20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368166 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #855 på: 22. Nov. 2007, 21:13 »
Du har selvsagt rett, Tommy. Og det hadde jeg aldri trodd jeg skulle si.
Michael Owen kom til Newcastle fordi han måtte spille fotball for å kunne være med i VM for England. Liverpool var interessert, men ikke like interessert som oss, og de hadde ikke kommet med noe konkret tilbud til Owen innen han innledet samtaler med oss. Ja, han ventet i det lengste på Liverpool, men når de ikke kom med noe tilbud kom han til Newcastle. Alt han ønsket var å spille fotball. Det har han sagt tusen ganger. Hadde han tenkt kun på pengene hadde han sannsynligvis fremdeles slitt benken i Real Madrid, eller spilt sammen med andre avdankede tidligere storspillere i midtøsten, og tjent ti ganger så mye som han tjener hos oss. Selv om han er klubbens suverent best betalte spiller.

Michael Owen er ikke like lojal mot Newcastle United som oss fans. Det kan vi heller ikke forvente. Mannen er født og oppvokst i Liverpool, og det er Liverpool FC som er klubben i hans hjerte. Men han er en klubblojal spiller, og alt han ønsker er å spille fotball for Newcastle og England. I den rekkefølgen.
Problemet er bare at han har slitt enormt, enormt, enormt med skader etter at han kom hit, og med en gang han har kommet tilbake fra en skade, og vist seg frem for Newcastle, så er det landslagsoppdrag. Hvordan i all verden skal Owen greie å time dette, slik at han alltid spiller for landslaget? Tror du Owen med vilje skadet seg mot Østerrike, slik at han ikke kan spille for Newcastle mot Liverpool?

At Owen ikke har prestert helt tipp topp i det siste skyldes 1. at Newcastle har spilt veldig dårlig. Svært lite har fungert offensivt, og da har heller ikke Owen fungert, og 2. at Owen ikke er i storform, ettersom han trenger tid til å komme i toppform etter et skadeavbrekk. Alle som spiller fotball aktivt her, vet sannsynligvis hvordan det er å gå skadet. Og de vet sannsynligvis også at det tar tid fra du har begynt å spille fotball igjen, og til du føler at du spiller på ditt absolutte toppnivå. De som spiller fotball vet sannsynligvis også at det er lett å spille dårlig selv, når resten av laget spiller dårlig. Og de som er spisser vet at jobben deres blir mye enklere dersom de har gode lagkamerater rundt seg som spiller gode baller og kommer til som støtte.

Ja, Oba Martins kan i teorien skape et mål helt på egenhånd. Han kan ta imot ballen på egen halvdel og gå hele veien til motstanderens mål, og han har ferdighetene til å ta en Maradona. Nei, Michael Owen har ikke de ferdighetene. Men det hadde ikke Alan Shearer heller. Alan Shearer er det ingen som våger å kritisere, for han er helten over alle helter, og han lever og ånder for NUFC. Men vi kan jo ikke forvente at Michael Owen skal gjøre det samme. Vi kan heller ikke kreve at Michael Owen skal gjøre som Alan Shearer, å gi opp landslagsspill til fordel for familien og klubbkarrieren. Vi kan selvsagt håpe på det, men vi kan ikke kreve det, eller forvente det. Hvis Michael Owen for en gangs skyld kan få en lengre periode skadefri er jeg helt sikker på at vi etterhvert kan få se en helt annen Michael Owen enn det vi har sett hittil i år.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #856 på: 22. Nov. 2007, 23:37 »

At Owen ikke har prestert helt tipp topp i det siste skyldes 1. at Newcastle har spilt veldig dårlig. Svært lite har fungert offensivt, og da har heller ikke Owen fungert, og 2. at Owen ikke er i storform, ettersom han trenger tid til å komme i toppform etter et skadeavbrekk. Alle som spiller fotball aktivt her, vet sannsynligvis hvordan det er å gå skadet. Og de vet sannsynligvis også at det tar tid fra du har begynt å spille fotball igjen, og til du føler at du spiller på ditt absolutte toppnivå. De som spiller fotball vet sannsynligvis også at det er lett å spille dårlig selv, når resten av laget spiller dårlig. Og de som er spisser vet at jobben deres blir mye enklere dersom de har gode lagkamerater rundt seg som spiller gode baller og kommer til som støtte.

