å betale Owens lønn også i skadeperiodene. Så jeg synes ikke han skylder oss all verden.

Det betyr ikke at jeg ikke synes det beste hadde vært om Owen hadde skrevet under ny kontrakt i morgen. Men Newcastles sportslige resultater denne sesongen har vært forferdelige. Vi er to poeng unna nedrykk, og de siste par dagene har ikke avstanden opp til e-cupplass blitt noe mindre. Owen kan ikke finne på å rykke ned med Newcastle. Han skal tilbake på landslaget, og bevise for hele verden at han IKKE er en dårligere fotballspiller nå, enn han var for to år siden.

Owen har scoret åtte mål for Newcastle så langt denne sesongen. Hvorav sju ligamål. Det er to mål foran Carew (som spiller meget godt for et mye bedre lag) og bare ett fattig mål bak Ronaldo. Og halvparten av det Anelka har prestert. Hvis ikke vi er fornøyd med å ha våre to beste spisser på topp 20 på PLs toppscorerliste etter en så forferdelig elendig sesongstart, så skjønner ikke jeg hva det er vi forventer.

Owen er fremdeles VELDIG målfarlig. Han scorer kanskje ikke de samme målene som han gjorde som 18-åring, men han er ikke blitt mindre målfarlig av den grunn!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2116 på: 29. Des. 2008, 18:59 »
Michael Owen kom til Newcastle fordi han måtte spille fotball regelmessig for å være med til VM. Ingen andre seriøse klubber kom med et tilbud som kunne sammenlignes med Newcastle sitt. Og Alan Shearer og Graeme Souness gjorde en god jobb med å selge klubben.

Michael Owen er ikke mer lojal til Newcastle enn vi kan forvente at en slik spiller er. Hans lojalitet SKAL ligge til egen karriere. Ikke til en tilfeldig klubb, som riktignok tok veldig godt vare på ham i en periode av karrieren hvor han har slitt ekstremt mye med skader, og hatt to svært langvarige avbrekk. Vi kan selvfølgelig føle at han skylder oss noe for dette. Men det ville vært en skandale om vi ikke hadde sørget for å betale Owens lønn også i skadeperiodene. Så jeg synes ikke han skylder oss all verden.

Det betyr ikke at jeg ikke synes det beste hadde vært om Owen hadde skrevet under ny kontrakt i morgen. Men Newcastles sportslige resultater denne sesongen har vært forferdelige. Vi er to poeng unna nedrykk, og de siste par dagene har ikke avstanden opp til e-cupplass blitt noe mindre. Owen kan ikke finne på å rykke ned med Newcastle. Han skal tilbake på landslaget, og bevise for hele verden at han IKKE er en dårligere fotballspiller nå, enn han var for to år siden.

Owen har scoret åtte mål for Newcastle så langt denne sesongen. Hvorav sju ligamål. Det er to mål foran Carew (som spiller meget godt for et mye bedre lag) og bare ett fattig mål bak Ronaldo. Og halvparten av det Anelka har prestert. Hvis ikke vi er fornøyd med å ha våre to beste spisser på topp 20 på PLs toppscorerliste etter en så forferdelig elendig sesongstart, så skjønner ikke jeg hva det er vi forventer.

Owen er fremdeles VELDIG målfarlig. Han scorer kanskje ikke de samme målene som han gjorde som 18-åring, men han er ikke blitt mindre målfarlig av den grunn!

Det er en grunn til at han ikke er på landslaget. Er Michael Owen VELDIG målfarlig? Hvor mange mål har han scorer mot de 4 store? Men for all del, håper han signerer, men Michael Owen er ikke i nærheten av det han var når han spilte i Liverpool. Han har mista mye fart i tillegg til at han brenner en del sjanser.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2117 på: 29. Des. 2008, 19:07 »
Skal vi måle Owen etter hvor mange mål han scorer når Newcastle taper 8-0?

Er det Owens feil at Liverpool vant 5-1 nå kanskje?

Owen er selvfølgelig VELDIG målfarlig.

