20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368636 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2025 på: 18. Des. 2008, 11:05 »
Jeg kan komme med 1000 eksempler til på spillere som gikk for kun pengenesskyld, det skal ikke være noe problem. Om Robinho hadde andre grunner kan så være, POENGET mitt forblir det samme. Dog har jeg problemer med å se at Robinho skal ha hatt det så fælt i Real Madrid at skulle begynne å gråte bare for å dra.. Tydelig at brasilianerne ikke satt pris på det heller, Pele kalte det en skam og hans gamleklubb tok vekk drakta hans fra veggen i klubbhuset.

Og det var bra, nå skrev du et innlegg som jeg ikke følte at jeg kastet bort tiden min med å lese.

Ok kom med dei da. Ramser du opp 1000 eksempler blir eg inponert. Men at At Owen er ein av dei fordi han går til City eller Tottenham må du ikkje ta med fordi han kan faktisk gå til desse klubbene for andre grunner enn ££. 

Og der var du igang igjen. Lykke til videre!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2026 på: 18. Des. 2008, 11:46 »
Penger har noe å si for de fleste spillere. Til og med Big Al hadde en klausul i Newcastle som sa han vel skulle være vår best betalte spille uansett. Det er ikke til å stikke under en stol at når KK signa han fikk han greit med gryn.
Jeg tror uansett ikke at pengene er den avgjørende faktoren når Owen velger hvor han skal spille. Må huske på at uansett hvor mye vi tenker som Newcastle-supportere - sett utenfra er denne klubben en eneste stor suppe og det vil den forbli ihvertfall ut sesongen antakeligvis. Ashley fortsetter å si at klubben er til salgs, og hele fremtiden dingler i uvisshetens univers.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2027 på: 18. Des. 2008, 12:06 »
Jeg tror spørsmålet Owen stiller seg er: "Kan jeg som Newcastle-spiller bli tatt ut til VM-troppen 2010, kanskje mitt siste VM?"

Jeg mener han som Newcastle-spiller kan det, scorer han nok mål og presterer blir man tatt ut, så enkelt er det. Capello ser ikke ut til å ta med spillere bare fordi de spiller i noen av de store klubbene, man skal være i form. Dette viste han når han blant annet tok ut utlånte Mancienne fra Chelsea som spiller i Championsship...
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2028 på: 18. Des. 2008, 12:23 »
Penger har noe å si for de fleste spillere. Til og med Big Al hadde en klausul i Newcastle som sa han vel skulle være vår best betalte spille uansett. Det er ikke til å stikke under en stol at når KK signa han fikk han greit med gryn.
Jeg tror uansett ikke at pengene er den avgjørende faktoren når Owen velger hvor han skal spille. Må huske på at uansett hvor mye vi tenker som Newcastle-supportere - sett utenfra er denne klubben en eneste stor suppe og det vil den forbli ihvertfall ut sesongen antakeligvis. Ashley fortsetter å si at klubben er til salgs, og hele fremtiden dingler i uvisshetens univers.

Men Shearer spilte også for klubben han ville. Det er klart at penger spiller en rolle, men når man kun jakter pengene så mister både spillerne og fotballen en del av sjarmen. Se Luque feks, han satt på benken i Newcastle og fikk aldri spille, han var desperat etter å komme seg vekk og når et par klubber fra Holland kommer med et kontraktsforslag så takker han nei, fordi han får for dårlig betalt!! Han ville heller sitte på benken å håve inn penger enn å spille fotball..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2029 på: 18. Des. 2008, 13:02 »
Ja, og den kategorien setter jeg ikke Owen under. Det er mitt poeng. Ellers er jeg helt enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2030 på: 18. Des. 2008, 13:21 »
Ikke jeg heller, og det har jeg sagt tidligere. Det jeg sa var HVIS han kun hadde gått etter pengene hadde han irritert meg ;) Men jeg tror heldigvis ikke han gjør det.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2031 på: 18. Des. 2008, 13:25 »
Jeg kan komme med 1000 eksempler til på spillere som gikk for kun pengenesskyld, det skal ikke være noe problem. Om Robinho hadde andre grunner kan så være, POENGET mitt forblir det samme. Dog har jeg problemer med å se at Robinho skal ha hatt det så fælt i Real Madrid at skulle begynne å gråte bare for å dra.. Tydelig at brasilianerne ikke satt pris på det heller, Pele kalte det en skam og hans gamleklubb tok vekk drakta hans fra veggen i klubbhuset.

Og det var bra, nå skrev du et innlegg som jeg ikke følte at jeg kastet bort tiden min med å lese.

Ok kom med dei da. Ramser du opp 1000 eksempler blir eg inponert. Men at At Owen er ein av dei fordi han går til City eller Tottenham må du ikkje ta med fordi han kan faktisk gå til desse klubbene for andre grunner enn ££. 

Og der var du igang igjen. Lykke til videre!

