20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368237 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #885 på: 24. Nov. 2007, 22:15 »
JOAKIM SERIØST slutt og drit deg ut. Hva har du imot martins? greit at han ikke var noe god i dag, men viduka var værre , og owen hadde faen ikke gjort det noe bedre, slik som laget spilte i dag. Owen er veldig avhengig av gode medspillere og det hadde han ikke hatt i dag.
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #886 på: 24. Nov. 2007, 22:40 »
Men vær så snill og les hva jeg skriver da.

Jeg prøver å si her at selv om Martins ikke var så god i dag, så prøvde han så godt han kunne. Og jeg ville bare si ifra at det samme har vært tilfelle for Owen i de tre forhenværende kampene (ihvertfall de to av dem jeg har sett).

Jeg sa på ingen måte at Martins var bånn i bøtta og bør bli skjelt ut og halshugget. Jeg sa bare at dersom man halshugger Owen for å gjøre mye det samme som Martins gjorde i dag, bør man også halshugge Martins. Noe annet blir dobbeltmoral. Jeg har ikke noe imot Martins, men han skal ikke behandles annerledes enn Owen, for han er ikke en mye bedre spiller enn Owen.

Jeg kan umulig benekte at Viduka var elendig i dag. Jeg har aldri prøvd å antyde noe annet heller, ved aldri å tidligere nevne Viduka whatsoever. Hvorfor blander du inn Viduka da? Les hva jeg skriver for svarte f....
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #887 på: 24. Nov. 2007, 22:52 »
virket på starten av inlegget ditt som om du digga på en måte at martins skuffet, slik at du kunne beskytte owen.

Jeg ser helst at begge to spiller på topp jeg, vil ikke at de skal bli benket til fordel for hverandre, fordi de er uten tvil de to beste spissene vi har.
lt;3 Newcastle <3

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #888 på: 24. Nov. 2007, 22:55 »
Jeg ser helst at begge to spiller på topp jeg, vil ikke at de skal bli benket til fordel for hverandre, fordi de er uten tvil de to beste spissene vi har.

Støttes, men med langball taktikken vår må vi han en duelsterk spiss på topp og det er dessverre ikke Owen eller Martins.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #889 på: 24. Nov. 2007, 23:13 »

Støttes, men med langball taktikken vår må vi han en duelsterk spiss på topp og det er dessverre ikke Owen eller Martins.
Just presis det jeg har nevnt i kamptråden. Slutt med lange baller mot lave, raske spisser!!!!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #890 på: 25. Nov. 2007, 00:59 »
Jeg må ærlig innrømme at jeg forstår Joakims frustrasjon, mange her inne har kritisert Owen for så og si alt denne sesongen. De samme har påstått at Martins er langt langt bedre og at det er en skandale at Owen starter fotballkamper på bekostning av Martins, idag fikk vi sett at heller ikke Martins kan prestere uten et lag som fungerer. Jeg har på ingen måte noe imot Obafemi Martins, han er en meget god fotballspiller på sitt beste. Det jeg har reagert på er at Owen har måtte tåle kritikk for at vi har tapt mot Pompey og spilte elendig mot Sunderland, vi ser idag at det er vanskelig å være spiss enten du heter Owen eller Martins.

Jeg tror som jeg har sagt i andre tråder at vi er best tjent med å starte med Smith sammen med enten Owen eller Martins, og det skal sies at spillemessig er kanskje hjemmekampen mot Spurs det beste vi har prestert i år og da spilte Smith og Martins sammen. I den kampen var Smith fantastisk god, og jeg tror han vil gjøre både Owen og Martins bedre enn hva de to vil gjøre hverandre.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #891 på: 25. Nov. 2007, 01:33 »
Her støtter jeg Joakim fullt ut! Innlegget hans var ikke for å sverte Martins, men han satt fingeren på noe som er svært relevant. Skjønner ikke hvorfor folk hisser seg opp uten grunn..

