20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368486 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1380 på: 14. Mai 2008, 16:42 »
Tør nesten vedde venstrearmen min på at hadde Robinho vert Nufc spiller og Owen aldri vert i klubben så hadde det som meiner Owen er best hatt motsatt oppfatning da.
Men det blir vel litt vanskelig og bevise.

Og viss Alan Shearer hadde vore Scumspelar osv! Djiiis

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1381 på: 14. Mai 2008, 16:44 »
Å si at Robinho ikke når Owen til knærne er så usaklig og latterlig at jeg har ikke ord.

Selvfølgelig er jeg saklig, men det er grenser for hvor mye jeg gidder å stramme meg opp å skrive seriøse innlegg, når jeg får dumme, uvitene og kverulerende svar fra folk som tydelig ikke vet hva de prater om!
« Siste redigering: 14. Mai 2008, 16:48 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1382 på: 14. Mai 2008, 16:47 »
Sitat
Å si at Owen ikke når Robinho til knærne er så usaklig og latterlig at jeg har ikke ord.

Då er vi einige då ;)

Eg sa vel at Robinho ikkje når "pakken" Owen til knærna, og so skreiv masse om kva eg meinte med det. Osv.

Jaja.

Lesa til eksamen no!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1383 på: 14. Mai 2008, 16:48 »
Å si at Owen ikke når Robinho til knærne er så usaklig og latterlig at jeg har ikke ord.

Selvfølgelig er jeg saklig, men det er grenser for hvor mye jeg gidder å stramme meg opp å skrive seriøse innlegg, når jeg får dumme, uvitene og kverulerende svar fra folk som tydelig ikke vet hva de prater om!

Godt mulig du har rett, selv om jeg er litt i tvil. Men slike usakligheter ødelegger hele argumentasjonen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1384 på: 14. Mai 2008, 16:55 »
Anelka bedre enn Owen per dags dato?
Hva baserer du det på? At han knapt nok spiller og knapt nok scorer mål for Chelsea?
Ja, da er han jo selvfølgelig mye bedre enn Michael Owen som faktisk har hatt en GOD sesong for Newcastle, med et respektabelt antall scoringer.

Jeg følger ikke med på spansk og italiensk fotball, annet enn at jeg vet at Inter er til for å hates, og at Real Madrid har vunnet La Liga. Men det har minimal betydning. Vi VET hva Owen står for, vi har sett det denne siste halve sesongen. En spiller som leser spillet fantastisk godt, han er ikke den mest tekniske eller raskeste eller mest fysisk robuste spissen i verden, men han er en av de aller aller smarteste, som er i stand til å score et veldig høyt antall mål, om ting ligger til rette for det. JA, han er avhengig av et godt kollektiv, men det gjør ikke at han er en dårligere spiller enn folk som er i stand til å gjøre alt på egenhånd.
Owen er nesten alltid der ballen detter ned. Han er på rett plass til rett tid hver jævla gang. Han scorer ikke alltid. Han bommer på langt, langt flere muligheter enn han scorer på. Men det samme gjør Robinho, det samme gjør Totti, det samme gjør Zatan, det samme gjør Nisseboy.

Torres har imponert meg i Liverpool, Drogba hater jeg som pesten, men han er en jævlig god spiss. De aller fleste av de du nevner her er meget, meget gode spisser, men ingen av dem er så vanvittig mye bedre enn Michael Owen. Hadde Owen spilt for et mye bedre lag enn Newcastle hadde han jo scoret langt flere mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1385 på: 14. Mai 2008, 16:57 »
For argumentets skyld kan vel nevnes at Owen også var Real Madrids beste spiss den tiden han var der. Bedre enn Ronaldo og Raul.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1386 på: 14. Mai 2008, 17:01 »
Noen ganger lurer jeg på om du går inn for å misforstå, Joakim. Kø1 sier jo, som riktig er, at Anelka har vært svak i Chelsea. Men han har jo bare spilt i Chelsea siden Januar! Han REGJERTE jo i Bolton, noe han har gjort en god stund nå. Vi kan selvsagt se på hvordan Anelka var i november/desember, for å se hvor god han faktisk ER som spiller. Det blir helt feil å gå tilbake til liverpooltiden for å se hvor god Michael Owen er. Han er meget god, men per dags dato er han IKKE verdensklasse.

