20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368578 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #870 på: 24. Nov. 2007, 00:03 »
Men husker jeg ikke helt feil presterte ikke Oba så veldig bra heller i hjemmekampen mot Everton, og når Emre og Owen kom inn mente vel flesteparten at det burde skjedd langt tidligere. Og jammen scoret Owen i den kampen, i sin første kamp etter skadeavbrekket, og blir halshugd dagen etterpå, fordi han reiste på landslagssamling for å spille EM-kvalik. Og ettersom Owen ikke har scoret i de svært få brukbare kampene vi har spilt etter den gang, så blir han nå skjelt ut på det groveste, og man hoverer fordi han blir skadet.

Hvorfor spiller Owen gang etter gang? Fordi han er dårlig, men har altfor stort navn til at BS tør sette ham ut, eller fordi han er så god, også uten ball, at han er så viktig for laget at han bør spille omtrent hver kamp. Han har prøvd å pare Owen og Martins. Det gikk ikke så veldig bra. Kanskje fordi vi har spilt for jævlig i de kampene, kanskje fordi de to muligens ikke passer sammen. Eller for å prøve kø1 og Bensons teori, fordi Owen er verdens desidert dårligste fotballspiller og ikke kan noen verdens ting annet enn å score ferdigscorede mål og spille for England.

I de tre siste kampene har ikke Owen vært veldig god, men han har tidvis vært bedre enn andre spillere i laget. Men disse spillerne halshugges på ingen måte. Bare fordi owen bommer på noen halvsjanser så er han ikke verdig å spille i svart og hvitt og bør kastes på båten umiddelbart, uten at vi får igjen en krone for det.

Greit nok, Owen skal ikke alltid spille hver eneste kamp, hvis han presterer så dårlig at han ikke fortjener å starte. Men han har i flere av våre dårlige kamper i det siste beveget seg ganske bra uten ball, og har kommet seg til halvsjanser, som en av svært, svært få. Nei, han har ikke satt disse halvsjansene, men Owen er ikke den typen som scorer på halvsjanser fra 20 meter og utover. Og selv Michael Owen greier av og til å bomme. Oba Martins har spilt seg til et par brukbart store sjanser, men bommet. Er han da virkelig så mange verdenshav bedre enn Owen?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #871 på: 24. Nov. 2007, 00:08 »
Eller for å prøve kø1 og Bensons teori, fordi Owen er verdens desidert dårligste fotballspiller og ikke kan noen verdens ting annet enn å score ferdigscorede mål og spille for England.

Vær så snill!! Hva er det du vil når du skriver sånt..? Mangler du noe i topplokket..?

Når det gjelder Martins så spilte han mer enn godkjent mot Everton, Owen hadde et fint innhopp han, bare han kunne fortsatt med sånne prestasjoner......
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #872 på: 24. Nov. 2007, 00:20 »

Hvorfor spiller Owen gang etter gang? Fordi han er dårlig, men har altfor stort navn til at BS tør sette ham ut, eller fordi han er så god, også uten ball, at han er så viktig for laget at han bør spille omtrent hver kamp. Han har prøvd å pare Owen og Martins. Det gikk ikke så veldig bra. Kanskje fordi vi har spilt for jævlig i de kampene, kanskje fordi de to muligens ikke passer sammen. Eller for å prøve kø1 og Bensons teori, fordi Owen er verdens desidert dårligste fotballspiller og ikke kan noen verdens ting annet enn å score ferdigscorede mål og spille for England.
er
Han har vert her under 3 managere nå og på den tida har han scora 9 mål tror eg det er om d ikkje er mindre og kosta oss meir enn ei tør tenkje på. Har vel ALDRI sagt owen er dårlig begynner og bli lei du tar ord i kjeften min. Men det Hjelper ikkje kor god han er i kampform når han går skada året rundt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #873 på: 24. Nov. 2007, 00:24 »
Joda, men Owen er avhengig av å ha et godt lag rundt seg for å levere slike imponerende prestasjoner. Og han vil naturligvis variere noe når han ikke er i toppform. Sånn er det bare. Og når resten av laget, i kamper mot Reading og Portsmouth presterer så elendig som de gjør, hvordan kan vi da forvente at Owen skal storspille i hver bidige kamp, og score tre-fire mål?

Dere sier jo mer eller mindre at owen er talentløs, bortsett fra når han spiller for landslaget. Oba presterer ikke alltid like stabilt han heller, og kan vel så ofte være en pain in the ass, som en megafantastisk fotballspiller av de ytterst ytterst sjeldne. Owen presterer vanligvis mer stabilt, selv når han ikke er i form. Men når resten av laget er så jævlig bånn i bøtta, og Owen er nødt til å skape alle sine halvsjanser mutters alene, hvordan kan vi da forvente at han skal vinne kampene for oss?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #874 på: 24. Nov. 2007, 00:33 »
hvordan kan vi da forvente at Owen skal storspille i hver bidige kamp, og score tre-fire mål?

