20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368457 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1920 på: 08. Des. 2008, 13:38 »
Hadde Keegan vært trener fortsatt hadde Owen og Oba spilt sammen. Det er jeg sikker på. Det virker som om Kinnear tenker "jeg må ikke gjøre det samme som Keegan" Å spille med owen i en hengende rolle var genialt. Martins, Owen og Viduka spilte veldig bra sammen.

Og jeg skjønner Martins hvis han føler seg urettferdig behandlet. Flere ganger har managere vist at de hellr vil satse på en som lar kontrakten gå ut, og en skadet halvfeit over toppen australiener. Allardyce gjorde akkurat det samme.
Når vi ikke satser skikkelig på ham, mens andre klubber som er langt bedre en oss vil kjøpe ham kan man begynne å lure.

Jeg vil ikke at vi selger owen. Han er vår billett til fortsatt PL spill neste sesong. Tenk dere et at vi solgte owen, og Martins ble langtidsskada. Hvem skulle da dratt lasset?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1921 på: 08. Des. 2008, 14:28 »
Virkar som Kinnear er vaksinert mot 3 spissar på samme tid, desverre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1922 på: 08. Des. 2008, 14:57 »
Kinnear er en utdatert dinosaur av en manager. Mannen kommer fra en tid da 4-4-2 var opplest og vedtatt, helst med en stor og en liten spiss. Videre skal vi absolutt spille direkte fotball. Jeg har sett at Keegan er stempla som svakere taktisk enn Kinnear, men Keegan gjorde svært sjelden like mange taktiske brølere som Kinnear gjør iløpet av en kamp. Virker som om Kinnear før kamp har bestemt hvem som skal inn og ut, samma faen.
Dessuten, vi var da slettes ikke håpløs defensivt med den trioen Keegan spilte på topp. Kinnear bør ta hintet når både Owen og Oba har pratet varmt om dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1923 på: 08. Des. 2008, 15:42 »
Hadde Keegan vært trener fortsatt hadde Owen og Oba spilt sammen. Det er jeg sikker på. Det virker som om Kinnear tenker "jeg må ikke gjøre det samme som Keegan" Å spille med owen i en hengende rolle var genialt. Martins, Owen og Viduka spilte veldig bra sammen.

Og jeg skjønner Martins hvis han føler seg urettferdig behandlet. Flere ganger har managere vist at de hellr vil satse på en som lar kontrakten gå ut, og en skadet halvfeit over toppen australiener. Allardyce gjorde akkurat det samme.
Når vi ikke satser skikkelig på ham, mens andre klubber som er langt bedre en oss vil kjøpe ham kan man begynne å lure.

Jeg vil ikke at vi selger owen. Han er vår billett til fortsatt PL spill neste sesong. Tenk dere et at vi solgte owen, og Martins ble langtidsskada. Hvem skulle da dratt lasset?

Du kan godt kalla han ein halvfeit over toppen australienar, men du kan ikkje nekta for at vi treng ein slik type spelar! Han va jo sterkt delaktig i at det fungerte så bra som det gjorde med KK sin 3 på topp taktikk i fjor. Berre mot Boro viste han litt av kva han er god for, det etter å vore skada sidan mai og ikkje spelt ein jevla kamp! Han såg overraskande "slank" ut etter så lang tid uten kampar. Synd mannen er skada så ofte. Men du kan ikkje sei per dags dato at Newcastle er for godt for Viduka, eller at Viduka er for dårleg for Newcastle. Då har du ikkje fått med deg utviklinga i klubben dei siste x antall åra.
Eg er einig i dykk som meinar at mi skal spela med martins , owen og viduka samtidig! Og kampen mot Stoke hadde vore perfekt å gjort det for første gang...Sjølvsagt skal mi satsa meir på Martins enn Viduka. Men samtidig er det ikkje Viduka sin feil at Kinnear er ein dinosaur som ikkje har peiling på taktikk!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1924 på: 10. Des. 2008, 17:55 »
Supermac slakter Ashley

Malcolm McDonald mener Newcastles administrative ledelse har seg selv å takke for at Michael Owen etter all sannsynlighet forsvinner til sommeren. Supermac mener Owens kontraktsituasjon burde vært ryddet opp i for over et år siden. Årsaken til dette er at klubben er et salig rot, ifølge den gamle storspilleren.

- Jeg kom inn i toppdivisjonen i 1971, og på alle de årene som har gått har jeg aldri sett en klubb som er et større rot enn Newcastle er akkurat nå. Å la en målscorer av Michael Owens kaliber komme inn i denne kontraktssituasjonen sier mye. Ikke om Michael Owen, men om den nåværende eieren av Newcastle United, og hva hans fokus virkelig er. Han vil ha pengene sine tilbake.

Supermac mener også at om Newcastle forsøker å selge Owen i januar, og finner en klubb som er villig til å bla opp sjekkheftet, så kommer Owen til å si blankt nei, og Newcastle kan ikke gjøre noe fra eller til. Supermac mener Owen kommer til å dra fra klubben i sommer med en solid lønnspose, og tenke som så at han har det bedre alle andre plasser. Når han skaffer laget en tomålsledelse mot Stoke, og man ikke klarer å holde på den ledelsen, så vil Owen tenke som så at det er best jeg kommer meg bort herfra.

Nå vil jo mange si at mannen er gammel, han er tørrlagt alkoholiker. Hvem faen tror han, han er? Det er jo selvsagt at en storspiller av Owens format, scouser og waliser som han er, skal føle en enorm lojalitet til Newcastle, på grunn av alle pengene vi betalte for hans tjenester, og fordi vi har støttet ham gjennom et to år langt skademareritt.  Og når han ikke vil skrive ny kontrakt, uten å ha fått noen tilbud, så er det jo hans feil, for Mike Ashley er jo helt super. Vi har det jo mye bedre med Besart Berisha fra Burnley, enn med svindyre, verdensklassegoalgetter Owen, som ved en ren tilfeldighet er toppscorer i Newcastle denne sesongen, med udugelige åtte scoringer. For Berisha scorer jo mål han også. Og er like mye skadet som Owen. Og er flere titalls milliarder billigere enn Owen.

