20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368208 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1365 på: 14. Mai 2008, 13:19 »
Jeg gjorde da det...Det er mange spisser som er bedre ja, men det trenger ikke å bety at Owen ikke er en svært god spiller. Det fins 10-15 spisser jeg vil si er verdensklasse, og de som kommer bak den gjengen er ikke nødvendigvis dårlige spillere..
Uansett, drit i det. Jeg leste at Wise og Jimenez hadde starta forhandlinger med Owen nå..Blir veldig overrasket hvis han ikke blir her egentlig.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

RHCP14

• Gjest
« Svar #1366 på: 14. Mai 2008, 13:46 »
Så i ka katogori setter du Owen kø?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1367 på: 14. Mai 2008, 14:13 »
Owen er veldig god, verdensklasse er han ikke. Han scoret 9 spillermål på 29 kamper, vi må ikke gå helt borifra fakta her heller, riktignok har laget variert i prestasjonene, men Owen var virkelig dårlig før jul. Og det skal defintivt mer til enn tre gode måneder og 20 kamper før jeg lar han få noe verdensklasse stempeø. Nå kommer det sikkert en haug av folk å sier; "ikke rakk ned på Owen"...men vi må være realister her!! Benjani er ikke noe verdensklasse spiss han heller, selv om han scoret 10 mål på 13-14 kamper i høst...

Jeg kan lett ramse opp 10, kanskje 15 spisser i verden som er bedre enn Owen.

Ja dei vil eg gjerne sjå. Og du skal lett ramse dei opp, so no må du ikkje gå inn å sjå på historie og stats for kvar enkelt. Tvila på du greie det. Du skal skrive dei ned lett som berre det, som om det var Newcastle stallen frå 95-96.  :)

Eg meinar absolutt Owen er verdensklasse. Og då er det heile "pakken" Owen eg meinar er verdensklasse. So lenge han er skadefri og i form så er han verdensklasse.

Ikke noe problem....Hvor skal vi starte?

Didier Drogba, Wayne Rooney, Emmanuel Adebayoor, Fernando Torres, Dimitar Berabtov, Nicolas Anelka, Carlos Tevez, Samuel Eto'o, Ruud van Nistelrooy, Robinho, David Villa, Francesco Totti, Zlatan Ibrahimovic, David Trezeguet. Luca Toni, Miroslav Klose, Karim Benzema....jaja, Owen bedre enn noen av disse? Ikke faen! setter opp Obafemi Martins foran Owen på denne listen også..

No var du flink :) Men er jo mange her som ikkje er BEDRE enn Owen! Skal vi sjå, Anelka, Tevez, Eto`o, RvN,Robinho, Trezequet og Martins. Benzema og Klose?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1368 på: 14. Mai 2008, 14:14 »
Poenget her er uansett, at vi klarer da pokker meg ikke lure noen av disse andre verdensklasses spissene til Newcastle, og da syns jeg det er veldig essensielt at vi beholder vår beste spiller i klubben dersom det er mulig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1369 på: 14. Mai 2008, 15:57 »

Didier Drogba, Wayne Rooney, Emmanuel Adebayoor, Fernando Torres, Dimitar Berabtov, Nicolas Anelka, Carlos Tevez, Samuel Eto'o, Ruud van Nistelrooy, Robinho, David Villa, Francesco Totti, Zlatan Ibrahimovic, David Trezeguet. Luca Toni, Miroslav Klose, Karim Benzema....jaja, Owen bedre enn noen av disse? Ikke faen! setter opp Obafemi Martins foran Owen på denne listen også..

[/quote]

No var du flink :) Men er jo mange her som ikkje er BEDRE enn Owen! Skal vi sjå, Anelka, Tevez, Eto`o, RvN,Robinho, Trezequet og Martins. Benzema og Klose?
[/quote]

Akkurat nå spytta jeg kaffen over laptoppen her.
Påstår du at Anelka, Tvez Eto`o Martins, Benzema, Robinhio og Klose ikke er bedre enn Owen?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1370 på: 14. Mai 2008, 16:15 »
Eg snakkar om "pakken" Owen. Robinho når han ikkje til knærna!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1371 på: 14. Mai 2008, 16:17 »
Når ble Totti spiss?
¨Når ble Rooney og Tevez goalgettere?
Når ble Anelka bedre enn Owen?
Robinho? Kan han noe som helst annet enn å løpe fort og drible seg bort?

