20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368083 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1545 på: 04. Aug. 2008, 12:38 »
Håpe han kjem tilbake så fort som overhode mogleg. Tanken med å ha Ameobi - Smith framme mot Man Utd får meg til å grøsse.

Hvis Ameobi - Smith blir de eneste alternativene mot Man Utd, så kan vi likså godt spille med 2 ekstra i forsvar og bare droppe angrepet!   For mål får vi ikke med dem på topp uansett!
sunt pueri pueri puerilia tractant

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1546 på: 04. Aug. 2008, 12:45 »
Håpe han kjem tilbake så fort som overhode mogleg. Tanken med å ha Ameobi - Smith framme mot Man Utd får meg til å grøsse.

Hvis Ameobi - Smith blir de eneste alternativene mot Man Utd, så kan vi likså godt spille med 2 ekstra i forsvar og bare droppe angrepet!   For mål får vi ikke med dem på topp uansett!

Faktisk. Evt ein spiss frå ungdomslaget og ein offansiv midtbane bak han.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1547 på: 04. Aug. 2008, 12:55 »
Eg fåretrekker Ameobi forran Smith. Ameobi er sterk, og på en god dag kan han vere kanongod faktisk  :D Det har han bevist, i motsetning til Smith. I NUFC-trøya vel og merke.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1548 på: 04. Aug. 2008, 13:13 »
Ameobi er faktisk ikkje så duellsterk som folk skal ha det til. Lager berre unødvendige frispark sånn som Alan Smith.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1549 på: 04. Aug. 2008, 13:20 »
Ameobi er uanstt mye sterkere enn Smith, og i tilleg mye tyngre. Han har også en tendens til å ofte få troklet med seg ballen. Han er også en mye bedre avslutter. Men da skal han ha en kanondag, ellers er han like ræva som Smith !

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1550 på: 04. Aug. 2008, 13:21 »
Skal vi slå Scums må alle ha ein kanondag, og det er sjelden vi har mot topplaga... ::)

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1551 på: 04. Aug. 2008, 14:52 »
Han er også en mye bedre avslutter.

Det finst ikkje en spiss i verken pl eller championship som er en dårligere avslutter en ameobi, ein skal vere heldig om en faktsik skal få sjå at han klarer å treffe ballen reint en gang.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1552 på: 04. Aug. 2008, 15:18 »
Ameobi er førstemann jeg vil se ut av denne klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1553 på: 04. Aug. 2008, 15:22 »
Det er faktisk bare tull, Human.
Ameobi har flere ganger bevist at han har fullt ut godkjente avslutteregenskaper. Det er ikke ofte, men han har bevist at han virker å være blant våre bedre straffeeksekutører. Merkelig nok. Bedre enn Owen, som er fast straffeksekutør.
Ameobi er rimelig god i lufta også. Bedre enn Smith. Det så vi mot Hertha, hvor Shola vant et par hodedueller, mot Smith, som bare var i veien.

For all del, Shola Ameobi er ikke lenger god nok. Og han må selvfølgelig bort. Men det blir feil å si at han er verdenshistoriens dårligste avslutter noensinne på profesjonelt nivå. Jeg synes ikke Smith har vist seg særlig mer treffsikker opp gjennom årene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1554 på: 04. Aug. 2008, 15:28 »
Jeg kan være enig i at Ameobi i Newcastle kontra Smith i Newcastle i hovedsak har vært mye flinkere til å komme seg til målsjanser, men jeg anser Ameobi som verdensmester til å skusle vekk sjanser når han får de.
Syns også Ameobi er forferdelig dårlig i lufta og i dueller generelt, spesielt til den størrelsen han har. Han er jævla flink til å bruke disse armene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1555 på: 04. Aug. 2008, 15:30 »
Ingen er vel uenig i at Ameobi har en uryddig spillestil. Men han har da flere ganger bevist at han kan, hvis han vil. 3-2 mot Sunderland under Souness huskes vel først og fremst for suseren til Emre, men det var to meget gode hodestøt fra Ameobi i første omgang, som ga Emre muligheten til å bli matchvinner.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1556 på: 04. Aug. 2008, 15:33 »
Absolutt har han det, men det er lengre og lengre mellom hver gang, og han ser mer ut som et tapt talent. Jeg som Smith-fan innser vel også at Smith nok heller ikke har noen stor fremtid i Newcastle. Han er ikke god nok til en fast plass som spiss, og skal han komme noe i nærheten av det gamle seg tror jeg han må spille regelmessig på spissplass.
Men jeg ser aller først Shola Ameobi ut dørene på SJP.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1557 på: 04. Aug. 2008, 15:44 »
Jeg har vel heller aldri sagt at han viser det ofte, og at han skal bli.

Verken Shola eller Smith bør bli, men ja, Shola bør ut først.

Jeg prøver bare å påpeke at Shola i det minste har noen kvaliteter, selv om han ikke lenger bruker dem. Noe som også betyr at han ikke lenger har noen fremtid i denne klubben, og dermed bør finne seg en ny arbeidsgiver.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1558 på: 04. Aug. 2008, 16:01 »
Da er vi vel også forholdsvis enige da!

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #1559 på: 04. Aug. 2008, 16:26 »
Ameobi er som Ijeh, latterlig elendig men klarer å score mål på de merkligeste vis.