Når var Owen i form sist ??
Nå har han vert her i vel 2 år og har vel spillt ein håndfull kamper. Om Owen trenger 2-3 måneder til og komme i form etter skade kan det ta fleire år før han kommer i form eller i verste fall kommer han aldri i form igjen.
SELG!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #857 på: 23. Nov. 2007, 01:36 »
Michael Owen var vel den eneste grunnen til at Souness holdt ut så lenge som han gjorde.
Owen har akkurat som Barton vært langtidsskadd og trenger kamper for å komme i maksform. Det håper og tror jeg han gjør.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #858 på: 23. Nov. 2007, 15:50 »
Benson, du har så lite innsikt at jeg blir skremt. Flott innlegg Joakim, sjelden jeg er så enig med deg i noe. Heh :)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #859 på: 23. Nov. 2007, 20:30 »
Benson, du har så lite innsikt at jeg blir skremt. Flott innlegg Joakim, sjelden jeg er så enig med deg i noe. Heh :)

Kan du gje ein forklaring på kva som er feil i min forrige post ?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #860 på: 23. Nov. 2007, 22:30 »
Benson har i mine øyne helt rett i sitt syn på Owen....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #861 på: 23. Nov. 2007, 22:46 »
Michael Owen var vel den eneste grunnen til at Souness holdt ut så lenge som han gjorde.
Owen har akkurat som Barton vært langtidsskadd og trenger kamper for å komme i maksform. Det håper og tror jeg han gjør.

Da er det rart han holdt ut heilt til 2 Februar. Siden Owen bare putta i 4 kamper gjennom heile sesongen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #862 på: 23. Nov. 2007, 23:01 »
Owens mål var alikevel med på å sikre verdifulle poeng. Owen er en mester til å score de viktige måla. Og Souness selv sa i ettertid at han visste hans Newcastle-karriere var over den dagen Owen blei skada av Paul Robinson mot Spurs.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #863 på: 23. Nov. 2007, 23:16 »
http://www.norskefans.com/england/artikel.asp?id=9082

Man City var interessert i Owen, men droppet han mtp på pengene. Svennis sier uansett:
Sitat
Men i framtida ser jeg ikke bort fra at vi kommer til å prioritere bruk av midler på en eller to stjerner.
Og hvis det stemmer at Svennis har fått 1,7 milliard i overgangspenger er det ikke utenkelig at det vil prøve seg etterhvert.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #864 på: 23. Nov. 2007, 23:16 »
Owens mål var alikevel med på å sikre verdifulle poeng. Owen er en mester til å score de viktige måla. Og Souness selv sa i ettertid at han visste hans Newcastle-karriere var over den dagen Owen blei skada av Paul Robinson mot Spurs.
Han putta 3 i 4-0 seieren 17 desember ( West Ham ) og 2 i 3-0 seieren over West Bromwich 30 oktober. Mulig seieren over WH redda Souness for 1,5 måned men vil da si Solanos scoring mot Arsenal i uka før val vel så viktig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #865 på: 23. Nov. 2007, 23:24 »
Poenget var at Owen scoret hyppig mens han spilte for Souness. Det kan ingen benekte. Så fikk han først en, så to alvorlige skader. At man forventer at han skal starte å storspille at once er for meg utrolig rart. Det kan skje, men det er ingenting som sier at han skal det. Er bare å se på Barton som var langt fra så lenge ute, men han har tross alt brukt litt tid på å nå formen, og er jo enda ikke der.
Har tiltro til Allardyce sitt nye treningsregime og hans store fokus på skadeforebygging. Owen kommer! :D

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #866 på: 23. Nov. 2007, 23:35 »
Poenget var at Owen scoret hyppig mens han spilte for Souness. Det kan ingen benekte. Så fikk han først en, så to alvorlige skader. At man forventer at han skal starte å storspille at once er for meg utrolig rart. Det kan skje, men det er ingenting som sier at han skal det. Er bare å se på Barton som var langt fra så lenge ute, men han har tross alt brukt litt tid på å nå formen, og er jo enda ikke der.
Har tiltro til Allardyce sitt nye treningsregime og hans store fokus på skadeforebygging. Owen kommer! :D

Skulle ønske eg kunne trodd deg, men tror ikkje på han slipper unna skadene. Newcastle er bedre tjent med ein spiss som kan spille kamp kver veke.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #867 på: 23. Nov. 2007, 23:38 »
Vi må slutte å bruke Owen ukritisk HELE tiden, jeg begynner av og til å lure på om BigSam "fokuserer" mer på å få Owen tilbake i toppform enn at vi skal vinne fotballkamper.....Er helt håpløst at Owen spiller uansett form..synd at vi har en manager som ser Owen som en selvfølge uansett form..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #868 på: 23. Nov. 2007, 23:47 »
Nå er jeg også sterkt uenig i at Owen har vært så dårlig som noen skal ha det til. Det har jeg sagt før dette med syndebukkstempelet og en hukommelse selv gullfisker ikke kan matche her inne.
Jeg syns Owen har vært på det jevne minus, og manglet det lille ekstra fra og være der han skal og bør være. Men det er også verdt å nevne at både Viduka og Martins har ødslet ut i media opptil flere ganger om hvor mye de liker å spille med Owen, fordi han er så forbanna smart utpå banen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #869 på: 23. Nov. 2007, 23:51 »
De kan jo ikke akkurat si at han spiller rævva heller da....da villle det blitt mega-oppstyr....men mener du at Owen skal spille fast samma faen hvis han presterer middels minus...? Synes du ikke det er på tide at Martins får sjansen isteden hvis Owen har spilt middels minus i tre kamper...?