Ingen som forventer det!! Herregud......

Faktum er at Owen ikke har scoret i sine 4 siste kamper...et mål eller to er vel ikke for mye forlangt..er det?? Og på toppen av alt sitter Martins på benken som faktisk har scoret i en av sine to siste starter.....

hvorfor prøver du BEVISST å drite ut de du diskuterer med Joakim...? Du kommer med sånne laaange svar med en hel haug av retoriske spm, overdrivelser, sarkasme...? Vrir deg unna sannheten...Tipper du er politisk aktiv...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #875 på: 24. Nov. 2007, 00:52 »
Jeg prøver bare å påpeke urimeligheten i deres syn. Og det er jeg i min fulle rett til.
Og nei, jeg er ikke politisk aktiv.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #876 på: 24. Nov. 2007, 00:55 »

hvorfor prøver du BEVISST å drite ut de du diskuterer med Joakim...? Du kommer med sånne laaange svar med en hel haug av retoriske spm, overdrivelser, sarkasme...? Vrir deg unna sannheten...Tipper du er politisk aktiv...
Den likte jeg godt!  ;D

Vet om et par sånne, og det verste er at det er akuratt sånn de er også! (ikke noe negativt ment mot deg, Joakim).
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #877 på: 24. Nov. 2007, 03:31 »
Hehe. Nå blir jeg halshugd når jeg sier jeg er helt enig med Jokke, men det får bare stå til :P
Owen har manglet det lille ekstra, men jeg syns på ingen måte Martins har vært så ekstremt god denne sesongen. Syns han har vært veldig variabel, og mot Everton var han da ikke noe bedre enn det Owen har vært heller de siste par kampene. Og da hadde vi jo også et brukbart spill, ihvertfall i førsteomgang. Det var også veldig synlig å se da hvilken fenomenal usynlig jobb Owen gjorde da han kom inn med sine smarte bevegelser.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #878 på: 24. Nov. 2007, 11:09 »
Som Matt Le Tissier sa i går.
"I don't know what it is about Newcastle, but perfectly solid, reliable, dependable defenders with good records at their previous clubs go there and turn to jelly. Claudio Cacapa is the latest one and you do wonder what Sam Allardyce can do to stop it. "

Ja Owen er også et eksmpel her. Virker som en del våre spillere blir helt borte når dem kommer til newcastle.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #879 på: 24. Nov. 2007, 11:11 »
Det har vært vanskelig for Martins å være ekstremt god denne sesongen, fordi han har startet nesten halvparten av PL kampene fra benken.....Men faktum er at han har vært bedre enn Owen, scoret mer mål enn Owen og i tillegg har han hatt noen flotte assist....For meg skulle det være nok til å sette Owen ut og Martins inn..hvis man absolutt ikke KAN spille med begge...

Denne diskusjonen tar vel aldri en ende, men før sesongen håpet og trodde jeg at Owen og Martins skulle bli vårt spisspar...Og jeg synes de fortjener en sjanse sammen, hvis Owen kommer tilbake i form...Men jeg er stygt redd den formen ikke kommer, og samtidig redd for at BigSam vil prioritere en Owen som ikke er i form..

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #880 på: 24. Nov. 2007, 11:25 »
Hehe. Nå blir jeg halshugd når jeg sier jeg er helt enig med Jokke, men det får bare stå til :P
Owen har manglet det lille ekstra, men jeg syns på ingen måte Martins har vært så ekstremt god denne sesongen. Syns han har vært veldig variabel, og mot Everton var han da ikke noe bedre enn det Owen har vært heller de siste par kampene. Og da hadde vi jo også et brukbart spill, ihvertfall i førsteomgang. Det var også veldig synlig å se da hvilken fenomenal usynlig jobb Owen gjorde da han kom inn med sine smarte bevegelser.

Unnskyld at jeg kanskje virker litt usaklig her nå, men den fenomenale usynlige jobbinga til Owen har jo hjulpet laget noe helt utrolig i de siste kampene eller? Er det den jobbinga han gjør når han står igjen inne på motstanderens banehalvdel og ser på mens spillet foregår på vår banehalvdel? Nei, jeg forventer på ingen måte at Owen plutselig skal kaste seg inn i taklinger inne på egen halvdel og blokkere skuddforsøk osv, men å hylle Owens "fenomenale usynlige jobbing" blir feil når den ikke er tilstede, for det har den ikke vært i de siste kampene. Ja det er mulig han beveger seg veldig smart når vi bygger opp angrepene våre, men det hjelper ikke så veldig mye da vi generelt har slitt med å true motstanderens mål i de siste kampene, og ja det er sikkert mer andre spilleres feil, enn det er Owens feil, men da blir det fortsatt alikevel feil å forsvare Owens fenomenale usynlige jobb, ganske enkelt fordi den ikke har bidratt til noe som helst i det siste.

