20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 369369 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1980 på: 15. Des. 2008, 15:11 »
Ja, Erlend....nå har vi betalt den summen i 3,5 år, siden vi kjøpte Owen fra Real Madrid. Hva er det du egentlig mener?

Når vi nå selger klubben så er vi rent statistisk et bund lag med en av Englands største lønnsutgifter. Det mener jeg, og hvis vi fjerner Owen så er vi mest sannsynlig falt langt nedover den lønnslisten. Samt at Owens lønn åpner for høyere krav ifra nye spillere, da mange sikkert vil slite med å ha "luse" lønn når Owen inkasserer den lønnen han har.

Derfor er det nok i Ashleys interesse å heller la ny eier bestemme om han ønsker å satse videre på nye og rimeligere løsninger en å betale Owens superlønn.

Det har du helt rett i Kristoffer, det er derfor ting skjer nå og ikke for 3 måneder siden. for 3 måneder siden hadde han verdien i klubben og ny eier ville kunne ta avgjørelsen. vil jeg selge med profitt, eller bli fansens nye helt og heller ta regninga på det...Nå vil ikke salget skje før sommern mest sannsynlig, og da tar Ashley avgjørelsen. Kontrakten er overlevert.

Det er da vel Ashleys interesse å inneha et lag av størst mulig verdi. Da selger du ikke vår største stjerne. Jævla grei tenkning.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1981 på: 15. Des. 2008, 17:20 »
InspectorC: Jeg synes ikke vi kan forvente mer lojalitet fra Owen enn at han lytter til klubbens kontraksforslag, og vurderer det nøye og seriøst. Vi vet ingenting om hvordan det økonomiske tilbudet er i forhold til det han har nå, og det han kan få til sommeren. I tillegg så må han vurdere de sportslige betingelsene. Hva skjer om Newcastle, Gud forby, skulle rykke ned? Hva skjer om klubben blir liggende nede i sumpa i flere sesonger? Hvilke klubber kan være interessert i å gi ham gode sportslige og økonomiske betingelser i sommer, når han er fri agent? Det må han selv vurdere. Det er kun han som vet om tilbudet han nå skal ha fått er godt nok til at han skal bli. For han kan ikke godta hva som helst.

Erlend: Det er ikke snakk om noe salg her. Hvis vi skulle prøve å selge Owen i januar, er det stor sjanse for at han sier nei, og velger å forhandle frem en fri overgang til sommeren med en klubb av eget valg. I sommer forsvinner han gratis uansett hva vi sier og gjør, med mindre vi signerer en ny kontrakt nå. Ashley kan ikke bestemme en døyt over Owen etter at januar-vinduet er over. For da har Owen mest sannsynlig funnet seg en ny arbeidsgiver.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1982 på: 15. Des. 2008, 18:29 »
Problemet er selvsagt at han har kun spilt litt over 50 kamper siden han kom til castle i 2005.  Hadde han vært mindret skadet ville klart vært for at Owen blir i klubben. Synes han også bør være lojal mot castle siden klubben har betalt han en vanvittig lønn mens han har vært skadet mesteparten av tiden. Hvis han vil ha mer lønn enn før uten å ta hensyn til nedgangstider og sin skadehistorikk kan han bare dra til H for meg altså.

Helt enig! Kunne ikke sagt det bedre selv!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1983 på: 15. Des. 2008, 18:55 »
Vi kan ikke tenke som om Michael Owen er en lokal spiller som kommer til å tenke som en supporter. Michael Owen har egne interesser, og antakeligvis ambisjoner om å spille på høyeste nivå mulig. I Newcastle har han per nå ingen overskuende muligheter for e-cup, og det er selvfølgelig ikke bra nok for en mann som ønsker være fast valg for landslaget.
Owen har iløpet av forrige sesong og denne sesongen bevist akkurat hvorfor han er vår mestlønnede spiller, og det er ren idioti å kvitte seg med ham, selv om han hadde den jævla langtidsskaden fra kampen mot Sverige.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1984 på: 15. Des. 2008, 19:02 »
Vi må selvfølgelig prøve å holde på han. Men jeg synes ikke vi skal kaste penger etter han dersom han egentlig har et ønske om å dra..

