20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368543 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

laddy

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1050 på: 11. Feb. 2008, 20:26 »
Lest et par innlegg her. Owen er kilometer fra en akseptabel toppform. Greit at han har puttet 2 på rad, men hva hjelper det når du dasser rundt i resten av kampen? Han sier til skysports at han viser at han fortsatt kan, etter kampene mot boro og villa. Kan hva da? Jeg ser en spiller som har liten eller ingen interesse i det som skjer på banen, han må få ut fingern snart. Om han hadde blitt solgt i sommer hadde ikke jeg blit våt i øynene.

Hvilke kamper har du sett de siste par helgene?

Gi meg et saklig svar så skal jeg svare deg. Jeg sa min mening, om du ikke har et svar kan du stikke fingeren tilbake i ræven.
"The first 90 minutes are the most important"

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1051 på: 11. Feb. 2008, 20:32 »
Lest et par innlegg her. Owen er kilometer fra en akseptabel toppform. Greit at han har puttet 2 på rad, men hva hjelper det når du dasser rundt i resten av kampen? Han sier til skysports at han viser at han fortsatt kan, etter kampene mot boro og villa. Kan hva da? Jeg ser en spiller som har liten eller ingen interesse i det som skjer på banen, han må få ut fingern snart. Om han hadde blitt solgt i sommer hadde ikke jeg blit våt i øynene.
Du kan ikke være seriøs? Jeg må spørre som Kristoffer gjorde, hvilke kamper har du sett i det siste?

Jeg tror ikke jeg har sett Owen så frisk i Newcastledrakt tidligere enn det han har vært de siste matchene nå. Han jobber hjemover, takler, kjemper, løper mye. Finner stadig rom, uansett om det er i midten eller på kant.

Håper Owen fortsetter denne gode trenden, for da vil vi få mye glede av han fremover.

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1052 på: 11. Feb. 2008, 21:04 »
Jeg synes Owen er langt over the top. Greit at han har puttet 2 på 2 kamper, det skal han ha. Men utenom det virker han lite interessert i det som foregår på banen og samarbeider dårlig med partneren sin. Jeg er overbevist om at vi kan få inn en spiss som putter dobbelt så mange som owen med halvparten så høy lønn per sesong. Vi vet jo at han tjener over 1 mill per uke, da har du visse forventinger...
"The first 90 minutes are the most important"

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1053 på: 11. Feb. 2008, 21:23 »
Så du forventer altså at Owen totalt skal forandre sin spillestil, bli en hardtkjempende, hardttaklende Alan Smith-type? Hva skal Alan Smith gjøre da?
Når Owen nå har fått sjanser, så har han scoret mål. I ørten kamper under Allardyce fikk han jo aldri sjanser. Og de få han fikk var dessverre ikke helt de beste sjansene for Owen, per dags dato. Owen er nok helt klart preget av et syndrom som preger mange som slår gjennom i veldig ung alder, og får veldig høy status og veldig mye ansvar i veldig ung alder. Mange spillere som ikke taes godt nok vare på og beskyttes i den tiden de er 17-20 år, kan fort lide når de kommer over 25. Utviklingen stagnerer, og de lever mye på gamle meritter.

Det betyr ikke at Owen er en dårlig spiller. Owen scorer mål, så lenge han får sjansen. Det viser de to siste målene. Spesielt målet mot Villa er bra. Det er ikke noe du får gratis. Hvis ikke det er et tegn på at vi har med en god målscorer å gjøre, så skjønner ikke jeg. Mannen har scoret såpass hyppig, til tross for skader, for England de siste tre årene, at det vil være veldig overraskende om han ikke tar rekorden til Bobby Charlton på 49 mål. Hvis han holder seg skadefri og fortsetter å score mål, that is.

At Owen samarbeider dårlig med partneren sin, skyldes at han har hatt mange ulike partnere å forholde seg til. Selv føler jeg at jeg har sett best samarbeid med Viduka, men det kan også være fordi Viduka har spilt klart best av alle de "store, sterke" spissene våre. Smith har tidvis vært en tragedie og Ameobi er Ameobi. Samtidig har Owen slitt med formen. Da forventer du de helt eksepsjonelle ting fra Owen og hans partner. Har du ikke en tanke høye forventninger, laddy? Det er ikke overmennseker vi har med å gjøre, her. Det er mennesker av kjøtt og blod, med sine begrensninger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1054 på: 11. Feb. 2008, 21:47 »
Synes Owen har kommet seg nå, blir spennende og se han og martins på topp. Hvis vi skal klage på spisser som suger, så ta en kikk på alan smith. Owen og Oba har ihvertfall mål og vise til. Uten Owen eller Oba på banen så er jo vi blottet for fart på topp.
lt;3 Newcastle <3

