20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368442 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1560 på: 05. Aug. 2008, 13:45 »
Det er faktisk bare tull, Human.
Ameobi har flere ganger bevist at han har fullt ut godkjente avslutteregenskaper. Det er ikke ofte, men han har bevist at han virker å være blant våre bedre straffeeksekutører. Merkelig nok. Bedre enn Owen, som er fast straffeksekutør.
Ameobi er rimelig god i lufta også. Bedre enn Smith. Det så vi mot Hertha, hvor Shola vant et par hodedueller, mot Smith, som bare var i veien.

For all del, Shola Ameobi er ikke lenger god nok. Og han må selvfølgelig bort. Men det blir feil å si at han er verdenshistoriens dårligste avslutter noensinne på profesjonelt nivå. Jeg synes ikke Smith har vist seg særlig mer treffsikker opp gjennom årene.

eg tenker bare scoringer som eg har sett han score og sjangser eg har sett han bomme på som ligger i minnet, kan ikkje påstå at eg har sett ei klokkerein avsluttning fra ameobi noken gang og eg gir meg ikkje på den før noken kan vise meg det. at owen ikkje er stødig på straffer er vel en kjent sak, han bomma på utallig mangen straffer for lpool og dei han har tatt for newcastle har ikkje vert akuratt stødige, men det er ikkje fordi han ikkje treffer ballen reint, men sikkert fordi at han sliter med press akuratt på straffer. Det er vel heller en sjeldenhet at owen faktisk bommer på ballen og ikkje treffer reint noke som en ikkje akuratt kan sei om ameobi
« Siste redigering: 05. Aug. 2008, 13:47 av Human »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1561 på: 05. Aug. 2008, 14:54 »
Owen var den engelske spissen med beste treffprosent på sjansene sine forrige sesong, sånn helt btw. Han var også den mest pasningssikre ;)
Ameobis mål mot Chelski med Desailly i ryggen var vel nokså klokkerent?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1562 på: 05. Aug. 2008, 15:11 »
Det målet kom nok sikkert for tidlig for Human.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1563 på: 05. Aug. 2008, 17:39 »
stemmer det, ble alikvel glømt bort pga shearer sitt mål den kampen, men uansett så er det 1 mål mot sikkert 20 andre der han har truffet skikkelig reint. skjønner ikkje heilt at folk klarer å vere uenig med det og faktisk påstår at ameobi er en effektiv avslutter, for meg er han motsetninga på det

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1564 på: 05. Aug. 2008, 22:45 »
Jeg synes å huske flere mål der Ameobi har truffet reint, jeg da. Kanskje først og fremst i sesongene 02/03 og 03/04 hvor han faktisk var brukbart god. Den gangen teknikken satt sånn halvveis og avslutningene var ganske greie. Men det kan hende jeg bør se om igjen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1565 på: 05. Aug. 2008, 22:50 »
Ameobi hadde faktisk noen gode sesonger hos oss, hvor han scoret en god del mål. Dessuten beviste han at han kunne score mot de beste laga og at han kunne prestere i viktige kamper. Dessverre har Shola ikke bare stagnert, men tapt seg voldsomt i forhold til den Shola vi så mellom 2002-2006, da han faktisk var en grei PL spiss.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1566 på: 06. Aug. 2008, 00:33 »
stemmer det, ble alikvel glømt bort pga shearer sitt mål den kampen, men uansett så er det 1 mål mot sikkert 20 andre der han har truffet skikkelig reint. skjønner ikkje heilt at folk klarer å vere uenig med det og faktisk påstår at ameobi er en effektiv avslutter, for meg er han motsetninga på det

Misforstå meg rett, jeg er helt enig med deg. Vil du ha en spiss som kan bomme på sjanser er Ameobi en fin en.
Men ja, mannen var en gang i tiden en habil spiss i PL-sammenheng med et flott potensiale. Det har dessverre ikke gått slik det burde med ham....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1567 på: 07. Aug. 2008, 13:58 »
selg smith så har vi 600000kr mindre i uka å tenkte på... + 30 milliona

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1568 på: 07. Aug. 2008, 17:08 »
Human..Har du sagt et positivt ord om Ameobi? For, det er faktisk mulig! Han har rotet bor mange sjanser, ja..Så kan si meg enig at han ikke er en veldig effektiv spiss, men motsetningen av en effektiv en er han ikke! Bare tenkt deg om..HVor mange ganger har ikke du jublet når han har scoret, om det er et reint treff eller ikke, med hode eller rumpa? Jeg vil si en spiss som har andre kunnskaper en å bare treffe ballen rent er viktig også, og i tillegg har flaks! For det har Shola hatt mye av når han scorer...

