20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368442 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1035 på: 03. Feb. 2008, 22:57 »
Foreslår at du les mitt ANDRE innlegg etter dette. Kom egentleg berre med ein generell tanke.
Skulle ha posta det i Kevin Keegan tråden, fått litt meire meining.

Sitat
Nei forsåvidt, men han seier mykje fornuftig vist vi ser borti frå dette eine her.
Sorry. Var litt for kjapp på avtrekkeren og så ikke de senere innleggene. My wrong.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 03. Feb. 2008, 23:00 »
No problemo. Men meget positivt at Owen skårer i dag, synst dette målet var farleg likt målet mot Everton. Samme klasse frisparket av Emre.

Vi får håpe han bøtter inn etterkvart, vi treng spissar som skårar regelmessig.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 03. Feb. 2008, 23:09 »
De forsøker jo å lage sjanser for han, men han ligger jo for faen bare i offside.

Noen av de offsidene har vært feildømt blant annet. Men jeg tror at dette (også) har noe med formen å gjøre, og at det kommer etterhvert. Hvis du så på det målet han scorte idag, så var han i offside bare et par sekunder før frisparket ble tatt før han hoppet inn onside. Altså helt helt på grensen til offside, men perfekt onside. Så at flere Borospillere strakk hånden i været. Kanskje derfor vår lille spiss fikk headet ballen i mål?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 03. Feb. 2008, 23:11 »
Jeg må innrømme at jeg har sett kampene til Newcastle ilag med noen kompiser og ropt til Owen når han har rotet det til. "GI JÆVELN EN TIL MILLION I UKA!!" Men han begynner å komme seg nå, jeg har ikke sjekket dette opp, men kommentatorn sa jo idag at Owen har mistet ca 90 Newcastle kamper siden han kom til Newcastle. Da kan man ikke gjøre annet en å gi mannen tid. Har vi appåtil manglet litt kvalitet på midten så hjelper ikke det heller.

Tror han vil bli viktig for oss i slutten av sesongen, er spent på hvem som vil spille ved siden av han ut sesongen???

Tjernås pekte virkelig på noen ting som kan hjelpe oss til å bli bedre framover:))
Han kom, ble mett og dett var dett....

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 04. Feb. 2008, 01:34 »
Synes Owen ikke er den samme gode, gamle Michael Owen.
Ikke at at jeg nødvendigvis mener dette negativt. Selv om jeg gjerne skulle hatt den type Owen som spilte i Liverpool.
Men Michael er en mer intelligent lagspiller nå i mine øyne. I Liverpool og Real Madrid hadde han spillere i verdensklasse rundt seg hele tiden. Og vi skal ikke hjemme under en stol at det har han ikke nå. Mener absolutt ikke at vi har dårlige spillere, men at medspillerne hans i Liverpool og Real Madrid var bedre ;)
Nå ser Owen at man sliter litt med å bygge opp spillet, at man sliter med kreativiteten i midtbaneleddet.
Derfor kommer han dypt for å møte ballen, gi den sentrale midtbanen eller midtbackene flere muligheter å spille på. Nesten litt som en offensiv midtbanespiller. Og det mener jeg han burde ha kreditt for. Men i kamper der vi stiller med Ameobi, Smith eller Viduka kan det virke håpløst. Men hvis vi har Martins sammen med Owen, tror jeg det kan være kjempesmart.
Alle som har spilt fotball vet vel at når en spiller går på løp, følger som regel en motspiller det løpet. Så hvis Owen gjør dette i etablert spill, kan dette åpne mulighetene for en lynrask Martins. I kontringer er det dumt, for da er jo alle på vei fremover.
Spiller vi etablert spill, kan ikke Viduka, Ameobi og Smith utgjøre den samme bakromstrusselen som det Martins gjør.
For all del, Martins kan også møte, for å lage rom for Owen. Men da er man avhengig av at Martins ikke tar to-tre touch for mange.
Men uansett, Owen begynner å komme tilbake i form, og det er ufattelig gledelig :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 04. Feb. 2008, 18:58 »
Hadde Owen vært den samme spilleren som han var som 18-åring i Liverpool, hadde han jo dessverre aldri i verden spilt for Newcastle. Det må vi bare innse. Hans dribleegenskaper er ikke hva de var for 10 år siden.  Jeg tror ikke han noen gang kommer til å gjenta Argentina-målet, for å si det sånn.

Men det er likevel ingen tvil om at han er et rovdyr inne i boksen. Studer Owens bevegelser på Emres frispark, og du vil finne ut at det minner bemerkelsesverdig mye om Ruud van Nistelrooy. Ligger i offside helt inntil det øyeblikket at Emre treffer ballen, og er akkurat den millimeteren onside han trenger å være for å få godkjent målet, og har samtidig et forsprang på motstanderens forsvarsspillere, som selvsagt er langt høyere og sterkere enn Owen.
Hvis ikke det er bevegelsene til en goalgetter som nærmer seg toppformen, da vet ikke jeg.