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #892 på: 25. Nov. 2007, 01:57 »
Etter å ha sett saltstøtta viduka på topp sammen m "headless chiken" martins idag må jeg si av jeg gjerne ser en småskadet Owen på topp enn Viduka. Mannen kan ikke ha gått mer en maks 500 m i dag. Og Oba løper uten mål og mening som så ofte før. Men han forsøker i allefall på noe, i motsetning til sin makker idag. Umulig for alle spisser i verden å få gjort så veldig mye når midtbanen vår står på 25m og ser på at motstanderne angriper.. Laget Spiller tragisk dårlig før tiden derfor scorer vi heller ikke.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #893 på: 25. Nov. 2007, 03:03 »
Ka hadde Owen utretta i ein sånn ein kamp ?
Ingenting. Han er jo avhengig av laget skal skap sjangsene for han og kor mange sjangser hadde dei gitt Owen i dag ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #894 på: 25. Nov. 2007, 06:42 »
Det er dette som backfires tilbake på Oba jo, for han sliter jo like mye når laget er rævva. Og som man har prøvd å poengtert i det uendelige. Jeg refererer herved tilbake til forrigesesong og en "headless chicken" som sto stakkarslig alene på topp da laget vårt ikke klarte noe. Jeg er forbanna lei denne usaklige kritikken mot Owen, og jeg skjønner ikke at det går an å misforstå Jokke så utrolig. Han angriper ikke Oba, han bare avkler urimeligheten i kritikken av Owen kontra den manglende kritikken av Oba. Eller motsatt da.
Jeg er forsåvidt også helt enig med Abel. Alan Smith er nok vår mest undervurderte spiss, da han har mye å spille på. Den eneste store mangelen han har er at han ikke er noen goalgetter, men det var heller aldri Craig Bellamy. Smith tror jeg kan bli genialt sammen med Oba eller Owen, eller til og med Viduka i nøds fall. Han arbeider så hardt og skaper sjanser og rom for partneren. Slutt å misbruk Smith som midtbanespiller, og sett han på topp!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #895 på: 25. Nov. 2007, 08:03 »
Nå har Owen spilt 4 kamper på rad uten scoring, la Oba få samme muligheten...jeg vedder en tusing på at han putter minst et mål på de tre neste kampene...

Kampen i går var en kamp så dårlig at ingen spisser i verden kunne scoret...med unntak av lykketreff fra 35m og andre "fantasimål"...vi skaper nada og da er det vanskelig å være spiss....og jeg forsvarer ikke nødvendigvis bare Martins, men også Viduka....Begge spilte riktignok dårlig, men de skal være unnskyldt på en dag som den i går...rett og slett....

Hodeløs kylling.....ja vel? Hans uforutsigbarhet er hans styrke...jeg er jaggu glad vi har spillere med ekstremferdigheter som kan gjøre det lille ekstra, selv om de ikke nødvendigvis gjør det hver kamp....Jeg liker sånne spillertyper veldig godt, det er de som gir laget det lille ekstra...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #896 på: 25. Nov. 2007, 10:19 »
Owen eller Martins!?! Så lenge vi spiller slik vi gjør nå er det akkurat det samme hvem som spiller spiss siden vi ikke har noen form for angrepsmønster.

For å si det sånn, Owen storspilte mot Russland på Wembley, skorte 2 flotte mål og var vel banens beste! Han var også god i bortekampen for mot samme nasjon selv det kun ble èn assist!
Så hvorfor er han ikke like god for NUFC? Kan det være et manglende spillemønster og taktikk? Kan det være at Big Sam ikke utnytter ekstremferdighetene hans? Eller skal Owen være så god at han kan vinne kampene på egenhånd?

Så Martins, mange ropte etter han da NUFC ikke hadde noen form for offensivt spill, og Owen fikk skylden! Martins fikk sjansen igår uten at spillet bedret seg noe særlig. Fremdeles den lange ballen opp, lite folk som kom etter og det endte med Martins mistet ballen (noen ganger altfor lett) eller at vi klynget det til!

Så er det virklig slik at det er enten Owen eller Martins sin skyld?

Jeg mener NEI! Vi skulle klart å utnytte begge spillernes ferdigheter, SAMMEN! For de er ikke så like som mange skal ha det til, greit begge er små, men det er vel egentlig eneste likheten også!?
Owen liker å gå på løp i bakrom, mens Martins liker best å ha ballen i bena og å få litt tid med den. Han kommer gjerne ned til rundt midtbanen for å delta litt mer. Til  sammenligning er vel Rooney og Tevez mye mer like i spillestilen!?!
Så hvorfor i H........ klarer ikke Big Sam å utnytte at vi har 2 så J....... gode spisser i stallen bedre? Er den lange ballen opp den enste måten han kan spille fotball på? Isåfall kan vi vente oss flere vansklige kamper, for når vi sliter med å vinne hodedueller mot Hyypia -Carragher vil vi garantert slite med Ferdinand - Vidic, Terry - Carvalho, osv.

Jeg mener vi må spille på ferdigheter som er i laget! Da får vi kansje også få sett Martins og Owen spille bra, sammen.

PS! Jeg er fremdeles utrolig skuffet etter gårsdagens kamp, og legger fremdeles skylden på Big Sam og hans håpløse taktikk. Og jeg håper dette får konsekvenser for han.....
« Siste redigering: 25. Nov. 2007, 10:22 av Frode »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #897 på: 25. Nov. 2007, 10:59 »
Owen eller Martins!?! Så lenge vi spiller slik vi gjør nå er det akkurat det samme hvem som spiller spiss siden vi ikke har noen form for angrepsmønster.

