20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 369174 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1575 på: 19. Aug. 2008, 10:32 »
Ja, enig i det.

Om ikke Owen går med på en del lavere enn det synes jeg vi like godt bør "cashe" inn på han, eller la han spille det siste året for så å la han gå gratis.
Når han har vært i klubben i 3 sesonger å spilt såpass lite som det han har gjort grunnet sykdom og skader er ikke han en uunværlig spiller for klubben. Han har heller ikke vist seg å være blant PL beste spillere de siste sesongene så den lønna der kan ikke forsvares i det hele tatt, det blir galskap spør du meg.

Jeg synes en lønn på rundt £80 000 til maks £100 000 er greit, men IKKE over sistenevnte sum.

For £140 000 kan jo klubben lønne 2-3 VELDIG GODE spillere som kan være MYE bedre for klubben enn det Owen til nå har vært (Tiago og Saviola frister da mer for omtrent den samme lønna tilsammen).

Uansett håper jeg at Owen snart tar til vettet å signerer ny kontrakt uten å være grådig, det synes jeg han skylder klubben og fansen såpass mye etter 3 lange år med frustrasjon. Om han krever for mye synes jeg klubben bør selge.

Hva synes dere andre da?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1576 på: 19. Aug. 2008, 10:37 »
Som kø1 flere ganger har nevnt synes jeg det av prinsipp ikke skal tilbys lavere lønn enn det han allerede har. Men 140 000 er for mye for en spiller som har vært så mye skadet. Han bør godta en mindre lønnsøkning, inflasjonsjustert eller noe fra det han har i dag. Han har ikke vist så mye at han skal tjene mye mer enn det han har i dag.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1577 på: 19. Aug. 2008, 10:45 »
Jeg blir veldig overrasket om dette stemmer. Kan ikke se for meg at vi nå plutselig skal tilby Owen 140 000 i uka. Tror ikke han krever så mye heller...

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #1578 på: 19. Aug. 2008, 11:55 »
Viker jo som Ashley plutselig tar helomvending i det han sa tidligere i sesongen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1579 på: 19. Aug. 2008, 15:38 »
Jeg tror ikke all verdens på disse ryktene. Men man vet jo aldri. Kan hende at Ashley plutselig har innsett at han må punge ut for å holde Tottenham på avstand. Høres litt mye ut med £140K, men det kan godt hende at sannheten ikke er så veldig langt unna.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1580 på: 19. Aug. 2008, 16:15 »
Spørsmålet er om media er helt på jordet eller om Ashley har innsett at penger må til. Gjennom hele sommeren har vi jo fått nærmest rykte på oss som verdens gjerrigste klubb. Siden Keegan ikke har vist noe frustrasjon i forbindelse med dette håper jeg Ashley blar opp.

£ 140,000 høres rett og slett for mye ut så håper ikke han blir tilbudt det, men kommer Saviola må vi ut med £125,000 pr uke melder mange medier.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1581 på: 19. Aug. 2008, 16:17 »
Men det er da såvidt jeg vet snakk om at vi skal låne Saviola. Kan ikke skjønne at vi er så dumme at vi overtar lønna hans i så tilfelle.
Ikke når vi ønsker å redusere lønnskostnadene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1582 på: 19. Aug. 2008, 17:25 »
Regner da absolutt med at vi betaler lønna til Saviola under et eventuelt låneopphold? Hvorfor skulle ellers Real Madrid gi han fra seg? Bedre for de å ha ham som backup da og ha mulighet til å bruke han hvis du uansett må betale lønna...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1583 på: 19. Aug. 2008, 17:32 »
Selvfølgelig må vi betale lønna hans ved et evt. lån...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1584 på: 19. Aug. 2008, 18:56 »
Håper og tror at Owens nye lønn er BS
Tviler veldig sterkt på at vi tilbyr ham så mye.
Hva angår saviola så er heller ikke han verdt sånne beløp.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1585 på: 19. Aug. 2008, 19:06 »
Dette virker som galskap spør du meg. Det sender ut feil signaler til de andre spillerne i klubben. hadde han hatt en klausul så sa at hvis han skårte over 20 mål en sesong så kunne han stige til den lønna, så ok. Men det er nødt til å være noe i den kontrakten som gjør at lønnen blir redusert når han blir skadet.

Owen sa jo for en mnd siden at kontraktsituasjonen skulle bli fikset før sesongen?
Det er Owen som virker gjerrig her. Det er ingen andre klubber i PL som ville gitt ham dem lønnen med unntak av Tottenham kanskje.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1586 på: 19. Aug. 2008, 19:20 »
Owen skulle hatt lønn i forhold til hvordan han presterer på banen. .  La oss si han kunne hatt en fast lønn på £70,000 i uka pluss evt. £5,000 i kampbonus og £15,000 i mål bonus. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1587 på: 19. Aug. 2008, 19:26 »
£15 000 i målbonus? Det er jo ca 150 000 kr, mener du da for vært mål? Det synes jeg var noe så inni h...... mye i bonus!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1588 på: 19. Aug. 2008, 21:16 »
£15 000 i målbonus? Det er jo ca 150 000 kr, mener du da for vært mål? Det synes jeg var noe så inni h...... mye i bonus!

Men 700 000 i veka for og vere under kontrakt går greit ?
Men synes ikkje noke det er så lurt med med målbonus da er win bonus mykje bedre.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1589 på: 19. Aug. 2008, 21:30 »
Dette ryktet kommer fra The Sun, og en hel gjeng her inne går fem på...Har dere ikke lært en dritt av hva London-pressen har skrevet om klubben tidligere? Makan til lettlurte folk , haha
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."