20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368333 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #585 på: 13. Okt. 2007, 22:34 »
Hva ble feil av det jeg skrev....jeg har da ikke nektet for at Owen er en smart spiller eller at han kan skape sjanser....

Det eneste jeg har sagt er at han ikke er Uvurdelig for laget, og at laget vårt ikke er noe HELT annet med/uten Owen på banen.....

Så da lurer jeg på hva som var så feil.....?? Poenget mitt er at han ikke er outstanding i spillets gang i forhold til martins, smith og viduka.....Så da sier du indirekte at Owen er flere klasser bedre enn Smith, Viduka og martins i det oppbyggende spiller, hvis ikke så er du relativt enig med meg i det jeg skrev.... ;)

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #586 på: 13. Okt. 2007, 22:46 »
Jeg er enig at Owen ikke uvurdelig for laget. Det jeg var litt uenig i var det jeg siterte. Syntes ikke Owen er vanvittig god i spillets gang, men hvertfall like god som de andre spissene du skriver.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #587 på: 13. Okt. 2007, 22:53 »
DERSOM vi får se Owen etterhvert nå figurerende mange kamper på rad i startelleveren vil vi nok se hvor viktig han kan bli. Jeg mener at uansett om du har en superbred stall eller ei, der vil alltid være spillere som har det lille ekstra som vil prege laget når de er borte. Se på Chelski, se på ManU, se på LFC, de sliter når ikke de beste stjernene spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #588 på: 14. Okt. 2007, 09:40 »
Owen er en smart spiller, det er det ingen tvil om..Men han er ikke uunværlig for klubben..Mener han er den som er smartest i hodet, ang hvor ballen kommer, å hvilke rom man skal springe i..Han har å en tendens til å dukke opp på rett tid til rett sted..Å det er en viktig egenskap..
Det som blir spennende. er å se om han en vakker dag greier å spille 5 kamper etter hverandre, å bli stabil i førstelagsoppstillingen.. Vist han for holde seg skadefri over lengere tid, kommer vi til å se en Owen i meget god form..Å håper virkelig vi for se en skadefri Owen resten av sesongen..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #589 på: 14. Okt. 2007, 11:39 »
Owen kan reise til ein viss plass...

No er eg så dritt lei heile forbanna Owen. Han er ikkje Newcastle spelar i det heile, england meg her og england meg der. Faen til idiot.. No har han spelt nett litt for Newcastle etter skaden, så skal han spele frå start for England. Seriøst, kva feiler fyren? Og itilegg skal eine kampen gå på kunstgrass(russland kampen). Håpar fyren blir skada for evigt. (nesten som eg dritt i om at me ikkje får noko igjen for han ved evn.t eit salg)...

OWEN DU FORTENNER IKKJE Å SPELE I NEWCASTLE DRAKTA MEIR!!!

Gratulerer, det der er det mest hjernedøde utsagnet jeg har sett noensinne
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #590 på: 14. Okt. 2007, 12:14 »
hehe Tommy knallbra oppsummert!

Jeg så kampen mot Estland i går. Og noen ting som alltid går igjen med Owen er at han ALLTID lukter mulighetene. Han går konstant på løp, posisjonerer seg sånn at han kan være med på vegg, løper mellom back og midtstopper og da som regel i blindsonen til nærmeste forsvarer. Når noen er i nærheten av avslutningsavstand starter han på løp inn i boksen for å plukke evt returer. Før Rooneys mål hadde Rooney en lobb som gikk like over, der var Owen den eneste som var i nærheten av målet og keeperen i tilfelle keeperen fikk en hånd på den, eller den skulle treffe tverrliggeren. Hadde det skjedd er mulighetene svært store for at Owen ville puttet den i kassa. Sånne ting gjorde han mange mange ganger i løpet av de 70 minuttene han spilte. Spesielt i 1.omg før England satte på cruisecontrollen. Mannen er en født goalgetter og er blant topp 5 i verden. Det er ikke Martins. JA han skyter som en middels fullblodshest, og han løper mye -  Men som min venn Jeff i England bruker å si det; He plays like a headless chicken :-) Det er faktisk rimelig tilfelle. Ofte er det lite plan over løpene hans. Så taktisk har Martins VELDIG mye å lære ennå. Avslutningsmessig kunne han også vært en del mer stabil. Men for all del, han har scoret 3 mål på 5 kamper i serien i år så det er ikke dårlig. I allefall ikke når man i tillegg vet at 3 av kampene har vært som innbytter. Owen har 2 mål på 3 kamper, alle som innbytter.

Jeg skulle personlig heller sett Martins og Owen sammen på topp enn en av de sammen med Viduka, men nå er det ikke slik Big Sam ønsker at vi skal spille og jeg må ærlig innrømme og innse at han nok vet litt bedre enn meg ;-)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 14. Okt. 2007, 15:03 »
Du tar feil Uld ang. mål og antall kamper ved Owen og martins

Owen har 2 mål på 3 starter og 3 innhopp, mens Martins har 3 mål på 5 starter og 3 innhopp, Oba har også 2 assist....Godkjent på begge, når vi vet at vi har en annen spiss som også har scoret 3 mål(6 kamper, alle fra start) i ligaen hittill.....

