20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368770 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1275 på: 11. Mai 2008, 21:06 »
Jeg synes det virker fornuftig at vi setter et lønnstak jeg. Ser heller at vi henter spillere som virkelig vil komme til klubben enn spillere vi må gi 120 000 pund i uka for at de skal spille for oss... I enkelte ekstreme tilfeller vil jeg kanskje være tilbøyelig til å kunne bryte det lønnstaket, men da faller vel hele vitsen med lønnstaket bort...

Når det gjelder Owen og Man U ser jeg på det som lite sannsynlig at han går dit.  Jeg tror ikke Sir Alex er interresert i å hente ham, da må han i så fall gå betraktelig ned i lønn. Har vanskelig for å se at Owen vil signere en kontrakt på 80 000 pund i uka også. På den andre siden tviler jeg på at topp fire vil hente ham, i allefall ikke til 120 000 pund i uka. Da ser jeg for meg Shitty eller Spudz som de to eneste alternativene. Kanskje han kan bli erstatteren for Berbatov?

Tror Owen signerer for NUFC om han får 110-120 000 pund i uka, men får han muligheten til å gå til Man U (noe jeg ikke tror han får) tror jeg han kommer til å signere ham på flekken. Hvis NUFC bare tilbyr ham 80 000 pund i uka skjønner jeg ham også om han går... Vi burde fått ham til å signere den kontrakten for lenge siden...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1276 på: 11. Mai 2008, 21:12 »
Vi har ikke en grunnstamme med spillere som er god nok for CL, vi havnet på 12.plass denne sesongen! Et lønnstak vil bidra til at luka opp til de beste blir enda større....selvsagt må vi unngå å hente spillere bare pga lønn, men hvis vi skal få kloa i gode spillere må vi rett og slett lokke med litt ekstra lønn siden vi verken kan tilby CL eller UEFA cup...Lønnstrukturen i 75% av PL klubbene er på ville veier allerede, og problemet er jo ikke at vi ikke har råd. Når det gjelder spillere som Owen, Martins så må vi bare gjøre det vi kan for å beholde de, altså møte deres krav..det samme gjelder når vi skal kjøpe spillere, vi må bare kline til å gi de noen ekstra lapper i uka...Vi trenger sårt den kvaliteten vi kan få...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1277 på: 11. Mai 2008, 21:34 »
Hvis Owen vil forlate oss, så håper jeg det skjer i Sommer, når vi fremdeles kan få noe penger for han.
For når neste sessong er over kan han gå gratis, og da er i allefall penger tapt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1278 på: 11. Mai 2008, 23:34 »
Hvorfor skulle Liverpool-gutten Owen ikke så mye som nøle på å skrive under for Man Utd om sjansen bød seg?
Hvis han blir skadet i Man Utd, så kjøper jo Ferguson bare en ny spiss. Scorer han ikke mål på en stund, blir han satt på benken, eller på tribunen. Han får kanskje mer lønn og får spille i CL og sjansen til å vinne to trofeer han ikke har i premieskapet fra før av. Men jeg har problemer med å se for meg at Owen signerer for Man Utd.

Jeg skal selvfølgelig ikke snakke for Owen, men min oppfattelse er at han er en forholdsvis klubblojal kar, som først og fremst er ute etter å spille mest mulig fotball. Med kapteinsbindet og fornyet heltestatus på Tyneside, og med familie godt etablert, så tror jeg ikke han er så kjapp med å flytte på seg, hvis han bare får et noenlunde ok økonomisk tilbud.

Steven Gerrard og Jamie Carragher ville aldri tatt ferje over Mersey, og hoppet på det røde djeveltoget. Jeg ser ikke for meg at deres gode venn Michael Owen ville gjort det heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1279 på: 11. Mai 2008, 23:48 »
Hvorfor skulle Liverpool-gutten Owen ikke så mye som nøle på å skrive under for Man Utd om sjansen bød seg?
Hvis han blir skadet i Man Utd, så kjøper jo Ferguson bare en ny spiss. Scorer han ikke mål på en stund, blir han satt på benken, eller på tribunen. Han får kanskje mer lønn og får spille i CL og sjansen til å vinne to trofeer han ikke har i premieskapet fra før av. Men jeg har problemer med å se for meg at Owen signerer for Man Utd.

Jeg skal selvfølgelig ikke snakke for Owen, men min oppfattelse er at han er en forholdsvis klubblojal kar, som først og fremst er ute etter å spille mest mulig fotball. Med kapteinsbindet og fornyet heltestatus på Tyneside, og med familie godt etablert, så tror jeg ikke han er så kjapp med å flytte på seg, hvis han bare får et noenlunde ok økonomisk tilbud.

Steven Gerrard og Jamie Carragher ville aldri tatt ferje over Mersey, og hoppet på det røde djeveltoget. Jeg ser ikke for meg at deres gode venn Michael Owen ville gjort det heller.

