20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368643 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1875 på: 06. Des. 2008, 13:43 »
Men hva synes dere Kinnear bør gjøre nå? Vi er i en posisjon hvor vi ikke kan benke spillere fordi de ikke vil signere nye kontrakter. Men synes dere Owen skal få fortsette som kaptein, og Butt som visekaptein. Jeg forventer faen meg at Given leder laget ut mot Stoke i dag!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1876 på: 06. Des. 2008, 13:46 »
Nå er jeg jo av den oppfatninga av at Owen sammens med Given er vår beste spiller, og uten tvil et stort trekkplaster for at andre spillere skal velge oss. Når da Owen kanskje drar er det i seg selv ganske uheldig. Butt er faktisk også blant de som har prestert best for oss de siste sesongene, og det er følgelig uheldig dersom han også forlater, selv om det ikke er like ille. Spillere som Owen er uansett spillere vi burde beholdt for alt det er verdt, noe Keegan og Kinnear så jævla ofte har påpekt.

Dersom Owen drar så ser jeg ikke bort i fra en stor spillerflukt til sommeren, DA er vi ute å kjøre.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1877 på: 06. Des. 2008, 13:47 »
Men hva synes dere Kinnear bør gjøre nå? Vi er i en posisjon hvor vi ikke kan benke spillere fordi de ikke vil signere nye kontrakter. Men synes dere Owen skal få fortsette som kaptein, og Butt som visekaptein. Jeg forventer faen meg at Given leder laget ut mot Stoke i dag!!

Synst han kan venta med det. Ta det når Januar kjem. Einaste eg vil i dag er at vi tek 3 poeng. Men han kan godt ta ut Owen viss han er dårleg og gi bindet til Given.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1878 på: 06. Des. 2008, 13:50 »
Nå er jeg jo av den oppfatninga av at Owen sammens med Given er vår beste spiller, og uten tvil et stort trekkplaster for at andre spillere skal velge oss. Når da Owen kanskje drar er det i seg selv ganske uheldig. Butt er faktisk også blant de som har prestert best for oss de siste sesongene, og det er følgelig uheldig dersom han også forlater, selv om det ikke er like ille. Spillere som Owen er uansett spillere vi burde beholdt for alt det er verdt, noe Keegan og Kinnear så jævla ofte har påpekt.

Dersom Owen drar så ser jeg ikke bort i fra en stor spillerflukt til sommeren, DA er vi ute å kjøre.

Vi har mange gode spillere på lange kontrakter. Ser ikke det problemet. En stamme med Given, Taylor, Colo, JOnas, Zog, Duff, Martins, Guthrie, Beye, Bassong og mange fler...så har vi en god basis til å stille et slagkraftig lag også neste sesong, men det må selvsagt gjøres ordentlige grep hvis så mange spillere forlater oss. Men spillerflukt, det tror jeg ganske sikkert at det ikke blir.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1879 på: 06. Des. 2008, 13:56 »
Dette er jo bare en av mange faktorer som kan utløse en spilerflukt.

En klubb uten en eier som ikke blir solgt, en klubb med midlertidig manager i det uendelige og en klubb hvor kapteinen drar fra et synkenede skip. Dersom det ikke skjer drastiske ting fremover, så tror jeg dette er en av mange faktorer som kan drepe lysten på å spille for Newcastle.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1880 på: 06. Des. 2008, 13:57 »
Det er fortsatt et skudd for baugen, hva ambisjoner gjelder.
Det fæle er at alt dette skjer fordi der ikke er noen som helst visjon for fremtiden i denne klubben. Spillere med ambisjoner om å vinne noe kan neppe se hvordan det skal gjøres akkurat nå i Newcastle United. Alt er himla midlertidig, og det er jo derfor dessverre forståelig at spillerne med korttidskontrakter som veit at de er ønsket andre plasser vurderer mulighetene.
Jeg tror kanske at Owen vil satses videre på som kaptein, som et signal på at han er såpass viktig, og at Kinnear vil satse på ham. Men det får vi jo en klar pekepinn på i dagens kamp!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1881 på: 06. Des. 2008, 14:08 »
Forøvrig litt synd på andre viktige områder - mine to siste Newcastledrakter, henholdsvis dagens førstedrakt og forrige sesongs tredjedrakt har 16 Milner og 10 Owen bakpå ryggen. Bærer begge med stolthet, men trist er det også!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1882 på: 06. Des. 2008, 14:40 »
Kristoffer, du har bare med å slutte å kjøpe drakter! hehe...

Jeg synes heller ikke at det er krise krise hvis Owen går. Martins Owen kombinasjonen tror jeg ikke vil fungere skikkelig. så hvis Owen går så kan vi endelig satse på en spiss rekke som kan få satt seg skikkelig.

Jeg er veldig spent på hva skjer med Owen. Det er jo en sjangse for at han har litt lojalitet. Jeg tror ikke han vil signere for ny klubb 1 januar, og da vil vi kunne se i resten av vinduet om vi faktisk forsterker. Hvis vi ikke klarer å forsterke laget, så ser nok ikke Owen en framtid... og da drar han nok for slikk og ingenting.

gjør han det, så kommer han til å være et framtidig hat objekt.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1883 på: 06. Des. 2008, 14:43 »
Slapp av, dette er ingen krise!!

