20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368902 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1410 på: 14. Mai 2008, 21:12 »
Owen hadde vel uansett bare blitt reserve i manu.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

RHCP14

• Gjest
« Svar #1411 på: 14. Mai 2008, 21:27 »
Nytt spørsmål til kø1: Kan det ikkje ha noe med at Owen blei brukt feil før jul?? Henry blir brukt feil i Barca, men er vel enda som verdensklasse å rekne.

Kvifor trur du Anelka har gjort det dårligere i Chelsea enn i Bolton? Kanskje fordi han blir brukt feil i Chelsea?

Owen er i verdensklasse...men kanskje ikkje i ypperste verdensklasse. Men det heile blir jo synsing om kva som verdensklasse eller ikkje...

Men eg syns Owen er verdensklasse fordi:

* Han er smart! På nivå med Rooney her.
* Kjem til sjanser uansett motstander. Konstant uromoment. På lik linje med Rooney.
* Han er god på hode sin lave høgde til tross. Bedre enn Rooney
* Han er rask. Han må jo være det. Du går ikkje frå være raskeste fotballspilleren i verden til treig, bare pga eit beinbrudd og kneskade. Vanskelig å sei i forhold til Rooney. Aldri sett dei i spurt men bikker sikkert i favør Rooney her.

Rooney er bedre på langskudd og aggrisivitet pr.dags dato. Teknikkmessig er dei på nivå, vil eg påstå. Alt anna kan Owen matche Rooney spør du meg.

Rooney spiller på eit bedre lag!!! Litt av årsaken til at vi ser Rooney bedre enn Owen.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1412 på: 14. Mai 2008, 21:40 »
Owen hadde vel uansett bare blitt reserve i manu.

Eg hadde ihvertfall valgt Owen foran Tevez any day! Selfølgelig er dei forskjellige spelartypar, men eg ville ihvertfall tatt ut Owen lett!

BallaJazz

• Gjest
« Svar #1413 på: 14. Mai 2008, 21:44 »
Å si at Anelka er bedre enn Owen skjønner jeg ikke for ser ingen grunn til at han faktisk ER det.!.Kan ikke se noen grunn til at Anelka er bedre enn Owen .Owen er uten tvil den beste målmaskinen vi kan ha nå i Newcastle.Hvem andre kan vi da få som faktisk er bedre enn Owen i realiten til oss? Owen er den beste vi kan ha eller ha sjangsen på å beholde!.Jeg håper virkelig virkelig at vi får signert en ny kontrakt med Owen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1414 på: 14. Mai 2008, 21:46 »
* Kjem til sjanser uansett motstander. Konstant uromoment. På lik linje med Rooney.
* Han er rask. Han må jo være det. Du går ikkje frå være raskeste fotballspilleren i verden til treig, bare pga eit beinbrudd og kneskade. Vanskelig å sei i forhold til Rooney. Aldri sett dei i spurt men bikker sikkert i favør Rooney her.

Rooney er bedre på langskudd og aggrisivitet pr.dags dato. Teknikkmessig er dei på nivå, vil eg påstå. Alt anna kan Owen matche Rooney spør du meg.

Du utelater Rooneys kanskje største styrke, oksefysikken, fordi?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1415 på: 14. Mai 2008, 22:14 »

Mest antagelig fordi det ikke støtter hans argument :P

Alle er vel i bunn og grunn ening i at Owen er klasse når han spiller som han har gjort de to siste månedene men at han har mye å bevise etter å ha vært mye skadet, noe jeg håper og tror han klarer.

RHCP14

• Gjest
« Svar #1416 på: 14. Mai 2008, 22:58 »

Mest antagelig fordi det ikke støtter hans argument :P

Alle er vel i bunn og grunn ening i at Owen er klasse når han spiller som han har gjort de to siste månedene men at han har mye å bevise etter å ha vært mye skadet, noe jeg håper og tror han klarer.