Vi er nødt til å ha spillere som VIL spiller for Newcastle, og som trives på St. James Park. Jeg krysser fingrene for at Owen ønsker å bli en helt i Newcastle kontra en av mange i en annen klubb.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1985 på: 15. Des. 2008, 19:11 »
For å si det slik - Owen kommer ikke til å undertegne noen avtale dersom han ikke vil spille her. Såpass profesjonell er han.
Folk har jo uansett i det lange og breie, spesielt frem til Owen virkelig kom tilbake fra langtidsskaden, prata om hvordan Owen bare satt på ræv - innkasserte penger og venta på en større fisk. Jeg har ikke sett stort til dette, og skulle gjerne hatt flere spillere med samme innstilling som Owen. Svært få spillere kommer til å føle at de skylder klubben noe uansett, fordi svært få er supportere av laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1986 på: 15. Des. 2008, 23:14 »
Owen tilbudt en lønn på £80.000 i uka, men med flere klausuler som kan gjøre at han vil tjene enda bedre enn det han gjør nå.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/leagues/premierleague/newcastle/3778483/Newcastle-offer-Michael-Owen-new-deal-with-strings-attached.html

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1987 på: 15. Des. 2008, 23:17 »
Faktisk en slik type kontrakt jeg håpet på. Får håpe Owen synes den er grei..

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1988 på: 16. Des. 2008, 00:23 »
Hvis Owen tar denne kontrakten så er han min helt. Jeg tror at vi kan komme over Tottenham på tabellen i år, og Everton skal vi klare å ta innen 2 år. Villa passer han ikke inn, og Portsmoth trenger han ikke... kommer ikke på noen lag som han burde vurdere da bortsett ifra de 4 store..? Liverpool vil nok ikke komme på banen, og da er det Chelsea og ManU igjenn... Evnt en kjempe lønn i Man City...

Jeg håper han signerer... Hvis han blir, og Ashley gir et realt forsøk i januar vinduet. Så kan dette faktisk gå veien. Har en brennende optimisme, med tilsvarende fallhøyde!!

Kjære hva som helst! Få Owen til å signere på den kontrakten.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1989 på: 16. Des. 2008, 08:43 »
Ikke dumt kontraktsforslag dette ney. Owen skadefri er jo en vanvittig god spiller, samtidig tar i betraktning Ownes skadehistorikk.

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #1990 på: 16. Des. 2008, 12:17 »
Heilt greit Kontraktforslag dette. Som med alle forslag er der sikkert rom for forhandlinger begge veier. Og det er det sikkert tatt høgde for. Vitsen med dette forslaget er vel å få MO til å sette seg ned og vere villig til å forhandle. Avviser han det er det vel et godt tegn på at han vil bort uansett.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1991 på: 16. Des. 2008, 16:07 »
Tror ikkje det skal stå på pengene om han får oppmot sin nåverende. Er vel heller ståa i klubben som er problemet.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1992 på: 16. Des. 2008, 17:12 »
Noe svakere grunnlønn, men en totalpakke som er vel så bra som det han har fra før, er jeg for.
Jeg synes det er tull å gi bort hele forbanna butikken, selv om en spiller som Owen fortjener hvert øre.
Rosenborg har også i mange år hatt denne policyen, svakere grunnlønn, men bonuser og klausuler utgjør en totalpakke som er bedre enn det andre kan tilby.

Problemet vårt er vel at vi ikke akkurat kan lokke med så veldig mange trofeer og gullmedaljer.
Vi kan ikke lokke med e-cup, og i nåværende posisjon er vi nødt til å ha høye kamp- og prestasjonsbonuser, og kanskje en klausul om at kontrakten kan brytes om det utenkelige skulle skje, at vi rykker ned. Tviler på at det er mulig å komme unna en sånn klausul om vi skal signere ny kontrakt med Owen.

Men for all del, la oss krysse fingre, tær og det som ellers er, og håpe på verdens aller beste julegave.

Og når vi snakker om at Owen bare har noen og femti kamper, så må vi huske på at Owen var uheldig og brakk beinet nyttårsaften 2005. Han ble ute nesten et halvår. Kom tilbake helt på tampen av sesongen, men FA var livredde for at kamptrening skulle hindre Owen i å spille VM. Så han fikk null kamptrening, annet enn 60-90 minutt i ubetydelige treningskamper før VM-start. Og vi kan nødig skylde på Owen for at han ikke hadde den nødvendige kamptreningen, som ville ha forhindret den vanvittige skaden han pådro seg mot Sverige.

Det er to alvorlige skader som holdt Owen ute i nesten et og et halvt år sammenhengende, som er årsaken til at Owen bare har noen og femti kamper. Småskader må man regne med, fra tid til annen. Det er ikke der problemet ligger.
Og jeg vet ikke helt om vi kan kreve inn kompensasjon fra Owen for disse langtidsskadene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1993 på: 16. Des. 2008, 23:00 »
Takk, Jokke.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1994 på: 16. Des. 2008, 23:11 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article5354833.ece

Newcastle United are prepared to make an £18 million commitment to keep Michael Owen at St James? Park. The England striker, whose proposed meeting with Joe Kinnear, the manager, did not materialise yesterday, has been offered a new four-year contract worth in the region of £90,000 a week.