Da Nissen spilte i ManU var det selvsagt lov å kritisere ham for å ikke score et eneste mål fra mer enn 16 meters avstand fra mål. Men nå som den mannen ikke lenger spiller i Premier League, kan man bare ikke annet enn å anerkjenne nederlenderen som en av de ypperste goalgetterne som har spilt i PL.
Den Owen som spiller for oss i dag, er ikke lenger den lynraske, tekniske målscoreren som var enhver forsvarsspillers skrekk. Den Owen som spiller for oss i dag er et rovdyr av de sjeldne i boksen, bevegelig og flink til å skaffe seg et forsprang på motstanderens forsvarere, uten at han har tempoet til å løpe fra dem med ball. Det kan hende at vi får se færre kontringsmål fra Owen etterhvert, men vi kan få se flere dødballmål og flere drittmål. Hvis vi da har kjappe vinger og Oba Martins til å score kontringsmålene, så er det veldig greit at Owen tar seg av resten.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1041 på: 10. Feb. 2008, 20:05 »
En liten gladnyhet i dag forteller at King Kev vil forlenge vår kapteins kontrakt. Tror en det lar seg gjøre?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 10. Feb. 2008, 20:10 »
Vanskelig å sei. På ein måte trur eg at Owen tenker han fortjene å spele i ein bedre klubb, men på ei anna side kan hende han tenkjer at han ikkje fortjener bedre, umulig å spå, men eg tvile på kontrakta blir forlenga.

En ting eg er skeptisk til er at Owen skal være kaptein. Han blir alt for anonym utpå bana. Skulle heller sett at vi satsa på ein ledarskikkelse i forsvaret, f.eks Taylor med sitt fantastiske engasjement og innsats.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 10. Feb. 2008, 22:43 »
Men når Owen først markerer seg på banen gjør han det som regel ved å score mål, noe som må sies å være utelukkende positivt. Taylor derimot, gjør noen gang små dumme feil som jeg ikke forbinder med noen som skal ha et kapteinsbind.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 10. Feb. 2008, 23:14 »
Per nå syns jeg vel Owen forsvarer kapteinsbindet bra. Jeg syns han har hatt en upåklagelig arbeidsinnsats i alle kampene, i tillegg til å bidratt med mål. Var ganske imponert over hans arbeidsinnsats i helga, for eksempel. Var mye mer synlig når det kom til å jobbe enn godeste Smith faktisk. Han fikk til og med inn et par gode taklinger. Er fornøyd med måten Owen bærer bindet på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 11. Feb. 2008, 17:28 »
Owen har blitt bedt om å lede laget gjennom prestasjoner, som i hans tilfelle er å score mål.

Men arbeidsinnsatsen har vært upåklagelig, når vi snakker om Michael Owen. Og han var mer synlig enn Smith på det feltet i forrige kamp, som du sier.
Owen er også fornuftig, han er kald i toppen og pådrar seg veldig, veldig sjelden unødvendige gule kort, på grunn av kjeftbruk eller liknende. Synes Owen er en glimrende representant for gode holdninger, både på og utenfor banen, og det synes jeg en kaptein skal være. Shearer var mye samme type. Og mye tyder på at Owen nyter nesten like stor respekt i spillergruppa som det Shearer gjorde, på grunn av sin erfaring, sine meritter og sin status i det engelske fotballmiljøet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1046 på: 11. Feb. 2008, 17:54 »
Skulle vel ærligtalt bare mangle. Er kun journalister og til dels urealistiske fans som ikke ser at mannen er en STOR fotballspiller.

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 11. Feb. 2008, 18:40 »
Lest et par innlegg her. Owen er kilometer fra en akseptabel toppform. Greit at han har puttet 2 på rad, men hva hjelper det når du dasser rundt i resten av kampen? Han sier til skysports at han viser at han fortsatt kan, etter kampene mot boro og villa. Kan hva da? Jeg ser en spiller som har liten eller ingen interesse i det som skjer på banen, han må få ut fingern snart. Om han hadde blitt solgt i sommer hadde ikke jeg blit våt i øynene.
"The first 90 minutes are the most important"

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1048 på: 11. Feb. 2008, 19:05 »
Lest et par innlegg her. Owen er kilometer fra en akseptabel toppform. Greit at han har puttet 2 på rad, men hva hjelper det når du dasser rundt i resten av kampen? Han sier til skysports at han viser at han fortsatt kan, etter kampene mot boro og villa. Kan hva da? Jeg ser en spiller som har liten eller ingen interesse i det som skjer på banen, han må få ut fingern snart. Om han hadde blitt solgt i sommer hadde ikke jeg blit våt i øynene.

Hvilke kamper har du sett de siste par helgene?

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 11. Feb. 2008, 19:53 »
Kanskje vi skal kjøpe Heskey til sommern, det har jo fungert med Owen - Heskey på Landslaget...==P