Du skrev tidligere i ett innlegg ovenfor her Kristoffer at Owen må få tid på seg, og da kommer det til å løsne. Dette har du mest sannsynlig rett i? Men hvor lenge skal vi egentlig vente? Vi er faktisk allerede inne i den tredje sesongen, og med ett unntak av ett par kamper hvor Owen senket WBA og West Ham, noe Darious Vassel kunne klart også bare for å ta ett eksempel, så har faktisk ikke Owen klart å komme i form enda, hvorfor? Skader? JA! Og nå får jeg det selvfølgelig til å høres ut som om det er Owens skyld igjen regner jeg med å få høre. Men innse det: det handler ikke om hvem sin skyld det er? Det er knekkende likegyldig om det er Owen som er uforsiktig eller dårlig trent, eller om Martins eller Ameobi skadet ham på trening for å få spilletid, eller om Owen rett og slett bare er uheldig, resultatet er det samme: når Owen endelig skal spille seg i form så blir han skadet igjen. Newcastle United er en fotballklubb og livnærer seg av fotball som brutalt nok er resultat-avhengig. Og i dagens fotball er resultatene avhengig av god utnyttelse av ressurser. En viktig ressurs er da pengene som klubben Newcastle bruker, og alle de pengene Owen har kostet klubben er langt ifra blitt godt utnyttet, det er det virkelig på tide og innse, og derfor er tålmodigheten min med Michael Owen i Newcastle mer enn tynnslitt!

Joakim: du er i din fulle rett til å påpeke akkurat hva du vil, og jeg beundrer deg for at du er dyktig til å argumentere for dine syn og du har nesten alltid noe å komme med, men i denne sammenhengen blir det etter min mening en ren og skjær kommunikasjonssvikt mellom deg og de du prøver å motsi her.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #881 på: 24. Nov. 2007, 12:39 »
Noe av det bedre jeg har lest på forumet her på lenge ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #882 på: 24. Nov. 2007, 13:32 »
Jamen for guds skyld. Du veit da hvilken spiss Owen er. Det nytter jo ikke dersom han beveger seg smart når vi ikke klarer etablerer en form for offensivt spill.
Og det jeg mener med tid på seg, er jo tiden han trenger på å komme seg tilbake fra langtidsskaden. Jeg tror etterhvert Owen vil bli mindre skadeplaget med Allardyce sitt nye system. At det vil ta tid, ja, men jeg håper og tror han vil virke mer robust iløpet av sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #883 på: 24. Nov. 2007, 22:00 »
I dag så vi jo at Obafemi Martins, überfantastiske Obafemi Martins, som tidvis sto med hoftefeste på midtstreken mens resten av laget forsvarte seg som verst de kunne (ja, for det var ikke særlig godt forsvarsspill, men noen få unntak fra Beye og Butt). Martins prøvde å være i bevegelse når vi hadde ballen offensivt, han prøvde å finne på noe vettugt med ballen, men han ble selvfølgelig mutters alene. Og fikk ikke til noen verdens ting. I mye samme situasjon var Owen mot Portsmouth. Owen fikk, med litt flaks, presset frem et selvmål fra Portsmouth-spillerne. Den flaksen hadde ikke vi i dag. Likevel fikk Owen på mange måter skylden for tapet mot Portsmouth, på samme måte som han fikk skylden for at laget var så dårlige mot Sunderland og for at vi tapte mot Reading. Ja, for på mange måter så har Owen indirekte fått skylden for dette.

Martins var ikke god i dag, selv om han prøvde så godt han kunne. Likevel er det ikke snakk om at han blir halshugget. Han vil aldri i verden få skylda for at resten av laget var dårlig. Og jeg sier heller ikke at han skal få det. Bevares.

Men er det ikke en liten dobbeltmoral når Michael Owen blir halshugd fordi han gjør så godt han kan, under så dårlige omstendigheter. Nei, han har ikke vært god, men det var jo ikke Martins i dag heller. så hvis halshuggingen av Owen er på sin plass, hvorfor halshugges ikke Martins?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #884 på: 24. Nov. 2007, 22:07 »
I dag så vi jo at Obafemi Martins, überfantastiske Obafemi Martins, som tidvis sto med hoftefeste på midtstreken mens resten av laget forsvarte seg som verst de kunne

Fint for deg at du kan fryde deg over noe...idiot!!