Martins kan nok være litt "dum" i enkelte situasjoner, men han skaper også mye med sin uforutsigbarhet som gjør at han ofte viser seg å være gull verdt for oss!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #592 på: 14. Okt. 2007, 20:08 »
For all del, Martins skaper enormt mange farligheter for oss, med sin uforutsigbarhet. Det er det ikke tvil om. Fart og teknikk på høyt nivå og en hjerne som ikke fungerer helt som alle andre fotballspilleres er selvfølgelig gull verdt. Men hvor mange ganger har vi ikke sett Martins runde keeper, for så å sette ballen i stanga, utenfor eller rett i beina på en motstander?

Og hvor mange ganger har vi ikke sett Owen score mål på alle mulige måter, selv om målet er aldri så mye "ferdigscoret"?

Det hjelper ikke å skape mange farligheter, hvis du scorer på under halvparten av dem?

Christian, når kirurgen sier at Owen er frisk, og landslagssjefen har kalt han opp på landslaget, hvorfor skal han ikke da bruke landskampene til å få særs verdifull kamptrening?
Skal Owen drite i kirurgens uttalelser og erklære seg selv unfit, bare for å trene med Newcastle i to uker, istedet for å spille kamper, som kan gjøre han bedre rustet for kampen mot Tottenham?

Greit nok at han nettopp er tilbake etter en operasjon, men det er ikke Owens feil at det blir landslagspause med en gang etterpå. Det var få som trodde han ville rekke Everton-kampen, men han greide det, og har fått grønt lys av legen som opererte ham. Jeg forstår tanken om at vi helst ikke skulle ha risikert ham gjennom et tett program for landslaget, med to kamper på fem dager, men når han er tatt ut på landslaget, og legen har gitt ham grønt lys, så ser jeg ingen grunn til at han på død og liv skal være hjemme.
« Siste redigering: 14. Okt. 2007, 20:15 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 14. Okt. 2007, 20:40 »
Det som er rart med Martins er at noen ganger spiller han som ingen andre og brilijerer med en vanvittig teknikk, mens andre ganger mangler han elementære basisferdigheter som enkle mottak av ball. Flere ganger har jeg vridd meg i stolen når jeg ser han ta i mot en ball som spretter 2 meter tilbake bare fordi han "mangler" disse ferdighetene. Andre som har lagt merke til det?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #594 på: 14. Okt. 2007, 20:40 »

Det hjelper ikke å skape mange farligheter, hvis du scorer på under halvparten av dem?

Både og...i mine øyne er det positivt å ha en spiller som skaper masse på egenhånd og gjør ting som ingen andre kan, selv om han ikke scorer på hver sjanse.....Kritiser heller Martins for at han bommer på opplagte sjanser, ikke for at han skaper masse...tross alt skaper han mål og sjanser både for seg selv og laget...

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #595 på: 14. Okt. 2007, 22:05 »
Owen kan reise til ein viss plass...

No er eg så dritt lei heile forbanna Owen. Han er ikkje Newcastle spelar i det heile, england meg her og england meg der. Faen til idiot.. No har han spelt nett litt for Newcastle etter skaden, så skal han spele frå start for England. Seriøst, kva feiler fyren? Og itilegg skal eine kampen gå på kunstgrass(russland kampen). Håpar fyren blir skada for evigt. (nesten som eg dritt i om at me ikkje får noko igjen for han ved evn.t eit salg)...

OWEN DU FORTENNER IKKJE Å SPELE I NEWCASTLE DRAKTA MEIR!!!

Gratulerer, det der er det mest hjernedøde utsagnet jeg har sett noensinne
Takk takk... :)

Eg har sterke meiningar rundt Owen, og dei står eg for.
Og eg skal le om han blir skada onsdag. Han burde heller holdt seg i Newcastle, å trena seg opp igjen etter skaden. Og fokusert på Tottenham kampen. Å visst Newcastle fansen, at han virkleg bryr seg om klubben som fyller bankkontoen sin med £!!!

Men du får meine kva du vil om mitt innlegg osv.

Hey, det er du som driter deg ut her, ikke jeg :)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #596 på: 15. Okt. 2007, 01:03 »
Har sett Owen bomme fire ganger alene med keeper/på åpent mål denne sesongen. 2 ganger mot wigan og 2 for england i kvalifiseringa. Alle spisser bommer på store sjanser. Martins har gjort det litt mange ganger på rad så derfor blir det lettere og legge merke til. Selv en verdensklasse som Owen bommer på åpent mål. Martins var også veldig uheldig med avslutningen mot arsenal.
lt;3 Newcastle <3

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #597 på: 15. Okt. 2007, 01:14 »
Jeg blir trist om Owen skader seg for England. Håper han holder seg skadefri. Han scorer som bare juling. Jeg kommer iallefall ikke til å le.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #598 på: 15. Okt. 2007, 02:47 »
Det som er rart med Martins er at noen ganger spiller han som ingen andre og brilijerer med en vanvittig teknikk, mens andre ganger mangler han elementære basisferdigheter som enkle mottak av ball. Flere ganger har jeg vridd meg i stolen når jeg ser han ta i mot en ball som spretter 2 meter tilbake bare fordi han "mangler" disse ferdighetene. Andre som har lagt merke til det?

Selvsagt. At han er så ufattelig varierende i sine prestasjoner har alltid frustrert meg veldig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #599 på: 15. Okt. 2007, 03:54 »

Tror også det har med konsentrasjon og mentalitet å gjøre.
Synes han kan virke fullstendig i det blå ofte, og begynner av og til å lure på om han står der å tenker på iskrem, eller snus, så kommer det plutselig en ball sprettende mot han, og så kommer han etter hvert på hvor han faktisk er, men glemmer det igjen i løpet av et kvarter, da han er tilbake i iskrem-land.