Det er nettopp dette som er poenget! Verken Owen eller Martins har noe som helst mulighet for å utrette en dritt når Newcastle spiller som de gjør, derfor blir det feil å kappe hodet av noen av de!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #898 på: 25. Nov. 2007, 11:00 »
Nå har Owen spilt 4 kamper på rad uten scoring, la Oba få samme muligheten...jeg vedder en tusing på at han putter minst et mål på de tre neste kampene...

Kampen i går var en kamp så dårlig at ingen spisser i verden kunne scoret...med unntak av lykketreff fra 35m og andre "fantasimål"...vi skaper nada og da er det vanskelig å være spiss....og jeg forsvarer ikke nødvendigvis bare Martins, men også Viduka....Begge spilte riktignok dårlig, men de skal være unnskyldt på en dag som den i går...rett og slett....

Hodeløs kylling.....ja vel? Hans uforutsigbarhet er hans styrke...jeg er jaggu glad vi har spillere med ekstremferdigheter som kan gjøre det lille ekstra, selv om de ikke nødvendigvis gjør det hver kamp....Jeg liker sånne spillertyper veldig godt, det er de som gir laget det lille ekstra...

Men det at Martins foretar så mange uforutsigbare ting skaper også problemer for oss i oppbyggingen av angrepene. Når det er store rom å løpe i kan han finne på å møte for å få ballen i beina, istede for å starte på løp i rommene sånn at vi kan slå ballen inn i disse rommene. Da kommer også Martins til sin rett, han løper jo ifra de aller aller fleste i løpsdueller, og han vil kunne komme rettvent mot mål. Jeg vil mer enn gjerne se Martins hver kamp jeg, men det vil jeg med Owen også. To jeg ikke vil se i laget er hhv Ameobi og Viduka. Ameobi har jo første-touch som en Lecca-blokk og Viduka står stand-by hele kampen m hoftefeste. Men selvsagt må vi også spille på en helt annen måte hvis vi skal utnytte Owen og Martins sammen. Men dessverre ønsker ikke Big Sam å spille offensiv fotball sånn som jeg vil det. Men da håper jeg virkelig han kan få midtbanen til å fungere i det konstruktive spillet, sånn at vi kan få utnyttet spissene våre  litt oftere i kampene. Martins og Viduka hadde en helvetes jobb i går, de ble forlatt totalt alene i alle faser av spillet. Når de andre på laget hadde klart å klarere ballen frem til de virket det som om de stoppet opp for å få samlet seg før neste bølge m angrep fra Liverpool...

Vi trenger en sterk og kreativ midtbane spiller i januar, og vi trenger en ny spiss som kan ta plassen fra Viduka. I tillegg trenger vi en midtstopper. Jeg håper på følgende trio. Van der Vaart, Anelka og Hangeland. Får vi disse tre er jeg meget fornøyd m januar handelen. Da vil jeg se følgende lag fra midten av januar.

Given
Beye-Hangeland-Faye-Enrique
Milner-Barton-V.d.Vaart-N'Zogbia
Anelka-Martins/Owen

Med godt gammeldags Newcastle-spill tror jeg dette laget kunne blitt godt nok for topp 6 allerede i år.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #899 på: 25. Nov. 2007, 11:49 »
Er redd midtbanen du setter opp der fort kunne bli for lett Ulf, sammenligner vi med de andre topplagene så blir den vel offensiv. Tar vi Liverpool for eksempel så stilte de i går med Kewell-Gerrard-Lucas-Sissoko. Sissoko har helt klart sin styrke defensivt, men også Lucas og Gerrard ser jeg på som bedre defensivt enn Zog og Vaart. Jeg har mer tro på en skikkelig defensiv midtbanespiller som kunne skapt defensiv trygghet og mange brudd.

Given
Beye-Woodgate-Faye/Taylor-Enrique
Milner-Mascherano-Barton-N`Zogbia
Smith-Owen/Martins

Dette laget tror jeg kunne kjempet om Europacup, med Woodgate hadde vi fått den sjefen i forsvaret som vi har manglet, og Mascherano er kanskje verdens beste defensive midtbanespiller. Jeg mener Barton, Milner og Zog er kreative nok til å skape noe offensivt, det vil også være viktig at backene overlapper kantene i langt større grad enn vi har klart til nå. Med Smith på topp får vi et mye bedre oppspillspunkt enn vi får med Viduka, selv om Smith er mindre så er han fantastisk sterk til å holde motspillerne unna.
an sparker ikke Bobby Robson??