20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368531 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #930 på: 07. Des. 2007, 16:26 »
£8mill, altså ca.95mill kr...hvis vi får det igjen for Owen skal vi være mer enn fornøyde!

Tja, ikke han har ikke fått vist seg fra sin beste side så markedprisen har nok godt litt ned. Likevel har han et stort navn i England fortsatt og mange engelsk klubber med mye penger nå. Personlig ville jeg aldri akseptert et bud under £10m og tror vi også lett kan få det i januar.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #931 på: 07. Des. 2007, 16:34 »
Jeg synes man skal tilby Owen ny kontrakt uten klausul, signerer han så skal han selvsagt ikke selges. Owen har vært svak denne sesongen, men jeg har enda tro på at vi får se den gode gamle Owen. Spillemessig anser jeg Smith som den beste spissen vår denne sesongen, om det er Owen eller Martins som starter ved siden av har minimalt å si.

Enig. MEN, jeg har stor tro på Owen og Smith sammen også dersom vi får Owen på fote igjen. Den omgangen de hadde sammen for England var lovende, dog jeg husker ikke hvem det var mot.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #932 på: 07. Des. 2007, 16:38 »
En Owen i form er selvsagt bedre enn Martins, det finnes det ikke tvil om. Jeg er ikke sikker på om det er Owen sin feil at han har scoret så få mål denne sesongen, vi har jo knapt nok skapt sjanser i disse kampene. Og kom ikke med at Martins skaper så sinnsykt mye mer på egenhånd uavhengig av medspillerne. Owen er helt klart den smarteste spissen vi har, han er en goalgetter av rang. Jeg tror også han vil fungere veldig bra sammen med Smith på topp, Smith er en spiller som skaper rom for andre stikk motsatt av hva Viduka gjør.
an sparker ikke Bobby Robson??

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #933 på: 07. Des. 2007, 16:39 »
Hehe, hvilken kamp det var husker ikke jeg heller. Estland i EM-kvalik, kan det ha vært det?
Men ja, Owen og Smith kan være en meget spennende duo, selv om det har minimalt å si om det er Owen eller martins som tar plassen ved siden av Smith.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #934 på: 07. Des. 2007, 16:44 »
Jeg syns også at det faktisk har noe å si. Dersom Owen blir ordentlig matchfit igjen ser jeg på han som vår best spiss, og da bør han i mine øyne spille samma faen hvem som er ved siden av han. Da er det kanskje mest hensiktsmessig å spille med Smith.
Samtidig, ihvertfall mot svakere lag, kan da Martins spille i en slags vingrolle slik at vi får utnyttet alle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #935 på: 07. Des. 2007, 16:58 »
Blir det bud på ca £8 mill for Owen syntes jeg de skal slå til på det!!!
Tror faktisk det er mulig å bruke de pengene på et par nye spisser som klarer å score
minst like mye, om ikke mer, enn det Owen har gjort for oss...

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #936 på: 07. Des. 2007, 17:00 »
synes det er litt tett og selge de store vi har og kjøpe flere halvgode for de pengene. til slutt så sitter vi igjen med et halv godt lag. vi trenger folk som martins , owen, duff, emre osv.
lt;3 Newcastle <3

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #937 på: 10. Des. 2007, 23:40 »
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=509658
Owen Targets Derby Comeback
Han er hjertelig velommen tilbake, så lenge han finner målet å storformen. Å det forventer jeg ikke i de første kampene. Men jeg skal gi han frem til sommeren, vist han ikke har overbevist meg da... Så SELG HAN.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #938 på: 10. Des. 2007, 23:47 »
Vi brant jo mange 100% målsjanser mot Birmingham så håper Owen kommer tilbake i toppform... Dette er også bra mtp på at MArtins skal til Afrika. For håpe Owen holder seg skadefri over en lengre peridode nå da, selv om jeg tviler på at han gjør det.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #939 på: 12. Des. 2007, 18:20 »
Owen har vært mye skadet de siste par sesongene og det tror jeg han kommer til å fortsette med å være.
Av en eller annen grunn virker det som enkelte spillere ikke klarer å kvitte seg med skadene sine.
Ta Dyer f.eks... Han ble skadet nesten med en gang han gikk til West Ham.
Det salget ga £ 8 mill og det er gode penger for en tidvis middelmådig spiller som Dyer...
Får vi noe lignende (helst litt mer) for Owen kan det så absolutt hentes inn forsterkninger...

Kan hende erstatteren ikke er like god på papiret, men det vi først og fremst trenger er en spiller
som kan spille mer enn 10% av kampene i løpet av en sesong...

Nå ser det ikke ut som om det ikke blir så mye tilgjengelig kapital foran neste måneds tranfervindu...
Skal man da hente inn spillere må disse finansieres med salg, og da syntes jeg det er best at Owen forsvinner,
da et salg av han vil gi mer penger enn hva vi kan forvente av de øvrige spillerne i klubben...

Hentes det inn to-tre nye spillere for salgssummen av Owen tror jeg det vil være en god deal...

Må da være noen andre gode spillere på markedet, f.eks i Championship som kan gå inn på laget??

Noen forslag??

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #940 på: 12. Des. 2007, 18:30 »
Jeg kjenner ikke til Championship så godt, men etter det jeg vet finnes det ingen der, som er bedre enn Michael Owen. Og skal man erstate Michael Owen, så må man være bedre. Vi kan ikke begynne å senke lista, bare fordi Owen er skadet såpass mye. Når vi har en spiller som er så vanvittig giftig foran kassa som Michael Owen, da kan vi ikke selge ham, og kjøpe en dust fra CCC, bare fordi Owen er så jævlig mye skadet. Det holder bare ikke. Selv om Owen bare spiller en tredjedel av kampene i en sesong, så er han ti ganger bedre enn noen spisser i Championship.

Du finner ingen spillere som Thorstein Helstad og Steffen Iversen i Adeccoligaen heller. Selv om Iversen er en lat faen, som spiller WOW, fremfor å trene, så kan du ikke erstatte ham med en som er treningsnarkoman, men bare halvparten så god. Det faller, som alle vet, på sin egen urimelighet.

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #941 på: 12. Des. 2007, 23:00 »
Vel, urimelig er et forvirrende uttrykk i denne sammenheng, men ellers enig i din betraktning og argumentasjon..

Owen bør spille sesongen ferdig i Newcastle, og forhåpentligvis etter det også..

La oss håpe skadene avtar og at han kan bli vår toppscorer denne sesongen...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #942 på: 13. Des. 2007, 15:21 »
Det er klart, hvis han fortsetter og blir skadet annenhver måned også videre utover sesongen, så bør vi vel prøve å få solgt Owen til sommeren, med tanke på at han bare har ett år igjen av kontrakten. Men håpet er at Owen på merkelig vis er helbredet og at han storspiller og får ny kontrakt til sommeren.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at de aller aller fleste Newcastle-supportere håper at det skjer.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #943 på: 13. Des. 2007, 20:15 »
Owen er et vandrende stykke porselen. Han er jo konstant skadet og det tar lang tid før han gjenopptar formen etter et skadeavbrekk. Slike spillere kan vi ikke ham. Han er god, jo visst, men han har vist det så sjeldent i Newcastle.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #944 på: 14. Des. 2007, 08:26 »
Gratulerer med dagen, Owen!