20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368748 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #825 på: 17. Nov. 2007, 22:01 »
Jeg også savner en ENER til kapteinsbindet....og derfor synes jeg det blir dumt med all den roteringen på bindet..Men jeg tror at Taylor er et skikkelig kapteinsemne, hvertfall kan han utvikle seg til å bli det...

Grunnen til at jeg ønsker Taylor er at han er en spiller med sterk mentalitet, han blør for drakta og vet hva Newcastle United betyr for fansen...Han er en god spiller som jeg mener forsvarer en plass i 11'ern...Han er muligens litt ung, men jeg har troen på at han kan være vår kaptein med bravur...
« Siste redigering: 17. Nov. 2007, 22:04 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #826 på: 17. Nov. 2007, 22:02 »
Owen må selges. Han er en god spiller, men altfor skadeforfulgt og er ikke den han engang var, og prislappen hans er kanskje en del høyere enn det han faktisk er god for.

Alt over 12-13 millioner pund burde være greit. Han er i hvert fall ikke vært 17 millioner lenger, det er sikkert.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #827 på: 17. Nov. 2007, 22:08 »
Owen må selges. Han er en god spiller, men altfor skadeforfulgt og er ikke den han engang var, og prislappen hans er kanskje en del høyere enn det han faktisk er god for.

Alt over 12-13 millioner pund burde være greit. Han er i hvert fall ikke vært 17 millioner lenger, det er sikkert.

12-13 mill pund får vi neppe for Owen....han har kun 1,5 år igjen av kontrakten, presterer ikke godt, skadeforfulgt er han også..Jeg ville vært fornøyd med £6-7mill, tviler sterkt på at vi kan få noe særlig mer...

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #828 på: 18. Nov. 2007, 00:44 »
Syns det lyser kaptein av Taylor ja.
Owen som kaptein for England blir jo noe annet, han drømmer jo om England. Newcastle er bare noe han fyller tiden sin med mellom landskampene.
Scott Parker var da heller ikke noen suksess som kaptein.
En kaptein må være en som er et klart første valg på laget vårt og Sam har da ikke så mange klare første valg!
Jeg synes Given bør være til Taylor blir moden nok!"

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #829 på: 18. Nov. 2007, 01:12 »
Jeg MÅ bare protestere mot knøleriet fra Kø1.
At du i det hele tatt kan si noe slikt til Kristoffer vitner om en total mangel på innsikt. Jeg synes at de fleste her har intelligente betraktninger, selv om jeg ikke er enige med alle i alt, men du har her avslørt deg som en sopp.

Bare det at du mener at en spiller ikke kan være en kaptein fordi han ikke roper og skriker er jo helt på trynet. Det er ofte mye mer imponerende og givende å følge en leder som ikke benytter de store faktene, men som hjelper oss å holde fokus på arbeidsoppgavene våre. Dette gjelder selvfølgelig ikke bare i fotball, men i livet generellt. Enkelte følger Carl I Hagen fordi han roper og skriker banale ting som alle kan være enige i, mens andre følger de som evner å fremstille en sak i flere fasetter og trekker det viktigste ut av saken. En stoisk ro og balanse gir meg mye mer enn en skrikhane a la Hells Bells som noen nevnte over her.
« Siste redigering: 18. Nov. 2007, 13:15 av bjørni »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #830 på: 18. Nov. 2007, 01:16 »
En kaptein må være en som er et klart første valg på laget vårt og Sam har da ikke så mange klare første valg!
Her er jeg enig med deg, men Tayls må bevise litt mer først

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #831 på: 18. Nov. 2007, 10:19 »
Diskuter Owen så mye dere vil her, og vær enige og uenige så mye dere vil, for ett forum er til for diskusjoner og det vil vi ha her. Men fortsetter trenden med at vi skal angripe hverandre her på usaklige måter er denne tråden snart stengt! For det er unødvendig, og det fører ingen steder!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #832 på: 18. Nov. 2007, 11:50 »
Owen som kaptein for England blir jo noe annet, han drømmer jo om England. Newcastle er bare noe han fyller tiden sin med mellom landskampene.
Scott Parker var da heller ikke noen suksess som kaptein.
Ja i fremtiden er Taylor et kapteinsemne om han fortsetter utviklingen, men han har fremdeles langt igjen før han kan kalles en solid stopper. Jeg ser utelukkende på Taylor som en stopper, ikke back, og jeg mener han per dags dato er 4. valget som stopper bak Faye, Rozenhal og Cacapa (ser vi bort ifra Portsmouth kampen og til dels Reading kampen har jo Cacapa vært bunnsolid). Vi så jo senest i midten eller slutten av forrige sesong hvor dårlig og urutinert Taylor kan være, og skal heller ikke lenger tilbake enn til bortekampem mot ManCity for å finne nok en meget svak kamp fra Taylor.
Given synes jeg snakker og kommuniserer for dårlig, og det er flere ulemper en fordeler å ha en keeper som kaptein, mener ihvertfall jeg.

Siden Big Sam sliter med å finne eller prøver seg fram til suksess formelen, roterer mye på laget, sliter med varierende prestasjoner, skader, osv ser ikke jeg det store problemet i at Owen var kaptein mot Sunderland. Var ikke det som sviktet i den kampen uansett hvor mye folk misliker Owen, det var forsvaret og håpløse pasninger som var årsaken til denne spillemessige håpløse opptredenen.