Hvorfor sier du, Benson, at Owen trenger minst tre fete sjanser før han scorer, når han i enkelte kamper denne sesongen, har scoret på kampens aller første mulighet, uten at den nødvendigvis har vært så vanvittig stor. Målet hans borte mot Aston Villa var dessverre til ingen nytte, men likefullt, det var tre minutter ut i kampen, og den første seriøse sjansen i kampen. Og ikke var det den helt store sjansen heller.

Owen har vært dødelig effektiv etter at laget begynte å prestere, og selv før det yppet han seg. Det er nødig Owens feil at vi bare fikk uavgjort mot Boro, og at vi tapte 4-1 mot Villa. I noen kamper går Owen målløs av banen etter å ha brent store sjanser, men han er faen ikke den eneste av verdens beste spisser som gjør det. Som Odd Iversen sa om Rosenborgs elendige situasjon, hvis ikke du har skutt på mål minst ti ganger i en kamp, som spiss, har du gjort en dårlig jobb, og selv om du bare scorer på to av de 10 skuddene, så har du scoret mål, og hvis laget vinner kan man ikke fokusere på at du bommet på åtte skudd.

Alle spisser bommer på langt flere sjanser enn de scorer på. Sånn er det for alle på lista til kø1.
Didier Drogba, Wayne Rooney, Emmanuel Adebayoor, Fernando Torres, Dimitar Berabtov, Nicolas Anelka, Carlos Tevez, Samuel Eto'o, Ruud van Nistelrooy, Robinho, David Villa, Francesco Totti, Zlatan Ibrahimovic, David Trezeguet. Luca Toni, Miroslav Klose, Karim Benzema. SAMTLIGE av disse spillerne bommer på store sjanser, samtlige av disse spillerne bommer på flere enn de scorer på.
Det er ikke sånn at du kan forvente å ha to sjanser og tre mål.

Hvis du har hatt 10 sjanser og scoret to eller flere mål har du gjort en meget god jobb. En spiss' oppgave er å score mål. Er det noe Owen gjør, så er det å score mål. Det er forbanna tøv å si noe annet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1372 på: 14. Mai 2008, 16:19 »
Owen er veldig god, verdensklasse er han ikke. Han scoret 9 spillermål på 29 kamper, vi må ikke gå helt borifra fakta her heller, riktignok har laget variert i prestasjonene, men Owen var virkelig dårlig før jul. Og det skal defintivt mer til enn tre gode måneder og 20 kamper før jeg lar han få noe verdensklasse stempeø. Nå kommer det sikkert en haug av folk å sier; "ikke rakk ned på Owen"...men vi må være realister her!! Benjani er ikke noe verdensklasse spiss han heller, selv om han scoret 10 mål på 13-14 kamper i høst...

Ja dei vil eg gjerne sjå. Og du skal lett ramse dei opp, so no må du ikkje gå inn å sjå på historie og stats for kvar enkelt. Tvila på du greie det. Du skal skrive dei ned lett som berre det, som om det var Newcastle stallen frå 95-96.  :)

Eg meinar absolutt Owen er verdensklasse. Og då er det heile "pakken" Owen eg meinar er verdensklasse. So lenge han er skadefri og i form så er han verdensklasse.

Kødder du eller??

Anelka bar et helt lag i høstsesongen for Bolton. Supertalent akkurat som Owen, per dags dato er han bedre enn Owen. Tevez Har vært veldig god for man.utd denne sesongen, har du sett han skikkelig?

Eto'o og Nistelrooy.........det er faen meg nesten så jeg gnir meg i øynene her!!!!  Mener du virkelig at Owen er på nivå med disse to? Det tror jeg isåfall du er alene om! Sjekk statistikkene deres og du kommer til å få deg et sjokk! Robinho har endelig fått ut talentet sitt i real denne sesongen, mange mener han har vært deres beste spiller i år, det sier LITT!!