Greit eg skal ignonere deg da, siden det ikkje nytter og diskutere saklig med deg lengre.
Men må sei eg synes det er merkverdig at det tydeligvis er greit og reiser fra Real Madrid verdens største klubb til Newcastle for og bli ein av Europas best betalte spillere. Samtidig som om ein sko og dra til Tottenham/City da blir ein plutselig den pengehora. hehehe
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2032 på: 18. Des. 2008, 13:50 »
Hadde du diskutert saklig hadde det vært mye lettere. Forskjellen der ligger vel i at han satt på benken og fikk ikke spille, han ville spille fotball! Tror nok også at han ikke fikk så mye mer i lønn i Newcastle enn Real Madrid.

Men det er liten tvil om at Owen aldri ville ha kommet til Newcastle dersom han hadde spilt fast i Real. Men er fint hvis du ignorerer meg, så skal jeg ignorere deg. Dersom du har mer på hjertet kan du sende det på PM.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2033 på: 18. Des. 2008, 14:49 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2034 på: 18. Des. 2008, 15:04 »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2035 på: 18. Des. 2008, 16:24 »
Av ren interesse, Benson: Hvor gammel er du?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2036 på: 18. Des. 2008, 17:09 »
Av ren interesse, Benson: Hvor gammel er du?

Viss du kan forklarer ka galt eg gjorde no, så skal eg sei det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2037 på: 18. Des. 2008, 23:40 »
Sitat
Michael Owen moves closer to new deal at Newcastle
George Caulkin

Having sat down with Michael Owen for lengthy discussions this week, Joe Kinnear has expressed optimism that the England striker will remain at Newcastle United for the remainder of his career. After persuading Mike Ashley, the owner, to fund a new contract worth £18 million over the next four years, the manager has been heartened by the player?s response although, as ever, there are notable contradictions.

Kinnear, the Newcastle interim manager, stated yesterday that Owen had informed him he would make a decision on his future ?in the next couple of days? which, on the face of it, sounds unlikely. After allowing the 29-year-old to run down his present deal, which expires at the end of the season, Newcastle will not be able to prevent him from negotiating personal terms with other clubs next month.

In the circumstances ? Newcastle are still up for sale and beset by instability, with Kinnear?s own contract only stretching until the summer ? it would be understandable if Owen?s representatives chose to keep their options open, even if most clubs would struggle to match the £90,000-a-week offer. Kinnear said that Ashley has not imposed a deadline for an agreement to be reached.

Everton have been pursuing Owen ? who earns £115,000 a week on Tyneside ? but their highest-paid player commands a weekly wage of only £45,000 and while Manchester City would not balk at the forward?s demands, their transfer policy is not straightforward. In the light of the financial climate, Newcastle have been generous, although the club?s approach to the issue has been incoherent and slow.

Owen has started just 46 league matches since his £16 million transfer from Real Madrid in August 2005 and Newcastle?s offer of a three-year deal, with a fourth dependent on him appearing in 50 per cent of matches the previous season, is a reflection of his injury record. According to Kinnear, Owen was ?delighted with the length of time?. A week ago, Kinnear was playing down the possibility of Owen staying on Tyneside, but mixed messages are now ingrained at the club. ?He \ said he was very happy here but like everyone else, I suppose, he will go back and negotiate with Mike \ and Derek Llambias \ and then they will put it to bed. I?m not going to say he will sign but I think he will.?

He rated the odds at ?60/40.? Kevin Keegan, the former manager, made repeated requests for Owen?s future to be secured, but Ashley sanctioned only a 12-month offer worth £80,000-a-week in the days that immediately preceded the departure of Kinnear?s predecessor. ?I didn?t see any value in that, so I just said to Michael, ?What if we can tie you up for the rest of your career, more or less, would you be happy with that?? And he said ?Yes, I?d be delighted.? ?

Kinnear is adamant that a commitment from Owen would benefit both club and player. ?If he signs it will help me in everything else that I?m trying to do,? he said. ?That?s the thinking. The more top-class players you have at a club, the more players are prepared to join. It makes it easier.

?If he does stay, it can help him get back into England. He will help himself. He is looking sharp, scoring goals. It will not be long before he is in the England side. Fabio \ has said he will come and have a look at him. The problem has been that when they have had a look, he has not been at his best, he has been coming back into the team after being injured and has had disappointing matches.?

Kinnear said that Nicky Butt, Shola Ameobi and Steve Harper are all close to signing new contracts, but Newcastle are losing the services of Richard Money, their academy director, after only six months in the job. Money is set to be named as the new manager of Swindon Town.
Jeg må ærlig innrømme at jeg faktisk begynner å få en følelse av at Owen signerer! Kinnear klarer ihvertfall å gi meg en god følelse! :D

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2038 på: 18. Des. 2008, 23:48 »
Kan sitat være uekte ??  :-X ::) ???

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2039 på: 18. Des. 2008, 23:49 »
Det kan selvsagt være uekte. Men om det er lov, eller god presseetikk er noe annet.. Får håpe det er sant! :)