20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368528 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #1005 på: 31. Jan. 2008, 23:51 »
Nå er jeg bombesikker på en hattrick for Owen...Det ville vært så utrolig typisk for Newcastle nå for tida :-\

Tenker du på Englandkampen sier det kanskje mer om hva slags spillere Owen har rundt seg på landslaget enn for oss?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1006 på: 01. Feb. 2008, 00:17 »
Dette er jo i seg selv ganske sært. Hvor mange spillere takker egentlig nei til å spille for landet sitt?

Kommer ikkje an på kor mange men på kem. -> Alan Shearer. Owen burde konsa 100% på Nufc etter fleire magre år nå.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1007 på: 01. Feb. 2008, 09:25 »
Nå var jo Shearer faktisk landslagskaptein før han bestemte seg for å slutte på landslaget da! Og hvis det er den eneste spilleren du kan komme på er det jo meningsløst å hakke på Owen fordi han spiller på England! Det er ikke som om Owen blir så fantastisk mye bedre om han bare spiller for Newcastle heller (tror jeg). Landslaget spiller jo aldri samtidig som Newcastle heller. Skulle du kritisert Beye, Faye, Geremi og Martins for å represtentere sine landslag i ANC nå? Det går jo mye mer utover Newcastle enn at Owen spiller noen kamper for England når vi ikke gjør noe annet uansett.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1008 på: 01. Feb. 2008, 10:56 »
alle som har mer enn et halvt øye til newcastle vet at owen er totalt uinteressert i alt hva newcastle gjør. den spissen tjener fett og signerte garantert på samme grunnlag som albert luque. HALLO!!!! hvem ønsker å være under et regime av Souness. gutten har høy lønn i newcastle, noe han ikke hadde fått i noen av de andre middelmådige klubbene, og klubber som manju, pool og chelsea lot seg ikke bite på agnet da denne over the top spillern var til salgs. er videre ganske sikker på at owen går på billigsalg til en klubb i london eller spania til sommern da han er lei livet i newcastle..

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1009 på: 01. Feb. 2008, 11:24 »
Liverpool ville ha han men newcsatle vant budet. Tror ikke Owen forsvinner saa fort etter at han denne sesoongen klarte aa overtale fruen om aa komme flyttende opp til Darras Hall/Newcastle og begynte paa husbygging i sommer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1010 på: 01. Feb. 2008, 11:59 »
alle som har mer enn et halvt øye til newcastle vet at owen er totalt uinteressert i alt hva newcastle gjør. den spissen tjener fett og signerte garantert på samme grunnlag som albert luque. HALLO!!!! hvem ønsker å være under et regime av Souness.

Klart at lønnen  hadde sitt og si, men jeg er sikker på at at Shearer var en stor del av grunnen til at han signerte også...Owen ville spille sammen med Shearer, og Shearer drev ekstrem overtalelse for å få Owen til Newcastle...Owen var desperat etter spilletid også. Men vi må bare innse det, Owen så nok ikke for seg fire år i newcastle da han skrev under en fire års kontrakt, det bekrefter klausulen han hadde.

Det at Owen er helt uinterressert i newcastle er selvsagt bullshit, men at han får en ekstra "go" når han er med landslaget tviler jeg ikke på...Men jeg regner med at også Owen har fått litt følelser for klubben vår og supporterne som alltid gir han full støtte på tribunene..

Husker den dagen Owen signerte for oss, det var surrealistisk at vi skulle få en av verdens beste spisser. :) Selv om Shearer var verdensklasse, teller jeg ikke med han fordi han er geordie....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1011 på: 01. Feb. 2008, 15:08 »
Tror ikke det var mange Newcastle-supportere som trodde det var særlig realistisk at selveste Alan Shearer kunne gå til Newcastle fremfor Manchester United i 1996 heller.

Og det er selvfølgelig farlig å tro på det Owen selv sier. Mannen juger jo så det står etter. Lang hale og lang nese får han hver eneste gang han snakker offentlig om Newcastle. Det ser jo selv en blind mann. Og det mener jeg selvsagt ikke.

Ingen som noensinne har spilt for Newcastle på St. James' Park kan unngå å bli merket for livet. Saha kan gjøre hva pokker han vil. Bellamy kan klage og syte så mye som bare han kan, og Woodgate kan bare tro det er mulig å ignorere Newcastle. Men har du ikledd deg den stripete drakta og løpt ut på et stappfullt St. James' Park, så er det en opplevelse ingen fotballspiller glemmer. Det kan selv Woodgate skrive under på. Og inntil du har gjort det, så vet du ikke hva det vil si å spille for Newcastle. Det bekrefter de aller aller fleste som har spilt for oss opp gjennom årene.

Michael Owen så vel for seg at den klausulen var et slags sikkerhetsnett hvis ting gikk til helvete i Newcastle. Problemet var jo at ting gikk like mye til helvete for han selv, så han ble ikke akkurat særlig aktuell for andre klubber. Og istedet for å gå til en nyrik klubb som ikke er særlig mye bedre enn Newcastle bare for kortvarig lykke, så blir han heller på SJP og prøver å vise at han fremdeles er en meget god fotballspiller. Familien Owen trives i Newcastle, og Owen selv trives helt sikkert de gangene det går bra. Tipper Owen tenker like så mye på familien som på seg selv for tiden.

