20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368062 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Michael Owen
« Svar #2085 på: 22. Des. 2008, 19:17 »
Ikke nædvendigvis. Hvis Ashley klarer å overbevise Owen om at ting er på riktig vei med klubben så tror jeg fort at Owen kan bli. Jeg velger å se det positive i dette. Han avviser ikke klubben konsekvent. Han har også (i følge JK) uttrykt seg svært positiv m tanke på lengden av kontraktforslaget.

Så det som må skje nå er, sånn som jeg ser det, følgende:
1) Ashley må få stabilitet i klubben - enten ved salg - eller ved å gå 110% inn for å drive klubben.
2) Vise Owen (og resten av verden) at han mener alvor og satse i januar på å FORSTERKE laget
3) Få inn en skikkelig manager på minst 3 års kontrakt

Skjer disse tingene ser jeg det ikke som noe umulighet for at Owen fortsetter i klubben.
Jeg synes faktisk at signalene han nå gir er at han gjerne blir i klubben dersom ting "faller på plass" snart, dvs i løpet av vinteren/våren 2009.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2086 på: 22. Des. 2008, 19:50 »
3) Få inn en skikkelig manager på minst 3 års kontrakt

Så la oss si at Joe Kinnear gjør sine skaer meget bra, overrasker stort og klarer å få laget opp på en 6. eller 7. plass, for den saks skyld er 8. plass også mer enn godkjent slik det har vært til nå. Er da Joe Kinnear i dine øyne en "skikkelig" manager som kan få denne 3 års kontrakten? Eller er du ute etter noe helt nytt fjes?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #2087 på: 22. Des. 2008, 20:01 »
NYTT FJES!

Jeg er (som andre har nevnt tidligere også) livredd for å ansette en "caretaker" på permanent basis. jfr Roeder.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2088 på: 22. Des. 2008, 20:10 »
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/n/newcastle_united/7780414.stm

"I hope this is seen as a positive, and not disloyal in any way," he said.

"Following speculation about my future at Newcastle United, I have decided today to make it clear that I am committed to the club until at least the end of this season, and I have informed them I do not want to make a decision about my future until that time.

"I am happy here and enjoy the challenge. It is simply a matter of seriously thinking about my future as I was 29 last week and my next career decision is a crucial one.

"My decision is not about money. I told the club some months ago that I would accept a reduction in my wages. "

Utfra dette, kan det tyde på at han vil signere en kontrakt hvis vi oppfyller hans ambisjoner for neste sesong. Spørsmålet er da hva Owen forventer av klubben. Er det ny manager? Er det stabilitet i styrerommet? Er det europacupspilll? Eller er det bare et spørsmål om at vi berger plassen i PL? Ikke godt å si, men utfra dette synes jeg Owen virker motivert til å fortsette i Newcastle.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2089 på: 22. Des. 2008, 20:14 »
Eg tolkar dette slik at Owen forlater oss til sommaren når han får tilbud fra en større klubb. Virkar som han ikkje har tenkt å skrive under, men samtidig vil han ikkje ha fansen imot seg resten av sesongen. Er redd det var no eller aldri, men håpar for guds skyld eg tek feil.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2090 på: 22. Des. 2008, 20:30 »
Eg tolkar dette slik at Owen forlater oss til sommaren når han får tilbud fra en større klubb. Virkar som han ikkje har tenkt å skrive under, men samtidig vil han ikkje ha fansen imot seg resten av sesongen. Er redd det var no eller aldri, men håpar for guds skyld eg tek feil.
Føler det på akkurat samme måte som deg. Owen ønsker ikke å bli i klubben, men ønsker ikke å annonsere dette før sesongen er ferdig.

Så lenge han kan godta lønnskutt i Newcastle vil han også godta lavere lønn i andre klubber, og dermed vil nok flere klubber være med i kampen om hans signatur.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2091 på: 22. Des. 2008, 20:50 »
hvis han er så¨happy så hvorfor skal han vente til sesongslutt? 
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2092 på: 22. Des. 2008, 21:46 »
Å skrekk og gru. Med den styreformannen vi har, så ser dette virkelig ikke lyst ut. Llambias kommer til å hive alt i dass.
Tro meg på mitt ord.

Alt strander når kontrakten kommer på Llambias' kontorpult. Da ryker hele Owen-drømmen til helvete, og Newcastle rykker ned.