Trezeguet er toppscorer i serie A denne sesongen og har bøttet inn mål jevnt og trutt i årevis..Klose og Benzema ja!! Alle vet hvor god Klose er, scoret masse mål for Tyskland i de store mesterskapene, og for Kaiserslauteren, Werder og Bayern har han vist klasse! Benzema er et fenomen, gutten er styggod og har vært fantastisk i Lyon denne sesongen, han er verdens største spisstalent og alle storklubbene jakter han.

Martins nevnte jeg for å sette dette litt i perspektiv, han er heller ingen verdensklassespiss, men ligger i skiktet bak akkurat som Owen. Og ja, Martins er en bedre spiller enn Owen.

Ikke faen om Owen er bedre enn noen av disse!! Jeg fatter ikke at du kan mene dette....du er fullstendig på villspor, og kan ikke få med deg mye internasjonal fotball!

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1373 på: 14. Mai 2008, 16:22 »
Owen er i samme klasse som disse mener jeg. Alle spiller på bedre klubber en newcastle, og det har også litt og si.  Rooney også en dårligere målgjører en Owen.
Dere glemte også Henry på lista :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1374 på: 14. Mai 2008, 16:28 »
Når ble Totti spiss?
¨Når ble Rooney og Tevez goalgettere?
Når ble Anelka bedre enn Owen?
Robinho? Kan han noe som helst annet enn å løpe fort og drible seg bort?

Har du sett Roma de to siste sesongene, så hadde du også fått med deg at Totti spiller spiss! Vant gullstøvelen i fjor også.

Har ikke sagt at Tevez og Rooney er typiske goalgettere, men bedre enn Owen er de! Det gidder du ikke argumentere imot engang!!

Anelka har vært svak etter han gikk til Chelsea, men han var fantastisk god for Bolton og har vært en klassespiss i flere år..bedre enn Owen per dags dato og de siste tre årene.

Robinho ja!! Du er en stakkars mann som IKKE KAN ha sett realM denne sesongen!! Han har vært fantastisk, han har et helt spesielt talent og har endelig fått stabiliteten han har manglet litt før..

Eg snakkar om "pakken" Owen. Robinho når han ikkje til knærna!

Du er så latterlig at du ikke vet det selv!!! Ditt fotball-NULL!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1375 på: 14. Mai 2008, 16:34 »
Likte den siste argumentasjonen din på slutten hvor du kalle andre debbatanter latterlige og fotball null.  Du er alltid så saklig kø1, og bygger argumentasjonen din opp med at andre ikke har peiling og er latterlige.

Håper det funker i dagliglivet også når du diskuterer.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1376 på: 14. Mai 2008, 16:34 »

Kødder du eller??

Anelka bar et helt lag i høstsesongen for Bolton. Supertalent akkurat som Owen, per dags dato er han bedre enn Owen. Tevez Har vært veldig god for man.utd denne sesongen, har du sett han skikkelig?

Eto'o og Nistelrooy.........det er faen meg nesten så jeg gnir meg i øynene her!!!!  Mener du virkelig at Owen er på nivå med disse to? Det tror jeg isåfall du er alene om! Sjekk statistikkene deres og du kommer til å få deg et sjokk! Robinho har endelig fått ut talentet sitt i real denne sesongen, mange mener han har vært deres beste spiller i år, det sier LITT!!

Trezeguet er toppscorer i serie A denne sesongen og har bøttet inn mål jevnt og trutt i årevis..Klose og Benzema ja!! Alle vet hvor god Klose er, scoret masse mål for Tyskland i de store mesterskapene, og for Kaiserslauteren, Werder og Bayern har han vist klasse! Benzema er et fenomen, gutten er styggod og har vært fantastisk i Lyon denne sesongen, han er verdens største spisstalent og alle storklubbene jakter han.

Martins nevnte jeg for å sette dette litt i perspektiv, han er heller ingen verdensklassespiss, men ligger i skiktet bak akkurat som Owen. Og ja, Martins er en bedre spiller enn Owen.