Så hvem kunne vært kaptein istedenfor Owen i denne kampen? Taylor har jo spilt under pari i de kampene han har fått sjansen denne sesongen og ble plassert på høyrebacken. Viduka er en annen, men mye usikkerthet rundt om han kan spille eller ikke gjør han utelukket. Barton eller Emre har vært for mye skadet, i dårlig form og er totalt utelukket ihvertfall slik ståa er nå. Smith, tja, kansje, ikke dårlig valg med tanke på de som spilte.
Så i den ellveren som startet mot Sunderland ser ikke jeg et stort problem i at Owen var utnevnt til kaptein, selv om jeg gjerne skulle sett en annen spiller ha bindet, men den ENEREN jeg ville skulle hatt kapteinsbindet har vi foreløpig ikke i troppen vår.............
« Siste redigering: 18. Nov. 2007, 11:52 av Frode »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #833 på: 18. Nov. 2007, 12:38 »
Helt helt enig Frode. Praktfullt innlegg !:)

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #834 på: 18. Nov. 2007, 17:01 »
Jeg ville nok heller gått for Harper en mann med hjertet i klubben, som ellers spilte en heller laber kamp mot Sunlun!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #835 på: 18. Nov. 2007, 17:06 »
Jeg ville nok heller gått for Harper en mann med hjertet i klubben, som ellers spilte en heller laber kamp mot Sunlun!

Hadde ikke sagt noe på Harper som kaptein, den med lengst fartstid i klubben...local lad, selv om han er Liverpool fan..utrolig nok :o

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #836 på: 18. Nov. 2007, 18:22 »
Det som du sier der tror jeg ikke et sekund på.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #837 på: 18. Nov. 2007, 18:26 »
Man kan jo diskutere opp og ned i mente hvem som kunne vært kaptein og ikke. Registrerer at flere er enig med meg i at Owen, med tanke på hvem som spilte og ikke spilte (og beklager at jeg husket feil når jeg utelot Smith), var et naturlig valg som kaptein mot Sunderland.

Forøvrig må jeg si jeg er sjokkert over at du finner det nødvendig å hakke løs på Kristoffer fordi han sier han er enig med meg i annethvert innlegg i denne tråden. Det merkeligste av alt er at du sier at det ikke er noe galt i å være enig med meg. Likevel er det jo ganske tydelig at det er noe veldig galt i akkurat det. Hvorfor hakker du ikke på meg istedet? Hvorfor kaller du ikke meg en skam for newutd, istedet for å kaste dritt på en av dette forumets klart mest seriøse brukere. Og du har langt igjen før jeg vil regne deg innen den kategorien. Og det har ingenting med vår uenighet om Owen å gjøre. Det har med måten du argumenterer på.

Forøvrig synes jeg vi kan legge mer skyld på Steve McClaren for Owens ferske skade, enn Owen selv. Owen gjør det han blir bedt om. Det var McClaren som ba ham om å spille en totalt ubetydelig og idiotisk kamp. Han vet at Owen er skadeutsatt. Han vet at Owen er laget av porselen. Likevel bruker han Owen i en fullstendig ubetydelig treningskamp.

Harper Liverpool-fan? Der vil jeg gjerne se din kilde.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #838 på: 18. Nov. 2007, 18:27 »
Unnskyld meg, men det der er piss fra ende til annen.
Jokke oppsummerte det hele kort og presist, og traff spikern rett på hodet, eller hva det nå heter.
Owen har gjennom landslaget bevist at han er mer enn kapabel til å være kaptein. Det er få om noen spillere i Newcastle som yter en slik respekt som Owen gjør.

Det du sier er at en kaptein skal velges på bakgrunn av hva en spiller har bevist på landslaget og at han har respekt......? Jeg ville heller hatt en kaptein som piffet opp lagkamerater, ledet laget, styrer og kommuniserer...En sånn spiller har Owen aldri vært..Han er ikke noe kapteinsemne....Bør vi ikke ha en skikkelig ledertype som kaptein...?

Kristoffer Eilertsen du har ikke peiling...du er en vits......Hvilke innlegg av Joakim er du ikke er enig i?? Hahaha... :P Vis at du klarer å argumente med dine egne meninger nå da!! Ikke bare si at du er enig med Joakim og si at jeg snakker piss.....At sånne som deg er skribent(eller hva pokker du er) gjør skam på newutd.no.......

Lavmål Kø1! Kristoffer og Joakim er to av de mest seriøse her inne på forumet, det går an å være uenig uten å drite seg loddrett ut.
an sparker ikke Bobby Robson??

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #839 på: 18. Nov. 2007, 18:54 »
Harper Liverpool-fan? Der vil jeg gjerne se din kilde.

Det er faktisk sant!! Han var Liverpool fan som liten gutt(mulig han er det fortsatt også, vet ikke)....for de som har Newcastle World TV kan dere se intervjuet med Harper, tror det ligger på forsiden på nufc.co.uk nå......der forteller han litt om at han var/er liverpool supporter ...

Edit: Grunnen til at jeg ikke hakker løs på deg(Joakim) er at du tross alt argumenterer for meningene dine, og ikke bare gjør som Eilertsen og sier at jeg prater piss og sier seg enig med andre uten å si hva en selv mener.....Hvorvidt du mener jeg er seriøs eller ikke, er uinterressant for meg..
« Siste redigering: 18. Nov. 2007, 19:02 av kø1 »