Og jeg foreslår at du lar være å drikke lettølen din neste helg..
Jeg ser ingen instruksjoner om at det ikke er lov å ikke være optimistisk.
Jeg skjønner at det siste folk ønsker å høre, er at noen sier at Michael Owen ikke er Newcastle-spiller 1. september 2009.
Men jeg har dessverre ingen som helst tro på at Owen signerer ny kontrakt. Og jeg har enda mindre tro på klubbens styreformann.
Beklager, men jeg er bare sånn.

Men hvis både Llambias og Owen kunne gjort mine ord til skamme hopper jeg gjennom taket.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2093 på: 22. Des. 2008, 21:55 »
Jeg føler at Ulf analyserte sakene ganske bra her. Det er også selvsagt diverse spørsmålstegn her. Dersom vår klubb er i samme hengemyr når denne sesongen er ferdigspilt - så kan nok Owen finne på å gå til andre klubber som Spuds, ManC eller Everton.
Ellers har vi nok god sjanse, dersom ting gjøres riktig frem mot mai. Alikevel, kommer der en topp 4 klubb, må vi nok innse at Owen drar.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2094 på: 22. Des. 2008, 22:07 »
Hvis vi skulle få en ok plassering, rundt midten av tabellen, ikke så langt fra e-cup denne sesongen, eller i beste fall, nå målet vi satte oss før sesongen, om en sjuende-åttendeplass, så har vi nok en fair sjanse til å beholde Owen. Hvis vi ikke greier å heve oss nevneverdig utover i sesongen, så vil nok Owen sikkert bli mer fristet av ManCity, Spurs eller Everton.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2095 på: 23. Des. 2008, 01:16 »
Han viser hvertfall litt ved å ikke stikke nå, kan hende han skjønner han må imponere mer for å komme til en annen klubb.

Akkurat som på FM-fila mi, han signerer ikke kontrakt før til sommeren da han skjønner at ingen andre vil ha han:)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2096 på: 23. Des. 2008, 01:50 »
Hehe, samme med meg på min save!
Men jeg skjønner at han gjør det for sin egen del, såpass er bare å innse. Dette er antakeligvis Owens viktigste avgjørelse for resten av karrieren, og han har selvfølgelig tenkt til å gjøre det meste ut av resten av den - enten vi føler han skylder klubben noe eller ei.
DERFOR er det viktig at vi som klubb gjør de rette tingene. Dersom Ashley veit at han ikke får solgt så må han pokker meg også være villig til å vise litt ambisjoner i januar. Så får vi håpe at vi kan fortsette den positive trenden, og gjøre de nødvendige fremskrittene. Da er vi godt skodd såfremst ingen av de 4 store melder sin ankomst!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2097 på: 23. Des. 2008, 12:35 »
Tror nok Owen drar i sommer. Ellers hadde det vel ikkje vært noen problem med å skrive under på en kontrakt no?
Det er lettere for Owen å finne seg en ny klubb til sommeren enn det hadde vært for han om Newcastle ville solgt han nå i januar!

Jaja, satser på at han storspiller fram mot sommeren da og så kan han heller dra på seg en skade under overgangsvinduet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2098 på: 23. Des. 2008, 13:53 »
Tror han hadde blitt solgt i januar hvis vi ikke hadde vist litt form nå rett før. Tror at hvis vi kommer til Europa, får orden på eier og manager, så er det stor sjanse han blir.

Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2099 på: 23. Des. 2008, 19:58 »
Tror nok Owen drar i sommer. Ellers hadde det vel ikkje vært noen problem med å skrive under på en kontrakt no?
Vi har nettopp begynt å vise litt form. Vi er i ferd med å nærme oss topp 10 og en brukbar plassering. Derfor tror jeg Owen sier som så at OK, Newcastle skal få en sjanse. En sjanse til å overbevise meg om at de kan oppnå gode resultater, og i hvert fall delvis oppfylle noen av mine mål for karrieren.

Vi har en sjanse nå, til å vise oss frem fra vår beste side, med gode sportslige resultater, og en ledelse som samarbeider med hverandre og sportslig avdeling. Hvis Ashley viser seg frem i januar, ved å gi Kinnear godt med penger å handle for, så er det veldig positivt, med tanke på å beholde en spiller som Owen.

Men vi har ikke råd til noen feilskjær. Så det er mye som står på spill for den godeste Mike Ashley i de kommende måneder.