Misforstå meg rett. Hvis Owen holder seg skadefri ser jeg ingen grunn til at han ikke skal innta "verdenstoppen" igjen...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1387 på: 14. Mai 2008, 17:03 »
Owen var elendig før jul, har vært bra etter jul...For Anelka har det vært omvendt, strålende før jul og svak etter. Men alt i alt, så står jeg fortsatt for at Anelka er en bedre spiss. Han har også tilgode å få en fullverdig sjanse og nok tillitt i Chelsea til å prestere. Såvidt jeg vet så har Anelka også 11 ligamål, det samme som Owen, så du kan vel ikke si at Anelka har hatt en så veldig mye dårligere sesong enn Owen! Måten Anelka bar Bolton i høstsesong er bevis nok for meg at han er en bedre spiss..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1388 på: 14. Mai 2008, 17:32 »
Mange vil jo også påstå at Owen har "båret" Newcastle under Keegan. Nå har jeg dermed ikke sagt at det er tilfelle, for å ha det nevnt.
Men for min del anser jeg Owen som vår beste spiller, det har jeg igrunn alltid gjort, men han har jo ikke klart å bevist det fordi han beklageligvis har gått skada kontinuerlig frem til 2008.
Måten han dog har spilt seg opp under King Kev gjør at jeg anser han som potensielt verdensklasses igjen. Ikke bare fortsetter han med det han alltid har gjort - å score mål. Men han har samtidig tatt på seg en helt ny rolle som playmaker i laget vårt, og det har han gjort på en glimrende måte, og dermed også blitt vår mest sentrale del av vårt oppbyggende angrepsspill.
Måten han posisjonerer seg og søker rom, kommer seg til sjanser. Verdensklasse.
Så må en ta med at hans oppførsler og holdninger både på og utenfor banen er eksemplariske, uansett hva en måtte mene om hvor mye han får betalt eller ei.
Uvurderlig spiller for Newcastle, og jeg kan bare håpe ekstremt på at han signerer ny kontrakt så fort som fy.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sondre

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1389 på: 14. Mai 2008, 17:38 »
Det er klart det er mange gode spisser der ute, men for meg er owen er verdensklasse spiss.
Han er så godt som alltid på rett plass til rett tid, han har en målteft som få andre. Han er kanskje ikke så teknisk og sterk og rask som noen av de du nevner, men mye ligger i hodet. Denne diskusjonen blir uansett subjektiv ettersom alle har sin egen oppfatning av spillere sine prestasjoner, men jeg vet iallefall med meg selv at jeg ser feil hos spillere på newcastle lettere enn spillere på andre lag.

Ser sjelden Trezeguet,Eto'o,Totti, Benzema og Robinho en hel kamp, men jeg er sikker på at de gjør mye rart og, selv om det ser utrolig fett ut når en fyr har satt sammen det beste de har gjort til en 4minutters film og lagt det ut på youtube. Dette gjelder spesielt indivualistene. Er man newcastle fan ser man alt Owen gjør, og han er heller ingen stor individualist. 

Synes ikke vi skal glemme at alle de spissene som nevnes spiller på lag som gjør det betraktelig bedre i den hjemlige ligaen.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1390 på: 14. Mai 2008, 17:59 »
Owen er veldig god, verdensklasse er han ikke. Han scoret 9 spillermål på 29 kamper, vi må ikke gå helt borifra fakta her heller, riktignok har laget variert i prestasjonene, men Owen var virkelig dårlig før jul. Og det skal defintivt mer til enn tre gode måneder og 20 kamper før jeg lar han få noe verdensklasse stempeø. Nå kommer det sikkert en haug av folk å sier; "ikke rakk ned på Owen"...men vi må være realister her!! Benjani er ikke noe verdensklasse spiss han heller, selv om han scoret 10 mål på 13-14 kamper i høst...

Jeg kan lett ramse opp 10, kanskje 15 spisser i verden som er bedre enn Owen.

Ja dei vil eg gjerne sjå. Og du skal lett ramse dei opp, so no må du ikkje gå inn å sjå på historie og stats for kvar enkelt. Tvila på du greie det. Du skal skrive dei ned lett som berre det, som om det var Newcastle stallen frå 95-96.  :)

Eg meinar absolutt Owen er verdensklasse. Og då er det heile "pakken" Owen eg meinar er verdensklasse. So lenge han er skadefri og i form så er han verdensklasse.

Ikke noe problem....Hvor skal vi starte?

Didier Drogba, Wayne Rooney, Emmanuel Adebayoor, Fernando Torres, Dimitar Berabtov, Nicolas Anelka, Carlos Tevez, Samuel Eto'o, Ruud van Nistelrooy, Robinho, David Villa, Francesco Totti, Zlatan Ibrahimovic, David Trezeguet. Luca Toni, Miroslav Klose, Karim Benzema....jaja, Owen bedre enn noen av disse? Ikke faen! setter opp Obafemi Martins foran Owen på denne listen også..

ser du statistisk sett dei siste 10 åra så er owen bedre enn drogba, rooney, adebayoor, torres, berbatov, anelka. tevez. etp'o, robinho, villa benzema.. han er vel ca i samme bås som trezeguet luca toni og klose mens nistelrooy er hakket forran.. er håreisende at du ikkje nevner navn som ronaldo(the real), henry og inzagi.. detter er ikkje tatt ut ifra kem som har best ferdigheter etter min meining, men etter kor lenge dei har prestert på toppnivå og kor mangen mål dei har scora over tid, klart alle kan ha noken gode seonger og en og annen gang, owen blei som tidligere kåra til europas beste spiller et år.. sjå på drogba, han var den mestscorande i pl ifjord og året før. Men i år har han ikkje gjort noke stort, samtidig nevner du han som en av de beste spissene i verden...