ALLE spisser. ALLE KLASSESPISSER bommer på vel så mange som de scorer på.

Det er bedre å avslutte på mål 10 ganger i løpet av en kamp, og score på kun to, enn å avslutte to ganger og score på 1.
Mot topp 4-lagene taper Newcastle nesten hver gang. Forventer du virkelig at Owen skal score bare mot de fire store?
Det er viktigere at Owen scorer to mot Stoke, enn at han bommer på to små sjanser mot ManU.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2118 på: 29. Des. 2008, 19:09 »
Martins scorer mot de 4 store, Shearer scorte mot de 4 store, t.o.m Bellamy scorte mot de 4 store. Det er mot de 4 store man virkelig for vist hvor god man er. Sier ikke at Owen er dårlig, men kan nevne 10 spisser i Preamier League som er bedre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2119 på: 29. Des. 2008, 19:39 »
http://dagbladet.jumpmediagroup.no/default.asp?ID=1934&Mal=8&CID=33&vd=

Bare for å poengtere at vi for øyeblikket har PLs mest målfarlige spiss - uanset nasjonalitet - sett ut fra antall skudd på mål og fulltreffere.
Tatt med slutten av forrige sesong har Owen scora 12 mål på de siste 19 PL-kampene.

Jo, Owen er VELDIG målfarlig.
Og ja, du har helt rett - Martins kan skape ting på egen hånd, men Martins er ikke like målfarlig som Owen. Owen og Oba er to forskjellige spillertyper - og det er inni helsikes viktig at BEGGE disse forblir i Newcastle om vi vil frem og oppover!
Owen er en verdensklasses målgjører, den står jeg uten tvil fast på. Han er dog alikevel avhengig av gode medspillere rundt seg. Akkurat som Shearer var det. Shearer scoret mål etter mål under Sir Bobby, men da Souness kom var det plutselig langt sjeldnere mellom fulltrefferne. Det er for meg dog ingen tvil om at Owen er en av våre yderst viktigste spillere, og det håper jeg det er flere som skjønner.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2120 på: 29. Des. 2008, 19:47 »
Jeg er enig i at det er viktig at de begge blir. Men Martins er da minst like målfarlig som Owen. Martins kan skape målsjanser på egenhånd, det synes jeg ikke Owen gjør lenger. Han er avhengig av og ha Martins ved siden av seg, det har vi sett de siste kampene når Martins ikke har spilt. Owen er god han, har ikke sag han ikke er god, sier bare at han ikke er like god som han var når han spilte i Liverpool. Og det er pga alle skadene han har vært plaget av. Han mista mye fart, den farta som gjorde han så frykta. Men, jeg håper selvføgelig Owen blir som alle andre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2121 på: 29. Des. 2008, 19:54 »
Oba skaper mer på egen hånd, men det er for meg noe annet enn å være målfarlig! Derfor er det så viktig å beholde Owen, fordi han putter såpass med mål som han gjør.
Alle veit at Owen har mistet farta han var kjent for før i tiden, men han har også lært å tilpasse seg, og hans utrolige smarte bevegelsesmønster gjør at han alikevel lett slipper unna i avgjørende øyeblikk. At han er avhengig av gode medspillere rundt seg er det ingen som er uenig i, men vi er også avhengig av målgjøreren Owen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2122 på: 29. Des. 2008, 20:39 »
Atter en gang, er vi inne på denne diskusjonen. Hvilke typer spisser er målfarlige? Martins-typen, eller Owen-typen? Martins er typen som dribler ett helt lag, og kanskje setter den i mål. Owen er typen som setter den, men som kanskje ikke dribler så mange. Eg mener helt klart at det er den som har evnen til å vere på rett plass til rett tid, som er det mest målfarlige. Det er kanskje ikke alltid denne typen spisser scorer så veldig mye mål, men man veit alltid at om han får den rette ballen, så er sjansen for mål stor. Det er jo en innlysende grunn til at Owen kanskje ikke ser ut som den mest målfarlige for tiden, og det er fordi han spillser for Newcastle, og har spillere som Nicky Butt som serivtør.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2123 på: 29. Des. 2008, 21:11 »
Oba skaper mer på egen hånd, men det er for meg noe annet enn å være målfarlig! Derfor er det så viktig å beholde Owen, fordi han putter såpass med mål som han gjør.
Alle veit at Owen har mistet farta han var kjent for før i tiden, men han har også lært å tilpasse seg, og hans utrolige smarte bevegelsesmønster gjør at han alikevel lett slipper unna i avgjørende øyeblikk. At han er avhengig av gode medspillere rundt seg er det ingen som er uenig i, men vi er også avhengig av målgjøreren Owen.