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1055 på: 12. Feb. 2008, 10:00 »
Ikke glem at Owen faktisk har scoret tre mål på to kamper, det ene ble riktignok annulert, uten grunner noen andre enn dommeren kan skjønne. Dette er først nå som det har begynt å løsne for Owen. I tillegg ser vi en spiller som er farlig hver gang han får en sjanse. Du kan vel uansett ikke regne med at en god spiss under de riktige arbeidsforholdene skal score mer enn et mål pr. kamp.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #1056 på: 12. Feb. 2008, 12:00 »
Owen er langt ifra over the top!.Fortsatt minst 5 år igjen som topp spiller..holder han seg skadefri og med nok match trening så er jeg overbevist om at gode gammle Owen vill kommer tilbake for oss ;D

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1057 på: 12. Feb. 2008, 14:23 »
Ikke glem at Owen faktisk har scoret tre mål på to kamper, det ene ble riktignok annulert, uten grunner noen andre enn dommeren kan skjønne. Dette er først nå som det har begynt å løsne for Owen. I tillegg ser vi en spiller som er farlig hver gang han får en sjanse. Du kan vel uansett ikke regne med at en god spiss under de riktige arbeidsforholdene skal score mer enn et mål pr. kamp.

Enig. Og det er vel flere av målene hans som er blitt annulert tidligere i sesongen. F.eks mot Manutd, Wigan og en eller annen gang i starten av høst også.

Men nå kommer Owen virkelig for fullt! Godt å se! Vi har et godt talent i Martins forresten, mens Viduka er helt OK. Ameobi er en god reserve. Smith kan selges.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1058 på: 14. Feb. 2008, 11:19 »
Michael Owen seeks £20m Newcastle deal or he'll quit St James' Park
http://www.mirror.co.uk/sport/football/2008/02/14/michael-owen-seeks-20m-newcastle-deal-or-he-ll-quit-st-james-park-89520-20318826/
Er det han som kansje er blitt for stor for oss??
Dette var da i overkant spør du meg? Iallefall fra en vandrende men god porselenskrukke.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1059 på: 14. Feb. 2008, 11:53 »
Du bør også se litt på hvem som angivelig melder dette. Ikke akkurat verdens mest troverdige...

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1060 på: 14. Feb. 2008, 11:57 »
Stakkars mannen tjener bare 55 000 000 kroner i aaret hos Newcastle. Det ble ogsaa sagt paa radio i dag tidlig, men som sagt : se paa kilden.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1061 på: 14. Feb. 2008, 12:03 »
Hvis Keegan vil beholde Owen. Så vil nok Ashley punge ut for det.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1062 på: 14. Feb. 2008, 13:11 »
Ja, det er greit det er en meget troverdig kilde ;)
Ja, det er sannsynlig Ashley punger ut vist Keegan vil beholder han ;)

Men er det evt verdt det, vist enn tenker lønn, skade, mål, antall kamper, å hva en kunne fått for de pengene han tjener iløpet av 3 år ::)

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1063 på: 14. Feb. 2008, 14:56 »
Møtte han for 15 minutter siden på tur til trening i sin nye, sponsede, Range Rover reg.MI 00 WEN.

Det er så mange unge, lovende spisser som klubben kan få for samme prisen som han kan bli solgt for. Ikke misforstå meg; jeg liker Owen og har stoor respekt for det han gjorde i Liverpool, men dersom det viser seg at han ikke klarer å prestere bedre fram mot sommeren så bør kanskje andre alternativer prøves. Det ble sagt på radioen da jeg kom fra jobb at de skal holde samtaler med Owen utover våren for å finne en løsning. Kontrakten hans løper ut i 2009 så klubben vil ha dette klarlagt før sesongslutt.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1064 på: 14. Feb. 2008, 15:01 »
Møtte han for 15 minutter siden på tur til trening i sin nye, sponsede, Range Rover reg.MI 00 WEN.

Det er så mange unge, lovende spisser som klubben kan få for samme prisen som han kan bli solgt for. Ikke misforstå meg; jeg liker Owen og har stoor respekt for det han gjorde i Liverpool, men dersom det viser seg at han ikke klarer å prestere bedre fram mot sommeren så bør kanskje andre alternativer prøves. Det ble sagt på radioen da jeg kom fra jobb at de skal holde samtaler med Owen utover våren for å finne en løsning. Kontrakten hans løper ut i 2009 så klubben vil ha dette klarlagt før sesongslutt.
Innlegget ditt støttes 100% Radar