Ikke faen om Owen er bedre enn noen av disse!! Jeg fatter ikke at du kan mene dette....du er fullstendig på villspor, og kan ikke få med deg mye internasjonal fotball!

Nei eg følgjer ikkje mykje med på internasjonal fotball. Men at Robinho er bedre enn Owen ved å ha spelt ein god sesong  i Real, det skjønnar eg ikkje? Og Trezequet, ville du heller hatt han enn Owen, det skjønnar eg heller ikkje? Benzema er verdens beste spisstalent? Dette visste eg ikkje, men Owen var vel det same i si tid.
Når eg ser på "pakken" Owen, så er han like god som mange av dei du ramsa opp. I denne såkalla "pakken" får ein ganske mykje. God avsluttar, og ja eg vil sei han er i verdensklasse på det området, god lagspelar,ekstremt god til å posisjonera seg i boxen, kapteinsemne,(manager neste?), elska av fansen, alle veit kven Owen er, han er verdenskjent->gir oss mang ein fordel på tansfer markedet, økonomisk ved salg av drakter osv, eit ekstremt talent for å scora mål, har bevist at han taklar PL, har spelt lenge i PL, mange landskampar->mange mål der og....

Men for alle del, dei du ramsar opp er i verdensklasse. Og eg satte vel ting litt på spissen. Men EG føler og TRUR at Owen har litt verdensklasse og. Og eg håpar sjølvsagt at han verte ein viktig del av laget i åra framover når Keagan skal ta oss opp bland dei 5-6 beste og Uefa-cup.

MEN når du ikkje greie trykkja ut av deg anna enn at eg er eit FOTBALL-NULL så gidde eg ikkje diskutera med deg. Trudde faktisk du var ein av dei meir saklege her inne ...   
« Siste redigering: 14. Mai 2008, 16:37 av lgrinde »

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1377 på: 14. Mai 2008, 16:37 »

Nei eg følgjer ikkje mykje med på internasjonal fotball. Men at Robinho er bedre enn Owen ved å ha spelt ein god sesong  i Real, det skjønnar eg ikkje? Og Trezequet, ville du heller hatt han enn Owen, det skjønnar eg heller ikkje? Benzema er verdens beste spisstalent? Dette visste eg ikkje, men Owen var vel det same i si tid.
Når eg ser på "pakken" Owen, så er han like god som mange av dei du ramsa opp. I denne såkalla "pakken" får ein ganske mykje. God avsluttar, og ja eg vil sei han er i verdensklasse på det området, god lagspelar,ekstremt god til å posisjonera seg i boxen, kapteinsemne,(manager neste?), elska av fansen, alle veit kven Owen er, han er verdenskjent->gir oss mang ein fordel på tansfer markedet, økonomisk ved salg av drakter osv, eit ekstremt talent for å scora mål, har bevist at han taklar PL, har spelt lenge i PL, mange landskampar->mange mål der og....

Men for alle del, dei du ramsar opp er i verdensklasse. Og eg satte vel ting litt på spissen. Men EG føler og TRUR at Owen har litt verdensklasse og. Og eg håpar sjølvsagt at han verte ein viktig del av laget i åra framover når Keagan skal ta oss opp bland dei 5-6 beste og Uefa-cup.

[/quote]

Så Owen sin halve sessong i nufc er bedre enn Robinhios super sessong i Real?
Slutt og kødd da.
Nå er du bare kvervulerende og latterlig

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1378 på: 14. Mai 2008, 16:40 »

Så Owen sin halve sessong i nufc er bedre enn Robinhios super sessong i Real?
Slutt og kødd da.
Nå er du bare kvervulerende og latterlig
[/quote]

Snakkar vi plutsleg om kor gode dei er basert på kun 07/08 sesongen?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1379 på: 14. Mai 2008, 16:40 »
Tør nesten vedde venstrearmen min på at hadde Robinho vert Nufc spiller og Owen aldri vert i klubben så hadde det som meiner Owen er best hatt motsatt oppfatning da.
Men det blir vel litt vanskelig og bevise.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]