Av linken underher kan du se han scorer mange mål som ikke er reine treff, altså som du har helt rett i, men han scorer også mange flotte mål med reine skudd og hodestøt.

http://www.youtube.com/watch?v=iXPRAsF8NRk&feature=related

Nå om dagen er jeg ingen stor fan av Ameobi sånn som dere andre her, men å si at han ikke har gjort noe bra i de årene her som flere påpeker blir litt for dumt.. Jeg håper også at Ameobi blir solgt, for han er ikke god nok i forhold til de spissene  vi har nå.. Jeg ser heller at Andy Carroll spiller i stedet for også, han har jeg faktisk stor tro på og at vi bør bruke han oftere.
Har møtt Ameobi to ganger, og selv om han ikke er verdens beste spiss, så virker det som han har er positiv innvirkning på spillergruppa! De gangene han ikke treffer reint på trening, som Human påpeker, så er det mange glis å se på lagkameratene :p heheh ;)
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1569 på: 07. Aug. 2008, 19:01 »
Alt snakke om Ameobi hører vel ikke hjemme i Owen`s tråd, men det er nu så!

8 år i newcastle, 168 kamper, selvfølgelig er det mulig å sette sammen en youtube video av målene, det betyr jo ikke at Ameobi fortjener å bli betegnet med spesielt positive ord!    Har vært stort sett udugelig i Newcastle, og det er fantastisk at han fortsatt er her, det er nu min mening!   Han var ett talent, og han har en sjelden gang vist små glimt av at det bor litt fotball i han, men at han har vært så lenge i en "stor" klubb som Newcastle synes jeg er en smule merkelig!
Gud som den mannen har irritert meg opp igjennom årene >:(
sunt pueri pueri puerilia tractant

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1570 på: 07. Aug. 2008, 20:39 »
vi diskuterte sammenligningen mellom han og owen.. men her er en bedre oppsumert video av ka ameobi kan og ikkje kan, greit nok han har scora noken mål her og der, men gud bedre meg så irritert vertfall eg har vert når har bommer på et motak når ballen nærmest ligger i ro eller at han faktisk kløner det til ved å lage frispark mot seg når han har en stor sjangse.. auge for offside har han vel aldri hatt heller og det beviser det målet mot everton som utrolig nok blei ståande som mål. uansett kos dokke: http://www.youtube.com/watch?v=UJG3boMpY_M&feature=related

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1571 på: 07. Aug. 2008, 20:39 »
Videoen var et eksempel på at han scoret mer enn ett reint mål i sin Newcastlekarriere. Blir usaklig når folk her begynner å si det..Eller kanskje det sier mer om hvor lite kamper som har blitt sett.

MEN for all del, selv han..og smith! Ameobi har gitt meg mine gledesstunder, Smith har ikke gitt meg noen..Men på tide at begge tar veien ut og finner seg en ny klubb.

Zigic inn.. Owen og/eller Martins sammen med han hadde blitt mål!
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1572 på: 07. Aug. 2008, 20:46 »
vi diskuterte sammenligningen mellom han og owen.. men her er en bedre oppsumert video av ka ameobi kan og ikkje kan, greit nok han har scora noken mål her og der, men gud bedre meg så irritert vertfall eg har vert når har bommer på et motak når ballen nærmest ligger i ro eller at han faktisk kløner det til ved å lage frispark mot seg når han har en stor sjangse.. auge for offside har han vel aldri hatt heller og det beviser det målet mot everton som utrolig nok blei ståande som mål. uansett kos dokke: http://www.youtube.com/watch?v=UJG3boMpY_M&feature=related

HAHA, visste den måtte komme!  ;)
Bra! :)
Har ikke noe imot deg, og er forsåvidt enig i det du skriver.. og at videoen din er et eksempel på det, men han er ikke så dårlig som du skal ha det til!
Uansett artig at du velger å sammenligne en Owen-overgang på 17 mil pund eller hva det var, med Ameobi som har kommet opp gjennom akademiet og kanskje er verdt et par-tre mil puund.. Om du tror jeg synes Owen er dårligere enn Ameobi tar du veldig feil!
Arne Scheie:

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1573 på: 08. Aug. 2008, 13:06 »

HAHA, visste den måtte komme!  ;)
Bra! :)
Har ikke noe imot deg, og er forsåvidt enig i det du skriver.. og at videoen din er et eksempel på det, men han er ikke så dårlig som du skal ha det til!
Uansett artig at du velger å sammenligne en Owen-overgang på 17 mil pund eller hva det var, med Ameobi som har kommet opp gjennom akademiet og kanskje er verdt et par-tre mil puund.. Om du tror jeg synes Owen er dårligere enn Ameobi tar du veldig feil!

har vel aldri sammenligna overgangen, men det faktum at dei 2 er bevis på ka som er en begava spiss og ka som ikkje e det... :P

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1574 på: 19. Aug. 2008, 08:41 »
Flere medier melder i dag at Newcastle har tilbudt Michael Owen £140.000 i uka!?! Det for da være grenser??

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=824709

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=107432

Håper ikke vi gir han så mye, syns det blir helt galt overfor resten av laget og eventuellt nye spillere...Og ikke minst lommeboka..