Han var vel ikke direkte lojal mot Liverpool. Manchester er jo mye nærmere både Liverpool og Wales? (er det ikke der Owen har hus?). Dessuten tror jeg Owen er en person som er ganske interresert i å tjene mest mulig penger. Jeg blir i allefall svært overasket om Owen signerer en ny kontrakt med 80 000 i uka i lønn, hvis de ryktene stemmer da...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1280 på: 11. Mai 2008, 23:53 »
Jeg er ikke 100% sikker på hva som førte til at Owen dro til Madrid, så det skal jeg ikke si for mye om.

Sånn som jeg oppfatter Owen gjennom media, så virker han overhodet ikke som noen pengehore. Og selv om han kanskje ikke var like lojal mot Liverpool som sin gode venn Gerrard, så greier jeg ikke se for meg at han drar til ManU. Overhodet ikke. Owen fremstår på meg som en gjennomtenkt, fornuftig type. Aldri vært den som har brukt opp formuen sin på tull og tøys. Han er en familiemann, seriøs og er vel ikke den som figurerer oftest i media. Slike typer har aldri slått meg som pengehorer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1281 på: 12. Mai 2008, 00:27 »
Han er fortsatt sikkert ikke den som sier nei til mye i lønn. Og når ManUtd kan tilby han langt mer trofeer og sportslig suksess enn oss, da er saken ganske klar på mange måter.
Og det er jo isåfall helt naturlig. Mannen har ikke noen spesiell tilknytning til Newcastle, og vil i likhet med omtrentlig alle andre tenke økonomi og størst sjanse for sporstlig suksess.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BallaJazz

• Gjest
« Svar #1282 på: 12. Mai 2008, 02:30 »
Joa men man får håpe Owen setter lojalitet høyest oppe her :).Skal man ha de beste spillerne så må man nesten overbetale så det holder etter i lønn både for å få kjøpt dem å beholde dem over lang tid.Sånn har jo fotballen blitt..

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1283 på: 12. Mai 2008, 10:57 »
Jeg er ikke 100% sikker på hva som førte til at Owen dro til Madrid, så det skal jeg ikke si for mye om.

Sånn som jeg oppfatter Owen gjennom media, så virker han overhodet ikke som noen pengehore. Og selv om han kanskje ikke var like lojal mot Liverpool som sin gode venn Gerrard, så greier jeg ikke se for meg at han drar til ManU. Overhodet ikke. Owen fremstår på meg som en gjennomtenkt, fornuftig type. Aldri vært den som har brukt opp formuen sin på tull og tøys. Han er en familiemann, seriøs og er vel ikke den som figurerer oftest i media. Slike typer har aldri slått meg som pengehorer.

Spilt bort flerfoldige millioner på diverse veddemål. I tillegg har han vært utro mot kona. Litt tull og tøys og ikke hoveddefinisjonen på familiemann i mine øyne. Tror ikke Owen er den gullungen mange tror han er.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1284 på: 12. Mai 2008, 11:18 »
Er vel ikke så viktig å tro noe som helst før vi faktisk får se hva som skjer. Går han til MænJu så går han til MænJu, da har han snytt på klubben vår i tre lange sesonger i bidratt minimalt og da bør han også huskes for nettop det. Derimot er Owen nesten en Gud for enkelte her på forumet og "disse troende" argumenterer nå sterkt imot at Owen skal forlate oss, selv om det altså ikke er helt usannsynlig. Drar Owen i sommer så har han bevist en gang for alle at han bryr seg ikke en dritt om Newcastle United Football Club! Vent og se hva som skjer og så får vi forholde oss til realitetene.

RHCP14

• Gjest
« Svar #1285 på: 12. Mai 2008, 12:01 »
Kvifor skulle han ikkje gå til Man Utd?? Fotballspillere er egoister! Det er litt av grunnen til at de er kommet der dei er idag. Å tru at Owen blir i Newcastle kun fordi han ikkje trur han kommer til å spille seg inn på Man Utd, eller bli skada og satt på tribunen resten av kontraktstida, er tull. Sånn tenker ikkje internasjonale stjerner. De har umenneskelig sjølvtillit, og meiner sjølv dei er best i verden. Vi er nødt til å gi han ein solid kontrakt, eller så går han. Så enkelt er det!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1286 på: 12. Mai 2008, 12:15 »
Hvis fyren har sammvittighet til å forlange en forbedret kontrakt etter disse tre årene er han en pengegrisk jævla faen! Greitt nok at du meget mulig har rett, men da bør veldig mange få opp øynene å slutte forgude Owen som den supre fyren han isåfall IKKE er!

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1287 på: 12. Mai 2008, 13:24 »
Tror Owen lærte endel i Real Madrid, så tviler på at han går til United.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1288 på: 12. Mai 2008, 19:03 »
Om ikke Owen skriver under på ny kontrakt, ja da har han bevist at han er bare ute etter penger.
Nei la han dra i sommer, såvi fortsatt får noen kroner for han.
Hvis han drar får i allefallsaha selskap på sykestua

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1289 på: 12. Mai 2008, 19:16 »
Er du helt fjern? Owen har jo vært den viktigste spilleren for oss i forbindelse med å unngå nedrykk. Det er no for faen ikke Owen sin  feil at ManU har lyst på han!?

Jesus Christ!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.