Vi må bare akseptere at Owen har andre prioriteringer enn Shearer. Shearer følte at han ikke hadde overskudd til å være familiefar, superspiss i Newcastle United og landslagets fremste målscorer etter EM2000. Owen føler nok at han fremdeles har mye å gi. Han er bare 27 år, og synes det er en såpass stor ære å spille på det engelske landslaget at han ikke har noen umiddelbare planer om å gi det opp. Det får vi bare respektere og akseptere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ole939

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1012 på: 01. Feb. 2008, 17:02 »
Nå er jeg bombesikker på en hattrick for Owen...Det ville vært så utrolig typisk for Newcastle nå for tida :-\

Tenker du på Englandkampen sier det kanskje mer om hva slags spillere Owen har rundt seg på landslaget enn for oss?

Mente den ja, ikke bare at de har bedre spillere.
Men jeg tror Capello kan få noe ut av Owen, jeg er 99 prosent sikker på at Owen må bare få ut det han kan.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1013 på: 01. Feb. 2008, 17:36 »
Owen er ikke den spilleren han en gang var, men han er fremdeles god nok for Newcastle og vil nok være det i mange år framover. Den store forskjellen på Owen nå og før er at han har mistet mye av hurtigheten pga av alle skadene. Nå er det heldigvis ikke slik at hurtighet er alt som teller for en fotballspiller, og Owen har veldig mange andre egenskaper som gjør han til en farlig spiss. Han har evnen til å være der ballen havner, han går på de rette løpene, og han er farlig både beina og hodet. Men Owen trenger selvtillitt, han trenger å score noen mål og oppleve at laget skaper sjanser. Alle husker hvor god Owen var sammen med Shearer de få kampene de fikk spille sammen under Souness, så å si at Owen ikke er god nok blir bare for dumt.
an sparker ikke Bobby Robson??

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1014 på: 01. Feb. 2008, 20:08 »
... "Men det var flere år siden. Han var hatt dusinvis av skader siden den gang. Han er og blir elendig. Selg!".

Owen holder selvfølgelig fortsatt et høyt nok nivå til å være mer enn god nok for Newcastle, både resten av året, og i flere år fremover. Selv om Owen har mistet mye av hurtigheten han hadde for snart 10 år siden, så har han fortsatt en smartness som vi ikke har for mye av i laget. Han er veldig dyktig til å lese ballens bane. Dyktig til å være på rett plass til rett tid, og sette ballen i mål. Jeg tror fremdeles at Owen har det lille ekstra som gjør at han kan få en meters forsprang på en forsvarsspiller, uten å nødvendigvis være raskere enn vedkommende. Og det burde være en selvfølge at en spiss må ha hjelp fra medspillere for å score.

Adebayor er en jævlig god spiss, men uten Flaminis pasningsfot i forrige kamp, så hadde jobben hans vært langt vanskeligere. Og hva hadde Drogba vært uten fantastiske medspillere?

Man kan sannsynligvis telle på én hånd hvor mange "clear cut chances" Owen har fått denne sesongen. Og da klager vi på at han ikke har scoret mål?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1015 på: 01. Feb. 2008, 20:19 »
Må selvfølgelig si meg helt enig med Joakim her. Owen er den som scorer mål, han er på rett plass på rett tid og har de riktige bevegelsene for en spiss i henhold til å komme seg til gode muligheter. At han får få eller ingen målsjanser hver kamp er ikke Owen sin feil, men snarere det at han får for lite å jobbe med. Vi vet at Michael Owen er en spiss som er godt i stand til å score mål, bare han får sjansene. Selvfølgelig scorer ikke Owen når spillestilen er å mæle ballen opp mot spissene og satse på at de vinner duellene som er litt min følelse av hvordan Allardyce-fotballen er. Tror og håper Owen kommer til å blomstre under Keegan.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1016 på: 02. Feb. 2008, 07:30 »
alle som har mer enn et halvt øye til newcastle vet at owen er totalt uinteressert i alt hva newcastle gjør. den spissen tjener fett og signerte garantert på samme grunnlag som albert luque. HALLO!!!! hvem ønsker å være under et regime av Souness. gutten har høy lønn i newcastle, noe han ikke hadde fått i noen av de andre middelmådige klubbene, og klubber som manju, pool og chelsea lot seg ikke bite på agnet da denne over the top spillern var til salgs. er videre ganske sikker på at owen går på billigsalg til en klubb i london eller spania til sommern da han er lei livet i newcastle..

Jeg hadde gitt hva som helst for å få muligheten til å smelle til deg i fjeset med et brekkjern
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1017 på: 02. Feb. 2008, 09:25 »
Jeg tror Owen blir ut karrieren sin i newcastle.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1018 på: 02. Feb. 2008, 11:35 »
Vi har å gjøre med en spiller som aldri har sagt at han ønsker seg vekk. Dette tør jeg påstå, siden det aldri har kommet noen uttalelse fra hverken ham eller noen manager som har sagt noe slik. Vi har også å gjøre med en spiller som har fått familien sin opp hit og bygget hus. Han vil selvfølgelig fra, samme hvor, bare det ikke er her. Kan noen gi meg en god grunn, bare et argument, eller en synsing vil være nok, på hvorfor og hva som tyder på at Owen vil bort herfra? (Da regner jeg ikke med klausulen som aldri ble brukt.)

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1019 på: 02. Feb. 2008, 12:09 »
Ser absolutt ikke bort ifra at Owen så på Newcastle som et lite stoppested for å få opp karrieren sin igjen. Tror egentlig den klausulen var der slik at han kunne spille en sesong med Shearer, og deretter dra til en større klubb. Men det var den gang. Nå trur jeg ikke akkurat han leter etter en måte å forsvinne fra Newcastle på. Tror faktisk vi kan få nytte av han i flere år framover nå.