Tja, jeg ser den. Vi kan være avhengig av målgjøreren Owen, men er uening i at han er en mer målfarlig spiller enn Martins. En spiller som klarer å skape målsjanser helt aleine er da vel mer farlig enn en som må ha det servert. Med det ser jeg Martins som mer målfarlig enn Owen. Men, det er min mening.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2124 på: 29. Des. 2008, 21:14 »
Målfarlig vil vel si at man scorer mange mål? Og Owen scorer flere mål en Martins. Dermed er vel Owen mer målfarlig enn Martins?

Martins skaper mer på egenhånd ja, men at han er mer målfarlig enn Owen: Aldri i livet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2125 på: 29. Des. 2008, 21:20 »
Owen har scora 3 mål mer enn Martins så langt i år, men så har jo Martins spilt 5 kamper mindre. Martins har spilt 12 eller 13, mens Owen har spilt 18.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2126 på: 29. Des. 2008, 21:22 »
Kan du ikke regne ut antall kamper/mål på tiden de har vært i Newcastle også, så vil du se det i ett litt større perspektiv.

Når du først er i gang så kan du jo regne ut snittet til begge gjennom hele deres karriere.
« Siste redigering: 29. Des. 2008, 21:24 av Daniel »

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2127 på: 29. Des. 2008, 21:34 »
Kan du ikke regne ut antall kamper/mål på tiden de har vært i Newcastle også, så vil du se det i ett litt større perspektiv.

Når du først er i gang så kan du jo regne ut snittet til begge gjennom hele deres karriere.

Hvorfor det? Jeg er klar over historien til Owen, men jeg sier at pr dags dato, så synes jeg Martins er en mer målfarlig spiller enn Owen.
Jeg ser Martins som en mer målfarlig spiller, mens jeg ser på Owen som en slags måltyv. Men for noen år siden derimot, så var Owen en av de mest målfarlige spissene i europa. Trenger da vel ikke regne ut hvor mange mål Owen har scort i løpet av karrieren sin bare fordi jeg synes Martins er mer målfarlig i dag. Hvis Newcastle spiller en kamp mot Manchester United, så mener jeg det er større sjanse for at Martins scorer enn at Owen scorer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2128 på: 29. Des. 2008, 23:51 »
Det er jo ingen tvil om at Owen setter sjansene i større grad enn Martins. Hvis du hadde hatt valget mellom Owen og Martins på en 100% sjanse hadde du valgt Michael Owen, sant?

Målfarlig er et videre begrep. Mot de fire store vil jeg si at Martins er en større trussel fordi han har noen ekstreme egenskaper til å kunne utrette ting på egenhånd, og vil dermed være mer målfarlig enn Owen som må ha det servert.

Kan vi ikke konkludere med at Owen er en bedre avslutter enn Martins og ferdig med den saken? Begge er målfarlige spillere, men på litt forskjellige måter. Jeg synes det er vanskelig å si hvem som er mest målfarlige, det kommer helt an på både kampforløp og motspillere.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #2129 på: 30. Des. 2008, 06:49 »
Martins scorer mot de 4 store, Shearer scorte mot de 4 store, t.o.m Bellamy scorte mot de 4 store. Det er mot de 4 store man virkelig for vist hvor god man er. Sier ikke at Owen er dårlig, men kan nevne 10 spisser i Preamier League som er bedre.

JEg vil gjerne vite de 10.