Ameobi og Harper signerer nye kontrakter hvis de får tilbud om det. Begge er stallfyll og påvirker oss ikke nevneverdig.

Butt er en brukbar spiller, men langt fra noen krise om vi mister han. Samme gjelder Viduka.

Owen er en veldig god spiller, men er ikke like god lenger som navnet tilsier. Martins er en bedre spiller. Owen er kapteinen vår og hvis han har lyst til å hoppe skuta, så skal han faen skjæra meg fratas det bindet sporenstreks!!!!!

Det som bekymrer er bredden i stallen. Førstelaget for seg en smell ved at Owen går, og delvis Butt. Forhåpentligvis blir de alle med oss til slutten av sesongen.

Helt enig!

Owen forsvarer ikke den lønna han har i klubben. Når han også frsvinner nå kan vi vel si at hans opphold i denne klubben har vært tragisk! Han har ALDRI vært i nærheten av det vi vet han kan og har aldri levert stabilt heller. Klubben har derfor ikke vært avhengig av han rent sportslig.

Føler nesten det er bedre å få han vekk fra lønningslisten og satse på noen andre mindre skadeplagede spillere.

Det er som ventet, regnet ALDRI med at Owen ville signere ny kontrakt med klubben. uansett hvem som hadde vært manager.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1884 på: 06. Des. 2008, 14:45 »
Er ikke at Owen drar som jeg ser på som det farlige her, men signalet det sender ut er verre.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1885 på: 06. Des. 2008, 14:53 »
Håper city kommer på banen og legger inn 10 mill pund på bordet for Owen i jula. Uansett synes jeg det er greit at han drar nå til jul slik at vi for penger for ham. I tillegg blir klubben kvitt en astronomisk lønn. Som enkelte nevner. Bedre å satse på Oba, i spann med enten SHoladinio eller Viduka. Owen og Martins passer ikke godt i lag.

Ser forøvrig Fulham nå. Brede Hangeland har blitt veeldig god altså. Synd han ikke kom til castle. Spm er selvsagt om han hadde fått spille så mye der. Hans gode form i Fulham kommer nok av at han har fått spilt fast over lengre tid, og det vises.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1886 på: 06. Des. 2008, 15:24 »
For meg er det begge deler.
Vi får ikke en like god spiller som Owen, det nekter jeg å tro. Vi har ingen i dagens stall som er like god som Owen heller. Owen er for faen nesten god nok til fast plass på dagens Newcastle-midtbane, som på spissplass. Han har en fantastisk fotballhjerne, effektiv i spillestilen, flink med ball, og helt enorm på å være der han skal være. Oba er kjapper, Oba er bedre teknisk, men Oba er ikke like god. Oba er alt for ujevn og gjør fortsatt for mye feil. Den som er nærmest like god fremfor mål i dagens Newcastle-stall er i mine øyne Viduka.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1887 på: 06. Des. 2008, 15:28 »
For meg er det begge deler.
Vi får ikke en like god spiller som Owen, det nekter jeg å tro. Vi har ingen i dagens stall som er like god som Owen heller. Owen er for faen nesten god nok til fast plass på dagens Newcastle-midtbane, som på spissplass. Han har en fantastisk fotballhjerne, effektiv i spillestilen, flink med ball, og helt enorm på å være der han skal være. Oba er kjapper, Oba er bedre teknisk, men Oba er ikke like god. Oba er alt for ujevn og gjør fortsatt for mye feil. Den som er nærmest like god fremfor mål i dagens Newcastle-stall er i mine øyne Viduka.

Du har et par gode poeng der Kristoffer. Hovedproblemet til Owen er at han er laget av porselen. Hadde han vært mindre utsatt for skader ville jeg klart ha beholdt ham. Men sånn som det er nå spiller han seg i form og blir deretter skadet. Og når han hever over 100' pund i uka, er ikke dette en luksus castle kan ta seg råd til med den situasjonen klubben er i nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1888 på: 06. Des. 2008, 15:35 »
Jeg er villig til å se Owen være småskadd innimellom, så lenge han unngår slike langtidsskader som han fikk mot Sverige.
Men forstå meg rett. Owen i seg selv har ikke rettferdiggjort summen han kom for. Men Owen vil alltid yte sitt beste, han har oppført seg gjennomført profesjonell hele veien. Det har ALLTID stormet rundt Owen under hans tid i Newcastle. Helt siden han ankom har det vært prat om når han skulle forlate, og om hvor lite han brydde seg om Newcastle. Jeg har ikke lagt merke til dette. Owen har vært en god kaptein for klubben, og han har vist god innsats, og scoret bra med mål når han har spilt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1889 på: 06. Des. 2008, 16:10 »
Sant nok. Men i evnt lønnsforhandlinger synes jeg det er rett og rimelig at han firer på lønnskravet sitt pga av sine mange skadeproblemer i klubben, pga av klubbens situasjon og finanskrisa generelt. Er smått galskap å gi ham en bedre kontrakt enn den han har nå