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1391 på: 14. Mai 2008, 18:07 »
Tør nesten vedde venstrearmen min på at hadde Robinho vert Nufc spiller og Owen aldri vert i klubben så hadde det som meiner Owen er best hatt motsatt oppfatning da.
Men det blir vel litt vanskelig og bevise.

robinho hadde ikkje vert på langt nær så god i england... han har ingen fysikk utenom at han har et bra rykk og er kjapp.. tipper han hadde vert akuratt like middelmådig som julia babtista var i arsenal og han har vert vel så god som robinho i real i år...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1392 på: 14. Mai 2008, 18:09 »
Ja jeg snakker om per dags dato. Og på bakgrunn av denne sesongen.

Drogba har vært mye skadet, men han har vært knallbra når han først har spilt! 8 mål på 19 kamper i PL, 6 mål i CL denne sesongen. Han har preget de store oppgjørene denne sesongen! Både mot manu i PL for to uker siden og i kampene mot Liverpool i CL semifinalen.

Jeg gir snart opp å diskutere det her, kommer så mye håpløst her! Plutselig er det hårreseisende at jeg ikke nevner Inzaghi og ronaldo blant verdens beste spisser..jeg må le!! Dessuten ble jeg bedt om å nevne 10-15 spisser som jeg mener er bedre enn Owen, ikke ALLE spissene i verden som er bedre enn Owen.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1393 på: 14. Mai 2008, 18:10 »
Noen ganger lurer jeg på om du går inn for å misforstå, Joakim. Kø1 sier jo, som riktig er, at Anelka har vært svak i Chelsea. Men han har jo bare spilt i Chelsea siden Januar! Han REGJERTE jo i Bolton, noe han har gjort en god stund nå. Vi kan selvsagt se på hvordan Anelka var i november/desember, for å se hvor god han faktisk ER som spiller. Det blir helt feil å gå tilbake til liverpooltiden for å se hvor god Michael Owen er. Han er meget god, men per dags dato er han IKKE verdensklasse.

Misforstå meg rett. Hvis Owen holder seg skadefri ser jeg ingen grunn til at han ikke skal innta "verdenstoppen" igjen...

er jo netteop det vi argumenterer med owen, han var rå i liverpool, anelka var god i bolton.. anelka var dårlig på real, owen var knallgod på real, anelka er til no middelmådig for chelsea, owen er bedre for newcastle.. catch my drift?

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1394 på: 14. Mai 2008, 18:18 »
Ja jeg snakker om per dags dato. Og på bakgrunn av denne sesongen.

Drogba har vært mye skadet, men han har vært knallbra når han først har spilt! 8 mål på 19 kamper i PL, 6 mål i CL denne sesongen. Han har preget de store oppgjørene denne sesongen! Både mot manu i PL for to uker siden og i kampene mot Liverpool i CL semifinalen.

Jeg gir snart opp å diskutere det her, kommer så mye håpløst her! Plutselig er det hårreseisende at jeg ikke nevner Inzaghi og ronaldo blant verdens beste spisser..jeg må le!! Dessuten ble jeg bedt om å nevne 10-15 spisser som jeg mener er bedre enn Owen, ikke ALLE spissene i verden som er bedre enn Owen.

for det første ka har nettopp owen gjort?? han har vert skada i 2 sesonger på rad og jobba seg oppover og 8 mål på dei 16 kampane etter keegan tok over. då mangen av kampane var ræva og i tillegg har vi ikkje på noken måte folk som kan tilrettelegge owen i den grad som drogba får i chelsea.. er jo fullt og heilt sammenlignbart.. dei kampane vi har vunne har owen prega til dei grader...

og at du ler av at ronaldo som er den beste spissen dei siste 10 åra i verden (sett bort ifra dei siste sesongane.). han har vert toppscorer i 2 av dei 3 siste vm sluttspilla og har vert toppscorer i samtlige klubber i samtlige sesonger der han har verdt fram til han gikk til milan(bortsett fra dei sesongane han har verdt skada)..! så visst du ler av det burde du finne deg en anna hobby enn å følge fotball for du følger tydligvis for lite med..
« Siste redigering: 14. Mai 2008, 18:22 av Human »