Fordi eg tenkte aggrisivitet som ein del av hans oksefysikk. Du kan jo altids plusse på at Rooney er sterkere i kroppen enn Owen. Owen er bedre på hode, så det går vel opp i opp.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1417 på: 14. Mai 2008, 23:45 »
Det går vel ikke heelt opp i opp all den tid da Rooney faktisk har mye større bruk for fysikken sin i løpet av en kamp enn det Owen har for sitt gode hodespill. Owen har kanskje 1-2 headinger på mål i en kamp, Rooney bruker styrken sin i hver eneste duell. Men nå skjønner jeg ikke hvorfor dere diskuterer dette engang, de har jo helt forskjellige spillestiler. Man kan ikke sammenligne Nicky Butt med Andrea Pirlo heller, selv om begge er defensiv/sentral midtbane
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

RHCP14

• Gjest
« Svar #1418 på: 15. Mai 2008, 00:02 »
Det er sant at Rooney og Owen er ulike spillere. Men forskjellen i kvalitet er nok mindre enn det andre dømet ditt der. Diskusjonen er korvidt Owen er verdensklasse eller ikkje...og det meiner eg han er! Måtte berre sette det i perspektiv til ein som alle er einig om èr ei verdensstjerne.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1419 på: 15. Mai 2008, 00:07 »
Tør nesten vedde venstrearmen min på at hadde Robinho vert Nufc spiller og Owen aldri vert i klubben så hadde det som meiner Owen er best hatt motsatt oppfatning da.
Men det blir vel litt vanskelig og bevise.

robinho hadde ikkje vert på langt nær så god i england... han har ingen fysikk utenom at han har et bra rykk og er kjapp.. tipper han hadde vert akuratt like middelmådig som julia babtista var i arsenal og han har vert vel så god som robinho i real i år...

Du sjønnte vel ka poenget var...
jo eg gjorde det sjøl om det var et latterlig dårlig ett fordi robinho hadde aldri betydd så masse som owen har gjort for newcastle i avslutninga på sesongen.. du skulle vel brukt en anna spiller en robinho, så hadde eg kanskje vert med på poenget ditt :P
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1420 på: 15. Mai 2008, 00:10 »
Håpløs diskusjon igrunn...

men for å stille Kø1 eit spørsmål: Trur du Owen kjem tilbake til det du meiner er verdensklasse igjen?? Eg tipper du er ein av dei som avskriver fotballspillere fortere enn du klarer å sei nicket ditt. Tipper du sa at Zidane var ferdig som fotballspiller før han moste alle i finalen i VM. Men dette er jo berre ein påstand på lik linje med at du trur alle som ikkje er einig med deg er dumme.

Poenget mitt er at vi må signere Owen! Grunnen til det er at ein mister berre ikkje eit slikt talent. Det ligger latent i kroppen hans og berre venter på å blomstre igjen. For guds skyld ikkje la det skje i ein annen engelsk klubb.

La meg si det sånn...presterer Owen slik han har gjort nå de to siste månedene over en hel sesong, så kan vi begynne å snakke om verdensklasse! Mitt poeng er at hvis man skal få stempelet verdensklassespiller så må du bevise det over tid(snakker om mer enn en sesong, selvsagt med visse unntak).Owen får ikke noe verdensklasse stempel av meg etter en såpass ujevn sesong som han har hatt, og selv om han har vært veldig god de to siste månedene, så eliminerer jeg ikke de elendige prestasjonene hans før jul.

har ikkje owen prestert over tid før han kom til newcastle??
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1421 på: 15. Mai 2008, 00:18 »
Det som er med owen er at han utvikler seg heile tida akuratt som shearer gjorde. Han merker sjølv at han begynner å miste en del fart, men har utvikla seg utrolig masse i boksen og blitt veldig masse bedre til å lukte sjangser. Det var vel akuratt det samme som shearer gjorde, som i sine tidligere dager kunne sammenlignes med rooney i spillerstil i blackburn og tidlig newcastle.. men etter kvert som han fikk sine skader mista han både rykk og fart og spillte meir på forståelse, fysikk og målteft. I tillegg til at shearer kunne score fra alle posisjoner rett utafor 16 med ball i beina.
- carry on!

BallaJazz

• Gjest
« Svar #1422 på: 15. Mai 2008, 06:03 »
Owen kompanserer for tapt fart kan man si for å ta det kort..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1423 på: 15. Mai 2008, 07:20 »
Nytt spørsmål til kø1: Kan det ikkje ha noe med at Owen blei brukt feil før jul?? Henry blir brukt feil i Barca, men er vel enda som verdensklasse å rekne.

Kvifor trur du Anelka har gjort det dårligere i Chelsea enn i Bolton? Kanskje fordi han blir brukt feil i Chelsea?

Owen er i verdensklasse...men kanskje ikkje i ypperste verdensklasse. Men det heile blir jo synsing om kva som verdensklasse eller ikkje...

Men eg syns Owen er verdensklasse fordi:

Rooney spiller på eit bedre lag!!! Litt av årsaken til at vi ser Rooney bedre enn Owen.

