20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368539 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1770 på: 06. Okt. 2008, 20:28 »
Å påstå at Jermain Defoe ikke er en goalgetter er så skivebom at jeg nesten ikke får sagt det!! Etter min mening har Defoe vært Englands beste spiss i 2008 med Owen som en god nr.2, begge burde være selvskrevne i troppen. Defoe har etter overgangen fra Spurs puttet 13 mål på 19 seriekamper, hva mer kan man forvente? 64 mål på 167 seriekamper for spurs er også meget bra når vi vet at han startet veldig mange av de kampene fra benken. Her snakker du av uvitenhet Joakim..Defoe har faktisk veldig gode avslutninger, men det går selvfølgelig folk hus forbi når de ikke følger med på fotball.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #1771 på: 07. Okt. 2008, 13:23 »
Å påstå at Jermain Defoe ikke er en goalgetter er så skivebom at jeg nesten ikke får sagt det!! Etter min mening har Defoe vært Englands beste spiss i 2008 med Owen som en god nr.2, begge burde være selvskrevne i troppen. Defoe har etter overgangen fra Spurs puttet 13 mål på 19 seriekamper, hva mer kan man forvente? 64 mål på 167 seriekamper for spurs er også meget bra når vi vet at han startet veldig mange av de kampene fra benken. Her snakker du av uvitenhet Joakim..Defoe har faktisk veldig gode avslutninger, men det går selvfølgelig folk hus forbi når de ikke følger med på fotball.

Reagerte på det samme, mener også Defoe har vært sinsyk god etter overgangen fra Spurs. Jeg syntes dog at Owen skulle blitt tatt ut også med tanke på hvor god han har vært for oss, tross en dårlig start, men Defoe har vært enda bedre for Pompey.
Ba Ba Ba!!!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1772 på: 07. Okt. 2008, 14:09 »
Defoe har vært god ja, men Owen har levert på landslaget i en årrekke og har vell 0,5 mål pr kamp tror jeg. Owen er i god form for tiden selv om laget har slitt. Defoe fortjener absolutt en plass på landslaget, men at owen ikke er tatt ut er merkelig. Capello tenker selvfølgelig på at Crouch og Defoe har gode relasjoner. Nå er jo England også fått en ny wonderboy i Walcott som briljerte sist kamp.

Men jeg har også lest en plass at flere spekulerer i om Capello sparer owen med tanke på skadehistorikken.  Vi kan jo være ærlige og si at den skjøre kroppen til Owen ikke tåler mer kamper en nødevendig. Men hvis han klarer å holde seg skaderfi denne sesongen og unngå lange avbrekk klarer kroppen gjerne flere kamper etterhvert. ikke vet jeg. Men jeg tror flesteparten av engelskmenn hadde valgt owen hvis de var an avstemning rundt troppen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1773 på: 07. Okt. 2008, 18:17 »
Owen har 90 landskamper og 40 mål.
Et fantastisk snitt. Og han har vel scoret flere landslagsmål enn Gary Lineker. Han har scoret flere landslagsmål enn Shearer, og er helt der oppe med de aller aller ypperste målscorere i engelsk landslagshistorie. Kom ikke her å si at Owen ikke er en bedre spiss enn Defoe?

Defoe har vært god, for all del.
Og ja, han vet hvor målet står. Men han er ikke en goalgetter på samme måte som Owen.
Når du virkelig trenger et mål, og det er bare et par minutter igjen av kampen. Hvem setter du da helst pengene på at skal dukke opp og putte ballen i mål. Michael Owen eller Jermaine Defoe?

Det er det vi prater om. En spiller som er i stand til å score de viktigste målene og de fleste målene.
Owen er født til å score mål. Han har scoringer i blodet.

Defoe er en kjapp, teknisk spiss med gode avslutningsferdigheter og en nese for mål.
Michael Owen har ikke lenger den eksplosive hurtigheten, men han er fremdeles en måltyv av ypperste klasse.
Fem mål så langt for Newcastle sier det meste.
Hans totale statistikk for Newcastle sier det meste.
Han statistikk for Liverpool sier det meste.
Hans statistikk for Real Madrid sier ganske mye det også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1774 på: 07. Okt. 2008, 19:32 »
Må da vere ein fantastisk nyhet for klubben at han ikkje blei tatt ut, men her virker det nesten motsatt  ???
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1775 på: 07. Okt. 2008, 19:37 »
Ja. Owen vil spille for landslaget, og godeste Ray Clemence sier jo at han ikke er tatt ut fordi han spiller på et dårlig lag, et lag som ikke skaper nok sjanser for MO. Det er bekymringsverdig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1776 på: 07. Okt. 2008, 20:03 »
Hvis det er på grunn av det er det hvertfall en dårlig begrunnelse. Owen har vært veldig effektiv og at han har satt såpass mange mål uten å ha fått mange sjanser viser heller hvilken målscorer han er. Når Emile Heskey blir tatt med er det underlig at Owen ikke får bli med.
« Siste redigering: 07. Okt. 2008, 20:15 av fredd »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1777 på: 07. Okt. 2008, 20:12 »
Heskey har jo vert strålende denne sesongen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1778 på: 07. Okt. 2008, 20:21 »
Skal ærlig inrømme at jeg ikke har sett alle Wigans kamper denne sesongen, men i de kampene jeg har sett Heskey har han ikke storspilt akkurat. Et mål til nå vitner vel heller ikke om at han har vært så god, selv om heskey alltdi har hatt et problem med å score mye. Crough er også med i troppen og hvis jeg hadde vært manager hadde jeg hatt Owen foran han også.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1779 på: 07. Okt. 2008, 20:24 »
Nå er jo Heskey, Crouch og Owen veldig forskjellige spillertyper som man egentlig ikke kan sammenligne. Jeg tipper valget står mellom Defoe, Owen, Rooney og Walcott. Defoe har vært fantastisk de siste kampene, og hugget bedre enn Owen etter min mening.. Og jeg er glad for at Owen ikke er på landslaget.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1780 på: 07. Okt. 2008, 20:40 »
Jeg skjønner også at Capello vil ha med forksjellige spillertyper, men jeg tror at England hadde vært bedre tjent med å ta med Owen istedenfor Heskey eller Crough siden han rett og slett er bedre til å score mål.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1781 på: 07. Okt. 2008, 20:44 »
Synd for England, bra for oss enkelt og greit.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1782 på: 07. Okt. 2008, 20:49 »
Grunnen er litt rar ja, for der er ikke en bedre målscorer fra England enn Owen. Kan være Capello vil hevde seg, slik McLaren gjorde da han holdt Becks ute.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #1783 på: 08. Okt. 2008, 12:01 »
Noe som er latterlig. Owen viser hvor god han er når han putter for et lag som Newcastle for øyeblikket. Der snakker du goalgetter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1784 på: 16. Okt. 2008, 12:09 »