Vel, til dere sier jeg HOLD KJEFT, og hør på de som faktisk vet hva de snakker om.
Flere av klubbens fremste helter, våre toppscorere, har uttrykt stor bekymring for at klubben mister Owen. Er det noen vi bør lytte til, så er det disse.

Det er ikke uten grunn at Newcastle fremste legender har vært spisser og goalgettere av rang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1925 på: 10. Des. 2008, 18:39 »
Kva nytt er du det du kjem med her Joakim? Kva nytt er det SuperMac kjem med her som ikkje dei fleste her inne har oppfatta for lenge sidan? Sjølv meinar eg vi har vore ute å køyra sidan sparkinga av Sir Bobby og det heile har topp seg no.
Skjønnar jo godt at Owen vil komma seg til helvette vekk frå denne LAFFIS-KLUBBEN.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1926 på: 10. Des. 2008, 19:15 »
Ser heller ikke helt hva SuperMac kommer med som ikke vi er fullstendig klar over ifra før?

Alle vet at dette skjer pga av tvisten som startet imellom Keegan og Ashley. Nå er vi der vi er, og da synes jeg vi må rette oss etter det og fortsette på den veien vi har startet, for jeg tror klubben er på rett vei resultat messig, salgsmessig tror jeg kjøpern kommer når ting har roet seg ned. Og Owen blir hvis vi klarer å stabilisere klubben og forsterke i Januar vinduet. Owen drar neppe 1 januar. men han drar garantert den 30 hvis vi ikke får ting på "stell".
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1927 på: 10. Des. 2008, 21:46 »
Jeg tror egentlig ikke Owen er så desperat at han stikker allerede i januar. Jeg tror faktisk han vil ha et best mulig økonomisk tilbud, og på free transfer kan han jo få en skyhøy sign-on-fee.

Det er ikke noe nytt Supermac kommer med. Men det sier jeg heller ikke. Men mannen har like fullt evig rett i sine uttalelser.
Uavhengig av striden med Keegan, burde Owens kontrakt vært fornyet for tusen år siden.

Owens kontrakt burde vært fornyet LENGE før Keegan ble jaget på dør.

Den krisen vi er i nå, skyldes en situasjon som aldri burde ha oppstått.
Og denne krisen stikker dypere, og er langt vanskeligere å rydde opp i en noen annen krise tidligere.
Rykker vi ned, og Ashley ikke får solgt, så er Newcastle død og begravet. Ikke nødvendigvis for evig tid, men for en lang, lang tid.
Det Newcastle vi opplevde under Robson er i dag en utopi. Det Newcastle kan være urgammel historie i mai.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1928 på: 10. Des. 2008, 23:30 »
Jeg frykter at Owen ryker i januar. Noen millioner fra eller til, spiller ingen rolle for ham. Jeg tror Owen driter i sign-on-fee beløpet, for han har til salt i maten for å si det sånn!
Owen har ofte sagt at han elsker å spille for det engelske landslaget, men ettersom Newcastle presterer slik de gjør, har ikke Capello sett nøye på ham. Det å redde landslagskarrieren sin, kan være en god nok grunn for Owen til å forlate oss.. Det er det som bekymrer meg!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1929 på: 11. Des. 2008, 01:36 »
Er det ulovlig å lime inn meninger fra andre nå for å bygge opp om sitt eget?
Mannen, til tross for at han har kommet med mye rart opp igjennom årene, sier veldig mye bra. At klubben faktisk ikke klarte å fyre avgårde et tilbud iløpet av tiden Keegan var manager her er jo selvfølgelig et prov på hvor inkompetente dagens regime faktisk har vært. Keegan fikk vel nesten magesår av å poengterer hvor viktig Owens signatur var.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1930 på: 11. Des. 2008, 16:17 »
Kinnear har ikke mast like lenge, men han har mast mye han også.
Likevel har vi ikke greid å gi Owen et rimelig tilbud. Vi kunne gitt Owen tilbudet i løpet av Allardyces tid i klubben også.
Mike Ashley har ingen unnskyldning for ikke å ha gitt Owen den kontrakten han burde ha fått.

For en spiller av Michael Owens kaliber er det lov å tømme sparegrisen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1931 på: 12. Des. 2008, 17:43 »
http://dagbladet.jumpmediagroup.no/default.asp?ID=1934&Mal=8&CID=33&vd=

Bare for å poengtere at vi for øyeblikket har PLs mest målfarlige spiss - uanset nasjonalitet - sett ut fra antall skudd på mål og fulltreffere.
Tatt med slutten av forrige sesong har Owen scora 12 mål på de siste 19 PL-kampene.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1932 på: 12. Des. 2008, 18:43 »
http://dagbladet.jumpmediagroup.no/default.asp?ID=1934&Mal=8&CID=33&vd=

Bare for å poengtere at vi for øyeblikket har PLs mest målfarlige spiss - uanset nasjonalitet - sett ut fra antall skudd på mål og fulltreffere.
Tatt med slutten av forrige sesong har Owen scora 12 mål på de siste 19 PL-kampene.

Bra statistikk det! Synd han ikke har levert likedan under hele kontraktsperioden.........

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1934 på: 12. Des. 2008, 19:20 »
Jeg tror det er for sent dersom de, faktisk, kommer med et reellt kontraktstilbud. Men det er bare å krysse alt av lemmer for det!