Svarer igjen jeg ;)

Owen ble brukt som spiss i 4-4-2 under Allardyce, slik han alltid har blitt brukt...men når vi vet at Sam Allardyce var manager, så vil jeg nok tro at det ikke gjorde saken noe enklere for Owen, fordi vi slo så mye langt kan jo være noe av grunnen...MEN det forsvarer ikke Owen sin dårlige innsats, manglende løp osv. Jeg var veldig skuffet når jeg så Owen før jul, han virket nesten uinterressert i enkelte kamper og han var langtifra så giftig som han har vært etter jul. Owen før og etter jul er som natt og dag.

Grunnen til at Anelka ikke har slått til i Chelsea er ganske enkel; han har rett og slett ikke fått nok tillitt og kontinuerlig spilletid, det er heller ikke lett å komme til en ny klubb midt i en sesong heller. Men tro meg, Anelka kommer!

Owen har vært verdensklasse før, men han må bevise mer for at han skal få det stempelet igjen. Etter to år med skadeavbrekk er han naturlig nok satt tilbake, og jeg vil se Owen prestere over tid før jeg slenger ut verdensklasse påstanden slik mange av dere gjør. Så kommer definisjons spm....hvor mange spisser kan regnes som verdensklasse? Jeg personlig setter grensen sånn mellom 10-15(det kan jo ikke være for mange, heller ikke for få), og slik jeg ser det så er ikke Owen en verdensklassespiss per dags dato. fordi jeg mener det finnes for mange andre spisser som er bedre enn Owen..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1424 på: 15. Mai 2008, 20:56 »
Jeg synes Owen var variabel i høstsesongen. Han var ikke konsekvent elendig. Han startet sesongen bra, terroriserte Wigan i samtlige 90 minutter når vi vant 1-0 etter en sen scoring av nettopp Owen.

I katastrofekampen mot Portsmouth virket han på hugget i førsteomgang, og var en vitkig bidragsyter til trøstemålet vårt, selv om det var aldri så mye selvmål.
Det kan nok ha sammenheng med at vi bare to uker tidligere hadde spilt flott fotball og banket Spurs 3-1 på hjemmebane. Han begynte kanskje å miste litt interesse i andreomgang av Pompey-kampen, da vi spilte mye langt, mye på tvers og totalt uten fremdrift. Vi spilte overhodet ikke på Owens styrker, og i tråd med hvordan Nils Arne Eggen beskriver flytsonemodellen ble han gradvis mer og mer uinteressert.

Likevel synes jeg han kom seg etter nyttår, gikk dypere i banen, prøvde å involvere seg i oppbyggingen av angrepet, prøvde å ta tak i kampene. Uten at han hadde medspillerne med seg. Mange kritiserte Owen for dette, og mente han skulle jage bakrom og lukte sjanser. Men når sjansene aldri kom, og bakromspasningene ikke eksisterte, hva skulle han gjøre da? Stå med hoftefeste på midtstreken og se totalt uinteressert ut?

Etter at Keegan la om til 4-3-3 har han fortsatt å involvere seg dypere i banen, men er nå mye mer på hugget rettvendt mot motstanderens mål, og er jævlig god på å plassere seg riktig i feltet. Han ser om oppasseren sover, og vet å benytte seg av sjansen. Han ligger på grensen til offside hver eneste gang vi har dødball, men greier likevel å finne riktig posisjon, uten å være omkranset av forsvarsspillere som er to meter høyere enn ham, og 100 kilo tyngre.

Owen er i ypperste verdensklasse når det gjelder plassering i felt, når det gjelder å lukte sjanser, og å sette sjanser i mål. Selv om det er spillere som har bedre uttellingsprosent enn Owen, er han nok fremdeles en veldig høy uttellingsprosent.

Det er vanskelig å sammenligne ham med Rooney, som er en arbeidsspiss. Han løper og sliter og vinner dueller, og er ikke den som først og fremst scorer så mange mål. Men han scorer likevel mange mål til å være en arbeidsspiss med lav uttellingsprosent på sjanser. Noe som burde fortelle oss hvor mange sjanser han får i ManU. Owen er mye bedre til å komme seg til sjanser, er en mye bedre avslutter, men scorer omtrent like mye, eller mindre enn Rooney. Klubben har selvfølgelig ingenting med det å gjøre. Owen er en dårligere spiller enn Rooney. Punktum.

Gi de to like mange sjanser, mot samme keeper foran samme mål, med samme tilrettelegger. Hvem scorer flest? Ikke Wayne Rooney, i hvert fall.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon